Ha a radiátorok nem melegednek át az aljukig és a kazán meg kikapcsolgat, akkor nyitni kell a tórlókat, ha az aljáig forró a radiátor és úgy van hideg, akkor meg nagyobb radiátorok kellenek.
Szerintem messziről csak okoskodunk ! Legalábbis a megoldást nem fogjuk megtalálni (azt sem tudjuk mennyi a hőigénye a lakásnak pl.). A helyszínen egy fűtésszerelő egy próbafűtéssel többet tud segíteni. Ráadásul a torlókat illetve az egész rendszert minél hidegebb időszakban jó beállítani.
A karbantartás elsősorban a égőtéroldali tisztitásból, a tág.tartály. a biztonsági szelep, az égőnyomás, a moduláció, a szobatermosztát, határoló termosztát, aktiv anód, ellenörzéséből áll. neked zárt égésterű készüléked van, valoszinüleg nem koszos még az égőtér. Barátságosan oldalba kell csapni menet közben, és a láng be fog sárgulni. Ennek az intenzitásából, és az időtartamából lehet kovetkeztettni az égőtérben lévő porra. Ehhez gyakorlat kell. Kb. böfiztető erejü ütés kell. (ja kérem a szakma csúcsa)
Nem kekeckedésképp, de akkor fel kéne egy külön villanymérőt, és víz almérőt is szerelni. Van villanyfogyasztása a gépnek( persze gázhoz képest elhanygolható,
de ha egy ember fizeti 3 helyett az már valami.
Azonkivül időnként esetleg tölteni kell a kazánt, vagy ürités után az egész rendszert.
Szerintem vagy a kazánháznál 3 felé kéne ágaztatni a rendszert, és ott hőmennyiséget mérni, vagy egy tipusú radiátorok esetében minden radiátorra fel kell szerelni egy egyedi mérőt, mint a távfütéses társasházakban.
A külön fűtésen is lehetne vitatkozni aztán ! Pl. a szülők már szeptembertől fűtenek, ti meg csak október közepétől, de nyilván, hogy a hő nem áll meg a falaknál, gyakorlatilag titeket is fűtenek. Na ezen lehet még csak vitatkozni, hogy akkor ez az annyi mennyi is ??? Áááááááh !
Nem biztos, hogy a lassabb felmelegedés a kazán alacsony teljesítménye miatt van. Lehet a radiátorok alulméretezésétől és attól hogy nem egyenlően kapnak az előremenő vízből (ez akkor igaz főleg, ha nem minden helyiségben probléma a felmegítés üteme) - azaz hidraulikusan nincs jól beállítva a rendszer.
A magasabbra engedett kazánteljesítmény elsősorban a kazánnak nem jó, mert túl sok a ki-be kapcsolgatás. Hogy a fogyasztás melyik esetben több, arra nem merek semmit mondani.
Az én kombimat beüzemeléskor a szerelő levette 12 kw-ra, mert egy gyors számolás után aszonta ennyi elég. Hááát nagy hidegbe sok időbe telik így hogy felmelegedjen a lakás. Na most ilyenkor kevesebbet vagy többet fogyaszt? Mármint úgy értem, hogy ha visszatenne mondjuk 16 kw-ra, akkor elvileg gyorsabban melegítené fel a lakást, de akkor többet is fogyasztana, vagy ha nagyon le van véve akkor fogyaszt többet???????
Most minden bántási szándék nélkül: szerintem el van cseszve az egész. A fűtésed soha nem lesz tökéletes, de javítani lehet rajta. Talán legkevésbé kazáncserével !
Itt mi (főleg én) adhatok okos tanácsot (ezt most értsd pejoratívan), de egy jó fűtésszerelővel mennél a legtöbbre (ezt meg vedd komolyan) !
1. A kollégáim a mai napig (bár lehet hogy vaskalaposak az itteni gázosok) azt állítják hogy családi házba, két szint és kazán a pincében elhelyezéssel, öntöttvas kazánt KELL tenni.
2. A körök tervezésénél, kialakításánál és a beszabályozásnál hiányosságok vannak.
3. Nem történt (vagy legalábbis furcsa hogy két egymástól nagyon eltérő számítás létezik) egy korrekt hőigény számítás.
Javítana a helyzeten:
- gyorsabb áramlást biztosító szivattyú
- rendszer beszabályozás
- jó lenne tudni hogy mennyi is a hőigény, ehhez képest mit tudnak a radiátorok és a kazán, addig nem kéne kazáncserén gondolkodni
Az hogy a kazán lekapcsol azt jelenti, hogy a radiátorok nem adnak le elég hőt, illetve hideg van ! Azaz kicsik a radiátorok, rossz a rendszerben az áramlás.
