Keresés

Részletes keresés

,m,1710 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310945

A Hir igaz a üzlet alá van irva 13.8 milliard $

 

20 darab B777-9  19 darab B787-10 (Dreamliner)

 meg egy opcio 12 gépre

 

a 70E munkahely? azt nem tudni

 

,

Előzmény: GPS (310939)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310944

 

Ez is belefér 240 M dollárba - erre a derék szingapúriak 360 milliórt veszik a 160 milliós gépek darabját?

.

Előzmény: _Berci (310941)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310943

 

Sorry, this video is no longer available.

Istenem, csak nem történt valami a géppel?  :-)))

.

Előzmény: _Berci (310942)
_Berci Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310942
Előzmény: _Berci (310941)
_Berci Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310941

Erdekesseg. Az Airbus 330NEO a mult heten repült elöször. Az olyan ~300 utast elvisz ~14000 km-re (ket hajtomüvel).

Előzmény: GPS (310939)
_Berci Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310940

 

A szerencse nelküli ámerikaiak.

 

Vagyis hosszu tavon ugy tünik, több üzemanyagot tudnak gyartani, mint amit a mobilizacio naluk elvisz. Ugy tünik, sajnos nem nagyon koncentralnak a  fosszilisek összfelhasznalasanak a csökkentesere ... Majd meglatjuk, hogy ez a taksalas megallja-e a helyet, vagy inkabb a disruptive technologiak veszik at az iranyitast ... szerintem lesz ebben meg nagy meglepi ... marmint az, hogy a demand side össze fog omlani es sokkal kevesebb fosszilis eredetü üzemanyagra lesz szükseg ...

 

DOE: US petroleum production exceeding transportation consumption and will continue to do so through 2050

 

http://www.evdriven.com/?open-article-id=7420765&article-title=doe--us-petroleum-production-exceeding-transportation-consumption-and-will-continue-to-do-so-through-2050&blog-domain=greencarcongress.com&blog-title=green-car-congress

 

GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310939

Boccs, hogy olvashatatlan lett.

14 milliárd dollárért vesz Boeingeket a Singapore Airlines

 

Szerintetek nem túlzottan nagyok ezek a számok, Az összes. Mert ni mit ír:

"A megállapodás keretében a Boeing 39 repülőt ad el közel 14 milliárd dollár értékben a szingapúri légitársaságnak - írja a Straitstimes.com.

Trump elmondta, hogy a megállapodásnak köszönhetően 70 ezer munkahely jön létre az USA-ban."

 

Mert így 360 millió dollárba jön ki egy gép átlag-ára... miközben publikus, hogy ezek a felébe sem kerülnek valójában.

 

Vagy ilyen a szingapúri bezzeg-közbeszerzés? 

 

Trump 70 ezer új munkahelyén már meg sem lepődünk - mert a szingapúri rendelésig ugye egy szál repülőt se gyártott soha a Boeing - ezért világos, hogy fel kell vegyenek (vagy foglalkoztassanak) 70 ezer (!) új embert.

.

Előzmény: GPS (310938)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310938

 

14 milliárd dollárért vesz Boeingeket a Singapore Airlines

Szerintetek nem túlzottan nagyok ezek a számok, Az összes. Mert ni mit ír:

"A megállapodás keretében a Boeing 39 repülőt ad el közel 14 milliárd dollár értékben a szingapúri légitársaságnak - írja a Straitstimes.com.

 

Trump elmondta, hogy a megállapodásnak köszönhetően 70 ezer munkahely jön létre az USA-ban."

Mert így 360 millió dollárba jön ki egy gép átlag-ára... miközben publikus, hogy ezek a felébe sem kerülnek valójában.

Vagy ilyen a szingapúri bezzeg-közbeszerzés? 

Trump 70 ezer új munkahelyén már meg sem lepődünk - mert a szingapúri rendelésig ugye egy szál repülőt se gyártott soha a Boeing - ezért világos, hogy fel kell vegyenek (vagy foglalkoztassanak) 70 ezer (!) új embert.

.

pepii Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310937

OK kuldtem mailt

Előzmény: GPS (310936)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310936

 

Ez egy igen komoly töltőnek a karakterisztikája.

 

Milyen töltőid vannak? Mit tudnak, hány A-sek, mekkorák stb.?

