"Lista szerint az ötajtós 2.790.000,- Ft, plusz vaskos negyedmillió a metálfény. Ehhez képest, ha ez meg ez a szín megfelel, 2,8-tól vannak raktári darabok. Az bizony 500 ezer forinttal kevesebb, mint egy Swift"
Lehet, hogy nem csak szimplán a vizes út, hanem az aszfalt minősége miatt is többet fogyaszt! Én most saját rekordot állítottam be, mert 800km-en keresztül 4.8-at fogyasztott, ami rövid távú utaknál eddig még nem sikerült.
Az üzemanyagra visszatérve, megkérdeztem apámat, hogy hogyan is volt a mol-os többlettankolás: a mol-nál 68l gázolajat tankol, klub petrolnál, ugyanannál a mutatóállásnál pedig 60l-t. Ha a fűnyíróba hoz benzint 10l-es kannába, akkor a klub petrolnál pontosan 10l megy bele, de akkor már a kupakig van, molnál 11,4! Érdemes elgondolkozni!
tegnap erdekes fenomenre lettem figyelmes, ami lehet, hogy csak az en auto-analfabetizmusomnak koszonheto...
(1.3-as mjet, 6000 km)
a tegnap pesti vihar engem elobb, a győr-hegyeshalom kozti autopalya szakaszon ert, ugyanugy 130-al menve fogyasztas 8.6 korul, amugy ugy 6 korul, persze ellenszel-viz az autopalyan, viszont utanna, aterve a hatar utan, ahol szel se volt es eso se, csak vizes utfelulet, ugyanugy 130-nal 7.5 korul mozgott a fogyasztas, kicsit soknak talalom, de hogy ennyit kitegyen a vizes utfelulet, nem hinnem
Én eddig felváltva használtam 3 tank Auchan-gázolajat, meg 2 tank OMV-t és 1 tank Shell ÜberdrágaCsúcsszuper gázolajat.
Semmi különséget nem érzek, de persze ennek más oka is lehet...
Előtte 3 évig Auchan-benyát (95-ös) tankoltam, rendesen ment vele a kocsi, soha nem fulladam le, nem volt csúnya motorhang vagy ilyesmi (olcsó kutakra jellemző dolog) -- után próbáltam 100+ oktános benyákat (Shell, OMV), de még műszerrel se tudtam jobb időket mérni velük.
Ja, a Tesco kútját elvből kerülöm, annyiszor voltak ott velem bunkó parasztok.
Én még anno az 1.2 16V puntoba tankoltam 2x-3x a teszkós kúton 95-öst. Én rosszabbnak éreztem. Nem fogyasztott látványosan többet, de ment úgy vele mint a "normál" kutakról származó benzinnel.
csak nem azt mondod, hogy az auchan kúton jó az üzemanyag? mert a tesco-t régen próbáltam, amikor börsön dolgoztam a pannonnál és az esett leginkább útba, de aztán úgy döntöttem, inkább kerülök néha egy jó kútért
most viszont közvetlenül az auchan kút mellett dolgozom, csak nem mertem eddig bepróbálni :)
Ha alaposan végigolvasod amit írtam, akkor rájössz hogy egyszerűen nem mutathatja a valóságot. Persze a különbség nyilván nem nagy, csak pár deci. Azonos vezetési stílust feltételezve nem fog az autó többet fogyasztani a box beszerelése után, sőt általában a jobb nyomatékkarakterisztika miatt szinte mindenkinél kedvezőbb fogyasztás adódik.
Régebben én is észrevettem hogy ha a Dunaharaszti OMV kúton tankolok akkor 50-80! km -rel kevesebbet tudok megtenni full tank esetén mintha a Soroksári Auchan kúton tankolok! Ja és az Auchan 98 -asával sokkal jobban ment a Turbo Croma mint az OMV -vel. Hihetetlen de igaz, többszöri tankolással ellenőriztem.
Apám egyszer a scudoba 5literrel többet tankolt a mol-nál mint amennyi más kúton belefér ugyanolyan mutatóállásnál :)! Mondta is a kutasnak, hogy hivatalosan sincs ekkora tankja a kocsinak, és még volt is benne 3-4l, ő meg nyomta a szöveget, hogy biztos a csőbe fér el sok stb. Ugyanúgy egy kattanás másik kúton -5l ;)! Tankolj egy kannába amit először lemérsz, hogy pontosan mennyi fér bele.
