sose legyen szülséged rá, de tudod. ördög nem alszik :D multkori túra alkalmával jól jött batyuba felejtett lendkerék lehúzó. mentem idén közel 1000 kilómétert, egyszer volt szükségem szerszámra. az is az én süketségem miatt.
Szerintem rövid távokra mind a kettő teljesen megfelelő, annál is inkább ha autót vált ki. Egy átlagos autó 2km megtétele után még be se melegszik. Hosszabb távokra, városi körülményekre (sok megállás) érdemesebb talán 210-est venni. Picivel jobban gyorsul és komfortosabb. A 210-est szerintem szerelni is jobb, könnyebben hozzá lehet férni a motorhoz, de érdemes vásárlásnál jól működőt keresni, mert egy-két hiba elég sok fejfájást okoz néha. :) A súlyról annyit, hogy az én 210-esemet még nagyapám vette 88-ban. Jópár évig hűen szolgálta és a 120 kilójával is elvitte pár helyre. :) Az árakhoz sajnos én nem tudok érdemben hozzászólni, sose mélyedtem bele. Szerintem működőképes szép állapotú babettát 20-30 ezer forint környékén már lehet kapni.
Az erőtlenség, a leállások és a puffogás jelezheti azt is, hogy túl szegény a keveréked valamiért, szerintem érdemes a karburátornál kezdeni a hibakeresést.
Komolyan mondom ver az Isten ezzel a motorral!!! 3 napig b@szakodtam a karburátorral, mire beállítottam, aztán megint volt egy kis malőr a kátyúk miatt. Már jó volt, indult hidegen, melegen, ment is. Amikor nem tudtam elmenni akkor is beindítottam, hogy megnézzem indul-e, de gyönyörűen rúgásra indult.
Erre most:
Kicsit lógott a láncom, állítottam egy minimálisat a hátsó keréken. Ezzel nem is lett baj, hanem elmentem motorozni és ami akkor jött......:
Eleinte mentem szépen, majd egy pár km. után a lámpánál éreztem, hogy le akar állni és nagyon fura hangja van. Hazamentem de olyan zörgős hagja volt. Belenéztem a kuplungházba, de ott minden rendebn van (az indítópofáknál is). Elmentem megint kétszer a motorral. Főleg kis gázon egyre erőtlenebb, húzom neki tövig a gázt, de alig akar felgyorsulni, nem harap, mint előtte. Az indulás métereken keresztül tart. Mikor fel is gyorsul olyan 25 környékére, akkor úgy visszatér belé az erő, de minél többet mentem annál kisebb volt a végsebesség. Mikor aztán utoljára jöttem haza egyszer csak egyre csak lassult és egyszer berántott egy nagyot és leállt. Na mondom megszorult a dugó, hurrá..., de szerintem nem, mert pár métert toltam csak a kapuig és ott elsőre berúgtam.
A hangja borzasztó. Zörög és szerintem a hengerből jön. Néha lehet hallani, mintha durrogna is.
Minden amit leírtam most jött elő a mai nap előtte nem volt semmi ilyen jellegű baj.
Holnap leveszem a hengert és megnézem mi vár rám odabent.
Van egy frissen fúrt hengerem dugóval, német gyűrűkkel, meg csapszeggel. Ha minden part szakad megpróbálom feltenni(csak be tudjam tenni a csapszeget, meg ne törjenek el a gyűrűk...) aztán lehet bejáratni. Pont most amikor ősztől a főiskolára akartam bejárni vele......
Valaki tudna ezekre a tünetekre mondani valamit? Hasonló tapasztalatok élmények?
(Nagyon elegem van már, hogy még amióta megvan legfejebb egy 10km-t tudtam menni, úgy, hogy jó volt. Mindig valami baja van. Még ha Babetta is ez már sok. Mások nem szívnak ennyit a bóbitájukkal. Ennyire pehhesnek lenni.......) Bocsánat, hogy ilyen hosszú lett!!
....Ezt az állapotot jó volna elérni a fékeknél is:))))....
Mit gondolsz, mitől van blokkoló hátsó fék a motoromon? :-))) Én már régóta semmilyen pofát nem smirglizek, nem reszelgetek, inkább élvezem azt, hogy egy okos ember feltalált egy ilyen feladatok elvégzésére kiválóan alkalmas célszerszámot, amit a köznyelv csak eccerűen esztergapadként szokott emlegetni. :-)))
Mintha azt mondtad volna, hogy 8 éve nem iszol alkoholt........ :-))
Kedves Laci öcsém!
