Minden motor, de főként a porlasztós kétüteműek nagyon kényesek a szívó- és a kipufogó oldali ellenállásra. A résvezérléses motor már csak ilyen. Az sem jó, ha ellenállás nélkül megy be a levegő a porlasztóba, de az se jó, ha teljesen el van fojtva. Akármilyen hülyeségnek hangzik, de a gyári fémhálós légszűrőbetéttel lehetett trükközni: különféle tömörségre gyúrva lehetett a szívászajcsökkentőbe helyezni (csak arra kellett vigyázni, nehogy a vázba essen), így meg lehet találni a helyes ellenállást. A robogók egy része még szintén porlasztós 2T, azoknak sem segít sokat a sportlégszűrő, ha ész nélkül használják. De van aki szereti a szívászajt, meg nem érdekli ha esőben némi víz is bejuthat a porlasztóba.
Ez a modern négyütemű motoroknál is előjöhet. Ha egy injektoros motor nincs megáldva még légtömegmérővel, akkor a légszűrő módosítása kedvezőtlen hatással is járhat.
Szeva 210-esemre tettem sportfiltert de ugy hogy az a fekete borittas ninc s akarbin hanem annak a helyere egyböl a karbira tettem ra a sportfiltert es eccerüen nem tudom beallitani a kevereket mar minden hogy probaltam es nem jo mindig ha rahuzom a gazt lefullad vagy ha a labara van allitva ugy huzom ra a gazt jo de ha terheles alatt van pl ha rajta ülök es ugy uyg meg nem akar menni mit csinaljak vele? Szerinted menyire allitsam a kevereket? Vagy mit csinaljak vele? Válaszod elöre is kösz :D
Kösz a válaszod. Csak en sajna nem tehetem vissza a gyarit mer ugye az reszben a vaz belsejen kersztül szivja a levegöt es nekem kb 10-evet alt asztan lett felujitva es a vaz tele van roszdaval es minden 100 km utan kb a karbi tele van roszdaval es szehetem szet es tisztithatom ki sajna mer eldugul a düzni sajna.
Szevasztok 210-esemre tettem sportfiltert de ugy hogy az a fekete borittas ninc s akarbin hanem annak a helyere egyböl a karbira tettem ra a sportfiltert es eccerüen nem tudom beallitani a kevereket mar minden hogy probaltam es nem jo mindig ha rahuzom a gazt lefullad vagy ha a labara van allitva ugy huzom ra a gazt jo de ha terheles alatt van pl ha rajta ülök es ugy uyg meg nem akar menni mit csinaljak vele? Szerintetek menyire allitsam a keveréket? Válaszotokat elöre is kösz :D
feri1107 szia sajnos ugyan ez a problémám nekem is igaz beálitom megy de ahogy full gáz jön fullad már mindent kiprobáltam ismerösök azt mondták hogy 50 ccm re sport légszürő haha robogóra esetleg igy vissza raktam a gyárit csak ugy repül vele egész ma reggelig hajnalba jöttem haza melóbol 2-es sebesség eltünt :) pedig tegnap azon dolgoztam kicseréltem az öszes szimeringet mert eddig finoman jött a hajtómüolaj az pedig nem tesz jót a pofáknak most megyek bütykölni :) a légszüröt meg szerintem kérdezd meg attol aki profi benne de lehet hogy csak nem jót választottunk.
Hát csak azért nem volt benne erő mert nagyon kicsi volt a dugattyú illesztése mégbedig 1 század alatt.
Szorult az egész. Vettem bele egy másik dugót és igy már jó.
Most járatom be max 15-18 km/h között megyek vele ha melegszik kicsit leállok.
Szeretném ha a tartós 25 km/h-t tudná, mielőtt felújítottam és még használatam a gépet ez jó 10 éve volt persze napi használatban akkor 30 km-et ment tartósan kb napi 50 kilómétert mentem vele.
