Keresés

Részletes keresés

saels Creative Commons License 2006.07.15 0 0 10310
Sziasztok!

Ott tart a dolog hogy az új szaki nem tökörészett sokat, hanem ripsz-ropsz kicserélte a 2,5L-es tágulási tartályt 8L-esre, azért ekkorára, mert a gázüzemű tárolós vízmelegítő forgalmazója által megadott és elérhetővé tett táblázat ezt tartalmazta ajánlásként a 200L-es példányra. 2,5L-nél mindenképpen több :)

Mint ismeretes az előző szakival aki szerelte a bojlert ez év tavaszától mostanáig (nyár közepe) nem tudtam zöldágra vergődni, kértem hogy cseréljen nagyobbra de nem volt hajlandó. Talán dacból hogy nem ért hozzá. Felhívtam a bojler forgalmazóját hogy mi a helyzet a garanciával ha ezentúl más szerelőt hívok, azt mondta semmi gond, csak ha lakóhelyemtől távolit hívok, akkor a szállítás is jelentős költségtényező lesz. Kinyílt a világ.

8L-es tartállyal a biztonsági szelep alá rakott vödör még mindig nem száraz, viszont most már a jócskán alulméretezett tágulási tartály nem lehet a hiba okozója, hiszen maga a bojler forgalmazója (!) is 8L-est ajánlott. Hogy ténylegesen mennyi víz csöpög el mondjuk egy hét alatt arról nincs infóm, mivel ma szerelték.

Egyébként a dolog nem lep meg, eleve ez a kettő (tartály+szelep) volt tervbe véve, a szelepre (is) itt a fórumon felhívtátok a figyelmemet. Viszont ha rögtön kicseréltetem azt is, nem látom a tartály mennyi javulást hoz :) Márpedig látván hogy akik szerelnek nekem más érdekek irányítják mint engem, talán nem árt okosodni, utánajárni a dolgoknak, hogy tényleg hosszútávó és megnyugtató megoldásom legyen.

Marad tehát a szelep, ami a nagy nyomástól nyilván károsodott (rugó kilazult etc).
Aki most felszerelte ezt a 8L-es tartályt maga is mondta hogy ezek a biztonsági szelepek "szarok", hamar tönkremennek.

Azért is gondolom, hogy a szelep nem 100%-os, mivel elvileg ha megengedem a meleg vizet, akkor (helyesen beállított tágulási tartály nyomás esetén=hálózati víznyomás) a tágulási tartályból a víznek ki kéne folynia, és onnantól kezdve nem szabadna csöpögnie egyáltalán, hiszen a vízmegeresztéssel a tartály kiürült, azaz van hová tágulni. Márpedig ez csöpp csöpp vízscsapnyitás után is.

Amit szeretnék tudni az a következő :
Mi alapján méretezik ezeket a biztonsági szelepeket, s egyáltalán lehet-e kapni belőlük különböző nyomásra valót?
Gondolom a biztonsági szelep méretezésénél a bojler maximális nyomástűrő képességét kell figyelembe venni. Tehát, ha pl egy bojler max 7bar nyomást bír el, akkor mekkora nyomásra nyitó biztonsági szelep megvétele szükséges?
Azt gondolom, hogy minnél nagyobb a célszerű, hiszen ha túl kicsi, akkor a tágulási tartály nem tud funkcionálni, hiszen mikor még javában fogadná a vizet (összenyomódna a membránja) már nem teszi, mert a biztonsági szelep teszem azt már 4,5 barnál nyit. A víznyomási itt 3,5 bar egyébként ha jól emlékszem.

Egy 3,5 bar-ra beállított tágulási tartály hány bar nyomásra képes teljesen megtelni?

Érdekelne, hogy tényleg nem létezik jó minőségű szelep? Az ember kicsit többet kifizetne, egyrészt ne csöpögjön, másrészt viszont a bojler se robbanjon fel a hibás működése miatt. Ha van jó minőségű szelep, akkor gyártót/típust mondjatok nekem legyetek szivesek.