Neked is ismételten megköszönöm a visszahúzó rugók beszerzésében felajánlott segítségedet, de ahogy az előbbi, Papp Feri barátunknak írt hsz-emben olvashatod, talán eddig soha nem tapasztalt módon műxik az indító mechanizmusom. :-))))
Ismételten megköszönve a felajánlott segítségedet, nem kérek visszahúzó rugókat. :-))
1, Aranykezű Jánosom leszabályozta a kuplung dobomat, mert volt benne 0,2 mm ovalitás.
2, A régi, már kopott indítópofa betéteim ezáltal (is) 2,5 mm(!!!) távolságra kerültek a dobtól, ami az én felfogásomban megengedhetetlen.
3, Öcsikém új ferodolokat sütött az indító pofákra, majd Jánosom leszabályozta az indító pofákat úgy, hogy alap helyzetben most 1,0 mm távolságra vannak a dobtól. A rugóerő ezen a kis távolságon semmilyen indítási nehézséget nem okoz, annál is inkább, mert a pofák teljes felületükkel, tökéletesen felfexenek a dobra indításkor. :-))
Nem akarok senkit degradálni, de ezt az állapotot kézzel smirglizgetve, meg reszelgetve nem sokan tudják elérni. Én biztos nem. :(
Tulajdonképpen elég, ha ránézek, és máris indul. :-))
A Babetta a régi idők Áfor Multi Super hajtóműolajjal is vígan mentek, mert ezt kapták, nem volt más. Ezt is ajánlották hozzá. A mai 80W-90-es hajtóműolajak minden tekintetben jobbak nála, így mindegy melyik kerül a Babettába. De jó bele 4T motorolaj is, az sokkal vékonyabb. Csak pár csapágyat kell kenni, pár fogaskereket meg a 210-esben egy szabadonfutót.
A CZ-125-öm is 80W-90-es olajat kapott és nem nagyon nyávog miatta a váltó. Inkább azon szoktak ötletelni az emberek, hogy a korszerű hajtóműolajak már túlságosan jók a váltóhoz és könnyebben csúszik vele, illetve nehéz csúsztatott kuplunghatást elérni. De lehet még kapni ásványi motorolajakat is, azzal nincs ilyen probléma.
a gyári könyv(anémet!!!) gl 60as olajat ír elő, a magyar fordításban szereplő 80w90es olaj egyszerűen hüyleség.
Had ne túrjam ki a viszkozitási értékeket, de emlékei szerint a hykomol valami 140 akármennyi, a gyrialg javasolt olaj meg 50 alatti vizskozitású...
ez a vastag 80w90es olaj nemhogy megvédené a váltót, hanem erősen rongálja, mert az illesztések nem oylanok, hogy ez a vastag olaj hazsnálható lenne, mellesleg nem emel ki vele rendesen a kuplung pláne hidegen.
Ráadásul a terhelés sem indokolja az iylen vastag olaj hazsnálatát.
A gyár által javasolt olajnak nagyjából megfelel 15-30 környéki tök mezei motorolaj
(mellseleg a gyár is ezt javasolja GL60 hiányában:)
Nem lennék mértéktelenül meglepve, ha a babszira uygan ez volna érvényes.
(természtesen meg fogom kapni az "ígyhasznlomhúszéve és jó" szöveget, nem baj, mindenki azt tölt a motorjába amit akar:)
Értem. Szóval a golyóscsapágyból esett ki a rendezőlemez... Ergo tönkrement a csapágyad. Az egészet kell kiszerelni, helyette meg egy újat beszerelni. Ne üsd ki a belső gyűrűt a golyók közül, mert annál nehezebb lesz kiszedni a külsőt. Próbáld meg egyben kihalászni.
Köszönöm a jókívánságokat! Akkor tartom a névnapom, amikor köszöntenek :)
Bevallom, már nem értem a hátsókerék-mizériát... Hogy maradtak a golyók a helyükön? A golyókat összekötő kosár ép maradt, de a belső gyűrű eltávozott? Ilyet még nem pipáltam. Egy fotó sokat segítene a megértésben.
Vitya8szia hát a buzatéren a 3 kisboltbol a középsöbe menj ök a legolcsobbak álltalában 5000ft ot szoktak kérni jomagam is kezdö vagyok babetta téren mert elötte simsonom volt itt a többiketöl kaptam segitséget én is bár nekem szerencsém volt mert a motorja igen jó ha mégsem bizol a boltba mert sajnos nekem is rosz izzót adtak hozzá no meg nem jó rugót stb sajóládon van egy srác aki vágja a babikat de az idöbe telik mire utána járok ki az én inkább magam csinálom az a biztos :)