Keresés

Részletes keresés

K.O. Lompos Creative Commons License 2015.04.18 0 1 59533

A 324-es főkapcsolatának összehúzása egy spéci csavarkapoccsal -, " házilag készíthető " -, kis fűtőházi viszonyok között is kb. 15 perc volt.

Előzmény: Törölt nick (59532)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.18 0 1 59532

Nincs új a nap alatt.

"A pakura  tüzelésre átalakított 324 sor. mozdonyoknál a porlasztó berendezés meglehetős zajjal működik üzem közben. A lángbolt a szokottnál rövidebb idő alatt elég, ill. elkopik, tehát tetemesen megnövekedik a lángbolt tégla és samottliszt szükségletünk. Különösen áll ez a tiszta pakurás gépekre, melyeknél a samottfalat és a lángboltot igen gyakran kell javítani, illetőleg cserélni. A tiszta pakurás gépeket tolatós vonatokhoz vezényelni nem egészséges,mert tolatásnál és gőztartásnál a gépet gyakran ki kell oltani, és újra begyújtani, ami a tűzszekrényre, és a csőfalra nézve káros következményekkel, csőfolyással jár. Viszont a helyi viszonyok figyelembevételével a szaladós vonatokat csak ritka esetben tudjuk biztosítani.

Nehézmény és kiküszöbölendő a tiszta pakurás gépeknél a szerkocsinak a kevés terhelése és a helytelen súlyelosztás, miáltal a főkapcsolati csavar meglazul és a szerkocsi szitál, illetőleg rángat."

A fentieket nem most, hanem 1952. március 28-án vetette papírra jelentésében a székesfehérvári fűtőházfőnök!

Ha most nincs pénz egy új 12 baros kazánra, akkor egy 18 barosra lesz? Ideje sok fényképet készíteni a (még) működő 242-esről...

Előzmény: fantal (59519)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.18 0 0 59531

Milyen járművekkel fog megvalósulni? Van nem muzeális gőzmozdony is, amit össze lehet normálisan rakni?

Előzmény: fantal (59526)
manhattani Creative Commons License 2015.04.17 0 0 59530

Ha nem, nem, kösz nektek :-)

Előzmény: Törölt nick (59529)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.17 0 0 59529

Nem.

Előzmény: manhattani (59524)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.17 0 0 59528

Arra lejt, egész Aszódig, meg még egy kicsit :)

Előzmény: manhattani (59524)
Mwin Creative Commons License 2015.04.17 0 0 59527

Off

A LAJTA monitor dunai útját tudomásom szerint szervezik.

On

Előzmény: V43-1123 (59525)
fantal Creative Commons License 2015.04.17 0 0 59526

A projekt él, de nem muzeális járművekkel valósul meg.

Előzmény: V43-1123 (59525)
V43-1123 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 59525

Anti, Te talán többet tudsz erről, idézet a Regiment magazin 2012/2. számából:

"... A Hadtörténeti Múzeum hat termes állandó kiállítással, valamint több ország együttműködésével megvalósuló múzeumvonattal emlékezne meg a Nagy Háború eseményeiről. A szerelvény jelentősebb részét korabeli vagonokból állítanánk össze. A Duna folyamot kihasználva készülhet egy, a folyón végighaladó kiállítás. A fő részét a Lajta monitor ... biztosítaná. A hajón a múzeumvonathoz hasonlóan kiállítást rendeznénk be. ..."

Ez 2012-ben íródott, aztán semmi sem történt. Mivel 2018 novemberéig még "tart" a háború, akár meg is lehetne valósítani. Erre hivatkozva talán jutna pénz a 324-es (mint korhű vontatójármű), ill. néhány Istvántelken rohadó régi tehervagon felújítására. Mi a véleményed erről?

 

Előzmény: fantal (59519)
manhattani Creative Commons License 2015.04.17 0 0 59524

>Gödöllő a púp teteje mindkét irányból

 

? A végpont felé, az ív után nem egy jókora emelkedő van?

Előzmény: Törölt nick (59522)
K.O. Lompos Creative Commons License 2015.04.17 0 0 59523

Több videó kering a neten a 109 - es bakonyvasúti közlekedéséről.  Ezekben hallható.., látható, hogyha a homokoló rendeltetés szerűen működik, akkor semmi / nagy / gond nem lett volna a hegymenettel.

 

Előzmény: Bárdos Imre (59517)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.17 0 0 59522

Ott sehova, Gödöllő a púp teteje mindkét irányból. Előtte nyílt vonalra valahová, mondjuk ahol vége van egy hatvanas lassújelnek :)

Előzmény: davosbácsi (59521)
davosbácsi Creative Commons License 2015.04.16 0 0 59521

természetesen a 242-es vasárnapi nekirugaszkodásáról van szó :)

Előzmény: davosbácsi (59520)
davosbácsi Creative Commons License 2015.04.16 0 0 59520

Urak!
Ha szép indítást szeretne videózni a polgár Gödöllőn, hova helyezkedjen?
Buggyant kérdés tudom, de hátha valaki ellát jó tanáccsal... :)
Üdv és köszönöm!
Davos

fantal Creative Commons License 2015.04.16 -1 0 59519

Csak itt nem X összeg kell, hanem 20-30 millió.