 

Az ilyesmire mindig van vevő, sőt zselés-akkukra is.

 

Ugyanis nagyon sok helyen (pl. orvosi cuccokban) időre cserélik az akkukat, vagyis 2-3 év múlva úgy kerülnek cserére, hogy szinte egyetlen komplett ciklust sem csináltak végig soha, mert csak back-up -ként dolgoztak. Így lett nekem is egy adott pillanatban 9 darab Panasonic zselés-akkum.

 

Írd meg akár a mailemre hogy miről van szó, aztán megbeszéljük.

.

Előzmény: pepii (310934)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310935

Háöizé...

 

... de MIÉRT nem csinált a közember semmit az értéktöblettel? :) Egyrészt, mert ami megofgható maradt (nem ette meg) azzal NEM Ő rendelkezett...

... másrészt, mivel fingja sem volt róla, hogy mi másra is jó lehetne... ezért "eltöcskölte"...

 

 

... ha a TE teóriád lett volna igaz, akkor ugye nem épülnek szép nagy városok... (vagyis a városokban NEM épültek volna a falusiaknál nagyobb templomok,

helyette eltöcskölik azt is)

 

... azaz a társadalmi berendezkedés és a TUDÁS HIÁNYA okozta az eltöcskölést... nem a "töcskölhetnék" ;) 

 

Némi túlzással mondhatnánk, hogy a tudás a vagyon nagy barátja és a demográfia legnagyobb ellensége... ;)

Előzmény: Törölt nick (310931)
pepii Creative Commons License 2017.10.24 0 1 310934

ez egy ipari tolto toltesi gorbeje. persze az egyes staciok kulon programozhatoak. (apropo tolto, gombokert van par ilyen akutolto elado. nem ismersz a hajos kornyezetedben valakit akit erdekelne?)  

Előzmény: GPS (310922)
M.Zoli Creative Commons License 2017.10.24 0 1 310933

Kosz. Total kiment a fejembol, hogy a Gyula meg a Zotto. :)

Előzmény: Törölt nick (310929)
M.Zoli Creative Commons License 2017.10.24 0 1 310932

Igen, ezzel tisztaban vagyok, ezert is irtam, hogy ne csak a romai legiok szamabol indulj ki, az csak az allando romai hadsereg volt. Ehhez jottek meg a szovetseges segedhadak, + esetleges zsoldosok.

 

Akkor tegyuk hozza, hogy a romai utak egy resze meg maig hasznalatban vannak. A kozelebbi tortenelmunkbol meg talan Maria Tereziaig tudunk visszamenni, az o idejeben epult utak meg hasznalatban vannak nalunk.

Előzmény: advocatusdiaboli (310855)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310931

Abbol indulj ki, hogy a kozember mit csinalt az ertektobblettel (nem nehez Afrikaban a mai napig ezt muvelik)? Tocskolt az asszonnyal es lett meg tobb kis jobbagy. A modern kor hajnalaig nagyjabol konstans a GDP/fo, mert ha novekszik, akkor mindig nepszaporulatta konvertalodik. Az osszes allami koltseg (k+f, presztizsepitmenyek, infrastruktura, hadsereg) abbol jott, hogy ezt nem hagytak. Ott volt egyszerubb dolga az allamnak, ahol

- a jobbagy nem tudott elszokni (tehat az aktualis hatarvidek mindig kiesik, mert onnan mindig tovabb lehet menni*)

- o maga is erdekelt volt benne (itt a varosallamoknak valoban elonye van)

 

*lasd: Drang nach Osten es a nemet teruletek lemaradasa (lehetett extenziven terjeszkedni)

Előzmény: Auralianus (310928)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310930

Szerintem meg a Soros... a Cézár Gyula csak utána ment oda... nem akarta hagyni, hogy a Soros nevessen a végén :)

Előzmény: Törölt nick (310929)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 0 1 310929

Eloszor egy Cezar Gyula nevu olasz csavo emberkedett ott ;)

Előzmény: M.Zoli (310927)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310928

Igen... tudja is róla mindenki, hogy a kor szelleméhez híven nagy ellensége volt a tudományoknak...

