Keresés

Részletes keresés

bóz7 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64916

Drukkolunk neki. Köszi.

Előzmény: Zegzug (64915)
Zegzug Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64915

Az Anna utca oldalán lévő kis toldalékkal vannak még problémák, ami a kép szerinti formájában nem maradhat:

 

 

így ennek rendezése miatt talán húzódhat egy kicsit a megnyitása, de mindenesetre már zajlik a belső átalakítás, teljes nyílászáró csere is készül és a tulajdonos szeretné azért március táján már kinyitni.

Előzmény: bóz7 (64914)
bóz7 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64914

Nagyszerű lenne! És valami közelebbi határidő a nyitásra?

Előzmény: Zegzug (64912)
Zegzug Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64913

Klikk a képre, és az akkor megnyíló kicsivel nagyobb ablakban újabb klikk a képre a teljes nagy mérethez!

Előzmény: Zegzug (64912)
Zegzug Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64912

A Smatch kuplerájához képest reménykeltő egy egészen más hozzáállású vezetéssel hamarosan külső-belső felújítás után megnyíló CBA elképzelése, akikkel való egyeztetés után az alábbi környezeti rendezést képzelik el a boltjukhoz:

 

 

 

grja Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64911

Ha jól emlékszem úgy 10 éve még volt néhány törött mosdó, csempe, sitt a földszinten... Talán vizesblokk lehetett.

Előzmény: kékmedve (64907)
kerub Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64910

Csak a Cavingtont ne felejtsem el bevenni! :-))

Előzmény: satu51 (64909)
satu51 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64909

Te mindent tudsz!

Előzmény: kerub (64908)
kerub Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64908

A Rendőrség mögött a piac irányában?

 

Előzmény: satu51 (64906)
kékmedve Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64907

Képrejtvény, de most nem az a kérdés hogy hol jártam, hanem hogy mi volt az épület funkciója amíg a csavargók nem hordták szét?

(Budafok, Ártér utca)

satu51 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64906

Budafok 1951-'52 ?

A képen Mészáros János buszvezető látható.

A házat felismeri valaki? A 3-as busz végállomása a Dózsa György téren (Városház) volt, majd 1952 végén a Vasút utcához helyezték. 

sztrada899 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64905

Köszönöm meg jött.

Előzmény: kerub (64904)
kerub Creative Commons License 2013.02.12 0 0 64904

Oda küldtem csak figyelmetlen voltam és a a gmail.com-ra nyilván csodálkozik is az azonos nevü címzett!

Előzmény: sztrada899 (64903)
sztrada899 Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64903

Tisztelt Kerub, kétnapja regisztráltam itt, nem tudom mi a mailboxom, ha a saját e-mailemra gondolsz oda nem jött semmi üzenet, az itteni adatlapomon most engedélyeztem, hogy e-mail-em látható legyen, kérlek oda irányitsd  . . . . . , de ha gondolod megirom itt az  elérhetőségemet.

 

Köszönettel

kerub Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64902

Mail boxodba nézz be!

Előzmény: sztrada899 (64901)
sztrada899 Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64901

Tisztelt Kerub!

 

Ha tudnál további születés-halál időpontokban segíteni köszönöm előre is, sajnos a Tisztelendőatya nem tud fogadni, (talán áprilisba), feljegyzésekből nekem az jön át, hogy Reiber Ferenc nagyapám, született 1880, a Magdolna utcában volt a vendéglője, és mint már emlitettem olvastam Haász vendéglőről is (lehet, hogy Terézia rokonai-é volt?)

sztrada899 Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64900

Tisztelt Kerub, köszönöm segítségedet, kérlek benneteket ha további infótok van osszátok meg velem, valamikor kb. 4 éve olvastam itt, hogy vannak helytörténészek akik nyomonkövetik a vendéglősőket, abban a topikban emlités volt Haász és Reiber vendéglősőkről esetleg az elérhetőséget megkaphatnám.

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64899

polgárbarát városüzemeltetésre gondol

 

Ez esetben inkább városbarát polgárüzemeltetésre :-)

Előzmény: villa (64898)
villa Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64898

Én értem, vagy érteni vélem slr gondolatait, mivel mi már évek óta vitázunk, beszélgetünk itt, ő egy érzékenyebb, empatikusabb, ember, vagy polgárbarát városüzemeltetésre gondol, ami Kékmedve racionalitása számára nyilván érthetetlen, feltehető, hogy effélére azért van példa kisebb településeken, vidéken, vagy Európában. Ehhez persze nemcsak empátia, hanem partner is kellene, amiben itt nem állunk jól, már fogadókész polgárságban.

 

Ami az utakat illeti, természetesen nemcsak új utak méretezéséről lehet szó, sőt, elsősorban útüzemeltetésről, útgazdálkodásról, arra is vannak anyagok, gondolok itt a meglévő utak állapot vizsgálatára, terhelhetőségére. Sajna helyi úthálózatunk jelentős része gyenge teherbíró képességű, az altalajoktól kezdve, a régi, sok évtizede ott lévő makadám alapokon át, melyek persze sokszor megbolygattattak, a rá került sokféle aszfaltokig, melyek szét vannak tiporva, patchworkosan bontva, helyre állítva, átázva, szétfagyva, néha a tetejére egy pár cm aszfaltot húzva. Látjuk a pár éve felújított Leányka u. Kossuth L. utca, Nagytétényi út helyzetét, állapotát, meglehetősen kétségbeejtő máris.