Érdekelene az is, hogy a víz nyomása nem változik attól hogy milyen csővel fogadjuk? Tehát ha egy X átmérőjű csövet fogadok 3/4 colos csővel, aztán kicserélem egy 1/2 colosra, akkor ugyanakkora nyomást mérek rajtuk? Lehet hogy hülyének tűnik a kérdés, de ha kis átmérőre a nyomás nőne, akkor nagyobb nyomásra állított szelep kellene...

E tárgykörben ha tudtok linket olvasnivalót, azt is szívesen fogadom.

Bocs a szófosásért.

Köszönöm!
monyesz Creative Commons License 2006.07.14 0 0 10309

Zöldövezeti !

Azért az átvétel még ingyenes úgy tudom, azért a szolgáltató nem kérhet pénzt (első esetben legalábbis).

 

Zsomica !

Nem tudom mennyi 35 m cső, stb. ... Kérdezz meg más kivitelezőt is !

Előzmény: Törölt nick (10299)
zsomica Creative Commons License 2006.07.14 0 0 10308

Szia,

 

tavaly ezt a kérdéskört mi is végigjártuk, reálisan kb. 200e Ft-tal olcsóbban lehetett volna kazánt venni, mint ami a LISTAÁR. A hangsúly az utóbbin van, mert végül találtunk olyan forrást, aki majdnem olyan jó árat adott, mint a németek.

A szervizháttérről és garanciáról: amit az országban is forgalmaznak, és a gyártó ad rá EU garanciát, azt a magyarországi szervizek is kötelesek garanciálisan javítani. Ezzel együtt, akiket kérdeztünk, azok eléggé húzták a szájukat a külföldi beszerzés miatt.

Érdemes a gépészeti anyagokat egy helyről beszerezni és alkudozni a kazán áráról inkább.

 

Geberit csövekről: biztosan jók, de sok helyen felesleges ennyivel jobbat alkalmazni (pl. hangcsillapítás). A mi gépészünk is azt írt ki, helyette Wavin lesz, ez középúton van a Geberit és a PVC között, viszont tokos kötésű, így plusz szerszám nélkül szerelhető.


Üdv,

Zs. 

Előzmény: negyesi_pal (10303)
urbancsok Creative Commons License 2006.07.14 0 0 10307

Vannak gyártók akik vállalják a garanciát és vannak akik nem.

A gond inkább az, hogy a németek más összetételű gázt használnak mint a Magyarországon elfogadott.

Az pedig, hogy egy kazán 300e. forinttal olcsóbb kint mint itt, a városi legendák körébe tartozik.

Persze ha egy 3 milliós készülékről van szó, akkor elképzelhető az eltérés, bár teljesen kizártnak látszik.

 

Előzmény: negyesi_pal (10303)
Bobbo Creative Commons License 2006.07.14 0 0 10306

Az EU garancia az érvényes,

és minden olyan szervízben érvényesítheted,

akik EU garanciális ellátásra szerződtek a gyárral

(tapasztalatom szerint ilyennel Magyarországon eddig nem találkoztam.)

 

A szervízek általában a Magyarországi garancia ellátására szerződtek.

 

Viszont ezt kérdésed szerintem még a vásárlás előtt körbejárhatod:

felhívsz pár szervízt mi is a helyzet.

Előzmény: negyesi_pal (10303)
Bobbo Creative Commons License 2006.07.14 0 0 10305

A nálunk üzemelő kazán

ez esetben 9-18 kW között modulál.

Előzmény: Villmer (10302)
Lacivill Creative Commons License 2006.07.14 0 0 10304
Télen minusz 20 fokban arról vitatkozni, hogy most akkor érvényes-e az EU garancia vagy sem??? Inkább máshol sporolnék........
Előzmény: negyesi_pal (10303)
negyesi_pal Creative Commons License 2006.07.14 0 0 10303
Jóreggelt!
Lassan épülget a házunk Balatonalmádiban, s most jönnek a gépészeti szerelések.

Gépésztervezőnk árazatlan kiírást készített, amelynek alapján bekértünk 2-3 árajánlatot, továbbá én is elkezdtem körbenézni árakkal kapcsolatban.

