Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
azért kérdeztem a viz hőfokát hogy, lássam mekkora hőcserélő kellene a kazánod után a füstcsőbe helyezni, mert brutálisan sok meleget kiengec a kéményen. bélés mentes kénybe 150fokos füst is mehetne, béleltbe sokal kevesebb is a hőcserélő mérete ettöl függ.a ventilátor telyesitménye szerintem nagy. igaz nagyon szép a láng a kazánban.régen én is ugyan ijen problémákkal küszködtem,a plusz hőcserélő sokat javitott rajta.arra figyelj oda ha rakol be hőcserélőt szivattyu is kell mert megváltozhat, a gravitácio a rendszerben. célszerü betenni a gyorsabb viz melegedés miatt. nekem 25-30 fok külömbség is tud keletkezni a visszatérő és az előremenőközt szivattyu használata mellett. szerintem 1vagy2 szoba fütési energiáját engeded ki a kéményen napmintnap.én felgyorsitanám a bővitést,megéri. visszatérve a ventilátorra, én passzát ventilátoban kicseréltem a motort a jobb fogyasztásu barkaszéra. jobban lehet szabájozni feszülség modositással én kb 7 voltal üzemeltetem.
Nekem sem szimpatikus a szakaszos üzem, persze nálam teljesen más a helyzet a puffertároló miatt.
Most kíséretezgetek egy minimum égési szint beállításán: kb 10 óra alatt 2 zsák apríték fogy 40°C-os víz mellett, ilyenkor reggelre 22-23°C van a lakásban, ami már majdnem sok.
Ha krafton nyomatom 4 óra alatt elég 2 zsákkal, de így a puffert is melegíti rendesen.
Reggelre a puffer elhűl, tehát nem vagyok előrébb így sem.
A folyamatos üzemnél a radiátorok állandó 40°C-osak, nem kapcsolgat a szobatermosztát ki-be, stb, talán ezért is szimpatikus, de a fűtésvezérlésem elég primitív, eredetileg fatüzeléshez készítettem, és még agyalnom kell rajta, hogy hogyan illesszem az aprítékégetőt hozzá.
Egy kérdés.
Az égőfelyemnek szinte csak az egyik felén képződik láng, a másikon szemmel láthatóan gyengébb az égés, és a furatok sem dugulnak el. Ez mitől lehet?
Néha feltorlódik a hamu, lehet hogy be kéne építenem egy hamubolygatót?(csak aprítékkal tüzelek).
Egyetértek, hogy nem jó ha lehűtöd a lakást. Viszont én nem ezt tervezem, hanem csak egyszerűen azt akarom megoldani, hogy ha nincs szükség teljesítményre, akkor ne fogyjon tüzelő. Természetesen a szakaszos üzem mellett is képes lángtartásra, csak kicsit másképp. Ha hamarabb kapcsol vissza, mint leégne a parázs, akkor nem kell újra gyújtani, azonnal begyullad. Ezt a hőfokokból jól lehet detektálni. Sőt, ha nem lenne jó megoldás a begyújtásra, ki lehet kísérletezni, hogy mennyi idő amíg még van valamennyi parázs egy fellobbantáshoz. Ez majd kiderül.
Az a gyanúm, hogy nagyobb hidegben is simán előfordulhat, hogy órákat nem kapcsol be, mert nagyon sok vizem van a rendszerben és jó a ház hőszigetelése is. De ez hamarosan kiderül...