A torlókhoz ne nyúlj azt egy fűtésszerelőnek kellene megtenni, mert még lehet hogy csak romlik az állapot ! A torlók a radiátortestbe be és kimenő csonkoknál vannak (ez előremenő és visszatérő csőcsatlakozásnál), a Hertz-et nem ismerem, de szerintem az nem torló amit írtál. Legalábbis a torlókat teljesen nyitott termofejeknél (ad abszurdum még azok felrakása előtt) szokták állítani.
A kazán nem öntöttvas, sima nyilt égésterü thermotop vu-180, a keringető sebességén nem tudok állítani. igen a kazán lekapcsolást jól értelmezted, nem a szobatermosztát kapcsol le hanem a kazán vizhőfok védelme mert eléri a maxot.
A körök hossza közel sem egyforma,sőt a körök hőteljesítménye is nagyon eltér pl.: 830w, 3100 w.Az a " torló" a herz szelep alsó részén lenne amit egy imbusz csavarral lehet állítani?
Lehet, hogy ahol nem elegendő a fűtés oda nagyobb hőleadású radiátort kellene beraknom, vagy egy plusz keringetőt kellene betennem a rendszerbe, mert nehezen is fűti fel az emeleti radiátorokat a kazán.
Én még mindig azt mondom, hogy egyszerűbb közösen fizetni az egy kazános rendszer fogyasztását, mint fölösleges beruházásokba verni magatokat. Ha egyszer eladjátok a házat, szerintem sokkal nehezebb lesz 3 kazánossal, mint 1-el.
A hőmennyiségmérős dolgon ugyanúgy lehetne vitatkozni, a szigetelési problémák miatt, és ugyanez vonatkozna a gázra is.
Szerintem egy egészségesen működő családban nem okozhat gondot egyx korrektül átbeszélt/kiszámolt közös teherviselés.
Külön fogyasztásmérő esetén külön kazán, külön fűtési rendszer... Nem éri meg, akkor osszátok meg egy előre megállapított arány szerint (még ha neked kedvezőtlen is, ez kevesebbe kerül, mint a többmérős rendszer).
A másik, hogy hőmennyiséget mértek. Ennek nem tudom a technikai részleteit, meg a költségvonzatát sem (ezért épületgépészel kellene a helyszínen egyeztetni). Ez minden esetre pontos elszámolást biztosítana.
A fűtésszereléskor megtörtént-e a radiátorok beállítása a torlókkal ?
Szerintem az egyes körök hossza közel sem egyforma, ezért a hosszabb körök hidrulikája rossz, ami egyes helyeken alulfűtést okoz. Mondjuka körök kialakításásn már nem nagyon tudsz változtatni, a radiátorokkal viszont lehetne játszani, hogy javuljon a helyzet.
Mi van a kazán-lekapcsolással, jól értelmeztem amit írtál ?
Tudsz-e állítani a keringető szivattyúnál sebességet ? Most jut eszembe, nem önöttvas kazánod van, ugye ?
na ez az, hogy a szüleim lakják a többi lakrészt, és velük végképp nem akarok számlaügyeken vitatkozni, azért lenne jó nekünk egy külön fogyasztásmérő. Tudjátok hogy van ez, semmi sem mérgez úgy egy családot, mint a pénzügyek!
Távlati tervek meg olyanok, hogy csak a szüleim halűála után adható el a ház, vagy csak a tesómnak adhatom el, tehát családban marad. De csak a fűtés megy gázzal, más semmi, és kandalló is lesz.
Végül is a tetőtér rész is 85m2 mert van egy 1,2 m-es "atikafal" és azon van a tető, igaz a légm3 kevesebb.A radiátorok melegek szoktak lenni de a tetőtérben a legtávolabbiak kevésbé. A kazán a pincében szintenként egy-egy osztó. A földszinten 3 kör a tetőtérben 2 kör. Dunaferr-es radiátorok Herz termoszelepes.
Namármost, a tetőtéri rész is 85 m2 ? Az kisebb szokott lenni mint az alatta levő szint !
A falszerkezeteket, födém, tetőtéri szigetelés, stb. pontosan ismerni kellene, hogy utána lehessen számolni a dolognak. Ez egyébként a Dunaferr radiátor méretező progival megoldható, szerintem te is meg tudod csinálni.
Ezt írod: "De kevés, mert a kazán folyamatosan megy és nem birja 21 fok fölé felfűteni a lakást, ha pedig nem megy akkor is a kazán viztermosztátja kapcsolja le. "
Tehát a kazánon be van állítva mondjuk 80 fok előremenő vízhőfok, és azt el is éri, lekapcsol a kazán, mégsem tudja mondjuk 22 fokra felfűteni a lakást ?
Ha így van, akkor a radiátorok méretezésével, a fűtési körök kialakításával, azok hidraulikájával, a torlók beállításával lehet gond. Milyenek a radiátorok, teljes felületükön melegek szoktak lenni ? A ház minden része hidegebb a kelleténél ?