Az első és legfontosabb kérdésem, hogy mi történik akkor, ha a kazánt például nem Magyarországon vásároljuk meg? Magyarországon is forgalmazott típusról van szó, de az árkülönbség akár 300,000 forint is lehet (!!!) Ha jól sejtem EU-n belül a garanciának érvényesnek kell lennie.

További kérdések: többen is győzködnek minket, hogy a gépészterv felültervezett, túlbiztonságos, meg ilyesmi. A víz- és fűtésszerelés során Rehau Rautitan, Ruatherm műanyag csöveket és Geberit szennyvízelvezető csöveket listázott a gépésztervező.
Erre azt mondják nekünk akik az árajánlatokat adják, hogy ezek túl drágák, s ne aggódjunk olcsóbbat is be lehet szerezni, azonos minőséggel. Valami tapasztalat, tanács?

Köszönettel,
Négyesi Pál
Villmer Creative Commons License 2006.07.14 0 0 10302

Csak, hogy tisztán lássak:

Egy 24 kW-os kazán kb. 9-24 kW között tud modulálni.

Szabályozással visszaveszem a teljesítményét kb. 18 kW-ra. Ez esetben akkor kb. 6-18 kW között fog modulálni ???? Vagy NEM ???? Valakí homályosítson fel !!

Villmer Creative Commons License 2006.07.14 0 0 10301

Nagy vagy !!!!!

Köszönöm szépen, megkaptam a számításokat.

Így legalább van fogalmam a dologról.

Mégegyszer köszi !

 

Előzmény: CsRob1 (10269)
zsomica Creative Commons License 2006.07.13 0 0 10300
Pont ezért kérdezem, attól még, h én sokallok valamit, lehet, h ez teljesen normális ár.
Előzmény: Törölt nick (10299)
zsomica Creative Commons License 2006.07.13 0 0 10298

Szia,

 

nem értek hozzá, ezért pongyolán fogalmaztam, nem óra, hanem szekrény. Azóta sikerült elérni a gépész tervezőt, ő engedélyezteti a meglévő terveinket.

Ettől függetlenül sokallom a 80e Ft-os munkadíjat csőfektetésért és a csonkra, ill. a házba bekötésért (összesen 2 pont). A házban ugyanis egyenesen a kazánházba megy, ahonnan csak a kazánig kell eljutni. A földmunkát mi megcsináltattuk, ami összesen 35 m. Szerinted ez lehet reális  munkadíj?

 

Köszi,

Zs.  

Előzmény: monyesz (10295)
Villmer Creative Commons License 2006.07.13 0 0 10296

Köszi!

Esetleg kondenzációval lehet gond ??

Előzmény: duncanx (10292)
monyesz Creative Commons License 2006.07.12 0 0 10295
Az óra a szolgáltatóé, a lakosságnak nem kell érte fizetni, így nem értem mi az 'óra díja'.
Gázterv kell (a csonktól, mérőtől), a szolgáltatóhoz kell benyújtani. Ezen csak a gáz szakági részek vannak, az viszont részletesen. Ez az úgynevezett belső szerelési terv.
Előzmény: zsomica (10294)
zsomica Creative Commons License 2006.07.12 0 0 10294

Sziasztok,

 

lenne néhány kérdésem gyakorló gázszerelőkhöz, ill. azokhoz, akik mostanában köttettek be gázt.

A gázcsonkot a helyi gázmű bekötötte a telkünkön belülre és ezt szeretnénk beköttetni a házba. A gázszolgáltatónak a hozzájárulást már tavaly befizettük. Kihívtunk egy gázos kivitelezőt, aki szerint a bekötéshez kell még egy gáztervet csináltatnunk (kb. 20 e Ft-ért), a munkadíja 80 e körül lenne, pluszban az óra és az anyag díja (az árkot mi már kiásattuk).

Az összegek sem tudom, mennyire reálisak, de amit végképp nem értek, hogy mi szükség még egy gáztervre, amikor az építési engedélynek is volt egy gázterve, ill. a közmű szolgáltatóval egyeztetni kellett anno az építési engedélyhez. Arról nem is szólva, hogy teljes gépészeti kiviteli tervünk is van.

