Vagyis hosszu tavon ugy tünik, több üzemanyagot tudnak gyartani, mint amit a mobilizacio naluk elvisz. Ugy tünik, sajnos nem nagyon koncentralnak a fosszilisek összfelhasznalasanak a csökkentesere ... Majd meglatjuk, hogy ez a taksalas megallja-e a helyet, vagy inkabb a disruptive technologiak veszik at az iranyitast ... szerintem lesz ebben meg nagy meglepi ... marmint az, hogy a demand side össze fog omlani es sokkal kevesebb fosszilis eredetü üzemanyagra lesz szükseg ...
DOE: US petroleum production exceeding transportation consumption and will continue to do so through 2050
Szerintetek nem túlzottan nagyok ezek a számok, Az összes. Mert ni mit ír:
"A megállapodás keretében a Boeing 39 repülőt ad el közel 14 milliárd dollár értékben a szingapúri légitársaságnak - írja a Straitstimes.com.
Trump elmondta, hogy a megállapodásnak köszönhetően 70 ezer munkahely jön létre az USA-ban."
Mert így 360 millió dollárba jön ki egy gép átlag-ára... miközben publikus, hogy ezek a felébe sem kerülnek valójában.
Vagy ilyen a szingapúri bezzeg-közbeszerzés?
Trump 70 ezer új munkahelyén már meg sem lepődünk - mert a szingapúri rendelésig ugye egy szál repülőt se gyártott soha a Boeing - ezért világos, hogy fel kell vegyenek (vagy foglalkoztassanak) 70 ezer (!) új embert.
Szerintetek nem túlzottan nagyok ezek a számok, Az összes. Mert ni mit ír:
"A megállapodás keretében a Boeing 39 repülőt ad el közel 14 milliárd dollár értékben a szingapúri légitársaságnak - írja a Straitstimes.com.
Trump elmondta, hogy a megállapodásnak köszönhetően 70 ezer munkahely jön létre az USA-ban."
Mert így 360 millió dollárba jön ki egy gép átlag-ára... miközben publikus, hogy ezek a felébe sem kerülnek valójában.
Vagy ilyen a szingapúri bezzeg-közbeszerzés?
Trump 70 ezer új munkahelyén már meg sem lepődünk - mert a szingapúri rendelésig ugye egy szál repülőt se gyártott soha a Boeing - ezért világos, hogy fel kell vegyenek (vagy foglalkoztassanak) 70 ezer (!) új embert.
Milyen töltőid vannak? Mit tudnak, hány A-sek, mekkorák stb.?
Az ilyesmire mindig van vevő, sőt zselés-akkukra is.
Ugyanis nagyon sok helyen (pl. orvosi cuccokban) időre cserélik az akkukat, vagyis 2-3 év múlva úgy kerülnek cserére, hogy szinte egyetlen komplett ciklust sem csináltak végig soha, mert csak back-up -ként dolgoztak. Így lett nekem is egy adott pillanatban 9 darab Panasonic zselés-akkum.
Írd meg akár a mailemre hogy miről van szó, aztán megbeszéljük.
... de MIÉRT nem csinált a közember semmit az értéktöblettel? :) Egyrészt, mert ami megofgható maradt (nem ette meg) azzal NEM Ő rendelkezett...
... másrészt, mivel fingja sem volt róla, hogy mi másra is jó lehetne... ezért "eltöcskölte"...
... ha a TE teóriád lett volna igaz, akkor ugye nem épülnek szép nagy városok... (vagyis a városokban NEM épültek volna a falusiaknál nagyobb templomok,
helyette eltöcskölik azt is)
... azaz a társadalmi berendezkedés és a TUDÁS HIÁNYA okozta az eltöcskölést... nem a "töcskölhetnék" ;)
Némi túlzással mondhatnánk, hogy a tudás a vagyon nagy barátja és a demográfia legnagyobb ellensége... ;)
ez egy ipari tolto toltesi gorbeje. persze az egyes staciok kulon programozhatoak. (apropo tolto, gombokert van par ilyen akutolto elado. nem ismersz a hajos kornyezetedben valakit akit erdekelne?)
Igen, ezzel tisztaban vagyok, ezert is irtam, hogy ne csak a romai legiok szamabol indulj ki, az csak az allando romai hadsereg volt. Ehhez jottek meg a szovetseges segedhadak, + esetleges zsoldosok.
Akkor tegyuk hozza, hogy a romai utak egy resze meg maig hasznalatban vannak. A kozelebbi tortenelmunkbol meg talan Maria Tereziaig tudunk visszamenni, az o idejeben epult utak meg hasznalatban vannak nalunk.
