Ez a cucc van nekem is. Ha jól hámoztam ki eleinte a Citroen és a Peugeot külön szoftveres diagnosztikai programot fejlesztett. A P-é a planet, a C-é talán a lexia volt. Aztán a Lexiát tovább fejlesztették, és onnantól mind a két típus ismeri.Ekkor lett Diagbox a neve. A Planet ennek a része lett, de mind a kettő ugyanazt tudja, programozol, kiolvasol, hibát törölsz stb. Ez a gyári diagnosztikai szoftver. Szerintem ebben az itteniek megerősítenek, sokan használják. (az más kérdés, hogy nem eredeti gyári úton jutott hozzá senki...).
A Planet a gyári szintű programozó, nekem a hardver is gyári. A kihangosítót, tempomatot, HI-FI-t is és egyéb gyári cuccot is csak ezzel lehet aktiválni. A szoftver írja ki hogy mennyi lehetőség van vissza, nem léptem ugyan túl hogy akkor valóban mit csinál. A tieddel nem hiszem hogy lehet egységeket programozni, kiolvasni és hibakódot törölni azt minden olcsó, ingyenessel lehet. A márka szervizben is ezt használják, mikor mondtam hogy nekem is ilyen van akkor kiakadtak hogy honnan vettem. Lehet szerezni nem is nagy ár. Mert ugye ők azt mondják hogy a gyári dolgokat csak ők tudják állítani, aktiválni. Te kitudod olvasni a szerviz beírások is? Mert ugye ha valamit cserélnek komolyabb dolgot pl turbót akkor be kell tanítani újra a paramétereket különben nem úgy dolgozik ahogy kell és ezért van az hogy idő előtt tönkre megy.Szerintem ebből van sok meghibásodás. Márka szervizben ha jól megcsinálják és beállítják szoftveresen akkor a nyoma ott marad és látható hogy mikor és milyen kilométeróra állásnál cseréltek dolgokat. Csak hogy ugye ezt nem sokan csinálják meg, a sufni tuningba meg talán nem is tudják az ilyen lehetőséget. Nem írtam de természetesen 407-ről írtam az kis eszmefuttatásaimat.
A szívemből szóltál. Annyi a kontár, trabanton felnőtt szerelő, hogy borzasztó. Amikor én is elviszem szerelőhöz végig hallgatom, hogy minek nekem ez a sz.r francia, amikor ott vannak a német csodák, hozzá sem kell nyúlni, csak megy. Bezzeg egy értelmes logikus összefüggést sem képesek átgondolni.
Egyébként az adatokat nem a Diagbox-al nézted? A Planetben én ilyet nem találta. Az 50 próbálkozás nem valós. Az enyémben már a 69-nél tart és teszi a dolgát. bár kiírja hogy (szerintem 5) csak meghatározott számú próbálkozás van, de engedi a pluszt is.
Köszi a tippet. Sajna a gondom az, hogy az általad írt hibaforrások már mind cserélve lettek. Nyilván a turbó akár újra meghallhatott, nem az első eset lenne, hogy pár ezer kilométer után megadja magát, de ennek nyilván okának kellene lenni. Na ezt az okot keresem.
Továbbra is fennáll, ha valaki használható infót tud jelezze.
Mai napon szenvedtem kicsit az oroszlánommal a sok hülye szerelő miatt. Mert ugye azt mondják a Peugeot egy szar, pedig csak velük van a baj mert sötétek az autókhoz. A baj ott kezdődött hogy hozzá nyúltak ezek az okosok, a főtengely jeladó csatlakozó biztosító fülét letörték ami nem engedi meg hogy lecsússzon és ezzel hibajelenséget produkáljon. Az autó menet közben simán leállt, elvittük egy szerelőhöz a kis okos ránézett az ECU-ra és azt mondta csere. A sötét ha értene az autóhoz akkor tudhatná hogy komputer a legminimálisabban hibásodik meg. Eredetileg a vezérműszíj szakadásra gondoltunk, ezért vittük el. Elvittem az autó tőle és elküldtem a francba hogy tanulja meg a szakmát ás utána kérjen pénzt. Ezzel egy Nílusi hajóutat spóroltam meg, mivel elektroműszerész vagyok így nem ugrottam bele a süket dumájába. Otthon ráraktam a gyári Planet programozót a kiolvasott hibát kiértékeltem, mert ugye sosem készpénz amit kiír, ezután a főtengely jeladó hibára következtettem. Kiforgattam a jobb kereket és láss csodát a csatlakozó lógott mint mint egy kivénhedt pöcs. Visszadugtam a helyére láss csodát egy pöccenésre beindult egy hét állás után. Ennyit a szak értelemről. A programozás során viszont sok érdekeset láttam szoftverbe, ki lehet olvasni szervizek dátumát a kilométeróra állást elvileg a nevét is ha beírta szerelő. Persze ez csak akkor ha szakszervizbe történtek a dolgok sufni műhelyek beavatkozása nem látszik mert ők nem gyári programozóval dolgoznak. Azon kívül sok cserélt alkatrészt be kell tanítani a helyes működésre persze ez sufniéknál nem egy és ezrét van sok probléma az autókkal. Igaz ez így van legendás német szaroknál is. Továbbá van még egy gond amibe mi is beleestünk, ami kis barátunk a sufni szoftverrel csinált nekem négy törlést ami négy beavatkozás. Maradt még húsz lehetőség szerencsére !?. Ugyanis a komputer gyárilag 50 azaz ötven beavatkozást enged meg utána komputer csere, minden egyes valamilyen beírás vagy törlés egy beavatkozás. Viszont ha a barátunk cserélt volna komputert kíváncsi lettem volna hogy állítsa vissza a gyári adatokat mint például a rádió, a JBL hangrendszer, kihangosító meg egyebek. Ha vesztek egy autót akkor gyári szoftverrel lehet azonosítani a szervizkönyvet, hogy az adatok azonosak vagy utólagosan kiállított szervizkönyv. Remélem segíthettem az autó belsőségesebb megismerésében.