Valami biztos nem korrekt... Olvasva a fórumot, most direkt omv-nél tankoltam. Először 14lityit a drágábbik dieselből, bp-n használva cirka 240 km-t mentem. Azután tankoltam 14lityit a normál dieselből, és ugyanannyit mentem el vele. A vezetési stílusom ugyanolyan volt, mondhatni a lajhár hozzám képest egy kapkodó idegbeteg... Akkor ez most hogy van?
Sőt, azt is el tudom képzelni, hogy - ismerve a kutakat - a BC mutatja a valós értéket és a kutaknál van a bibi (a hitelesítés sztem félig-meddig kamu). "
Ez így nem pontosan igaz. Nekem is van boxom és bizony most is a valós fogyit mutatja a BC. Illetve egészen pontosan 2 dl-vel kevesebbet a valósnál, de ez a box előtt is így volt!
Sőt, azt is el tudom képzelni, hogy - ismerve a kutakat - a BC mutatja a valós értéket és a kutaknál van a bibi (a hitelesítés sztem félig-meddig kamu).
Nem kell utánna járnom, mert pontosan tudom hogy hogy működik.
Az erősítésnek két módja van : chiptuning vagy külső doboz.
Chiptuning esetében átírják a gyári programot, teljesítmény növelésének a mértékétől függően megváltoztatják a befecskendezési nyomást, időt és a turbónyomást. Ezt harmonikusan egymáshoz illesztik, ez a legjobb megoldás, de körülményesebb.
A külső dobozok esetében az elektronika gyári beállításokkal üzemel, és külső eszközökkel becsapják a nagyobb teljesítmény elérése végett. Tehát az elektronika azt hiszi hogy minden rendben, közben megemelkedett pl. az üzemanyagnyomás és emiatt több üzemanyag ég el, nagyobb lesz a kivett teljesítmény.
A fogyasztásméréshez az adatokat a befecskendezés elektronikája adja a kompjúterednek, tehát nem nehéz belátni hogy ha az elektronika nem tudja a valós adatokat (mert a külső doboz becsapja) akkor a fogyasztásmérés sem lesz valós, legfeljebb tájékoztató jellegű. Ennél egyszerűbben nem tudom leírni, józan paraszti ésszel átgondolva szerintem érthető.
Ha pedig több üzemanyagot égetsz el akkor a füst is több lesz, ez legjobban emelkedőn padlógáznál látható, nem pedig az asszonyt követve.
Ha a plussz teljesítményt rendszeresen kiveszed, akkor bármelyik megoldás hosszú távon rövidíti a motor élettartamát.
Ugyan miért nem a valós fogyasztást mérné, ezt fejtsd ki bővebben, de ne valami űr dumával gyere. Mert egyébként a box több üzemanyagot fecskendez be, ez az eleve chiptuningal szemben ami mást is módosít. Na ez káros a motorra! Ugyanis úgy kezdik, hogy szétberhelik a számítógépet. Tehát akkor több anyag, magasabb fogyasztás. Hogy miért nem így van, annak járj utánna bátran.
A box ára 80 000 ft szeptemberig, ebben benne van a beszerelés is. ( aki gyortalpalón elvégzi a középső csoportot, az már beszerelheti). Most mondom mégegyszer, hogy NINCS füst, ma mentem az asszony mögött egy 2.0 HDI Pug- al amin nagy szervízet csináltunk, direkt figyeltem és nincs füstje!!
Indítás előtt öv bekapcs-kikapcs, indítás és nem csipog a következő motorindításig. Ennyi. Én spec direkt nem kapcsoltatom ki, így legalább kénytelen bekapcsolni mindenki, aki beül mellém. Én még 10 méterre is bekapcsolom, nem bírom azt a felfogást, ami még dívik nálunk, hogy a rendőrök miatt kapcsolják csak be sokan az övet. Sok barom annyit nem bír ja felfogni, hogy a saját életéről van szó egy kis kényelmetlenségért cserébe, amit rövid idő alatt úgy meg lehet szokni, hogy észre sem veszi.