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64897

Azt én is ösztönösen sejtem, hogy a városnak vannak funkciói. Ha megpróbálom a városomat olyan szemmel nézni, mintha az enyém lenne, akkor úgy kellene megválogatnom a funkcióhoz használt eszközöket, hogy azokkal ne tegyem tönkre az alapokat.

 

Vegyünk egy lakást. Milyen egyszerű lenne a Dunából öszehorgászni az uszadékfát, és abból tüzet rakni odabent. Olcsóbb lenne, mint a központi fűtés, de valószínűleg -kémény és kályha híján - leégne tőle a ház.  De ha le nem is égne, mert ügyes vagyok, használhatatlanná válna a bűztől és a koromtól. Nem csak a magamét tenném tönkre, hanem a szomszédokét is. Ha nem tudok kéményt és kályhát építeni, akkor olyan módon kell fűtenem, ami nem teszi tönkre a házat.

 

Ha nem tudunk olyan utat építeni, ami elbírja a nagy kukásautót (vagy ha már tönkretettük az utat, ami egykor bírta volna), akkor kisebb kocsival, vagy kézben visszük el a hulladékot odáig, ahová már el tud jutni a gyűjtőkocsi anélkül, hogy összetörné a burkolatokat. Ha bútort hozatok, akkor megmondom a szállítónak, hogy legfeljebb három tonnással jöhet be, és azzal se álljon fel a járdára, mert percek alatt tönkretesz valamit, aminek évtizedekig kellene szolgálnia. A fűre se álljon fel, mert valakinek egy éves munkájára lesz szükség ahhoz, hogy a pár másodperc alatt mélyített kátyú helyén ismét pázsit legyen.

 

Mások munkájához nincs közöm, de egy ilyen felvilágosító munkát felhatalmazás nélkül is lehet végezni. Vannak városok, ahol ez automatikus: az emberek szólnak a másiknak, ha megfeledkezik magáról, és senki nem veszi rossznéven, mert saját városát szándékosan senki nem akarja tönkretenni. (csak a buta vandálok...) Azért, hogy ez a gondolat terjedjen, hivatal nélkül is lehet tenni valamit. Ha egy kicsit csökkenteni lehetne az oktalan pusztításon, már nyernénk.

Előzmény: kékmedve (64888)
ax15 Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64896

Szerintem nem arra reagáltál amit --SLR-- írt.

De amit írtál abban igazad van

Előzmény: kékmedve (64888)
villa Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64895

aki átrágja magát a Vágóhíd utcán, az alujárón, és a latyakon, az odajut és szép élményekben lesz része:

http://www.budafok-teteny.hu/programok/1737

Előzmény: Búvárpart (64894)
Búvárpart Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64894

Budafoki program a Magyar Nemzetből a bormagyarorszag.hu Budafok menüpont alatt.

kékmedve Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64893

Kedves Zygota, én másként látom.

Előzmény: zygota (64892)
zygota Creative Commons License 2013.02.11 0 0 64892

Az a gyanúm, hogy nem érted SLR gondját, aki egyáltalán nem ül fordítva a lpvon. Ő pusztán csk arról írt, hogy az utakat úgy kellene tervezni és megépíteni, hogy azok a közlekedés - beleértve az áruszállítást - igényeinek minél hosszabb időn át megfeleljenek. Mindezt mérje fel, szervezze az, akinek ez a feladata, ha a város, akkor a város, ha más akkor más. Ebben esetleg a hozzáértő civilek odafigyeléssel, szakértelmükkel önkéntesen segíthetnek. Ebből a város funkcióvesztésére következtetni, dús fantáziára vall.

Előzmény: kékmedve (64888)
kékmedve Creative Commons License 2013.02.10 0 0 64891

Arról van szó hogy mi a cél. Az útépítés ehhez csak egy eszköz.

Előzmény: kerub (64890)
kerub Creative Commons License 2013.02.10 0 0 64890

Úgylátom félre visszük a nótát.
Eredetileg a szakszerü útépítésről és javításról volna szó.

Előzmény: kékmedve (64889)
kékmedve Creative Commons License 2013.02.10 0 0 64889

Az utak állapotának ellenőrzése, a terjelhetőség megállapítása nem a civilek dolga. Ezért vannak a város fizetett alkalmazottai.

Előzmény: Törölt nick (64886)
kékmedve Creative Commons License 2013.02.10 0 0 64888

Azt hiszem hogy fordítva ülsz a lovon.
A városnak vannak funkciói, nemcsak lakások halmaza. Az egyik ilyen funkció a közlekedés, beleértve az árúszállítást is. Az utak nem öncélúak, hanem ennek az igénynek a kielégítésére szolgálnak. Ha kitalálja valaki hogy mi lenne a szép és a jó, ezt megvalósítja, de a valóságos igények ettől eltérőek, akkor nincs értelme a városnak. Funkciókat fogunk veszteni.

Előzmény: Törölt nick (64886)
kerub Creative Commons License 2013.02.10 0 0 64887

Az Osztrák Magyar Monarchia idején az útbiztosok akik a vármegye mérnőki hivatalának irányítása alatt dolgoztak folyamatosan ellenőrizték a felügyeletük alá tartozó, utak, padkák, és vizesárkok állapotát és amit nem tudtak saját hatáskörükben közmunkával rendbetetetni azt jelentették a városi vagy a vármegye béli mérnökség felé.

 

Előzmény: Törölt nick (64886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!