Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59262

a saját párhuzamos vasúti szolgáltatás keresletét (személy+IC Abonytól) rontotta le ez az új járat.

 

Füzesabonyban eddig is kevesen szálltak le fel az IC ről ezután sincs nagy változás.

 

Előzmény: Racilaci (59261)
Racilaci Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59261

De, anno utaztam rajta. Ebben az új rendben viszont még nem. A válaszod ezt a részét (takarítás, karbantartás) köszönettel elfogadom.

Az átszállásos dolgot is értem, de ez bizony mégiscsak azt jelenti, hogy jórészt a saját párhuzamos vasúti szolgáltatás keresletét (személy+IC Abonytól) rontotta le ez az új járat. Magyarán ki sem lehet számolni könnyen a növekményt, mert ami utas megjelenik itt, annak egy jelentős része elveszett ott.

A pályahasználati díj meg már tényleg elenyésző, azt csak viccből írtam-:)

 

"S-Bahn": sajnos ami igazán előrevezető lenne, annak mindig ez a sorsa.

Előzmény: Törölt nick (59259)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59260

Számold meg délután hány személy indul meg Hatvanból...

 

13.57 A 14.57 15.57

 

Ezek közül a 5026 (A 14.57)az eddig is megvolt.

 

Szerintem is pazarlás a 3 vonat, lehetne kettő is de így szerkesztették ki.

Előzmény: Törölt nick (59255)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59259

akárhogy is, de - alapvetően kihasználatlan, tehát abszolút veszteséges - plusz kapacitás jelent meg Vámosgyörk-Füzesabony között.

 

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy 2006-2007 ben az Ütemes menetrend 80 as vonali bevezetésekor Hatvan Gödöllő Bp Keleti meg Miskolc Füzesabony között volt kapacitásnövelés ( új vonatok), Füzesabony Hatvan között nem.

Most ezt pótolták, úgy hogy közben 2012.04.15-től megszűnt 400 vonat.

Indult pár új , de mivel ez Volános érdeket sért tűzzel vassal tiltakozni kell ellene.

 

Pályahasználati díj számítás él, mert 6 illetve 7 vonatnak szűntek meg a megállásai helyettük a személyvonat áll meg, de az meg nem Füzesabonyig megy, hanem 3 esetben csak Kál Kápolnáig!

 Lehet számolni szerintem a PHD nem változott jelentősen, pl.: Hort Csányban kevesebb vonat áll meg annak a phd ja is megtakarítás!

Sőt az állandó költségek a bérköltség se nőtt jelentősen, mert a forgalmista bére ugyanannyi akkor is ha keveseb  akkor is ha több vonat közlekedik.

 

az egri expresszre jobb, drágább szerelvények kellenek.

 

Ez se igaz, mert összesen 4 IC kocsiról van szó, vonatonként 1-1 kocsi mert a többi a meglevő ingaszerelvény.

Az az inga egy esetben hagyományos kocsikból kiállított az járt régen is errefelé.

A takarítás se kerül többe, a plusz egy kocsi miatt.

(Gondolom nem láttad élőben IC korszak előtt se utána a szerelvényt)

Egy Desiroval / Talenttel; "mini S-Bahnként" követlenül a város szélén "elrobogva", az ehhez szükséges fejlesztésekkel (megállók korszerűsítése, biciklitárolók, P+R stb.) nagyon szépen lehetett volna a mostani Eger-Füzesabony személyt fejleszteni, új utasokat nyerni és az IC-re ráhordva környezetbarát megoldást kialakítani.

 

Az egri utasok utazzanak ők bármivel a közvetlen utazást eljutást preferálják.

A busz azért tudott teret nyerni, mert a vasút 3-4 közvetlen vonattal oldotta meg a utazási igényeket ez az idők folyamán 8-9 re nőtt. E közben 30-35 buszjárat közlekedik.

 

Egy átszállásos rendszer versenyképtelenné tenné a busszal szemben a vasutat mégjobban.

Még a mostani utasszám is harmadolódna.

