"A pakura tüzelésre átalakított 324 sor. mozdonyoknál a porlasztó berendezés meglehetős zajjal működik üzem közben. A lángbolt a szokottnál rövidebb idő alatt elég, ill. elkopik, tehát tetemesen megnövekedik a lángbolt tégla és samottliszt szükségletünk. Különösen áll ez a tiszta pakurás gépekre, melyeknél a samottfalat és a lángboltot igen gyakran kell javítani, illetőleg cserélni. A tiszta pakurás gépeket tolatós vonatokhoz vezényelni nem egészséges,mert tolatásnál és gőztartásnál a gépet gyakran ki kell oltani, és újra begyújtani, ami a tűzszekrényre, és a csőfalra nézve káros következményekkel, csőfolyással jár. Viszont a helyi viszonyok figyelembevételével a szaladós vonatokat csak ritka esetben tudjuk biztosítani.
Nehézmény és kiküszöbölendő a tiszta pakurás gépeknél a szerkocsinak a kevés terhelése és a helytelen súlyelosztás, miáltal a főkapcsolati csavar meglazul és a szerkocsi szitál, illetőleg rángat."
A fentieket nem most, hanem 1952. március 28-án vetette papírra jelentésében a székesfehérvári fűtőházfőnök!
Ha most nincs pénz egy új 12 baros kazánra, akkor egy 18 barosra lesz? Ideje sok fényképet készíteni a (még) működő 242-esről...
Anti, Te talán többet tudsz erről, idézet a Regiment magazin 2012/2. számából:
"... A Hadtörténeti Múzeum hat termes állandó kiállítással, valamint több ország együttműködésével megvalósuló múzeumvonattal emlékezne meg a Nagy Háború eseményeiről. A szerelvény jelentősebb részét korabeli vagonokból állítanánk össze. A Duna folyamot kihasználva készülhet egy, a folyón végighaladó kiállítás. A fő részét a Lajta monitor ... biztosítaná. A hajón a múzeumvonathoz hasonlóan kiállítást rendeznénk be. ..."
Ez 2012-ben íródott, aztán semmi sem történt. Mivel 2018 novemberéig még "tart" a háború, akár meg is lehetne valósítani. Erre hivatkozva talán jutna pénz a 324-es (mint korhű vontatójármű), ill. néhány Istvántelken rohadó régi tehervagon felújítására. Mi a véleményed erről?
Több videó kering a neten a 109 - es bakonyvasúti közlekedéséről. Ezekben hallható.., látható, hogyha a homokoló rendeltetés szerűen működik, akkor semmi / nagy / gond nem lett volna a hegymenettel.
Urak! Ha szép indítást szeretne videózni a polgár Gödöllőn, hova helyezkedjen? Buggyant kérdés tudom, de hátha valaki ellát jó tanáccsal... :) Üdv és köszönöm! Davos
A 324-es kazánfővizsgája 3. hosszabbítással lejárt 2012-ben. A tűzszekrénylemezek teljesen szétégtek a pakurafáklyától. Tehát teljesen újat kell gyártani egy komplett fővizsga során - plusz ott a sokszor betegeskedő szerkocsi.
Ezt a kijelentést én is hallottam.Pedig állításuk szerint a Bakonyvasút évek óta felajánl x összeget a 324-es felújítására.Lehet tudni a végleges kivonás okát?
A 109-est sem hegyi pályákra építették, csoda is lett volna, ha gond nélkül (f)elmegy ott. Arról viszont szerintem nem a Bakonyvasút tehet, hogy az anyagvasút kft nem tud megfelelő gépet biztosítani a programjaikhoz.
Mert a 109-es DV fővonali gyorsvonati mozdony aztán nagyon jól illett egy hegyi mellékvonalra :D Bakonyvasúték amióta léteznek, nem tudtak egyetlen problémamentes programot se összehozni egyébként.
"A létesítmény két saját, fúrt kúttal rendelkezett, az egyikből 43 fokos termálvíz, a másikból 15 fokos ásványvíz tört föl. Utóbbit fogyasztás céljából palackozva árusították is, a fürdéshez pedig két darab, Truman mozdonyról származó kazán segítségével melegítették fel." (Újraéled az erzsébeti Duna-part, Magyar Demokrata, 2015. március 18.)
A szövegkörnyezetből kiderül, hogy ezek a mondatok egy 1933 és 1944 közti időszakra vonatkoznak. Tehát valami biztosan nem stimmel...
Járt Keletiből Taksony átmenettel Csepel autóba is 242-es, de azért azt nem arra találták ki, hogy a madzagvasúton személyvonatozzon. Meg nem is arra, hogy hegyet másszon.
Gyors kérdésem a szakikhoz: olvasgatom a "világhálón", hogy a 109.109 helyett benyomták a 220-ast a bakonyi nosztalgia élére... Mennyire jó ötlet ez? Illetve, ha jól látom nem is elég az MD, hanem még egy csörgőt is akasztanak tológépnek. Tehát így azt következtetem, hogy a 220-as nem fog sokmindent csinálni...
Másik dolog: tavaly valaki olyat nyilatkozott (azt hiszem a Bakonyvasúttól egy emberke), hogy a 324-est felújítják. Hogy áll ez a procedúra, amennyiben igaz?