Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2015.04.28 0 0 59569

Egy 242-es, azt hiszem az aszódi átvágás átadásánál:

 

 

rezgaras Creative Commons License 2015.04.28 0 0 59568

Igen, én így készítem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=W-GdTDTO9pg

Előzmény: Lakonti (59567)
Lakonti Creative Commons License 2015.04.28 0 1 59567

Én nem láttam még olyan modellt ebben a méretarányban amin az általad leírt módon lett bolna beállitva a rudazat. Ellenben olyat hogy a tolattyú nem is mozog, hanem fix olyt renheteget. Tudsz mutatni olyan gépet amin meg van csinálva?

Előzmény: rezgaras (59565)
Lakonti Creative Commons License 2015.04.28 0 0 59566

Viszont van benne villanymotor.  :-)

Előzmény: manhattani (59564)
rezgaras Creative Commons License 2015.04.28 -1 0 59565

Ebben is, mint szinte minden modellben, a kulissza fixen van középen a lengőívben. Emiatt a tolattyú-összekötőrúd nem mozog, a tolattyúrudat csak az előresiető mozgatja egy kicsit. Én jobban szeretem, amikor valahova (mondjuk előremenetre) el van tolva a "kulisszakő". Igaz, ebben a méretben azt már sajnos nem lehet elkészíteni, hogy a kulisszakövet (és az emeltyűt, függővasat, kormány-vonórudat) mozgassa a menetiránynak megfelelően, de szerintem egy kis töltés már sokat emel a mozgáson.

 

Előzmény: Lakonti (59561)
manhattani Creative Commons License 2015.04.27 0 0 59564

Meg ember sincs a mozdonyon... :-))

 

Valóban nagyon szép modell.

Előzmény: Lakonti (59561)
Lakonti Creative Commons License 2015.04.27 0 0 59563

Lehet bele tenni mindkettőt, szén van is hozzá gyárilag külön mellékelve. A kisszériás drágább modelleket úgy készítik, hogy minden részlet a lehetőség szerint rajta legyen. A szén nem gyári "tartozék" ezt a modellező teszi bele vagy esetleg koszolja öregbíti is a modellt.

Előzmény: legviszontabb (59562)
legviszontabb Creative Commons License 2015.04.27 -1 0 59562

Gyönyörű modell!

Nekem viszont hiányzik, hogy a mozdony nem füstöl és szén sincs a szerkocsiban. Ilyen gyönyörű modell így lenne az igazi:)

Előzmény: Lakonti (59561)
Lakonti Creative Commons License 2015.04.27 0 0 59561

Itt egy videó egy másikról, nagyon szépen látszik, ahogy a rudazat mozog.

 

 

 

Előzmény: legviszontabb (59555)
legviszontabb Creative Commons License 2015.04.22 0 0 59560

Köszi szépen!

Szerintem is szép, de ez a két dolog nem hagyott nyugodni, de most már tudom, hogy jó így is.

Ha szeretnél tudok világosabb képet csinálni:)

Előzmény: manhattani (59557)
legviszontabb Creative Commons License 2015.04.22 0 0 59559

Köszi szépen!

Akkor élethű, megnyugodtam:)

Előzmény: fantal (59558)
fantal Creative Commons License 2015.04.22 0 0 59558

A kétdómos, "hossztorzított" kéményű az utolsó üzemi állapot, mert a vegyszeres vízlágyítás bevezetése miatt leszerelték a zuhatagos víztisztítót, ill. a kémény azért más, mert az már Ister-csillagfúvóval van szerelve, és emiatt átépítették az eredeti körkónuszos kéményt.

Előzmény: legviszontabb (59555)
manhattani Creative Commons License 2015.04.22 0 0 59557

Szerintem szép modell, de kevés részlet látszik, mert a gőzös sötét.

Előzmény: legviszontabb (59555)
jampusz Creative Commons License 2015.04.22 0 0 59556

Sziasztok!

A hétvégi kassai vonat visszafelé  Miskolc Tiszain megállt vizet vételezni. Indulás előtt a forgalmista írásbeli rendelkezést adott át a vezérnek. Ezt a jelenetet egy páran lefényképezték. Sajnos nálam nem volt fényképező,ezért kérem ,ha itt valaki megörökítette ezt a pillanatot akkor ide feltenni ,vagy priviben elküldeni szíveskedjen.

Köszönöm: Z.   

legviszontabb Creative Commons License 2015.04.22 0 0 59555

Sziasztok!

 

Vasút modellezem és van egy 424 125 pályaszámú gőzmozdonyom, azt szeretném kérdezni, mennyire élethű?

Nagyjából fél éve már kértem itt az igazi 125-ről képet, Mágus 23 kolléga küldött is egyet, amit nagyon köszönök is neki. 

