még a "vita" előtt feltettem egy kérdést, tudtok rá választ?
váltóolajjal kapcsolatban kérnék segítséget.
audi a4 b6 1,9 pdtdi (bke)-ben akarok cserélni, kézi váltós.
milyen kéne bele, és mennyi?
közben keresgéltem, és egyedül a Fuchs sintopoid 75w90nál találtam vw jóváhagyást. • VW G50 / G51 , habár nem tudom, hogy ez ettől függetlenül jó-e az enyémbe.
" ... Annyit illet volna tudni,hogy az emlitett olaj részecskeszűrő barát,megfelel a C1-2 igénynek ... "
Javaslom hogy tanulmányozd az ACEA minősítések tesztkövetelményeit és az "említett olaj" adatlapját. Az "említett olaj" szulfáthamu tartalma 1.12 súly % ami meghaladja a C1 és a C2 minősítések korlátait.
Te amióta ismerlek,mindenkinél okosabb vagy!Semmit sem érteszz az olajakhoz,csak osztod az észt!Minek kellett ide is bepofátlankodnod,ha annyira nagy szám vagy?GroupeIII+ nagyrészben a 0W-30 KATEGÓRIA.Az EDGE PRO is már csak a fele Pao-t tartalmaz,mint az elődök.Hozzám többé ne szólj itt az indexen!
T SLX-350!A Castrol olajkeresője a legpontosabb!Vigyáznak arra,hogy nehogy perelhetőek legyenek.A tény az tény marad,a többi meg hazugság és mese!NEM KIVÁNOK TÖBBET A TÉMÁVAL FOGLALKOZNI.(Annyit illet volna tudni,hogy az emlitett olaj részecskeszűrő barát,megfelel a C1-2 igénynek.)
Az Edge Professional A5 0W-30 motorolaj valóban csak a márkaszervizekben érhető el, ez viszont távolról sem jelenti azt hogy más ACEA A5/B5-ös minősítésű SAE 0W-30-as motorolajok nem lennének 100%-ig alkalmasak a Volvókhoz.
Az Edge Professional A5 0W-30 egyébként PAO alapolajból készül.
" ... megkérdeztem a GM-et, hogy lehet-e használni 5w30-as, de C3-as olajat az autóba. Azt a választ adták, hogy ... NEM lehet C3-as (részecskeszűrő barát) oaljat bele önteni! ... "
Nem szabad de lehet, annyira hogy információim szerint nem egy Opel szerviz - főleg az első részecseszűrők "behalása" után - meg is tette.
" ... Csak azt nem tudom, hogy közben a motorokon változtattak (hogy a C3 rosszabb kenési tulajdonságait ellensúlyozzák), vagy az olajat tették mind az A3/B4, mind a C3 minősítésnek megfelelő összetételűvé. ... "
A motorok esetleges változásait nem ismerem, viszont a jelenlegi ACEA tesztkövetelmények szerint egyetlen olaj sem rendelkezhet egyszerre A3/B4 és C3 minősítésekkel viszont C3-mal és Dexos2-vel igen.
Tisztelt SLX-350!Érdekes!Akkor a Castrol hazudik,mert a honlapon azt írja kizárólag a Volvonál elérhető a keresett olaj.Ezt pont most találtad ki?A kérdés nem mai.A Castollal már megjártam a Sprinter sebváltóba,ott is minden passzolt jóváhagyás nélkül,csak a váltónak nem tetszett.Tehát belevaló az olaj,de mégsem írták rá a jóváhagyást.Azt most leírom,hogy sok A5-B5 olaj van,amitől biztosan károsodik a motor!Pont a 0W-30 kategória az aminél nélkülözik a PAO-t az olajgyártók.
" ... A gondolkozást kell átfordítani.A gyártóspecifikus olaj megfelel az A5-B5 követelménynek,de más A5-B5 nem felel meg a gyártó követelményeinek. ... "
A Volvo az adott modellekhez ACEA A5/B5 minősítésű SAE 0W-30-as motorolaj használatát írja elő mindennemű további megkötés nélkül vagyis minden ACEA A5/B5 minősítésű SAE 0W-30-as motorolaj megfelel a gyártó követelményének.
Kizárólag az a jóváhagyott,amin rajta van a Volvo jóváhagyása.Sértés nélkül,ennyi okosság után azt teszel bele amit akarsz!Az olajfeltöltés nem lehet a maximumon,általában a 3/4 színt engedélyezett.
