Kisértetiesen hasonlítanak a tüneteid mint ami nekem volt, amit korábban írtam, bár a gyertyán nem látszott. Nekem sem volt egyforma a kompresszió de már nem emlékszem mekkora eltérés volt.
Ami még eszembe jutott, hogy nekem úgy derült ki, hogy olajszűrő cserekor kiszedtem a kipufogósor egyik tőcsavarját és kispriccelt a fagyálló. Elvittem a szerelőhöz mondtam, hogy mi volt azt mondta, hogy az nem lehet. Kiszedte ő is őt is képen spriccelte a fagyálló. Utánna cserélte ki a hengerfejtömítést.
Nem mondom, hogy tuti nálad is ez a hiba de érdemes utánna járni. Nem vagyok szakember én csak leírtam a tapasztalataimat hátha segít.
Tovább haladtunk a hibakeresésben.A mai nap meg lett mérve a kompresszió a hengerekben és igen érdekes értékek lettek:1 hengerben 14 bar a kettes hengerben 7 bar a hármas hengerben 4,5 bar a négyes hengerben 7 bar
Az egyes henger gyertyája taknyos,párás egyértelmű hogy nem megy rendesen.
Sok mindenre jó az ELM de mérni nem lehet vele. Csak az egyes szonda jele változhat. Ha a másodiké is ugyanúgy változik az azt jelent, hogy a katalizátor nem működik. A kettes szenzornak jelének stabilnak kell lennie. De a lényeg, hogy pontosan hitelesen megmérni műszerrel lehet nem pedig az obd-s öndiagnosztikán keresztül.
Nem kevés az ELM. Azzal is le lehet tesztelni, csak nem ad olyan pontos képet mint a szkóp.
Van abban a progiban O2 figyelés. Az első szondánál gyorsan változik a jel alapjáraton is (mondjuk másodpercenként, mivel az ECU ilyen időközönként küldi ki az adatokat) A második szonda jóval lassabban változik. Fejből nem tudom, de talán kb. 0.2 és 0,8V közötti a változás.
Hogy lehet kimérni egy multiméter gondolom nem elég!Vagy egy komolyabb diagnosztika kellene?Sok mindent cseréltem feleslegesen az idióta indulása miatt már!
A densonak vannak elég jó árú szondái. Azt kell venni hozzá. Arra ügyelj, hogy hány vezetékes. De Densoból kapsz gyári csatlakozós kivitelt is. 15-20 alatt meg lehet úszni.
De nem néztétek félre a kódot? Mert ezek szerint ebben az autóban nem, hogy 3 szenzor, de még kettő sincs. És ez az egyes leömlő harmadik szenzorjának a hibája.
Nem tudom hogyan fog rá konkrétan az az autó reagálni. Fogalmam sincs milyen vezérlő van benne, mit fog erre lépni. Elkézelhető akár az is, hogy ugyanúgy tovább fog működni. De lehet, hogy összevissza kezd el járni. Kellene nézni egy élőadatot, illetve szkóppal meg lehetne nézni a szondát is, hogy az mit mutat. Élőadaton lehet látni, hogy éppen visszacsatolt a szabályzás vagy sem. Mármint amikor működik a szonda, az ECU kap-e egyáltalán olyan minőségű jelet ami megfelelő. Szkópon meg látni, hogy a szonda milyen gyorsan reagál az esetleges változásokra, mint gázföccs, vagy csak egy sima fordulatszám emelkedés.
Ha egy kicsit olyankor hozzáérek a gázhoz beáll az alapjárat! A pillangószelep pozicióérzékelőre gondoltam,mert az alapjárati motor cserélve lett!De ezt csak ez első indításkor csinálja utána nem!