Hogy az adófizető mit fizet vasútüzemeltetés címén, az óriási nagy rejtély. Legkevésbé a GYSEV által ösztönzött, a 10 évvel ezelőtti Ausztriára legalább halványan emlékeztető plusz színvonalat...
"Amíg bokorugró személy volt az egri, addig nem szúrta annyira a szemét senkinek, mióta, expressz lett már fáj, meg gyorsabb lett meg van benne egy klímás IC kocsi."
Igen, meg a kieső megállók pótlására lehet szépen indítani a plusz személyvonatokat. Szóval az egri gyorsítás nagyon nincs ingyen...
Alapvetően a 80 as vonal épülne át 160 km/h ra Aszód Hatvan Miskolc között, a tervek erről szóltak.
Totális expresszirtás
Dögöljön meg a szomszéd tehene is effektus.
Csak teljesen elvakult buszfanok szeretnék megszüntetni a vasúti közlekedést.
Amíg bokorugró személy volt az egri, addig nem szúrta annyira a szemét senkinek, mióta, expressz lett már fáj, meg gyorsabb lett meg van benne egy klímás IC kocsi.
Egy Credo vagy egy King Long nekem nem nagy durranás.
Jelenleg ez a jellemző eszközpark, van pár 398 E 98, 395, 396 de ezek lassan kikopnak.
Anno egy Ik 250 vagy 396 is megtette.
Sőt új korukban a 395 E 95 is szuper volt, Mercedes Intuororól nem is beszélve.
Még a Borsodos Scania Irizar is kényelmesebb mint egy Credo.
sajnos nem engedtek venni buszt és ennek az eredménye ez a mostani járműpark.
Ez is egy lehetőség. Valószínűleg neccesebb annál, mint amit írtam. A koncesszió díját miként állapítod meg? A befolyó összeget kinek adod, mire fordítod?
Mert ha nem a veszteséges vonalakat is vállaló cégeknek adod, akkor ez tkp. tisztességtelen kimazsolázása a jobb falatoknak. Ha XY Kft. fizet egy vagon pénzt, hogy minden második órában ő indítson IC-t, akkor ezzel a páros órában IC-t indító MÁV-Startot is beruházásra kényszeríted. S ha a csődtömeg mátészalkai szárnyvasútra nem adsz neki a koncessziós díjból veszteségtérítést, akkor a MÁV egyenlege a nagy versenyben egyre rosszabb lesz.
Egyszerűen képtelenek felfogni az egri vasútmániások, hogy ha
a., eltűnne az összes busz a vonalról, akkor sem lenne elég utas a vonaton
b., egy viszonylag kihasznált vasúti szolgáltatás csak akkor jöhet létre, ha lerontja a MÁV a Miskolc felé tartó szolgáltatást (az egri vonatok azáltal nyerhetnének utasokat, hogy elviszi a Füzesabony-Bp. közötti utasok jó részét, ezzel viszont kinyírná a S.Aújhely-Bp. járatokat)
c., sosem fog eltűnni a busz a vonalról, hisz ott van a vasúttal járhatatlan Eger-Gyöngyös, illetve Gyöngyös-Bp. - márpedig ezek "összeérnek". Akkor is, ha valami túlbuzgó idióta egy mozdulattal szétvágja őket. Csak akkor kell két-három év, mire megint összeér.
Szóval teljesen hipotetikus az egri vasúti kapcsolat további javítása.
"Ehhez azonban hozzá kell tenni, amit RIKA szokott mindig írogatni, miszerint ez csak akkor korrekt, ha ez az új belépő átveszi minden második órában egy Nyíregyháza-Mátészalka vagy hasonló, totál veszteséges szakaszon az ellátást."
Nem feltétlenül.
A mesterségesen korlátozott kínálatú nyereséges vonalon lehet koncessziós díjat szedni az üzemeltetőtől, a kisforgalmút pedig annak adni, aki a legkisebb veszteségtérítésért vállalja.