Abbol indulj ki, hogy a kozember mit csinalt az ertektobblettel (nem nehez Afrikaban a mai napig ezt muvelik)? Tocskolt az asszonnyal es lett meg tobb kis jobbagy. A modern kor hajnalaig nagyjabol konstans a GDP/fo, mert ha novekszik, akkor mindig nepszaporulatta konvertalodik. Az osszes allami koltseg (k+f, presztizsepitmenyek, infrastruktura, hadsereg) abbol jott, hogy ezt nem hagytak. Ott volt egyszerubb dolga az allamnak, ahol
- a jobbagy nem tudott elszokni (tehat az aktualis hatarvidek mindig kiesik, mert onnan mindig tovabb lehet menni*)
- o maga is erdekelt volt benne (itt a varosallamoknak valoban elonye van)
*lasd: Drang nach Osten es a nemet teruletek lemaradasa (lehetett extenziven terjeszkedni)
Igen... tudja is róla mindenki, hogy a kor szelleméhez híven nagy ellensége volt a tudományoknak...
:)
Azt vegyük észre, hogy a ritka kivételek az uralkodóosztályon belül arról szóltak, hogy egy bizonyos privilegizált helyen, egy bizonyos privilegizált csoportnak lehetőséget teremtettek a tanulásra. Aztán ennek a TUDÁSNAK aratták le a gyümölcseit.
Ez nem arról szólt, hogy kilovagolt a mezőre... ott összefogdosott párszáz parasztot, majd korbáccsal addig verte őket, amíg
nem építettek egy tengerjárásra alkalmas hajót.... majd összefogdosott még párszáz parasztot és felkergette őket egy hajóra,
aztán kicsapta őket a tengerre, hogy:
"Ne... mennyé felfedezni... aztán haza ne merj jönni, amíg..."
... hanem iskolát alapított, előjogokat adott, mestereket hívott.. befektetettt a tudásba (kőkeményen, éveken át), majd a
szakembereit küldte el... ;) És ezeket a kiváltságos szakembereket erőteljesen el is szeparálta a "köznéptől", mivel nem volt
Hat ize Bizanci Birodalom (es utodja az Oszman)? Arab Kalifatus? A Selyemut kulonfele birodalmai (egeszen Dzsingiszig). Ezek mind arrol szoltak, hogy valamit at kellett vinni a teruletukon, ok ezt jol megvamoltak am cserebe biztositottak, hogy mas rabolok ne szoljanak bele a boltba.
Szoval nyugodtan lehet despotizmust alapozni a kozvetito kereskedelemre.
"Szóval adott áramerősséggel töltődik az akku 14,4 V-ig"
Igen, ez így van.
"majd utána szabályozottan tovább töltődik 13,6 V-ig."
Nem, nem ezt írtam.
Hanem azt, hogy amikor elérte a 14,4 V-ot, onnantól átkapcsol konstans-feszültség üzemmódba. Ilyenkor viszont az áramerősség fog csökkenni időben - annak ütemében, ahogy az akku töltődik. Ezt az áramot figyeli a töltő, eszerint kapcsol majd a harmadik szakaszra.
A harmadik szakasz (a 13,6 V-os) csak akkor kapcsol be, amikor a konstans-feszültséghez tartozó töltőáram minimálisra csökken, vagyis az akku nem (alig) vesz fel több áramot 14,4 V mellett.
Ez azt jelenti, hogy FELTÖLTŐDÖTT, indulhat a fenntartó- vagy csepptöltés, ahogy hívják, ami 13,6V kapocsfeszültséget jelent innentől.
Olyan ismert előírás van, hogy 0,1 C-val szabad tölteni tartósan az adott akkut.
Ez ma már NEM igaz - max a régi, trafós-töltős világban élt ez az ökölszabály.
Ma úgy van, hogy 0,1...0,3 C -vel csak addig szabad tölteni, amig a kapocsfeszültség eléri a 14,4V -ot. Tovább nem. Ez az első töltési szakasz.
Amikor ezt a kapocsfeszt elérte, a töltő át kell kapcsoljon feszültség-generátoros üzemmódba - vagy a feszt kell fixen tartsa, nem az áramot. Ez a második szakasz.
Ilyenkor persze az történik, hogy 14,4 V mellet, a töltőáram egyre csökkenni fog - ahogy az akku töltődik.
Amikor a töltőáram lecsökkent cca. 0,05C -ig, akkor a töltő a harmadik szakaszra vált, vagyis a csepp- vagy fenntartó-töltésre, ami konstans 13,6 V-ot jelent. Ez a harmadik szakasz.
Tehát ez a minimum 3 lépcső, amivel egy akkut tölteni kell - de vannak ennél intelligensebb töltők is, 5-6 szakaszos töltő-protokollal.