Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30221

A Forma 1-es autók motorjai 15000-res vagy még ennél is magasabb fordulatszámot érnek el. Ezekben az autókban egyfokozatú 5 vagy 10-es jelzésű motorolajat használnak(!!!) .

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30220

Alapvetően hibás a véleményed!Az olajfogyasztás a szelepszáraknál,a hengerekben,és a turbónál fordul elő.A többi alkatrésznek a hidegen híg olajra van szükségük.http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Car_Care/AskMobil/Zinc_Collection.aspx  A rengeteg hidrotőke csattogást,kizárólag a vastag korszerűtlen olajok okozzák.

Előzmény: Törölt nick (30219)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30219

"régi motoroknál a hidegüzemben nagyok lehetnek az illesztési hézagok,ez a fő gond az olajfogyasztás szempontjából"

 

Egy vezérműtengely emelőbütyök és a himba közötti hézag miatt nem nő az olajfogyasztás. Egy gyárilag megállapított  0.20 mm hézag hidegen már kéri a megfelelő vastagságot is. Ez a hézag a melegedéskor csökken, de nem az olajnyomás felépülésekor, mint egy hidrotőkés konstrukciónál. Persze ez egy más terület!

Előzmény: Törölt nick (30218)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30218

Nincs adatlap,szigorú szabványok vannak!Az természetes,hogy összeérnek az értékek.Ami a lényeg,hogy 100C°-on van megadva a folyékonyság,itt a folyékonyság a felső értéktől függ.Maga a tribológia állandó változásokon megy keresztül az utóbbi években.A Mazdás leírást kell elolvasni!A régi motoroknál a hidegüzemben nagyok lehetnek az illesztési hézagok,ez a fő gond az olajfogyasztás szempontjából.A motoroknál is vannak különbségek,hasonlóan az ólmozott benzint igénylő szelepekről, az ólommentest biró szelepekig,vannak motorok amik igénylik a magas cinktartalmú motorolajat,vannak amik alacsony cinktartalmú olajokra terveztek,illetve gyártottak.Sok motor alacsony hőterhelésű,ők igénylik a könnyűfutó alacsony viszkozitású olajakat.

Előzmény: Törölt nick (30217)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30217

Első mondatoddal egyetértek, a másodikkal abszolut nem. Talán hasonlíts össze technikai adatlapokat.

Olajcsipegetésről meg nem is írtam. Az másik fejezet lenne.

Előzmény: Törölt nick (30216)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30216

Minél alacsonyabb az alsó viszkozitási érték,annél hamarabb olajzódik át a motor.A vastagságot a felső érték adja.Az tény,hogy vannak olyan motorok,amik hidegen csipegethetik az olajat.A hideg terheléshez kellene a PAO tartalom.

Előzmény: Törölt nick (30215)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30215

"(amint a foszfort és a ként is sikerült nagyrészt helyettesíteni egyéb,"

 

Csak nagyrészt sajnos. Vannak konstrukciók, amelyeknek ez nem biztos, hogy elegendő. Ez a cinkre is vonatkozhat!

Nagyon téves, miszerint egy mai, modern olaj automatikusan alkalmazható akár egy tíz, tizenöt évvel ezelőtt beépített motorba. Sajnos sok szerkezeti egység kárát is látja ennek.

Ez vonatkozik a túl "vékony" olajok ajánlására is, a konstrukció jellegét nem figyelembe véve. Egy mechanikus emelőtőkés, vagy himbakaros vezérműnél például hideg állapotban ezek nem töltik ki megfelelően a viszonylag "nagy" hézagokat és kialakul a fémes érintkezés. Meg amúgy is, egy valamikor 10W-40 viszkozitású olajra tervezett motornál nem biztos, hogy kellő kenést kap minden egység, főleg hideg állapotban, ha 0W- .. olajjal "kényeztetjük".

Az jó, ha hamarabb eljut a kenőanyag a kenendő területre, de annak az erőssége is fontos. Én szeretem figyelembe venni a tervezéskori ajánlását a gyártónak.