Nem ismered az egri utasokat ők nem szeretnek átszállni egyszer már ez a koncepció megbukott.Az S-Banh-t megfúrták pénzt szerezni nem lehet rá.

Előzmény: Racilaci (59258)
Racilaci Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59258

Meg ne haragudj, csak viccből írom így: tipikus vasutas matek. Ha egy bokorugrót gyorsítunk, akkor költséget spórolunk, mert a pályadíjban nem kell fizetni a megállásokat. Ha a gyorsított bokorugró helyére beteszünk pluszban közlekedő bokorugrókat, akkor költséget spórolunk, mert egyébként is a környéken lévő szerelvényt és személyzetet forgatunk be. Nyilván ezek a bokorugrók pályadíjat sem fizetnek-:))

 

 

Szóval nézzük, költségnövekedést okozó tényezők:

 

- akárhogy is, de - alapvetően kihasználatlan, tehát abszolút veszteséges - plusz kapacitás jelent meg Vámosgyörk-Füzesabony között.

- az egri expresszre jobb, drágább szerelvények kellenek. Mivel a MÁV-Start nincs abban a helyzetben, hogy akármelyik pillanatban leakaszt a szögről akárhány ilyet, nyilván ez plusz költség. Ezeket a szerelvényeket jobban kell takarítani, karbantartani stb. A színvonaljavulás egyértelműen drágít a dolgokon.

- az egri expresszre nyilvánvalóan átszoktak azok az utasok, akik eddig Füzesabonyig lecsörögtek a személlyel, majd átszálltak a miskolci IC-re. Azoknak az IC-knek, meg a füzesabonyi személynek a kihasználtsága romlott. S mivel óriási tömeg azon sem volt, ez sem racionalizálás, hanem plusz költség.

- ha a vonat utasokat nyert a volántól, amely azonban rendszerszintű okok miatt nem ritkíthat kedvére (max. egy-két másodrészt), a közpénzből finanszírozott közösségi közlekedés egyik szereplője a másiktól vont el utasokat. Azaz plusz költséget beruházva okozott amott veszteséget, miközben reménye sincs arra, hogy ő maga nyereséges / kevésbé veszteséges legyen.

 

Hát, mit mondjak, jó üzlet volt.

 

 

A kérdésedre, miszerint akkor a vasutat ne is fejlesszük, a választ már tegnap megadtam: de. Egy Desiroval / Talenttel; "mini S-Bahnként" követlenül a város szélén "elrobogva", az ehhez szükséges fejlesztésekkel (megállók korszerűsítése, biciklitárolók, P+R stb.) nagyon szépen lehetett volna a mostani Eger-Füzesabony személyt fejleszteni, új utasokat nyerni és az IC-re ráhordva környezetbarát megoldást kialakítani.

 

Ebben az esetben még el is hinném, hogy a vonalon megjelenő új utasok egy része az autóból ült át, nem pedig a buszból, vagy ami még rosszabb, a MÁV-Start egy másik járatáról. Mert addig ami most van, az puszta szemfényvesztés nem kevés pénzért akkor, amikor más területen a legszükségesebbre sem jut egy fillér sem.

Előzmény: Törölt nick (59250)
archlinux Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59257

Kezdünk ott kilyukadni, azzal a különbséggel, hogy a veszteséges vonalakért is folyna a verseny. (De szerintem ha túl sok szolgáltató között aprózzuk el a szolgáltatást, az nem lesz hatékony.)

Előzmény: Törölt nick (59256)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59256

Namost ugye az van, hogy kezdünk ott kilyukadni, hogy csak valahogy a nyereséges vonalból akarjuk legalább részben keresztfinanszírozni a veszteségeseket. Csak belevittünk pénzelosztó közlekedésszervezőt és esetleg távolsági és regionális szinten eltérő operátorokat.

Előzmény: kbn (59242)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59255

OFF

 

Számold meg délután hány személy indul meg Hatvanból...

