Feltehetően egy pozitív egész szám. :-) Kolléganőm épp ezen utazott, a hátsó kocsiban, de sajnos nem tudja a számát. Annyit tudott, hogy szentendrei vonat volt.
"Forgalmi kitérő: Csak vonattalálkozásra berendezett szolgálati hely.
Allomás: Vonattalálkozásra és személy és áruforgalomra vagy csak az egyikre berndezett szolgálati hely.
Megállóhely: Személyforgalomra berendezett nyíltvonali szolgálati hely, ahol a nyílt pályán kívűl más vágány nincsen. A táblás megállóhelyeken vasúti dolgozó nem végez szolgálatot.
Megálló-rakodóhely: Személy és áruforgalomra berndezett nyíltvonali szolgálati hely, ahol a fővágány(ok)on kívül rakodóvágány is van.
Elágazó állomás...
Csatlakozó állomás...
Pályaelágazás...
Pályaszinti vágánykeresztezés..."
Próbáltam anno egyszerűen, kedvesen esetleg kicsit viccesen előadni, látom nem nagyon lehet! Akkor csakis a szárazanyagban leírtak szerint mondom(írom).
De persze aki ért hozzá, az talál ebben is hibát vagy csak kötekedni akar...
A GHÉV-en ilyen volt sokáig Gödöllő végállomás, egy vágány használható és ütközőbakban végződik. OFF nagyvasúton meg 2009-ig Körösnagyharsány, ahol földkúpban végződik a vágány, se szolgálat se körüljárási lehetőség.
"Megállóhely: Személyforgalomra kialakított nyíltvonali létesítmény, ahol a nyílt pálya váganyain kívül más vágány nincs."
Kedvenc példám Aquincum mh. és Kaszásdűlő megállóhely, amiknek egy-egy fele nem a nyílt vonalon található.
Nem akarjátok átvenni a MÁV F2-eséből az idevonatkozó 1 bekezdést? :) (Valami olyasmi a lényege, hogy az utasforgalomra tekintettel megállóhely szolgálati helyek területén is kijelölhető. - utalva Győr környékére.)