Keresés

Részletes keresés

jalpar Creative Commons License 2021.02.02 0 0 39363

Ezt az U3 köszörűt (érdekes, hogy minimálisan különbözik attól amilyeneket eddig láttam) most 250ezerért árulják az uni-max-nál:

 

https://www.uni-max.hu/termekek/csiszolas-es-homokszoras/csiszolas/szerszamelezok-es-koszoruk/szerszamelezo-gepek/grave-szerszamelezo?wdph=on&gclid=CjwKCAiAjeSABhAPEiwAqfxURZFusQVLJfU03_bsPj0aM0Uj9rc8Bn8A5ziVylNd1zQZquTz3CjpABoCulkQAvD_BwE

 

Gondolom az 5C patronokat kispórolták, bár a ,,Tartozékok: 4, 6, 8, 10, 12 mm fogók'' akár jelentheti azt is, hogy párat azért adnak.

 

Az a baja ezeknek az 5C patronoknak, hogy nagyon pici az átfogási tartományuk, a 8-asba a 7,5-es anyagot már alig lehet megszorítani.

Előzmény: jalpar (38781)
laferi Creative Commons License 2021.02.02 0 1 39362

Nagyon köszönjük, hogy megosztottad velünk. Én a járműiparban vagyok otthon, de ez valami szenzációs találmány. Az viszont biztos, hogy könnyen megcsúszhatott így ez az áttétel a terhelés vagy az elszennyeződés végett. Mindenesetre szavak nincsenek erre, egyszerűen hatalmas ötlet, én még ilyen megoldást nem láttam pedig már 60+ éves vagyok :-) 

 

Előzmény: rferi (39356)
jalpar Creative Commons License 2021.02.02 0 2 39361

Nem láttál még képeket rendes háború előtti műhelyekről, ahol transzmissziós hajtással, szabadon lifegő laposszíjakkal ment minden?

Előzmény: Teaway (39360)
Teaway Creative Commons License 2021.02.02 0 0 39360

Semmi burkolat? Vagy akkor még nem volt kötelező?

Előzmény: rferi (39356)
mlas45 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 39359
rferi Creative Commons License 2021.02.02 0 0 39358
Előzmény: rferi (39356)
rferi Creative Commons License 2021.02.02 0 0 39357

A képek tulajdonosa : Mel Miller

Előzmény: rferi (39356)
rferi Creative Commons License 2021.02.02 0 2 39356

Előzmény: somytomy (39353)
rferi Creative Commons License 2021.02.02 0 0 39355

Egy száz éves oszlopos fúrógép részlete

Előzmény: somytomy (39353)
Teaway Creative Commons License 2021.02.02 0 0 39354

Fordulatszám-szabályozós oszlopos/asztali fúrógépnek nézem így elsőre.

Előzmény: somytomy (39353)
somytomy Creative Commons License 2021.02.02 0 0 39353

Nem tudom, mi ez, de egész egyszerűen szép.

Előzmény: rferi (39350)
tycon2 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 39352

És ami még tetszik, hogy az öntvény éppen csak van. Ahol kicsi a terhelés, vékony, és általában karcsú. Egyenszilárdságú méretezés. Mintha űrhajóba tervezték volna. Egyébként ott is működne. Van ilyen méretezés. Mindent lehetőleg alulméretez, aztán ahol eltörik, ott növeli a húst, vagy borda.

Előzmény: rferi (39350)
Appeter Creative Commons License 2021.02.02 0 0 39351

 

   Ez csúcs. Lehet 100 éves. Ez a megoldás köszön vissza az EMU-k hajtóművében a 60-as

    években.

Előzmény: rferi (39350)
rferi Creative Commons License 2021.02.02 0 5 39350

Ezt a fordulatszám-szabályozót nézzétek! Zseniális!

Mclaller2 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 39349

Üdvözletem! A TOS géppel kapcsolatban érdeklődöm, hogy mire jutott az azonosításával mert nekem is ilyen van de semmit sem tudok róla. Köszönettel Laller 06304752233

Előzmény: Red Man (37165)
Pijepapa Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39348

Általában!

Előzmény: 55pista (39346)
crosspisti Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39347

Miért ne lehetne,de akkor megint ki kell szerelni a gépből,és egy bizonytalan köszörülésnek vetni alá,azért írtam,hogy inkább a saját gépen korrigálni,köszörűvel vagy mással.