A vámosgyörki betéteket pedig lehetőség szerint ne jó példaként említsük, azok menetrendileg maguk a gyalázat.

 

ON

Előzmény: Törölt nick (59250)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59254

Ez egy személyes vélemény a részedről és a részemről, kérem ezt úgy kezelni. Én magas ember vagyok, nekem hosszúak a lábaim, szeretem kinyújtani őket és nem akarok nyomorogni egy távolsági buszon a 20 centis lábtérben...

Előzmény: Irizar ranger (59223)
M41 2180 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59253

A GySEVnek általában rendben van a finanszírozása. Nem úgy jár, mint a MÁV, hogy kapja, ami marad. Úgy könnyű...

 

Kb. igen. De ott se kolbászból van már a kerítés, voltak elég nagyszabású menetrendi tervek, de az állambácsi megálljt parancsolt.

Egyébként itt az látszik, hogy ahony nő a Gysev hálózata úgy kezt majd lassan "elmávosodni". A színvonal csak amiatt magasabb mint a Startnál, mert nem vettek Bz-ket meg megvették a selejtre szánt schileren kocsikat amik ideig-óráig jók de nem oldották meg tartósan az öreg járművek kiváltását.

Előzmény: Törölt nick (59241)
M41 2180 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 59252

Én nem lennék annyira meggyőződve róla, hogy a GySEV húzta volna magával a MÁV-ot. Főleg úgy, hogy komplett vonalakat vette át tőle. Hol látsz te konkrétan komoly színvonaljavulást emiatt?

 

Én itt lakok a sötét nyugati végeken, de valahogy nekem se akar ez a kép összeállni. A GYSEV-vel szomszédos vonalakon kb. ugyanaz a helyzet mint eddig, sőt pl a 17-es alsó szakasza elég durván le lett butítva.

A kocsipark se fejlődött semmit, 33-40 éves kocsikkal szolgáltat a Start a 20/25-ös vonalakon.

Előzmény: Törölt nick (59249)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59251

1976 tól a 90 es évek közepéig a jelenlegi megállási rend volt, és 2 óra alatt volt a gyorsvonati menetidő.

Szerintem max 10% költségnövekedés volt vagy még annyi se. 2:18 ról sikerült 1:50 re leszorítani a menetidőt.

Ez fejlődés.

Anno a busznál is először még Gödöllőn át ment az egri is!

Aztán jött a gyorsítás először Hatvanig készült el az M3 as így lehetett menetidőt csökkenteni.

A további gyorsítások révén már Budapesttől Gyöngyösig volt megállás nélküli a járat és eljutottunk az expresszbuszokig amik régen Gyöngyös toronyháznál, moist meg csak Ludason állnak meg útközben.

 

Busznál, is volt gyorsítás, a kisebb megállókat kihagyta a járat, és lehetett csökkenteni a menetidőt.

Az 1970 es években még 3 óra körül volt Eger Budapest között a menetidő ( Bp Engels tér-Eger aut áll)

M3 elkészültével M3 Hatvanon át 2,5 óra, ez tovább csökkent M3 Gyöngyösön át, 2 óra 15 percre,, majd az expresszeknál 2 órára , majd tempo 100 al 1 óra 50 percre.

 

Ha a busznál lehet fejlődés, a vasútnál miért nem? A menetidő csökkentés igenis eredmény.

Előzmény: Racilaci (59247)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59250

Csúcsidőben Hatvanból, Fbonyba új eljutás csak 13.57 kor meg 15.57 kor van(2012/2013)!

 

5500 átvette 2 es pótléktól egy személyvonat szerepét, a korábbiak megvoltak a bokorugró rendszerben is(2012 előtt).

Pl Hatvanból 4.05, 5.05, 14.57.

 

A beforgó járatok plusz erőforrást nem igényelnek (Vámosgyörk-Kál 9.10, 12.10, 18.10).

 

Nekem sehogy se jön ki a 30% többlet.

 

A kieső megállók miatt az expressz pályahasználati díja csökkent! Nem kell a megállási díjat fizetni.