"160 km/h ra kiépített pályán, csökkenhetne a menetidő, és Eger Bp között is min órás ütem kellene."
160-as pálya még a 30a-n is pazarlásgyanús - pedig ott egyetlen csúcsidei vonaton is több utas van, mint Egerbe egy totális expresszirtás után naponta lehetne.
Egyértelműen így van. Ehhez azonban hozzá kell tenni, amit RIKA szokott mindig írogatni, miszerint ez csak akkor korrekt, ha ez az új belépő átveszi minden második órában egy Nyíregyháza-Mátészalka vagy hasonló, totál veszteséges szakaszon az ellátást. Tkp. a GYSEV erre azért elég jó példa, s érezhető is azon a vidéken, ahol szolgáltat, hogy más a színvonal. (Buszos vonalon is van rá példa: szintén a Nyíregyháza-Budapestet járó cég szolgáltat egy-két szabolcsi faluban - Búj, Kótaj. Itt is látható, hogy a volánnak komoly versenyt állított a magáncég.)
Nem tudom hogy látjátok, de én úgy gondolom, hogy Csehországban a Studentagency megjelenése késztette a Cseh Vasutat bizonyos változtatáskra. Pl a komfort növelésére, vagy hogy a vonatjegy is a buszjegy árához közelítsen.
amely szintén a közúti közlekedéssel venné fel a versenyt.
Mo-on is szükség lenne valamiféle versenyre. Akár (csak a példa kedvéért, páros órában Start vonat Budapestről Nyíregyre, páratlanban pedig egy másik vasút. szerintem már ez is versenyre késztetné a magyar vasutat.
Ahhoz, hogy minden eddigi tömegközlekedéssel utazót megtartson magának a rendszer, szükség van választékra, mégpedig ez azzal jár, hogy mindkét ágazatot célszerű megtartani.
A vasútnál most sikerült elérni, hogy Budapestről 7.00-17.00 között illetve Egerből 7.04 és 19.04 között van 2 óra közeli (1:50, ill, 1:56 menetidejű) vonat, a többi ettől hosszabb illetve átszállásos megoldások is léteznek.
Buszos kínálatot nem ecsetelem, még mindig igen bőséges választék van.
Ahhoz, hogy a jelenleginél jobb legyen a rendszer, szükség lenen az Eger környéki településekről induló helyközi járatokat a vasútállomáson csatlakoztatni.
1995 környékén még voltak ilyen járatok, most is megvan a buszforduló de annak egyik felét taxik használják, meg a 17 es helyi busz kapott egy kocsiállást.
Tervben volt az Intermodális csomópont ami a magas költségek miatt meg a pályázati önerő hiánya miatt egyelőre ad acta.
Lásd Hatvan ahol, a buszállomás odakerült a vasút mellé, megjegyzem, a Hatvani Volán mind a helyi , mind a helyközi buszainak egy részét most is kiviszi és az állomás elől is szép számmal indulnak.
A jelenlegi vasúti menetidő, nem teszi azt lehetővé, ahogy Győr Bp között történt, hogy megszűnt a busz maradt a vonat.
Ott a Ralijetek, IC -k magasabb komfortot biztosítanak, a menetidő is kedvezőbb.
Itt ez jelentősebb utasvesztéssel járna.
160 km/h ra kiépített pályán, csökkenhetne a menetidő, és Eger Bp között is min órás ütem kellene.
Addig szükség van a jelenlegi buszos ill. vonatos kínálatra.
A vasút is feltár olyan szegnenst amelyet a busz nem, így szükség van rá.