 

Előzmény: Csuhás (39345)
55pista Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39346

A föorsók kupja metrikus . A belevaló betét belseje már morse kúp .

Csuhás Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39345

A kúp általában megenged egy kis bővítést. Nem lehetne átköszörülni jóra?

 

Előzmény: crosspisti (39344)
crosspisti Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39344

Ha már elcseszték a főorsó belső kúpját,én talán belenyugodnék,miét is mondom?Nálam van egy kis E2N gép is,annak a főorsó kúpját emlékezetem óta csak a főorsó ütközőnél használtam.A szorítópatronos megfogást patronos tokmányba csinálom,aminek a felfogása a tokmányéhoz hasonló.A két csúcs közti esztergáláskor inkább esztergálok tokmányba fogott csúcsot,mint leszereljem a tokmányt. Ha mindenáron javítani szeretnéd a kúpot,akkor ahogy írtad a saját gépen is korrigálhatod.

Előzmény: KART EMG (39325)
rferi Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39343

Teljesen így van. Egy kollégám szokta állandóan használni a köszörűmet, nem szólhatok neki objektív okokból, de a méreg majd megesz miatta!

Állandóan eltömi a finom követ.....

Előzmény: szakmókus (39342)
szakmókus Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39342

Nem vitatom a szakszerűségét, de mint korábban írtad két csúcs között mérve .... Persze egy lakatos köszörűnél nem probléma ha lekapcsolás után,vagy üzem közben elsétál a köszörű, de egy szerszámos köszörűje már szépen kell hogy fusson. 

 

Az utóbbi gép egy tipikus jellemzője ha illetéktelenül megközelítik(pl:gömb vassal,lapos vassal),valaki úgy fenéken billenti az egyént hogy kiszalad a műhelyajtón (a csukotton is ).

Ha idegen helyen  bekapcsolok egy köszörűt és az szinte hangtalanul suhan, aggódva nézek körül hogy nem szaladt-e össze a szemöldöke valakinek. (tapasztalat).

Előzmény: szőrmók (39341)
szőrmók Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39341

És mit szólsz ahoz,hohy egy hosszú csővel levett kő helyén szétszedés nélkül vissza nyomni?

Előzmény: szakmókus (39338)
szőrmók Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39340

Én dunakesziről a Váci ut 33ba szivattyuszervizbe járok 4.ker Újpest.Van tekercselője is ha kell.guggli megmondja a telefont.Hogy elektromos baja van-e egy digit vagy mutatós ellenállásmérővel ellenőrizni lehet..Nem villamosmérnöki feladat.

Előzmény: PAMX (39336)
szőrmók Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39339

Villanymotor forgórésznél az a baj hogy a vasmag rész mindenhez utban van.Lehet érdemesebb egy leégettből áttenni a tengelyt.De próbálkozni érdemes.Egy asztali kétköves kinainak biliacél a tengelye.

Előzmény: szakmókus (39338)
szakmókus Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39338

Szerintem nem szerencsés semmilyen anyagú kalapáccsal ütni. Inkább valamilyen prés géppel kellene az egyengetést elvégezni. Általában, a csapágy után a nyak részen hajlik ki a tengely. Mérlegelni kell hogy az egyengetés után elég merev lesz-e a tengely. Láttam pár villanymotor tengelyt a csapágy után szinte síkban letörni. 

 

(motor főtengelyt nem a görbeség miatt kalapáljuk) Viszont ha már főtengely, a fűnyírók tengelyét egyengette valaki épített célgéppel a videómegosztón.

 

Előzmény: szőrmók (39333)
vega83ster Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39337

Ez is előre lépés ,köszönöm! Me 1000.

 

Lesz több fotó, amint hazakerül a gép hozzám.

 

 

 

 

Előzmény: Csuhás (39331)
PAMX Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39336

Sziasztok

Az után érdeklődnék, hogy tud e valaki olyan céget Budapesten aki Emulzió keringető szivattyú javítással foglalkozik. Nem tudom, hogy az elektromos motorral vagy a szívagyúval van a baj.

Háromfázisú motor van benne.

Előre is köszönöm a segítséget.

ali kis Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39335

Sziasztok!

Pálinkás jó reggelt kívánok.

Az iránt érdeklődöm, hogy rendelkezik- e valaki 15/64" méretű menetfúróval?

Szükségem lenne egy ilyen menetű kis anyára.

Sunny65 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 39334

Igaz!

Már évekkel ez előtt is kitårgyaltuk.😀

Előzmény: Pijepapa (39326)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!