 

:) 

 

Azt vegyük észre, hogy a ritka kivételek az uralkodóosztályon belül arról szóltak, hogy egy bizonyos privilegizált helyen, egy
bizonyos privilegizált csoportnak lehetőséget teremtettek a tanulásra. Aztán ennek a TUDÁSNAK aratták le a gyümölcseit.

 

Ez nem arról szólt, hogy kilovagolt a mezőre... ott összefogdosott párszáz parasztot, majd korbáccsal addig verte őket, amíg

nem építettek egy tengerjárásra alkalmas hajót.... majd összefogdosott még párszáz parasztot és felkergette őket egy hajóra,

aztán kicsapta őket a tengerre, hogy:

 

"Ne... mennyé felfedezni... aztán haza ne merj jönni, amíg..."

... hanem iskolát alapított, előjogokat adott, mestereket hívott.. befektetettt a tudásba (kőkeményen, éveken át), majd a

szakembereit küldte el... ;) És ezeket a kiváltságos szakembereket erőteljesen el is szeparálta a "köznéptől", mivel nem volt

a saját hatalmának ellensége...

 

...szerintem :)

Előzmény: Törölt nick (310926)
M.Zoli Creative Commons License 2017.10.24 0 1 310927

Az alexandriai nagy konyvtarat kik is egettek fel? Ugy tudtam, hogy a kereszteny lazadok, de lehet tevedek. Akkor meg iszlam nem is volt.

 

 

Előzmény: Auralianus (310925)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310926

A "nagy foldrajzi felfedezesek" nevu akciot ez a csoka kezdte el

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Tenger%C3%A9sz_Henrik

 

Tehat egy ilyen abszolut uralkodofele (jo csak herceg volt), mert ok is felfogtak, hogy miben van a nagy love. ;)

Előzmény: Auralianus (310925)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310925

Eddig rendben is van... "merugye bizánc"... de akkor ha a despotizmusra ilyen könnyen lehet önkényuralmat alapozni....

 

.... akkor miképpen maradtak életben az európai városállamok? A kiindulási tétel még mindig az, hogy az abszolutikus

uralom a tudás ellensége. Bizánc ugye e téren rendhagyó... mert pont a római kori tudás letéteményese... az iszlám

ugye jó 600+ éves fórban van a kora középkori kereszténységgel szemben a tudás elnyomását illetően...

 

 

Te felhozod a kereskedelmet, mint olyat, ami az anyagi alapokat teremti mindenféléhez... én meg még mindig azt vitatom,

hogy lehetséges-e egyáltalán egy hosszabb, tengeri utak megtételére IS képes hajót a "feudalizmus" tehcnológiai színvonalán

üzemeltetni... ahol  a nép nem olvas, nem ír... nem tud számolni... 

 

... szerintem ennek azért van némi köze ahhoz, hogy a hanzák függetlenné tudtak válni (a tudás az abszolutizmus legnagyobb

ellensége).... meg a zitáliai városállamok is... SŐT... a középkori ipar IS a "szabad királyi városok"-ban virágzot... nem máshol...

... KÜLÖN jogállása volt a céheknek...

 

... miért is? (az egyházzal hasonlatosan) Nem szimplán a tudással bírók és a katonai hatalommal bírók közötti kiegyezés volt?

Szerintem igen...

Előzmény: Törölt nick (310924)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310924

Hat ize Bizanci Birodalom (es utodja az Oszman)? Arab Kalifatus? A Selyemut kulonfele birodalmai (egeszen Dzsingiszig). Ezek mind arrol szoltak, hogy valamit at kellett vinni a teruletukon, ok ezt jol megvamoltak am cserebe biztositottak, hogy mas rabolok ne szoljanak bele a boltba.

 

Szoval nyugodtan lehet despotizmust alapozni a kozvetito kereskedelemre.

Előzmény: Auralianus (310923)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310923

Azért én mégiscsak bepróbálkozom ám ezzel.... mert az addig ok, hogy a nagy kereskedelmi szövetségek mind többnyire víz mellé épültek....

 

... de... valamiért többnyire NEM abszolutizmus uralkodott bennük...  igaz ez a hanzákra, az itáliai városállamokra, a hollandokra... érdekes

módon viszont ennek tükörképével meg annyira NEM találkozunk pl a franciáknál... ugyanakkor a fekete tengeren is voltak vársai az olasz

városállamoknak...