 

Előzmény: SLX-350 (30209)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30214

Ez nem igaz!!A Mobil részletesen  foglalkozik a témával.

Előzmény: SLX-350 (30209)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30213

++

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30212

+

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30211

A FÓRUMMOTOR KENÉSHIÁNYOS.

AlmeraTino Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30210

Valami baj van a fórummal, mert nem látom az utolsó hozzászólást. :(

SLX-350 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 30209

Szia Cross,

 

Késve ugyan de törve nem.... :)

Nem tudok arról hogy a cinktartalom esetleges csökkenése bármilyen negatív hatással lenne akár az emelőtőkékre akár más szerkezeti egységre, hisz ma már meglehtősen rafinált adalékokkal találkozhatunk (amint a foszfort és a ként is sikerült nagyrészt helyettesíteni egyéb, kellően hatékony kopásgátló adalékokkal).

Előzmény: cross_183 (30192)
B.GY Creative Commons License 2013.10.07 0 0 30208

Ez is jó.0W-t nem nagyon raknak Astrába minek bele az a jó olaj? :)

Előzmény: mantec (30207)
mantec Creative Commons License 2013.10.07 0 0 30207

T B.GY!

 

"... 5W-40 vagy 5W-40 ..."

És ez nem jó?

Mobil 1 ESP 0W-40.

Előzmény: B.GY (30205)
kacagógerle Creative Commons License 2013.10.07 0 0 30206

Én Castrol Magnatec Professional MP 5W30-at tettem egy 2004-es benzines corsába. 

Mikor felbontottam furcsa volt hogy zöld a szine, de közben több helyen is olvastam, hogy a Magnatec Professional minden variációja zöld szinű.

Előzmény: zoli07 (30200)
B.GY Creative Commons License 2013.10.06 0 0 30205

5W-30 vagy 5W-40.Lényeg az hogy Dexos 2-es legyen

Előzmény: zoli07 (30200)
Tomesz87 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 30204

váltóolajjal kapcsolatban kérnék segítséget.

audi a4 b6 1,9 pdtdi (bke)-ben akarok cserélni, kézi váltós.

milyen kéne bele, és mennyi?

mantec Creative Commons License 2013.10.06 0 0 30203

T zoli07!

"... jó ..."
A GM (Opel) aktuális olaj követelménye GM Dexos 2.

Ezt teljesítő motorolajok.

 

És még:
eni i-Sint MS 5W-30,
Eurol Fluence DXS 5W-30.

A kenőolajgyártók szerint teljesítik a követelményt, de liszensz nincs:
Valvoline SynPower MST 5W-30,
Addinol Premium 0530 C3-DX 5W-30,
Divinol Syntholight HC-FE 5W-30.

Előzmény: zoli07 (30200)
kacagógerle Creative Commons License 2013.10.06 0 0 30202

Sziasztok!

Szerintetek lehetséges az, hogy a Castrol Magnatec Professional MP 5W30 zöld színű? Tudom hogy csak szinezőanyag kérdése, de ennek az olajnak zöldnek kell lennie? 

Köszi!

nézek Creative Commons License 2013.10.06 0 0 30201

Ezt jó tudni...    Már csak jövőre lesz érdekes a 0w20 beszerzése, (ha lehet SN)akkor majd résen leszek...

 

az biztos, hogy a téli hidegindítás sokkal könnyebb  (az önindító/akkumulátor együttesnek)

Előzmény: Wicked Belzebub (30199)
zoli07 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 30200

2006-os 1.4 90Le benzines Opel astraba milyen specifikációjú motorolaj lenne jó?10W40?

Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.10.06 0 0 30199

"nincs a SUSTINA változatban 0w20"

 

Mondom van :) Csak nem itthon, hogy a fene esne beléjük, mert akkor megoldódna minden problémám. Sőt, a mezei 0W-20 is SN-es jobb helyeken, csak itt az EU-ban nem.

Viszont nagyon jó árban lehet itthon megszerezni a Total Quartz 0W-20-asát, ami perpill még GF-4-es, de a francia honlapon már fent van az SN-es GF-5-ös is, amit egy hazai webshop októben-november körülre igért. Szóval nálam az lesz a befutó. Mert van az ÖMV-nek is 0-20-asa, SN, meg GF-5, csak senki nem forgalmazza, vagy legalábbis nem találtam.