Energetikailag kevesebb energiát fogyaszt a ritkább megállások révén, és a kopási elhasználódási költség is csökken.

Nem akkora a költségnövekedés, hanem kb 10%.

Előzmény: Törölt nick (59248)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59249

Én nem lennék annyira meggyőződve róla, hogy a GySEV húzta volna magával a MÁV-ot. Főleg úgy, hogy komplett vonalakat vette át tőle. Hol látsz te konkrétan komoly színvonaljavulást emiatt?

Előzmény: Racilaci (59245)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59248

A beforgók csak csúcson kívül forognak be, csúcsban a saját vonalukat csinálják.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (59244)
Racilaci Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59247

Na most az a helyzet, hogy a MÁV tavalyhoz képest lényegesen több pénzt áldoz erre az egri kalandra. Megint igaz az, amit az előbb írtam: a vasútüzemeltetés akkora költség, hogy fillér nem számít - hát dobálják ki vastagon a forintokat.

A tavalyi invesztíció nagyjából felesleges volt. Akkor nem lett volna felesleges, ha valóban lenne esély a buszok teljes kiváltására. Mert akkor lenne értelme a népet "szoktatni".

 

Ebben a helyzetben annyit kellett volna tenni, hogy egy Desirot rendszeresítenek az Eger-Füzesabonyra, amelyik ráhord az IC-re. Ha műszakilag kivitelezhető, akkor bizony igen jó ötlet lenne, ha ezt az egy szem ide-oda mozgó szerelvényt valóban kivinnék Felnémetig is, így feltárná Eger város nagy részét.

 

 

Ezt kellett volna tenni, nem nagy dérrel-dúrral jól beletömni a rendszerbe megint vagy 30%-kal többet.

Előzmény: Törölt nick (59240)
Racilaci Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59246

Ez így van. Ezt kétségtelenül jól oldotta meg a MÁV.

Előzmény: Törölt nick (59244)
Racilaci Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59245

De nem a GySEv-ről volt szó, hanem arról, hogy a GySEV nyomában a MÁV is javította arrafelé a színvonalat. Nyilván az is pénzbe került, de kb. annyiba, mint amikor a húslevesre rászánod azt, hogy még meg is sózod.

A többi helyen meg megvan a húsleves, de a só árán spórolnak. Úgy sem ehetetlen, csak szar...

Előzmény: Törölt nick (59241)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59244

"Igen, meg a kieső megállók pótlására lehet szépen indítani a plusz személyvonatokat."

 

Egy része máshonan beforgó vonat ami személyzettel együtt pihent a nagy vonatírtás óta.

pl a kis jászi vagy a Gyöngyös Vgyörki szerelvény is beforog.

A másik dolog csak dolgoztatják intenzívebben a személyzetet, mert a munkaerőhihasználás jobb lett.

 

Előzmény: Törölt nick (59237)
kbn Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59243

"Csak teljesen elvakult buszfanok szeretnék megszüntetni a vasúti közlekedést."

 

Ilyet ki írt le és hol?

Előzmény: Törölt nick (59234)
kbn Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59242

"A koncesszió díját miként állapítod meg?"

 

Természetesen - zárt vagy nyílt - licittel.

 

"A befolyó összeget kinek adod, mire fordítod?"

 

A közlekedésszervezőnek, aki a - hasonlóan kialkudott - veszteségtérítés egy részét ebből tudná fedezni.

Előzmény: Racilaci (59233)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59241

A GySEVnek általában rendben van a finanszírozása. Nem úgy jár, mint a MÁV, hogy kapja, ami marad. Úgy könnyű...

Előzmény: Racilaci (59238)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59240

Szóval teljesen hipotetikus az egri vasúti kapcsolat további javítása.

 

Akkor meg minek lerontani?

Az itteni hozzászólások zöme erről szól.(Nem a tiéd)

Közben én mérsékelten mindkettő megtartása mellett foglaltam állást.

 

Természetesen a ráhordás csatlakozás kérdéséről továbbra se tudok eltekinteni...