A Volvo hivatalos oldaláról idézett írásban név szerint említik az Edge Professional A5 jelű olajat - nyilván ezt érdemes választania egy volvósnak.
A Volvónak -- ellentétben más gyártókkal -- nincs saját jóváhagyási rendszere. Mindössze annyit vár el, hogy az olaj A5/B5 osztályú legyen, a viszkozitása pedig 0W-30. Ezen kívül lehetőleg legyen Castrol :-)
Nekem 2007-es Meriva dízel (1,3 CDTI, részecskeszűrős) autóm van. Amikor ezt gyártották, a Dexos2 még nem létezett. Mivel az előírás akkor a GM-LL-025B volt, (mert más nem is volt), az ezt teljesítő olajok hamutartalma pedig jóval magasabb volt az azonos viszkozítású (5w30) C3-as minősítésnél, megkérdeztem a GM-et, hogy lehet-e használni 5w30-as, de C3-as olajat az autóba. Azt a választ adták, hogy mivel C3-as olaj nincs GM minősítéssel, és a C3-as olajok tulajdonságai nem felelnek meg a motor követelményeinek, ezért NEM lehet C3-as (részecskeszűrő barát) oaljat bele önteni!
El is tömődött a szűrő a garancia letelte után három hónappal, a csere árának hallatán inkább a szűrő kioperálása mellett döntöttem.
Mivel az azóta bevezetett Dexos2 minősítés már részecskeszűrő barát (azt ugyan nem írják rá, hogy C3, viszont a Castrol korábban C3-as jelölésű olaja kapta meg a Dexos2-t), ezért ezt használhatnám bele.
Csak azt nem tudom, hogy közben a motorokon változtattak (hogy a C3 rosszabb kenési tulajdonságait ellensúlyozzák), vagy az olajat tették mind az A3/B4, mind a C3 minősítésnek megfelelő összetételűvé.
Kicsit talán hosszú volt, de talán érthető a dilemmám.
Tisztelt SLX-350!A gondolkozást kell átfordítani.A gyártóspecifikus olaj megfelel az A5-B5 követelménynek,de más A5-B5 nem felel meg a gyártó követelményeinek.
Nem hozza!Gyártóspecifikusságot hoz,és a gyártóhoz irányít!Aki azt állítja,hogy van helyettesítő olaj,az hazudik!
Ennek a táblázatnak sajnos még mindig nincs sok köze a valósághoz - ezt nem a Castrol csinálja, hanem egy külsős cég, és a Castrol marketing osztályán nem sokat foglalkoznak vele.
Sajnos a 2.4D motor esetében is vannak garantált tévedések, 30 ezres csereperiódus például soha nem volt Volvókra, illetve a manuális váltóműben az évenkénti olajcsere -- amit a táblázat ír -- szintén nem egyezik a gyártói előírással.
De talán ez a legjobb bizonyíték:
"A múltbeli sikerek bizonyították a szoros együttműködésből származó előnyt: a Volvo gyártóegységeiben jelenleg a Volvo és a Castrol által közösen kifejlesztett új Castrol EDGE Professional A5 0W-30 motorolajat használják a gépjárművek első feltöltéséhez. A márkakereskedői hálózat tagjai pedig kizárólag ezt a kenőanyagot ajánlják a vásárlóknak."
Még egyszer leírom: az olajválasztással nem is volt soha értelmezési problémám, inkább azt szerettem volna tudni, miért van az, hogy a részecskeszűrős dízelmotorhoz nem C-osztályú olajat ajánl a gyártó. Azaz inkább elméleti, semmint gyakorlati volt a kérdés.
Őszintén szólva én sem értem.... Az ACEA A5/B5 és az A3/B4-es (vagyis "hagyományos") olajok kén- és foszfortartalmára vonatkozó követelmények teljesen azonosak, a szulfáthamu tartalomban sincs alapvető eltérés, vagyis az A5/B5 (elvileg) nem egészen részecskeszűrőbarát kategória.
Mindezzel együtt figyelemre méltó hogy hasonló a helyzet a Fordnál és a GM-nél is, mindeddig - a részecskeszűrőtől függetlenül - egységesen ugyanazt a követelményt (WSSM2C-913C illetve Dexos2) írták elő az összes modelljükhöz.