én hozzá szolnák a szakaszos üzem módhoz ha nam haragszol .Tavaly ki próbáltam én is bele voltam merülve de ilyenkor amikor kint is relativan jó idő van mint most és megy az égetö láng tartáson soknak tünik a be adagolt tüzelö mennyiség ebbe teljesen igazad van.ilyenkor felkell füteni este a lakást és ha úgyis marad láng tartáson leg feljebb csinál 22 23 fokot reggel kikapcsolom és kész.de majd amikor be áll a hideg rendesen akkor a lángtartáson üzemeltetett égőfej nem veszteség mert ha jó a kazánod mint pl az enyém akkor is be tolja azt 40 50 fokos vizet igy nem hül vissza a lakás ,tavaly csináltam olyat reggel kikapcsoltam az égö fejet és délután kapcsoltam be 4 kor több tüzelő fogyott el mert lehült 17 18 fokra a lakás és mire fel fütöttem 21 re el ment annyi tüzelö mintha maradt volna lángtartáson meg mondjuk 20 fokra állito a taermoztátot a lakásban és ráadásul a hő érzet is más volt mert a butorról meg a falakról sugárzott a hideg.próbáld ki egyszer nem megy el több tüzelö anyag igysem mert a kihült rendszert sokkal több energiával lehet felfüteni.nekem ez a véleményem üdv Feri.
A füst hőfoka általam meghatározható, ezért annyi, amennyit megadok. Jelenleg 290°C, mert kicsit gyorsabban akartam meleget az elhúzódó meló miatt. Egyébként 250..280 szokott lenni. Ha nem szabályoznám 500°C is lehetne. Tudom, tudom...
A vízre vonatkoztatva nem is értem a kérdést. Annyi, amennyit beállítok.
Jelenleg ott tartok, hogy ledugóztam pár száz lyukat! Nem tévedés, eredetileg több, mint 450 volt...
Ezt ragasztóval tettem(mint máskor), mert nincs annyi szögem! :)
Érdekes volt az első tapasztalat. A meghagyott két-két sor plusz egy kicsi sor, sokkal kisebb felületű, ezért a levegő áramlás sebessége nőtt. Ez a lángra olyan hatással van, mint ha gázpörzsölő lenne a kazánban! Szép tiszta égés. Viszont a venti megengedett max fordulata nem volt elég, hogy a füst hőfoka addig emelkedjen mint korábban, ezért magasabbat állítottam be. Na innentől megvan a füsthőfok is és ég mint a pokol! :) Lehet, hogy pár lyukat majd ki kell szednem, fpornál, de az majd kiderül, ha véletlenül arra kényszerülnék héj hiányában.
Felteszem valahová a képeket, mert itt a fórummotor tönkreteszi...
De kizárom, mert üzem közben nem tud visszaégni, mert kezelem elektronikával. Ha meg valami baj van, ott az oltóvíz.
Emellett, a tűzhöz hőmérséklet kell. A cső elviszi a hőt, elalszik a tűz. Ez fizika. Ha nincs annyi tüzelőanyag a cső alján, ami képes a hőmérsékletet emelni, akkor elalszik. Ezért nem ég vissza most sem, képet is készítettem róla, hamarosan felteszem.
a tüzelőanyag uttyát célszerü teljesen megszakitani ha találsz ojan tüzelésteknikával foglalkozó céget aki csak hasonlot is csinál arra kiváncsi vagyok a cső alyán levő poron is képes visszaégni igaz csökkented a visszaégés esélyét DE nemzárodki
Hát pont rosszul látod ennek a működését. Amikor megáll a kazánod nem nyomja a ventilátor a levegőt akkor fogja ezt nyitogatni a huzat mivel onnan fog levegőt szívni ahonnan könnyebben tud. Az meg könnyen belátható hogy innen könnyebben kap levegőt mint a kazánon meg a tüzelőanyag tartályon keresztül.
Én is pont ezt tervezem. A második csiga 15cm hosszú lesz és biztosan elbírja egy 10A-es 12V-os motor csigaáttételen. A saját ablaktörlő mechanika az nem biztos, mert nekem egy már elszakadt belül, mikor bolygatót készítettem belőle. Igaz ott nagyon nagy a terhelés, de téyn, hogy a saját műanyag kicsike kis fogaskerekei nem túl bikák! :)
Nekem is ilyen. Van egy előmelegítő szakasz, kb. 10cm, ahol nincs lyuk, ez fedett. Utána jön a 15..18cm amibe az anyag jön és az érzékelőnyelv van a végén. Ezután jön 12..15cm jelenleg, ahol a parázsnak már van ideje rendesen elégni.
