Bár régen írtam, de a helyzet fokozódik nálam (2001 2.0i): a henger-kihagyás egyre sűrűbben fordul elő. Sőt, néha olyan, mintha kettő henger is kihagyna. Diagnosztika ezt mondja:
P0203 3 számú befecskendező vezérlése
Ez valami tipikus hülyeség?
Ha csak az egyik injektorra mondja a bajt, miért olyan, mintha kettő henger nem menne adott esetben?
Van-e valakinek eladó injektora?
Meg kellene nekem még egy ilyen előtét ellenállás, a hűtőventilátor alacsony fordulatú üzemmódjához.
Kérdés, hogy hány radar a hibás? Elvileg 8 radar egység van, egy db kb. 18 ezer Forint. Nekem 2 volt hibás amikor vettem az autót, az 36 ezer volt. Citroen diagnosztika megmondja, hogy melyikek a hibásak.
Ma végre elértem odáig, hogy lecseréljem az automata váltóban az olajat. Mikor belekerült ez a castrol transmax olaj, amit éppen itt ajánlott valaki, feltűnt, hogy hidegen előbb vált mint kellene, de melegen is keményebba váltás. Na ez most teljesen megszűnt, hidegen-melegen ugyanúgy működik minden és csak az első, második fokozat közötti váltást lehet észrevenni. Pont ilyen volt mikor megvettem is, ennek így kell működnie. Szóval ez a transmax pont szar ezekbe a váltókba, ami belevaló, az a mobil lt71141. Ez a gyári olaj is, csak más a matrica a dobozon.
Egy picit utána olvasva kiderült, hogy ezeket a ZF gyártmányú váltókat szerelik az audikba, friccvágenekbe, bömösökbe, volvokba és az összes korabeli váltóba ez az olaj kell.
Kívül-belül óvatosan befújod mondjuk wd40-el és óvatosan megpróbálod ide-oda tekergetni. Ha nem megy, másnap ismét megpróbálhatod egy kis áztatás után. Enyém is be volt állva, de egy kis fújkálás után szépen szétjött.
Köszönöm a kimerítő választ, de nekem alapvtően az "izzasztó" résszel vannak aggályaim. Valószínűleg baromira össze van rohadva, mert villáskulcsot helyezve a meghajtó karra sem tudtam megmozdítani. Szóval kellene valami trükk amivel elkerülhetem, hogy összetörjön az üveg vagy ki kelljen fúrni a tengelyt.
Annyira nem bonyolult ha van kedved barkácsolni és szereted a kihívásokat.
tehát a lényeg: A c5 kombi esetén a hátsó ablaktörlő háza alu a tengely viszont acél... Ez elég érzékeny a nedvességre ami miatt elkezd a tengelyház korrodálódni. Ez a gond.
A másik probléma a javítás megkezdése előtt, hogy a az ablaktörlő alapvetően műanyag de a tengelyhez csatlakozó részen van egy egy alu gyűrű ami szintén összerohad a tengellyel... (nállam ez is megvolt ami miatt le kellett vágnom, egy új k.b.5000 ft, bontottan olcsóbb)
A folyamat (belső oldal):
nyisd fel a hátsó ajtó üveg részét itt látni fogod az ablaktörlő összekapcsolódási pontját ahol a motorhoz csatlakozik
vedd le a műanyag burkolatot
alatta megtalálod a mechanikát (később innen tudod kihúzni a tengelyt)
külső oldal:
a tengelyről csavard le az anyát
ez után távolítsd el a lapátot (itt lehet, hogy szívás lessz ha rárohadt) DE ne törd össze az üveget
a lapát levétele után lesz műanyag sapka és alététek is ami egyrész a hézagolást másrészt a rugó funkciót is ellátja ezért figyelj oda a sorredre!
belűről ki tudod húzni a tengelyt ami akár izzasztó is lehet(függ a korrózió mértékétől)
a tengelyt finom csiszolóvászonnal csiszold át (160-200 szemcseméret)
a tengelyházba is nyúlj bele és ott is csiszold át főleg a korrodált részeket (javasolt a csiszolvászont rátekerni a csavarhúzóra)
a tengelyház külső részénél (ahol az anya található) van egy perem amibe van egy gumigyűrű amire vigyázz.
ha ez megvan akkor vizálló szilikon zsírral vagy bármilyen vízálló kenőanyaggal kend be a tengelyt és szereld össze
Remélem érthető voltam ha nem akkor írj és megadom a számom.
Lehet hogy el lett tördelve, de az enyémben is olyan volt, mint amit darabokra téptek a beszereléshez. Aztán kiderült, hogy az eredetileg is ilyen, hogy könnyebben bemenjen a helyére. Amit vettem, az már csak simán harmonika szerűen hajtogatható, így roppant könnyű volt berakni.
Tudtam, hogy hol van :) Az előző tulaj kb 3centinként eltörte és úgy hajtogatta be a helyére :) Legközelebb, azért már menni fog, most már tudom a technikát.
Szeretnék elnézést kérni annak a tervezőnek a kedves mamájától, aki a pollenszűrőt oda rakta ahová rakta. Sokat emlegettem ma a kedves mamát! innét is üdvözlöm :)
A már itt bemutaott 2002-es C5-ről lenne szó. A klíma nem akar működni, csak szuszog (olyan hangja van, mint a kiürült tejszínhabos flakonnak) és ha jól érzékelem, akkor a krompresszor se kapcsol be.
Szia! Én is nemrég (januárban) vettem egy hasonló példányt ugyan ennyiért...
Az manuális váltós, de egyébként minden van benne a bőrön kívül (AFIL, kanyarkövetős BiXenon...)
Végig szervizkönyves, tuti 120ezer kilométerrel, működő park radarral:)
Hátha ezalapján könnyebben be tudod lőni az árát.
Kipróbáltam az autót tetszett nagyon a váltó pontos volt nagyon. Meg szerintem finoman is járt. A hogy kell beraktam D be és egyből indult volna ahogy annak kell lennie.
Szia az 1.8 as on van a legkisebb fék 266mm tárcsával van szerelve, de egy az egyben rámegy a 2.2hdi féknyerge ill féktárcsája ,van hozzá mindenem ha érdekel ,és sokkal jobb lesz a féked.
Elsö két féknyerget keresek 2001 c5 kombihoz 1,8, benzines. A féknyergek bosch 0204YD1083 és 100204YO1084.
Már egy kazal bontót hívtam, de két helyen volt és ott is csak a jobb oldali. Ha valaki tud olyan bontót ahol van, vagy van elfekvőben otthon és eladná azt nagyon megköszönném. Sürgős lenne, mert a melómhoz kell az autó. Előre is köszi a segítséget.