Szerintem szüntesük meg az összes országos járatot és elég, ha a legközelebbi vasútállomásra/megállóhelyre szállítja a busz az utasokat, onnan meg menjen tovább vonattal! Akkor bezzeg nem lenne párhuzamosság és dúskálna pénzben a vasút! :)))
Na várjá. Most ha az egri gyorsbuszok és a vonat között kellene választani, akkor én az órás Icséket választanám és az összes gyorsbusz beszántása mellett döntenék, most ezt kicsit pikirten: az ócska, komfort nélküli expressz buszoknak semmi keresnivalójuk az autópályán Eger felé. A legnagyobb baj ez a kétórás ütem a vasúton. Egyáltalán nem vonzó, pedig alapvető minőségbeli különbség van a vonat és a buszok között.
A klíma hiánya természetesen abszurd és megoldásra vár, de delejes vonatnál ezt könnyű kivitelezni (és nem kerül 8-10 millió forintba ha jó tervező végzi a munkát)
Ezt a mondatot egyes bőr vagy bársony vagy akármilyen székben csücsülő nagyfejesek részére kéne bekereteztetni és kitenni mindenhová, ahová a napi rutinjuk során mennek.
De amíg az apróbb falvak lakosságától megvonják a tömegközlekedési lehetőségeket - lásd az ITF meg az ütemes menetrend oltárán feláldozott távolsági járatok, amik nagyobb településeket szolgálnak már csak ki -, illetve az egyre nehezebb megélhetés nem igen kedvez annak, hogy az emberek túlzottan utazgatni akarjanak. Ha meg muszáj, akkor sokan igyekeznek olcsóbb megoldást találni: szomszéddal telekocsi elv, bicikli, stb.
Vedd bele azt is, hogy egyre kevesebben tudják megfizetni (az amúgy túlkedvezményezett) a tömegközlekedést. Bp.-re meg azért nem olcsó egy egész jegy, de a diák is húzós már hosszútávon. Így azért kicsit nagyobb érdem, hogy relatíve kevesen pártoltak el a cégtől (és azok sem a vonat javára).
Ha utaznál is vonalon, akkor látnád, hogy mind hétközben, mind hétvégén elég kihasználtak Eger-Bp közt a buszok. Sok vizet nem zavar a vasút. A regjegy kb annyit jelentett, hogy az egy időpontban induló lassú- és gyorsjáratok megszűntek, cseppet tisztult a rendszer. Az órás ütem pedig jó. Inkább +20percet utazol, mint +20percet várj a következő buszra. Jó ez így, ahogy van.
Szerintem más más utaskört szolgál ki a vasút és a busz.
Busznál főleg hétvégén van Eger Bp között az utasdömping meg egy egy reggeli esti jól kihasznált járatot leszámítva, elég lájtos az utasforgalom,míg vasúttal főleg turisták utaznak akik szívesebben vonatoznak.
Átvándorlás biztos van, de a regisztrációs jegy bevezetése a busznál némileg csökkentette a forgalmat szerintem.
Az Egerbe látogató turisták miatt szerintem a vasút fontos, csoportok egyéni turisták főleg vonattal szeretnének utazni.
Az ütemes buszmenetrend némileg túlkínálat, de én még emlékszem arra, amikor a Kerecsend, Kápolna Gyöngyös felé menő helyközi forgalom miatt jobban kihasznált zsúfolt buszok jártak.
Most a reg jegy miatt levált a helyközi, a másik dolog a teljesítmény régen is akkora volt mint most csak másodrészek formájában léteztek.
Nekem az órás gyorsjárat koncepció nem tetszik annyira, mert anno a csúcsidőben 14.15-14.45-15.15-15.45-16.15-16.45 mentek expresszek anno 2007 től indult a 16.45 ös.
Régen helyenként félóránként volt expressz most a gyöngyösi lassút beéri az expressz sokszor.
A vasút szerintem részben új utaskört hozott, főleg ritkán utazókat akik kedvelik a minőségibb kulturáltabb utazást.
Az Eger-Budapest járatok utasforgalmáról van valakinek friss tapasztalata mostanság? Mennyire jött be (vitt el utasokat) vajon a MÁV-Start nagy "Utazzon Egerbe is vonattal" kampánya illetve a sebeseken található díjmentes helyjegyes IC kocsija?