Nem tudom hogyan fog rá konkrétan az az autó reagálni. Fogalmam sincs milyen vezérlő van benne, mit fog erre lépni. Elkézelhető akár az is, hogy ugyanúgy tovább fog működni. De lehet, hogy összevissza kezd el járni. Kellene nézni egy élőadatot, illetve szkóppal meg lehetne nézni a szondát is, hogy az mit mutat. Élőadaton lehet látni, hogy éppen visszacsatolt a szabályzás vagy sem. Mármint amikor működik a szonda, az ECU kap-e egyáltalán olyan minőségű jelet ami megfelelő. Szkópon meg látni, hogy a szonda milyen gyorsan reagál az esetleges változásokra, mint gázföccs, vagy csak egy sima fordulatszám emelkedés.
Ha egy kicsit olyankor hozzáérek a gázhoz beáll az alapjárat! A pillangószelep pozicióérzékelőre gondoltam,mert az alapjárati motor cserélve lett!De ezt csak ez első indításkor csinálja utána nem!
De tényleg fogalmam sincs milyen ECU lehet abban az autóban. Nekünk a 2002-es 8 szelepes talicskában 2 szonda van,és figyeli mindkettőt. Egyébként maga a szonda ugyanaz a 4 vezetékes fűtött szonda mindkét helyen. Lehet az első évben nem volt benne csak egy szonda nem tudom. Clio2-esből tudom, hogy létezett ilyen kivitel a D7-es motornál. De az ugye egy teljesen más valami.
A fűtés hibát tudja detektálni az ECU. Arra dob egy hibakódot. Ha a szonda teljesen rossz, azt is észreveszi. Azt nem látja egyedül, ha már öregszik a szonda és el van lustulva a jele.
Szerintem nem sok minden!Mivel kb 3 éve voltam diagnosztikán ott azt mondták rossza a lambdaszonda!Elmentem a benzinkútig megnéztem és csak szét volt csúszva a csati!Visszamentem megint megnézték akkor azt mondták,hogy a fűtőszál szakadt.De ne foglalkozzak vele mert a kipufogó bemelegíti gyorsan!
De majd széthúzom holnap és megnézem mit csinál!Ha nem változik semmi akkor a szonda meghalt?
Ha 1 szonda van benne akkor a katalizátorról az ég világon semmit nem tud a motorvezérlő. Pont ezért került bele a második monitorszonda, hogy a két szonda mérési eredményéből a katalizátor működését felügyelje.