a nagy gépmegrendeléseket általában valami szolgáltatási csomagként szokták realizálni.
A 90-es évek elején, a romániai, nagyváradi Frigoexpress cég (igen komoly hűtött szállítmányozó) eldöntötte hogy frissíti a kamion-parkját, aminek érdekében körülnéztek a piacon.
Renault-Mercedes-Scania-MAN- Volvo -stb. volt a terítéken - persze az ár nagyon fontos volt, de a sallang is, amit a flottával adtak volna.
Úgy kezdődött, hogy a németek lófaszt se adtak - ennyibe kerül a kamion, oszt kész. Ha kell-kell, ha nem, úgy is jó.
Mígnem jött a Volvo ajánlat: azt mondták, hogy ha egyszerre vesznek 100 darab FH12 -est, akkor adnak hozzá egy komplett felszerelt szervizt és egy mentő-szerviz-traktort (szerkocsit), rajta a mentő-daruval, meg az összes felszereléssel ami a mentéshez, vagy a darus vontatáshoz kell + 2x4 ember kiképzését. Az első négyet kint náluk, a második 4-et a vevő telephelyén.
A románok csak kuncogtak, mert eredetileg 120 darabot akartak venni első körben, csak ezt nem mondták meg elsőre, mert ha kisebb adagra kapnak ajánlatot, akkor a 120 darabbal komoly cigán... alkudozási pozícióba kerülhetnek.
Meg is rendelték a 120 egységet és a svédek állták a szavukat. Én láttam azt a szervizt, seggre is ültem tőle.
Képzelj el 3 darab 6 méter hosszú és 2 méter magas panelt - sűrűn telis-teli speckó célszerszámmal, segédberendezéssel, mérőműszerek hadával. Mondom, 3 ilyen panel volt - hihetetlen mennyiségű eszközzel rajtuk.
De a darus szerkocsi se volt piskóta - az (állítólag) közel 2 kamion árába került (volna), ha ki kellett volna fizetni.
Jelenleg a cégnek 420 darab hűtőkamionja van - mind Volvo - és ebben szerintem komoly szerepet játszott az említett prémium-kiszolgálás is.
az oktatás ingyenessé és általánossá tétele (lehet vesszőparipa, de nincs jobb ötletem, délelőtt kifejtettem bz kartáccsal a középkoros eszmefuttatás közben)
Nézd, jó szándékú idealizmus szövi át a mondanivalódat (ami tőlem sem áll távol) - de legyünk realisták: a jelenlegi helyzetben a fosszilisekről való azonnali lemondás egyet jelentene 3-5 milliárd ember fizikális létalapjának a megsemmisítésével. Vagyis őket "ki kellene irtani" ehhez.
A váltótechnológiák pedig itt és most még nem állnak készen. Nem és kész, bárki bármit is állít. De az is tény, hogy közelebb állunk hozzájuk, mint valaha - egyes területeken már egészen közel. Ki kell ezt "ülni" - ha tetszik, ha nem. Akkor is, ha közben jóvátehetetlen kárt teszünk az ökoszférában - ez fátum, senki nem lesz hajlandó öngyilkot elkövetni, hogy ne haljon ki a tőkehal - megjegyzem, fordított esetben a tőkehal sem lenne hajlandó...
Engem jobban zavar, hogy a túlnépesedés ellen igazán és érdemben nem teszünk most sem sokat - pedig ez az emberiség legnagyobb valódi mumusa.
Bár kifelejtetted Steven F. Udvarhazy (klikk) jeles milliárdos hazánkfiának a busás jutalékát - aki nélkül ma már nincs repülőgép eladás a művelt világban :-)))
Kár ezen lovagolni, a nagy gépmegrendeléseket általában valami szolgáltatási csomagként szokták realizálni. Például jár hozzájuk még 20 év karbantartás (ha úgy tetszik - korlátozás nélküli garancia), infrastrukturális háttér, kiképzés, adnak még szimulátorokat, gépidőt, stb... Így meg már kijöhet simán a matek.
Na latod... mindenki fujjol a ceokettore/klimavaltozasra, pedig a vegen a rovarirtoszerek miatt doglunk halomra. Sosem az a geddon kovetkezik be amire keszulsz, ettol geddon, ugye ;)