Egyébként néztem a paramétereit a Sustina 5W-30-nak, nagyon nem rossz, de nekem a gépkönyv 0-20-at ajánl.

Előzmény: nézek (30198)
nézek Creative Commons License 2013.10.06 0 0 30198

Na végre egy ember, aki résen van, és figyel! 

Amit írtál, az pontos! de...

 

én az egyszerűség kedvéért nem részletezem, ha valakit érdekel, az úgyis ír privátban..

szóval..az ENEOS 0W20 az valóban API SM, a SUSTINA 5W30 az SN....( nincs a SUSTINA változatban 0w20)drágább ugyan a 0W20 tól, de nem volt türelmem keresni..helyette 0W50-et szerettem volna, de az is macerás...akik hallgattak rám, és ENEOST, vagy SUSTINÁT tettek a motorba, még nem szidtak...

Tanultam az ügyből, és a következő csere előtt már egy hónappal elkezdem a keresést. Most is azért volt sürgős, mert műszakira is kellett vinni, és előtte csere..

 

mindenesetre tisztelet, amiért így figyelsz..és vágod is!

 

(láttam valhol a neten SUZUKI feliratú(gyártmányú) 0w20-at...azt mondták a szervízben, olyant nem gyártananak, csak ENEOS feliratút. Az a nemzeti olajuk)

 

köszönöm, hogy említetted.

Előzmény: Wicked Belzebub (30197)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.10.06 0 0 30197

No, itt álljunk csak meg egy szóra!

Te ugye Eneost használsz, írtad régebben. Node az Eneos 0W-20 csak SM-es, legalábbis mindenhol ezt írják. Ami SN-es, az a Sustina 0W-20, de azt meg itthon nem nagyon kapni. Szóval akkor most hogy? :)

Előzmény: nézek (30193)
stevie-13 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 30196

Volvo S60 D5 - részecskeszűrős dízelmotor.

 

A részecskeszűrős motorokhoz C-s olajokat szoktak előírni, igaz? Mert a gyári gépkönyv szerint A5/B5 kell neki, 0W-30, és lehetőleg Castrol.

 

Van egy olyan félelmem, hogy a gépkönyv még a régebbi, r.szűrő nélküli változathoz készült. A márkaszerviz szerint a gépkönyv a szentírás, ha abba A5/B5 van írva, akkor az kell és kész.

 

Mi lehet az igazság? Létezhet olyan r.szűrő, amihez nem előírás a Low SAPS olaj?

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.03 0 0 30195

Ezek az olajak általában 0W30-5W30-asok. http://www.acea.be/images/uploads/files/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf 

Előzmény: Ludwig9 (30194)
Ludwig9 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 30194

Szia!

És ha csak városba használom napi 15-40 km-t akkor milyen ajánlású olaj lenne megfelelő?

Előzmény: Törölt nick (30190)
nézek Creative Commons License 2013.10.03 0 0 30193

Nekem pl suzukim van...API SL kellene, de API SN-t kap, ráadásul 0W20-at. Gyönyörűen működik...

 

persze nem én lettem megszólítva, bocs.

cross_183 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 30192

Olajszakikat kérdezném (pl SLX-et), hogy emelőtőkés vezérléssel rendelkező gépjárművekhez használhatóak-e a mai kvázi "legkorszerűbb" motorolajok?  Sok helyen olvasni neten, hogy a modern olajok csökkentett cink tartalma miatt ezek nem ajánlottak emelőtőkés motorokhoz. Jó lenne tudni, hogy ez egy urban legend, vagy van valami alapja.

Pl nézzünk egy suzukit,  aminek api sl az előírás. Ehhez vajon aggódás nélkül használhatok egy api sn-es olajat?  Van arról valami dokumentáció, vagy előírás, hogy milyen mértékben csökken a cink tartalom pl az api skálán felfelé mozogva(sl,sm,sn)?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!