Nagyon köszönjük, hogy megosztottad velünk. Én a járműiparban vagyok otthon, de ez valami szenzációs találmány. Az viszont biztos, hogy könnyen megcsúszhatott így ez az áttétel a terhelés vagy az elszennyeződés végett. Mindenesetre szavak nincsenek erre, egyszerűen hatalmas ötlet, én még ilyen megoldást nem láttam pedig már 60+ éves vagyok :-)
És ami még tetszik, hogy az öntvény éppen csak van. Ahol kicsi a terhelés, vékony, és általában karcsú. Egyenszilárdságú méretezés. Mintha űrhajóba tervezték volna. Egyébként ott is működne. Van ilyen méretezés. Mindent lehetőleg alulméretez, aztán ahol eltörik, ott növeli a húst, vagy borda.
Üdvözletem! A TOS géppel kapcsolatban érdeklődöm, hogy mire jutott az azonosításával mert nekem is ilyen van de semmit sem tudok róla. Köszönettel Laller 06304752233
Miért ne lehetne,de akkor megint ki kell szerelni a gépből,és egy bizonytalan köszörülésnek vetni alá,azért írtam,hogy inkább a saját gépen korrigálni,köszörűvel vagy mással.
Ha már elcseszték a főorsó belső kúpját,én talán belenyugodnék,miét is mondom?Nálam van egy kis E2N gép is,annak a főorsó kúpját emlékezetem óta csak a főorsó ütközőnél használtam.A szorítópatronos megfogást patronos tokmányba csinálom,aminek a felfogása a tokmányéhoz hasonló.A két csúcs közti esztergáláskor inkább esztergálok tokmányba fogott csúcsot,mint leszereljem a tokmányt. Ha mindenáron javítani szeretnéd a kúpot,akkor ahogy írtad a saját gépen is korrigálhatod.
Nem vitatom a szakszerűségét, de mint korábban írtad két csúcs között mérve .... Persze egy lakatos köszörűnél nem probléma ha lekapcsolás után,vagy üzem közben elsétál a köszörű, de egy szerszámos köszörűje már szépen kell hogy fusson.
Az utóbbi gép egy tipikus jellemzője ha illetéktelenül megközelítik(pl:gömb vassal,lapos vassal),valaki úgy fenéken billenti az egyént hogy kiszalad a műhelyajtón (a csukotton is ).
Ha idegen helyen bekapcsolok egy köszörűt és az szinte hangtalanul suhan, aggódva nézek körül hogy nem szaladt-e össze a szemöldöke valakinek. (tapasztalat).
Én dunakesziről a Váci ut 33ba szivattyuszervizbe járok 4.ker Újpest.Van tekercselője is ha kell.guggli megmondja a telefont.Hogy elektromos baja van-e egy digit vagy mutatós ellenállásmérővel ellenőrizni lehet..Nem villamosmérnöki feladat.
Villanymotor forgórésznél az a baj hogy a vasmag rész mindenhez utban van.Lehet érdemesebb egy leégettből áttenni a tengelyt.De próbálkozni érdemes.Egy asztali kétköves kinainak biliacél a tengelye.
Szerintem nem szerencsés semmilyen anyagú kalapáccsal ütni. Inkább valamilyen prés géppel kellene az egyengetést elvégezni. Általában, a csapágy után a nyak részen hajlik ki a tengely. Mérlegelni kell hogy az egyengetés után elég merev lesz-e a tengely. Láttam pár villanymotor tengelyt a csapágy után szinte síkban letörni.
(motor főtengelyt nem a görbeség miatt kalapáljuk) Viszont ha már főtengely, a fűnyírók tengelyét egyengette valaki épített célgéppel a videómegosztón.
Az után érdeklődnék, hogy tud e valaki olyan céget Budapesten aki Emulzió keringető szivattyú javítással foglalkozik. Nem tudom, hogy az elektromos motorral vagy a szívagyúval van a baj.