 

A 324-es kazánfővizsgája 3. hosszabbítással lejárt 2012-ben. A tűzszekrénylemezek teljesen szétégtek a pakurafáklyától. Tehát teljesen újat kell gyártani egy komplett fővizsga során - plusz ott a sokszor betegeskedő szerkocsi.

Előzmény: hori27 (59518)
hori27 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 59518

Ezt a kijelentést én is hallottam.Pedig állításuk szerint a Bakonyvasút évek óta felajánl x összeget a 324-es felújítására.Lehet tudni a végleges kivonás okát?

Előzmény: fantal (59506)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.04.16 0 1 59517

A 109-est sem hegyi pályákra építették, csoda is lett volna, ha gond nélkül (f)elmegy ott. Arról viszont szerintem nem a Bakonyvasút tehet, hogy az anyagvasút kft nem tud megfelelő gépet biztosítani a programjaikhoz.

Előzmény: Törölt nick (59516)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 59516

Mert a 109-es DV fővonali gyorsvonati mozdony aztán nagyon jól illett egy hegyi mellékvonalra :D Bakonyvasúték amióta léteznek, nem tudtak egyetlen problémamentes programot se összehozni egyébként.

Előzmény: Bárdos Imre (59510)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 59515

Köszönöm!

Előzmény: V43-1123 (59514)
V43-1123 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 59514
Előzmény: Törölt nick (59513)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 59513

A kassai vonat merre (melyik vonalon) közlekedik odafelé? Nagyon szeretnék 1-2 fotót készíteni róla.

pg54 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 59512

Olvasom egy újságcikkben:

"A létesítmény két saját, fúrt kúttal rendelkezett, az egyikből 43 fokos termálvíz, a másikból 15 fokos ásványvíz tört föl. Utóbbit fogyasztás céljából palackozva árusították is, a fürdéshez pedig két darab, Truman mozdonyról származó kazán segítségével melegítették fel." (Újraéled az erzsébeti Duna-part, Magyar Demokrata, 2015. március 18.)

 

A szövegkörnyezetből kiderül, hogy ezek a mondatok egy 1933 és 1944 közti időszakra vonatkoznak. Tehát valami biztosan nem stimmel...

 

Vajon mi lehet az igazság?

DV 109.109 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 59511

Szomorú, hogy nem élhette meg üzemképesen a 100. szülinapját... Azért köszönöm!

Előzmény: fantal (59506)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.04.15 0 0 59510

Járt Keletiből Taksony átmenettel Csepel autóba is 242-es, de azért azt nem arra találták ki, hogy a madzagvasúton személyvonatozzon. Meg nem is arra, hogy hegyet másszon.

Előzmény: kihúzóvágány (59508)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.04.15 0 0 59509

A 220-as a nagy lábaival nem igazán hegyi pályára kitalált mozdony. Hajdan nem véletlenül 375-ök voltak  Veszprémbe állomásítva.

Előzmény: DV 109.109 (59505)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.15 0 0 59508

Pedig járt arra 242-es mozdony által továbbított vonat: amikor 1949-ben a Zirc-Dudar vasútvonalat avatták.

Előzmény: fantal (59507)
fantal Creative Commons License 2015.04.15 -1 0 59507

Mennyire jó ötlet ez?

 

*

 

A 242-es kevésbé lenne jó ötlet...

Előzmény: DV 109.109 (59505)
fantal Creative Commons License 2015.04.15 -1 0 59506

A Bakonyvasút "illetékese" maximum a vágyait mondhatta el. A 324-est jelen állás szerint végleg kivonták a forgalomból.

Előzmény: DV 109.109 (59505)
DV 109.109 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 59505

Üdv az Uraknak!

 

Gyors kérdésem a szakikhoz: olvasgatom a "világhálón", hogy a 109.109 helyett benyomták a 220-ast a bakonyi nosztalgia élére... Mennyire jó ötlet ez? Illetve, ha jól látom nem is elég az MD, hanem még egy csörgőt is akasztanak tológépnek. Tehát így azt következtetem, hogy a 220-as nem fog sokmindent csinálni...

 

http://www.vonatosszeallitas.hu/vonalak_alkalmi_aktualis.html#aktualis

 

Másik dolog: tavaly valaki olyat nyilatkozott (azt hiszem a Bakonyvasúttól egy emberke), hogy a 324-est felújítják. Hogy áll ez a procedúra, amennyiben igaz?

Köszöntem előre is!

MIHOK1 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 59504

 

 

 

Teljesen OFF régi dízelmozdony képe, de nincs külön történeti fórum, ezért ezt találtam a legmegfelelőbbnek.

 

 

fortepan 72473

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!