Én a 18 kw-os kazánt nem feltétlenül tartom kicsinek, mert ha -15 fokra van méretezve a fűtési rendszer, akkor - 5-10 fokban annak is simán vinnie kellene a házat, legfeljebb - 20-25 környékén lehet gond, az meg ugye kevésszer van, és akkor ez nálad nem mint akut probléma merülne fel.
A 28kw-ra meg azt tudom mondani, hogy igen 450 *60, azaz az ökölszabály szerint számolt a második tervező, ami legalább annyira rossz mint az alultervezés...
450*40 az meg 18kw, tehát a kazánod nem biztos hogy kicsi...
Biztos megtudom, de azt se tudom melyik az a hőcserélő :) Nincs erről valami leírás? A garancia nem érdekel, ugyanis mivel nem hívtam ki 1 év után alapból ugrott nekem. Amúgy meg kb fél év és lejárna a gari, nem hinném hogy addig bekrepálna. Anódot 2.5 év után megnézessem?
Egy kis információra lenne szükségem. A problémám: Van egy tetőtér beépítéses családi házam 2*85 m2 =170m2 2,6 m belmagasság = kb:450 légm3.Müanyag nyilászárók a fal porotherm semmi egyébb extra, henco csöves radiátoros rendszer. Amikor épitkeztem kiszámoltattam egy ép. gépész tervezővel a ház hőigényét, amit 15 kW-ra hozott ki. Ezért is vettem egy 18KW-os Vaillant-kazánt.De kevés, mert a kazán folyamatosan megy és nem birja 21 fok fölé felfűteni a lakást, ha pedig nem megy akkor is a kazán viztermosztátja kapcsolja le. Sejtésem az volt, hogy kicsi a kazán teljesitménye.Másik tervező- számolás-25kW!!! Ezt pedig sokallom! Én max egy 24kW-os kazánt gondolok, de a tervező szerint legalább egy 28kW-os kell....Mielőtt beleugranék ebbe a kazáncserébe várom az észrevételeket. Köszönettel damo11
Saunier Duval Isotwin F24E tárolós kombin van 2.5 éve. Nem hívtam ki hozzá az éves átnézésre idáig a szerelőket, nem tartottam fontosnak, bár így repült a gari. Szerintetek ha nincs gond vele, erre a tisztításra el kell hívni vagy ne foglalkozzak vele? Nem hinném hogy annyi mindent csinálnának vele 7-8.000-ért. Ha valakinek van tapasztalate kérem írja meg. Kösz
Pont ezert (lakasok = szintek kozti nulla szigeteles) tok mind1, hogy gazt vagy homennyiseget mersz kulon, a vegen ugyis erezni fogja mindegyik, hogy alatta-felette eppen futenek-e (sulyos forintokban azonos idojaras es azonos hofok stb. eseten is). Akkor meg minek bonyolitani, meg dragabban beruhazni? (Persze homenny. meres eseten azert nem allando aranyban fognak fizetni, egyreszt a lakasok kul. adottsagai miatt, masreszt meg valamennyit azert csak visszatukroz a sajat felhasznalasbol is, kerdes hogy meg a legtakarekosabbnak nezve is hany ev mulva terulne meg.)
Valószínűleg ezt a problémát egy 3 körös rendszerrel (3 termosztát, szelepek) tudod megoldani legjobban.
"Háromkörös rendszer miért megvalósíthatatlan ilyen esetben? "
Nem magvalósíthatatlan, hanem szerintem az egyetlen megoldás. A három külön rendszer az, ami nem érné meg.
Egy gépész megfelelő méretezéssel okos rendszert tudna neked tervezni, és akkor egyenletes (vagy igény szerint programozható) meleg lenne minden szinten.
Ennél még bonyolultabb a dolog, mert amennyire tudom, a vegyestüzelésű kazánt nem kötheted csak úgy össze a gázossal, megfelelő kiépítés és szerelvények szükségesek a két rendszer összekapcsolásához. Garázsban nem helyeznék el kazánt (lehet hogy nem is lehet), ablaktalanban meg pláne (de lyukat ütni a falon lehet, teház ez megoldható lenne) !
Vízteres kandalló vagy cserépkályha nem lenne megoldás ? Külön kémény persze annak is kell és az igazából fatüzelés lenne...
Segítségeteket szeretném kérni. 80 m2 alapterületű (földszint+tetőtér) házunkban szeretnénk a fali gázkazán (Villant 24 kW-os) mellé vegyes tüzelésű kazánt beszerezni, de nemigen konyítunk a dologhoz. Annyit már tudunk, hogy a gázhoz nem lehet akármilyet beszerelni, meg külön kéményre is szükség lesz. Sajnos tovább nehezíti a helyzetet, hogy csak a tűzfal nélküli, ablaktalan garázsunkban tudnánk neki helyet szorítani, ami jelentősen ronthat a hatásfokon.
Nagyon várom építő hozzászólásaitokat akár személyesen, e-mailben is.