A furatok számát a korábban belinkelt égőfej mintájára fogom csökkenteni és elrendezni.
Nekem is dugót képez a fűtőanyag, de a szotyihéj nem tud, érthető okokból annyira lezárni, mint a fpor. Én viszont héjra álltam rá... :)
nekem a furatok kb 10cm kezdödnek az égöfejben, és az érzékelöm is ojan hosszu. a por behordó cső végétöl a csiga 4-5 cm re van és a por dugot képez a cső végén és lezárja a levegőt de telefonon biztos értzhetöbben eltudnám mondani.
Szia! Igen, megértettem a fals levegő megoldást, amit te javallottál először, és erre jött a vákumérzékeny csapóajtós automatizálása a dolognak a videóval.
Elgondolkoztam, hidd el, de félek ha "0" levegőt is kapna, akkor is visszaégne. Egyszerűen nem találok már rést, tökéletesen lezárni egy ilyen szerkezetet nem lehet. A kéménybe beleteszem a csapóajtót, de az csak fő üzem közben javítja majd a hatásfokot, levegő leállításakor le fog csukódni és úgy is marad majd, ezt biztosra veszem! Ha lenne levegő áramlás most, akkora, ami megnyitná ezt a kis ajtót, akkor azt most is hallanám. A tűz most is elalszik teljesen, nem ég lánggal, csak parázslik, még is 6..10percenként be kell adagolni a visszaégés miatt. Biztosan a levegő beáramlás az ok, de ez nem akkora, ami megnyitná a csapóajtót. Ahhoz nagyobb vákuum kell. Tehát az én problémámra nem jelentene megoldást.
A furatok számát csökkenteni fogom ma! Ezt jeleztem is, hogy megteszem, mert ez biztosan segít valamit az égésben(bár azzal nem sok bajom van), de a problémámat ez sem oldja meg, mert a ventilátor felől a zárás tökéletes! Nem is arra ég vissza, hanem a csigacső felé, miután onnan kap levegőt, mert a tartályt nem tudom légmentesen lezárni, pedig már kinyomtam mindenhol szilóval, de az ejtőcsőnél nem lehet, mert szétszedhető, különben nem tudnám kivenni a helyéről a szerkezetet, ha vegyesben akarnék tüzelni, vagy valami baja lenne. Az összerakás illesztései nem precizíósak...
Ezen felül én ragaszkodom a szakaszos üzemhez, mert annál jobb nincs, ezen nehéz lenne vitatkozni. A koaxiális tengely megoldás szerintem könnyen kivitelezhető.
elkéne gondolkozni, a kazán és a kémény, müködésén. hiába zárodle a levegőt a ventilátor felöl kikapcsolt álapotban, attol még az égőfejen keresztül a vákum megteszi hatását. lehet hogy nemvolt jo a fogalmazásom,nemrégiben feltettek egy videot neked az remélem elég egyértelmü. addig nincs értelme, mást átalakitani, esetleg probaként levágott szögfejét duglál az égőfej, furataiba. érdemes elgondolkozni, azon amit többen is ajánlanak.˙(a lyukas edény addig fojik amig viz van benne)
Nem látom be, hogy hogyan oldaná meg a lángtartás problémát. A levegőt lezárom amennyire csak lehet, nem hiszem, hogy a kémény miatt lenne a gyors visszaégés a héjnál. A parázs halad, bármit csinálsz vele, tehát beadagolni mindenképpen kell. Én ezt el akarom kerülni.
Megjegyzem, hogy ez a szerkezet már akkor működik, mikor a meleg már kijutott a kéményen(ami huzatot okoz). Igaz akkor közbelép, csökkentve ezzel a veszteséget, de meg nem szünteti, mivel attól működik!
Én a helyedben mindenféle átalakítás előtt ezt a füstcsőbe épített fals levegő szabályzót építeném be. Nagyon ötletes megoldás, és elképzelhető hogy megoldja a gondjaidat. Ráadásul az összes ötlet közül a legegyszerűbben kivitelezhető.