 

Szerintetek ez tényleg így igaz, v. át akarnak verni? Mennyire lehetnek valósak a fenti összegek?

 

Köszi,

Zs.

 

 

Mbazsika Creative Commons License 2006.07.12 0 0 10293
Ne kapkodjatok, gyartottam egy fuvokat :-))
Előzmény: Mbazsika (10287)
duncanx Creative Commons License 2006.07.12 0 0 10292

így ahogy mondod egyenesen át..

de a födémátvezetésnél használj védőcsövet, vagy rugalmas kialakítást.

a tetőátvezetéshez a saját elemét vedd meg, és be kell építs egy un, vizsgáló , vagy ellenőrző elemet, mert a kéményseprők kérik  (ez a tömörségvizsgálathoz kell a kéményseprő pedig a beüzemeléshez, garancia indításhoz).

Előzmény: Villmer (10289)
saels Creative Commons License 2006.07.12 0 0 10291
"Hivatalosan halozati viznyomasra."

Szia, köszönöm a részletes választ!
Előzmény: Droopy (10283)
Villmer Creative Commons License 2006.07.12 0 0 10289

Lacivill:

Még keresgélem. A Stiebel honlapján nem találtam. De nem adom fel ...

 

MÁs.

Turbós kazán parapetcsövét kellene a födémen és a tetőn keresztűl kivinni.

Kérdés: Kell-e külön "kéményt" építeni neki amibe könyökökkel bevezetve a csovet azon belül ki a tetőre, vagy a kazán tetejétől egyenesen felfelé lehet indulni mindenféle törés "kémény" nélkül csak maga a parapetcső? 

monyesz Creative Commons License 2006.07.11 0 0 10288
Az előremenő vízhőfokot állítja a külső hőmérséklet függvényében (röviden).
Ha nem cserélgeted a vizet, akkor nem fog vízkövesedni, vagy vegyél bele desztvizet és meg van oldva a kérdés. A szakit nem egészen értem miért hirdeti ezt az igét (az indok elég falsnak tűnik), bár az előremenőt te is tudod kézzel állítgatni...
Előzmény: mrthn (10284)
Mbazsika Creative Commons License 2006.07.11 0 0 10287
Valaki esetleg tudna segiteni, hogy a Quadriga Q8 30 GF (120l, falra, kemenyes) boylerhez a PB-s fuvokanak mekkora a meretjelolese? ( a foldgazos 215, ez egyebkent milyen mertekegysegben ertendo?) Mar kinomban ott tartok, hogy csinaltatok egyet, ha mar venni nem lehet.. :-(
Előzmény: Mbazsika (10285)
zskerner Creative Commons License 2006.07.11 0 0 10286

Sziasztok!

 

Szükségem volna egy olcsó, de használható fémkeresőre. Ugyanis csőrepedés van a nyaralónk fürdőszobájában, ázik a fal, és nem tudom egészen pontosan, hol megy a vízcső. Nem szeretném a csempét a szükségesnél nagyobb felületen szétverni. Tudtok ajánlai ilyet?

 

Köszönettel:

Zsolt

Mbazsika Creative Commons License 2006.07.11 0 0 10285
A nyavalyasok, nem adnak el fuvokat, csak szerzodott szerelonek.. lfs a seggukbe.
Előzmény: Mbazsika (10271)
mrthn Creative Commons License 2006.07.10 0 0 10284
Sziasztok! Abszolút laikus vagyok a témában, de lenne egy kérdésem. Baxi 240Fi kazánhoz tartozékként adott időjáráskövetőt nem javasolja felszerelni a szaki aki a munkálatot végezte, mivel szerinte ez a kütyü nagyon magasra emeli a kazán műkodési hőmérsékletét, és emiatt a vízkövesedés felgyorsul és a berendezés elromlik. Szeretném kikérni a véleményeteket. (tulajdonképpen mit is csinál ez a külső érzékelő?)
Droopy Creative Commons License 2006.07.10 0 0 10283

Hivatalosan halozati viznyomasra.