Á, elvennéd a célszerszámom értelmét! :) Én is gondolkodtam, hogy lehetne enélkül szétszedni, de nincs a blokkon olyan jó feltámasztási lehetőség mint a Babetta blokkoknál. Ráadásul dupla csapágyas a főtengely a primer lánckerék alatt... Meglátjuk hogy lesz, de a célszerszámot akkor is be kéne fejezni. Homokfúvós emberkét nem tudsz a környéken? A szolnoki kapcsolatom feladta a szakmát. Pedig olcsón és jól dolgoztak.
Persze hogy jó. Egy hónapja várja a blokkom a szerszámot, ráér még pár napot. Most úgysincs pénzem a gépműhelyre, csapágyakra, szóval akár később is jó.
Marci! Nem piskóta a legapróbb részletekik elmenő tökéletesség iránti igényed!Gratula!Majd Neked is kikeresek egy megfelelő oklevelet, akárcsak miko?-nak! :))) Mipolán csőigény ügyben esetleg motorosboltokat is megkereshecc! Jó éjt az Uraknak!
Szeva látom sportfiltert tettel ra. En is a 210-esemre tettem sportfiltert de en ugy hogy az a fekete borittas ninc s akarbin hanem annak a helyere egyböl a karbira tettem ra a sportfiltert es eccerüen nem tudom beallitani a kevereket mar minden hogy probaltam es nem jo mindig ha rahuzom a gazt lefullad vagy ha a labara van allitva ugy huzom ra a gazt jo de ha terheles alatt van pl ha rajta ülök es ugy uyg meg nem akar menni mit csinaljak vele? Meg aszt akarom megkerdezni neked a keverek menyire van allitva? Válaszod elöre is kösz :D
Az a helyzet, hogy nekem nem nagyon lesz szükségem szürke csőre. Egyrészt, mert a K60-at találtam számomra megfelelőnek, másrészt meg nem törekszem a 100% gyári állapotra. Így nem hiszem, hogy betársulok.
Ja hogy te a kis fogorvosi műszerre gondoltál? Azzal a lyuk felbővítését lehetne csinálni esetleg. Az sem lenne rossz, akkor már működne a cucc, még ha pár kilóval nehezebb is a kelleténél, meg nagyob... Ebben a méretben nem nagyon lesz alkalmas a 207-es szegmensvezető lehúzásra, csak ha ki van szerelve a motor.
Az utolsó fotón pedig látszik, hogy nem lett tökéletes. A felfogató fül rá volt hegesztve a dobra, így nem tudták jól felpolírozni, a króm sem tapadt fel rendesen. Ma már jól láthatóan rozsdál azon a részen. De szerencsére van helyette egy tökéletesen sikeredett példány is, csak egyszer fel kéne már szerelnem.
Sikerült a Faborynál M5×10-es lencsefejű EH csavart vennem! (207-es lendkerekébe) Két éve hajkurásztam már.
Meg még valami: rajtam kívül kell még valakinek Mipolán (lágy pvc) cső a vezetékekre védőcsőnek, illetve a porlasztóház-váz összekötéséhez? Gyártót találtam, a fekete színnel nincs gond (min. 3 kg), de a szürke gyártását csak min. 15 kg-os tételben csinálják. Az meg még az unokáimnak is sok lenne, ezért keresnék beruházó társakat.
Mesterem! Ezt kéne kisebbre szabdni, de a vicc kedvéért 12-es lemezből csináltattam. Csiszolni is kellene a csavar hátoldalánál, mert nem sikerült jól pozicionálni az anyát és megakad... Jó feladat?
Nagyon szép lett a vas! Én is gratulálok, használd egészséggel!
Nekem ugyan van egy 206-os dobom újrakrómozva, de már én is szeretnék egyszer egy ilyen szép 206-ost hadrendbe állítani, az arra vár. (Telhetetlen lettem)
Én 28-as dobra vadásztam, amikor véletlenül ráleltem. Amikor miko?-nál szereltük bele a menetes szálat, akkor jöttünk rá a turpisságra... A különbség a hosszában van, a 206-osé hosszabb (48 cm). Börzén, Vaterán, Teszveszen lehet ilyesmire bukkanni.