Azok a szerelők akik tovább jutottak a kalapács használatától elnézést kérek nem őket minősítettem a leírásomban hanem akik pénzt kérnek a hozzá nem értő koklerkodásukkal.
Az SW rendszámtábla világítás izzócseréjéhez ki kell tépnem a lámpát a helyéről? Nem találtam csavarhelyet, így próbáltam finoman kipattintani, de nem nagyon akart moccanni. Összetörni nem szeretném, rugós/pattintós megoldású egyáltalán? Gondolom nem a belső kárpit leszedésével lehet megoldani, mi módon lehet kicserélni az izzót?
Igaz én már egy éve eladtam a drágámat, de valami hasonlót produkált nekem is, kivéve a kormolást. A sok városi használattól a turbó leragadt, azaz nem a megfelelő állásban ment, illetve a regenerálás is beragadt. Turbó takarítás, illetve valami jeladó cseréje megoldotta, + utána nem sokkal az EGR is megadta magát.
Ha Debreceni vagy akkor próbálkozz a Józsa autónál, nekem ők rakták rendbe, egy időben állandó vendég voltam náluk különböző gondokkal, szóval rajtam begyakorolták a 407-es szerelést. :-)
Honnan tudom hogy cserélni kellene a lendkereket az 1.6 HDI-ben? Tudom-tudom figyeljem a hangját, de mivel eddig benzines szekereket használtam, itt nekem minden hang új. Ráadásul ezek az 1.6 HDI-k nem a legcsendesebb dízelek. Ha van valakinek valami tippje hogy a szűz dízel fülemmel mit figyeljek azt megköszönném :)
Az itt jelenlévő hozzáértők tanácsára lenne szükségem. Van egy Peugeot 407 SW-m. 2005-ös évjárat 266.000 km-el. 230-al vettem tavaly,"behozott autóként", a vásárlás után rögtön szervízbe vittem(ajánlották a "mestert"), átnézettem, és kértem, hogy mindent tegyen rendbe rajta, tekintettel arra, hogy munkámhoz kell az autó. Már megvásárláskor feltűnt, hogy mind a turbóház, mind az egész motorháztető belülről rettenetesen kormos. Az átnézés után a "mester" jelezte hogy a turbó azért kormos mert halott, cserélni kell. Innen röviden: turbó cserélve, EGR nyomásátalakító cserélve, üzemanyag nyomásérzékelő cserélve. Autó visszaad, én jelzem hogy nagyon gyenge a autó füstöl nem húz, esetleg nem EGR szelep gond-e. Válasz: nem az jó nem tudja mi a gond. (a füstölés szerinte kezdődő befecskendező szelep hiba). Megunva a történetet, másik mester(jó ismerős, de nem francia autóban utazik, más márkára specializálódott). Megnézi majd közli, hogy az autó rettentően gyenge, a műszer szerint a DPF 80-%-ban eltömődött, azt javasolta heréljük ki, ők ezt szokták. Megtörtént. Az autó továbbra is gyenge, illetve nincs turbónyomás. Ekkor EGR szelep csere, valamint vákuumcső csere történt ami után úgy tűnt, mintha javult volna. Bár a füstölés továbbra is (bár szerintem szakaszosan), de fennmaradt. Ez kb. 3 hónap sztorija. Ja és közben az utastérben iszonyatosan büdös kipufogógáz szag van, ha álltában járatom az autót, valamint a turbó természetesen most is kormos, meg az egész motortér. Egyébként ezt leszámítva az autó 5,8 körüli átlagfogyasztással megy de tény hogy pályán 140-150 körül elfogy. Kb. 3 hete bedobja a P 0299 hibát állandó hibának hozva.Időközben beszereztem a Diagboxot, és ma ránéztem a légbeszívó kör információkra. E szerint a mellékelt képeken látható adatokat mutatja az egyiket alapjáraton, a másikat 3200-as fordulaton. Eszerint a turbónyomás nagyon eltér a referencia értéktől (ha jól értelmezem) Esetleg ha érdekes még, hogy a DPF kiherélése után a szaki azt mondta, hogy a regenerálást kiütötték belőle, e Diagbox szerint regenerál az autó, legutóbb 800 km-el ezelőtt ( a kiherélés óta kb 6000-et mentem vele), illetve hibakódként dobja a DPF hiányát, valamint állandó hibakén dobja a P1403-P1404 hibákat.
Hálás lennék, ha lenne tippetek, hogy mi lehet a hiba, esetleg ha valaki vállalja, hogy személyesen megfejti a rejtélyt, külön örülnék neki. Bár Debreceni vagyok, a jövő héten kellene egy napra Budapestre mennem, ha az itteni guruk közül valamelyikőtök vállalná, hogy átnézi megköszönném.
Bocs ha hosszú voltam, de nagyon szeretem az autót, viszont már a sírba tesz ezzel a csiki-csukival.
Néha, rövid pillanatokra felkeményedik a kormányom. Elvileg az itteniek alapján levegős lehet. Kedden viszem szerelőhöz, mert bár egyáltalán nem vészes, azért abban az 1-2 másodpercben kicsit kapaszkodni kell a kormányba. Mit ajánlotok? Cseréltessek olajat és bilincset is első körben? Kell ezt légteleníteni ütközésig kormányzásokkal? És még valami : az 1cm-rel a max jel fölét töltés valóban ajánlott/kell?