 

Beépítés előtt be kell állítani a tartályokon a megfelelő légoldali előnyomást, hasonló módon, mint a fűtési tartályokon. A légoldali előfeszítés egyezzen meg a hálózati víznyomás értékével, vagy ha nyomáscsökkentő kerül beépítésre, akkor annak szekunder oldali értékével (amire lecsökkenti a hálózati nyomást). Ezzel a megoldással biztosítható, hogy a csapok kinyitásakor a tartályból visszafolyik a víz a hálózatba, és a következő tágulási folyamathoz újra a teljes, hasznosítható térfogat áll rendelkezésre. Rosszul beállított légoldali nyomás esetén - mindegy, hogy magasabb vagy alacsonyabb - a tartályok hasznos térfogata csökken. (A matematikai levezetést a cikk írója az érdeklődőknek szívesen eljuttatja.) Ha kisebb a tartály a kelleténél, úgy a biztonsági szelep továbbra is meg fog szólalni, legfeljebb kicsit lassabban megy tönkre. Nem megfelelő beállítást csak a szükségesnél nagyobb térfogatú - ezáltal magasabb árú - tartállyal lehetne kompenzálni.

http://www.vgf.hu/viz.php?action=viewfull&ID=37

Előzmény: saels (10281)
saels Creative Commons License 2006.07.10 0 0 10281
Sziasztok!

Annó tavasszal amint elmúlt a fagy szereltettem bojlert, mivel tetemes víz csurgott el belőle rögtön kértem annak megszüntetését tűgulűsi tartállyal. Sajnos mint kiderült a szarevő szerelő nem értett hozzá, és a 200L-es bojlerhez 2,5L-es tartályt rakott. Azóta nem bírom rávenni hogy nagyobbra cserélje, ergó átcseszett azaz meglopott minket a tartály és annak szerelés árával.

A fejlemény annyi, hogy mivel most a héten kiöntött a csöpögő vödör, felkulminálódott az agyam, felhívtam a bojler hivatalos forgalmazóját hogy szerinte mekkora tartállyal kellett volna szerelni ezt a bojlert. Azt mondta, minimum 8L-essel.

Ez már ki tudja hanyadik bizonyíték arra, hogy a 2,5L-es nem elég.
Itt a fórumon is sokan elmondták már a helyes méretezést.

Mivel ezzel a kontárral nem vagyok hajlandó többet foglalkozni megkerestem más szerelőt (akit a forgalmazó ajánlott) aki saccból 18L-est mondott, tehát ők az én embereim, valószínű értenek hozzá.

Amit kérdeznék (hogy okosodjak), a bojlernél meg van adva hogy a maximális megengedett víznyomás ami itt speciel 7bar, akkor hány bár-ra kell a tágulási tartályt felfújni?

Köszönöm!
NagyÁ Creative Commons License 2006.07.09 0 0 10280
Hali!
Az a helyzet hogy ahány embert hívok ki, mindenki mást mond kazánügyben, mindenki a saját szarát dicséri. Ez mondjuk érthető. Most végül is már 99%-ban el van döntve a kazán, Junkers Eurostar 24 kW fali lesz valószínűleg és a márkaszervíz fogja beszerelni. . Azért muszály a furán mert megvan ugye a 130-as belméret, de 2-3 centis elállások vannak, és állítólag nem megy bele a béléscső. Van itt Érden egy cég aki csinál furánt, meg is nézte,de 1 hete nem lehet elérni. Az email: ergo@interware.hu Előre is köszi.
Előzmény: reni25 (10279)
reni25 Creative Commons License 2006.07.09 0 0 10279
A buderus jobb, a helyedben azt választanám, a furános kéményhez ne ragaszkodj, csak ámítás hogy annyival jobb, alig használják 5-10 éve ellentétben a "régi" béléscsöveket. Ha küldesz email címet lehet, hogy tudok kéménybélelőt, de van gázszerelő is.
Előzmény: NagyÁ (10270)
Lacivill Creative Commons License 2006.07.07 0 0 10278
Asszem Stiebelnek van pedig
Előzmény: Villmer (10277)
Villmer Creative Commons License 2006.07.07 0 0 10277

Ezen már én is gondolkoztam ....

Csak hát a megfelelő eszközt nem találtam még meg ....

Előzmény: Lacivill (10275)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!