Most olvastam újra, tegnap este fáradt voltam. A varázsszó elkerülte a figyelmemet: Koaxiális tengely.
Jó ötlet, gratulálok!
Meghajtás, két homlokcsigafogaskerék egymás mögött(oldalról nézve mellett) a két egymásban lévő tengely végein, oldalról egy-egy motorral meghajtva. A belső tengely a külsőben csapágyazva az elején és az első csiga végén. Ide jóval vékonyabb tengely is megfelelne, akár 10mm-is, ha a második csiga hossza csak 15cm lenne.
Köszönöm, ez működhet!
Az még megoldásra vár, hogy a második csigaszakasznak tisztára kéne söpörnie a csövet, hogy a visszaégés ne történhessen meg. Igaz, jelenleg sem ég vissza, holott 1cm héj marad a csőben. Az 1cm rés ugye azért kell, hogy ne akadjon el egy esetleges nagyobb bekerülő darabtól, ezért a rést olyan megoldással kell csökkenteni, ami el tud hajolni. Ezért gondoltam drótkefére, vagy mostanában rugóacéllemezekre a csigalevél végein, amik a tengelyhez közel lennének rögzítve, hogy el tudjanak hajolni és rugalmasak maradni. Előbb utóbb kisöpörné az anyagot annyira, hogy azon már kicsi esélyjel égne vissza.
Persze a visszaégést továbbra is kezelni fogom hőméréssel, ráadagolással, ezért ha még is megtörténne ritkán, az nem okozna "áradást".
Megjegyzem, hogy ha valakinek ez túlbonyolításnak túnik, igazából a vezérlésem ezt simán megoldja, úgy gyúrom ahogy akarom. Tehát itt csak a megoldásokat kell keresnem, ha ebben tudtok segíteni, akkor annak örülök és köszönöm!
Tegnap is tapasztalhattam valamit. Ha az érzékelő nyelv túl hátul van a fej végében, akkor nincs ideje az átjutó parázsnak hatékonyan levegővel a fejben elégnie, hanem leesik a hamutérbe és ott izzik. Ez nagyon nagy veszteséget okoz. Most kb.15cm-el előrébb hoztam a nyelvet és az üzemidő azonos füsthőfok mellett közel kétszer hosszabb lett. A lakás elérte a 24°C-ot 22óra utánra, pedig 18órakkor gyújtottam, amikor 20..21°C volt(75liter héjjal, kb. 9kg). Ebből azt gondolom, hogy a fejnek szüksége van egy utóizzitó kifutó részre, ahol a parázs teljesen hamuvá válik. Erre a részre is kell levegőjárat a jó égéshez, függetlenül attól, hogy itt már csak a parázs izzik el teljesen. Az utóégető levegőcsövet még beteszem, az még javítani fogja az égést, csak az nagyobb átalakítás lesz, nem tudom lesz-e rá időm.
Korábban is a parázs normális kifutására törekedtem, csak a nedves fűrészporral nem volt meg a teljesítmény a rövidebb szakaszon, (mint most a szotyihéjjal megvan), ezért került hátrébb a nyelv. Sajnos a megoldás az lenne, hogy a fejet kéne hosszabbítani, de ez nem lehetséges, mert akkor nem lesz hely a hamu lehullására. Szereztem fport még néhány zsákkal, majd tesztelem a rövidebb égőteret, remélem elég neki.
Szia! Teljesen érthető, én is gondoltam erre, de nagyon nehéz úgy csapágyazni, hogy azon ne akadjon fel az anyag. Elég egy benyúló pálca, azon is feltorlódik és elakad.
Ha már két csiga, akkor egy ejtőcsővel kéne összekötni őket, visszaégés és minden más probléma megoldott. Most azt kell eldöntenem, hogy egy zsalu, vagy egy második csiga elkészítése a kisebb idő, költség, valamint azt, hogy a zsalu működik-e!? Köszi az ötletet!