A vasút ott vesztett, hogy nincs ráhordás, az egri állomásra, és itt el is bukta a partit.

 

Sokszor gyalogtam már el azt a 1,5 kilométert ami a helyközi busz meg a vasút közti táv, sokszor a drágán üzemelő helyi buszt is leelőztem, gyalog mert annyira ritka a követés.

A szilvási vonal is ment a levesbe, onnan sincs megfelelő ráhordás még vasútról vasútra se, mert maradt pár jelképes vonat, azt slussz.

Előzmény: Racilaci (59232)
Racilaci Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59239

Nem mondom, hogy nem fordul elő, de azért közel sem a Credo a legjellemzőbb típus a vonalon.

Előzmény: Törölt nick (59234)
Racilaci Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59238

Hogy az adófizető mit fizet vasútüzemeltetés címén, az óriási nagy rejtély. Legkevésbé a GYSEV által ösztönzött, a 10 évvel ezelőtti Ausztriára legalább halványan emlékeztető plusz színvonalat...

Előzmény: Törölt nick (59235)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59237

"Amíg bokorugró személy volt az egri, addig nem szúrta annyira a szemét senkinek, mióta, expressz lett már fáj, meg gyorsabb lett meg van benne egy klímás IC kocsi."

 

Igen, meg a kieső megállók pótlására lehet szépen indítani a plusz személyvonatokat. Szóval az egri gyorsítás nagyon nincs ingyen...

Előzmény: Törölt nick (59234)
_nyunyuka Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59236

Itt nagyon OFF:

 

Eger nagyállomást simán bezárni, összes vonat Felnémetig, útközben 3-4 megállóhellyel. Így lenne értelme az ötletednek.

Előzmény: Törölt nick (59234)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59235

"Tkp. a GYSEV erre azért elég jó példa, s érezhető is azon a vidéken, ahol szolgáltat, hogy más a színvonal."

 

Az adófizetők meg fizetik...

Előzmény: Racilaci (59228)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59234

Alapvetően a 80 as vonal épülne át 160 km/h ra Aszód Hatvan Miskolc között, a tervek erről szóltak.

 

Totális expresszirtás

 

Dögöljön meg a szomszéd tehene is effektus.

 

Csak teljesen elvakult buszfanok szeretnék megszüntetni a vasúti közlekedést.

Amíg bokorugró személy volt az egri, addig nem szúrta annyira a szemét senkinek, mióta, expressz lett már fáj, meg gyorsabb lett meg van benne egy klímás IC kocsi.

 

Egy Credo vagy egy King Long nekem nem nagy durranás.

Jelenleg ez a jellemző eszközpark, van pár 398 E 98, 395, 396 de ezek lassan kikopnak.

Anno egy Ik 250 vagy 396 is megtette.

Sőt új korukban a 395 E 95 is szuper volt, Mercedes Intuororól nem is beszélve.

 

Még a Borsodos Scania Irizar is kényelmesebb mint egy Credo.

sajnos nem engedtek venni buszt és ennek az eredménye ez a mostani járműpark.

Előzmény: kbn (59229)
Racilaci Creative Commons License 2013.09.10 0 0 59233

Ez is egy lehetőség. Valószínűleg neccesebb annál, mint amit írtam. A koncesszió díját miként állapítod meg? A befolyó összeget kinek adod, mire fordítod?

 

Mert ha nem a veszteséges vonalakat is vállaló cégeknek adod, akkor ez tkp. tisztességtelen kimazsolázása a jobb falatoknak. Ha XY Kft. fizet egy vagon pénzt, hogy minden második órában ő indítson IC-t, akkor ezzel a páros órában IC-t indító MÁV-Startot is beruházásra kényszeríted. S ha a csődtömeg mátészalkai szárnyvasútra nem adsz neki a koncessziós díjból veszteségtérítést, akkor a MÁV egyenlege a nagy versenyben egyre rosszabb lesz.

Előzmény: kbn (59231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!