 

A képet és a modellt nézegetve, két dolgot vettem észre, ami nagyon zavar:

-a képen a kémény kör alakú, a modellen hosszított, dupla csöves.

-a képen 3 gőzdóm van a mozdonyon, modellen csak 2.

A modell mostani állapotában, tükrözi az igazit? Létezett ilyen kialakításban-ahogy a modell van- az említett gép?

 

További észrevételeket is szívesen fogadok a modellel kapcsolatban!

 

Válaszotokat előre is köszönöm!!

 

Modell:

Az igaziról kapott kép:

http://indafoto.hu/mozdonyos/image/22608505-cd362fec/649671

(Remélem nem baj, hogy feltettem, csak azért, hogy meg tudjátok nézni)

 

Üdv.: Ákos

kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.22 0 0 59554

Nem, egyátalán nem hoztak ide gőzmozdonyt, sőt, még a Diesel-mozdonyokat is elvitték.

Előzmény: alkotasu (59553)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.21 0 0 59553

Akkor a CSD 404-es sorozatú mozdonyok kerültek Tannwaldból Tiszolcra?

Előzmény: kihúzóvágány (59550)
C50 Creative Commons License 2015.04.21 0 0 59552
Előzmény: Ambzso (59551)
Ambzso Creative Commons License 2015.04.21 0 0 59551

Urak!

 

Érdeklődnék, hogy az András és Imre nevű gőzösökről életúti adatokat hol találok? Összeségében olyan gőzösökről aminek nem volt "szabvány pályaszáma " ?

kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.20 0 0 59550

Nem egyezett meg, csak hasonló volt, a floridsdorfi gyári konstrukciós szokások miatt: a tiszolci mozdony D2'; a tannwaldi D1; a karánsebesi 1D1; ha jól emlékszem, a fogaskerekű és adhéziós gépezet lényegében ugyanolyan volt.

Előzmény: alkotasu (59549)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.20 0 0 59549

"megörökölte a három floridsdorfi gyártású mozdonyt a tannwaldi fogaskerekűn"

 

A 3 tannwaldi mozdony ezek szerint a MÁV 40-es sorozatával megegyezett (hasonló volt)?

Előzmény: kihúzóvágány (59548)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.20 0 0 59548

A CSD semilyen fogaskerekű gőzmozdonyt nem vett: megörökölte a három floridsdorfi gyártású mozdonyt a tannwaldi fogaskerekűn, és a négy, szintén floridsdorfi gyártású MÁV fogaskerekű mozdonyt a tiszolci fogaskerekűn. Annakidején a MÁV ugyancsak floridsdorfi gyártású fogaskerekű mozdonyokat vett a Karánsebes-Hátszeg közötti vonalra, ezeket viszont a CFR örökölte meg. A CSD valóban vett fogaskerekű mozdonyt az SGP-től: négy Diesel-mozdonyt, ezek közül kettő a tiszolci, kettő a tannwaldi vonalon kezdett dolgozni, majd Tiszolcról evitték Tanwaldba az itteni kettőt. Mivel itt nem maradt fogaskerekű mozdony, ezért vették meg a hasonló, csak tíz évvel későbbi gyártású hátszegi mozdonyt a tiszolci vonalra.

Előzmény: alkotasu (59547)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.20 0 0 59547

Két érdekes kép: ezek szerint a CSD a tiszolci vonalára vett a MÁV 40-es sorozattal azonos típusú mozdonyt. Vagyis, a hátszegről megszerzett mozdony nem "tájidegen".

 

   

tomlindudek Creative Commons License 2015.04.20 0 0 59546

Ez miért volt? miért nem tudott elindulni?

 

Üdv.

Előzmény: kkk99 (59543)
Tamasch Creative Commons License 2015.04.20 0 0 59545

Forgalmistának a hangosbemondóban.

 

:S

Előzmény: davosbácsi (59544)
davosbácsi Creative Commons License 2015.04.20 0 0 59544

Hogy minek? :))

Előzmény: Tamasch (59542)
kkk99 Creative Commons License 2015.04.20 0 0 59543

Sziasztok

 

242 esnek nem volt problémamentes a kassai járműkiállírásra való bejutása :) íme:

 

 

 

 

Tamasch Creative Commons License 2015.04.19 0 0 59542

Milyen hangja van az Fszt-nek?

 

:)))))

Előzmény: davosbácsi (59541)
davosbácsi Creative Commons License 2015.04.19 0 0 59541

https://www.youtube.com/watch?v=94Su4kEN-CI

 

Némi mozgókép még reggelről :)

CLY-802 Creative Commons License 2015.04.19 0 0 59540

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!