 

... tehát ha CSAK a tengeren múlott... akkor ugye nem városállamoknak, meg kereskedővárosoknak kellett volna ott virágoznia, hanem a

tenger mellett éldegélő nemesuraknak kellett volna dúsgazdaggá válniuk...

 

.... aztán hogy... hogynem... mégsem így lett :P

Előzmény: Törölt nick (310906)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310922

 

"Szóval adott áramerősséggel töltődik az akku 14,4 V-ig"

Igen, ez így van.

"majd utána szabályozottan tovább töltődik 13,6 V-ig."

 

 

Nem, nem ezt írtam.

 

Hanem azt, hogy amikor elérte a 14,4 V-ot, onnantól átkapcsol konstans-feszültség üzemmódba. Ilyenkor viszont az áramerősség fog csökkenni időben - annak ütemében, ahogy az akku töltődik. Ezt az áramot figyeli a töltő, eszerint kapcsol majd a harmadik szakaszra.

 

A harmadik szakasz (a 13,6 V-os) csak akkor kapcsol be, amikor a konstans-feszültséghez tartozó töltőáram minimálisra csökken, vagyis az akku nem (alig) vesz fel több áramot 14,4 V mellett.

 

Ez azt jelenti, hogy FELTÖLTŐDÖTT, indulhat a fenntartó- vagy csepptöltés, ahogy hívják, ami 13,6V kapocsfeszültséget jelent innentől.

.

Előzmény: Törölt nick (310921)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 -2 0 310921

Szóval adott áramerősséggel töltődik az akku 14,4 V-ig, majd utána szabályozottan tovább töltődik 13,6 V-ig. (töltőáramot is megadtad)

 

Ezt írtad.

Ez így rendben van?

Előzmény: GPS (310920)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310920

 

Szeretném azt hinni, hogy igen jól ismerem az "okos" töltők működését és lelkivilágát - ezért nem hinném, hogy tévedés lenne a leírtakban.

 

De ha te találtál - jelöld meg - megbeszélhetjük.

.

Előzmény: Törölt nick (310919)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 -2 0 310919

El kellene olvasnod újból, amit írtál!

 

Biztos, hogy nem akarsz igazítani rajta?

Előzmény: GPS (310918)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310918

 

Olyan ismert előírás van, hogy 0,1 C-val szabad tölteni tartósan az adott akkut.

 

Ez ma már NEM igaz - max a régi, trafós-töltős világban élt ez az ökölszabály.

 

Ma úgy van, hogy 0,1...0,3 C -vel csak addig szabad tölteni, amig a kapocsfeszültség eléri a 14,4V -ot. Tovább nem. Ez az első töltési szakasz.

Amikor ezt a kapocsfeszt elérte, a töltő át kell kapcsoljon feszültség-generátoros üzemmódba - vagy a feszt kell fixen tartsa, nem az áramot. Ez a második szakasz.

 

Ilyenkor persze az történik, hogy 14,4 V mellet, a töltőáram egyre csökkenni fog - ahogy az akku töltődik.

Amikor a töltőáram lecsökkent cca. 0,05C -ig, akkor a töltő a harmadik szakaszra vált, vagyis a csepp- vagy fenntartó-töltésre, ami konstans 13,6 V-ot jelent. Ez a harmadik szakasz.

 

Tehát ez a minimum 3 lépcső, amivel egy akkut tölteni kell - de vannak ennél intelligensebb töltők is, 5-6 szakaszos töltő-protokollal.

. 

Előzmény: Törölt nick (310915)
szilvatövis Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310917

Van napi 7400 forintod, ha London belvárosában akarsz autózni, ha nincs vegyél villanyautót!

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/10/23/matol_meg_dragabb_nem_fiatal_autot_hasznalni_londonban

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 -2 0 310916

- Pl. egy lemerült 100 Ah akkut nem lehet 1A -el tölteni 100 óráig. Vagy 0,5 A -el 200 óráig. Mert nem fog feltöltődni, hiába van rendben a matek.

Vajon mi lehet ennek a magyarázata?

Mármint, hogy nem is lehet ilyet tenni?

Előzmény: GPS (310914)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!