A székesfehérvári buszmegállóval szemben lakó azt mondta, az idős nő a temetőből igyekezhetett hazafelé, a tragédia után egy kis gereblye és kapa hevert mellette. A nőt a Csíkvári úti buszmegállóban gázolta halálra a 11-es busz vasárnap délután.
Az egyetlen szemtanú azonban magát a balesetet nem látta, a rendőrség is vizsgálja egyelőre a körülményeket. Mindössze annyit tudni, hogy a nőnek nagyon súlyosan roncsolódott a lába, a vérzés és a sokk hatására még a helyszínen életét vesztette.
A hírek szerint az autóbusz sofőrje teljesen összetört. A társaság egyelőre annyit közölt, hogy a 48 éves sofőr több mint 20 éve vezeti a székesfehérvári helyi járatot, több mint 5000 kilométert (?) teljesített már balesetmentesen.
Megutaztam a BPG-806 c. járművet; lófaszt van takarítóság. Redvás minden négyzetcentimétere.
A pótkocsiban rommátörve a mennyezeti dekorit; ha egy funérlap lenne odacsavarozva a lyukra, akkor is különben nézne ki.
A bal hátsó oldalüveg régi, koszos, zörgős ablakkal van pótolva. Könyörgöm, már sok "csendesüveges" kocsit kidobáltak az utóbbi években, hát lófax a tehénbe, hogy minimális igényesség sincsen a karbantartásban...
Azt már csak val'szeg behaluztam, hogy a turbinacsapágy kicsit fárad...
A használtbeszerzések is csak azt mutatják, hogy mennyire nem jól működik az egész...
Amikor hónapokig szóló kocsival pótolnak egy csuklósfordát, akkor is tuti néhány volt utas autóra vált inkább.
Felfoghatatlan, hogy miért nem működik például az, hogy a tartósan kieső csuklós helyett vennének egy hasonló járművet más szerencsésebb (jobban működő) társasagtól a pótlás idejére...
Persze nem lát bele a fotelmartalóc, csak agonizál, mert ez a hobbi jutott neki. :) :(
18906. hsz.-ben elég jól le van írva, miért nem szednek ki semmit belőlük. A másik pedig, hogy a következő használtbeszerzéssel ezeknek a Steyr-Volvoknak a lecserélése az egyik terv.
Itt több vállalat fogott összes, az idén májusi kigondolástól csupán fél év kellett, hogy októberben már valós tesztüzemben működjön az utastájékoztatás. Nálunk miért nem megy mindez egyazon társaságon belül 1 év alatt sem?
De, hogy melyik telepről hova lesznek "elbizniszelve" a selejt járművek, na ezzel nem kéne baszakodnia a hobbistának.
Nem is az az érdekes, hogy hova vittek bontani valamit, hanem hogy egyáltalán bontva lett-e, ezt pedig azért jó lehet tudni. Van olyan Volán-társaság (direkt nem nevezem meg), amelyik afféle házi bontót üzemeltetett az általa szolgáltatott megye egyik településén, és a bontós brigád abból a szempontból rendkívül alapos volt, hogy 20 évre visszamenőleg meg tudták mondani rendszám szerint, hogy a társaság buszai közül mit bontottak el náluk. Innen pedig tudni lehetett, hogy ami nem náluk végezte, azt elvitte a maszek (vagy a román). Ez egy teljesen korrekt modell volt. Nem tudom, hogy a kérdéses cégnél az összevonások és törvényváltozások után is így maradt-e.
Felettébb érdekes nekem, mint "H" kategóriás fotelmartalócnak az Alba és utódcégének a fémhulladékká váló autóbuszokkal való gazdálkodása.
Az odáig alap, hogy valószínűleg engedély, egyéb köteles, stb lenne a saját telepeken való elbontás, mint kb 2006-ig.
De, hogy melyik telepről hova lesznek "elbizniszelve" a selejt járművek, na ezzel nem kéne baszakodnia a hobbistának.
Nem beszélve arról, hogy a még megmaradó járművek esetenként féllaikus szemmel rosszabb állapotúnak tűnnek, mint a selejtek. Valamint a maradó járművek egy része zörgő ablakokkal, plexi pótlással, átmenő csavarokkal kókányolt ajtókkal dolgoznak és a selejtekből nincsenek igényesen javítva.
Poén az is, hogy az elmúlt években "nyáriasított" és tovább racionalizált 2400falvi menetrendet mennyivel kevesebb kocsival is ki lehet adni, mint annak bevezetése után 1-2 évvel...
Moha-Rakodó vasútállomás. Ott van az Alcufer Kft. telephelye. Nem jártam még ott, de elvileg az egy rohadt nagy roncstelep, és a vasúton adják fel a vashulladékot Olaszországba (legalábbis én azt olvastam régebben, hogy a hazai ócskavas legnagyobb részét az olasz autógyártás használja fel). Rendszeresek is a tehervonatok.
Egyébként figyelemre méltó, hogy a két Steyr úgy lett oda kivontatva, hogy szemmel láthatóan ki se szedtek belőlük semmit, tehát úgy lesznek széttrancsírozva, ahogy vannak. Nem csodálom: túl kevés van itthon ebből a típusból, vagyis nem éri meg belőlük kibontani semmit - és ez amúgy sem Ikarus, hogy minden csereszabatos belőle mindennel. Szerintem lassan a DAB-ok is Mohán végzik.