Egyébként ha nem értesz egyet vele, ott a szöveg, nyugodtan be lehet bizonyítani nézetei megalapozatlan voltát és állításai csúsztatásait. Csak olvasgasd alaposan... sajnos nem volt hülye az öreg. Az is igaz, hogy effendi 11 részéről elhangzott az a bölcs mondás, miszerint amit nem-muszlim mond az iszlámról, az mind szemenszedett hazugság :-))) hö
Ha kíváncsi vagy rá, milyen volt az iszlám, amíg el nem temette a csököttség, maradiság és fundamentalizmus, olvasd el a garantáltan muszlim Ali Mazahéri könyvét ("A muszlimok mindennapi élete a középkorban a 10.-től a 13. századig"). Szép volt, rég volt, tán igaz sem volt.
GI sajnos-sajnos az egyik legnagyobb valaha élt orientalista volt. A zsidó vallásról is vannak könyvei. Ha egy vallást meg akarsz ismerni, ne olyanra hallgass, aki hiténél fogva elfogult. Az a te bajod, hogy nem tetszik, amit mond. Kicsit többet tudott az iszlámról, mint amennyit te életedben fogsz, így meglepő és mulatságos, ahogy elintézted.
Nézd, a többihez, nem igazán lehet mit írni. Goldzihernek volt egy meglátása, érthetően nem az iszlám igazát akarta bizonygatni, mivel nem volt muszlim. Ha egy hindu, egy keresztény vagy egy marxista történész/orientalista írt volna az iszlámról, akkor meg megint más dolgokat ír. Ugyanígy lehetne különböző szempontokból írni bármelyik vallásról. Én úgy gondolom, hogy a saját vallású a legautentikusabb minden esetben, hisz ő éli át, ő érti igazán. Ha a zsidó vallás érdekel engem, akkor nem egy muszlim tudós könyvét fogom forgatni elsősorban, hanem lehetőleg egy rabbiét.
Goldziher hithű zsidó volt, naná, hogy nem bizonygatta az iszlám igazát. Plusz még triviális hülyeséget is írt (pl. Mária mint isteni személy? Egyáltalán, Szentháromság az iszlámban???). Úgyhogy ennyit az öregről.:)
"Európa olyan hely, ahol egy zsidó tanítja a keresztényeket az iszlámra"
Az iszlám már azon alakjában, melyet maga a próféta kölcsönzött neki, kevés eredeti eszmét nyújtott az emberiség azon részének, melyhez tanításával fordúlt. Eredetisége nem tanaiban, hanem azon hatásokban nyilvánult, melyeket előidézett; abban, hogy erkölcsi világnézetével, legalább elméletileg, véget vetett azon állapotnak, a melyet ezután joggal dsáhilijjának, azaz barbárságnak neveztek. Ezentúl már nem a boszúállás, nem a féktelen szenvedély, nem a kiméletlen megtorlás megy erény számba.
Az erkölcsi tanításokat és intézményeket, melyekkel Mohammed polgártársainak reformátorává lett, kevés kivétellel mind kívülről kölcsönözte. Első sorban azon vallásokból, melyeknek vallóit ahl-al-kitáb-nak nevezte, azaz: vallásos könyv birtokosainak; közéjük sorozta a zsidókat és keresztyéneket, kiknek három szent könyvét (taurát azaz tóra (pentaleuchus), zabúr azaz zsoltár, indsil azaz evangelium) ő maga is isteni eredetűnek ismeri el, bár folyton hangoztatja, hogy a zsidók és keresztyének e könyvek értelmét elferdítették.
A törvényeken és intézményeken kivül a Koránban foglalt bibliai történeteket is tőlük kölcsönözte át. De azon személyek, kiknek közléseiből e történetekkel megismerkedett, nem mindig a bibliai kánonnak megfelelő alakban közölték vele azokat. Mohammed bibliai elbeszélésein sokszor átlátszik élő forrásainak elégtelen tudása, melyet aztán Mohammed gyakran még zavaros alakban ad tovább (p. o. szűz Máriát Imrán lányának mondja; a bibliai Imrán Mózes atyja volt, Amrám). Sok helyütt meglátszik, hogy a keresztyén egyház tanait a keleten elterjedt gnostikus felekezetek felfogásában ismerte meg. Jézus haláláról szólván, (4-ik szúra, 156-ik v.) - a doketisták tana értelmében - kereken visszautasítja azt az állítást, hogy Jézus lett volna az, kit keresztre vertek; ellenben azt hiszi, hogy egy hozzá hasonló alak lépett helyébe, Jézus pedig életben maradt. - A Szentháromságot úgy adja elő, hogy benne Mária mint isteni személy foglal helyet, mint a collyridianusoknál, kiknek tana a régi egyháztörténeti írók tanúsága szerint az arábiai keresztyének között volt elterjedve. Hasonlóan a keresztyénség egyéb tanait is oly értelemben adja elő, hogy ez ismereteinek forrásaiként az orthodox dogmatikától elszakadt sectákat ismerjük fel.
Ezenkívül a bibliai elbeszéléseket saját czéljai értelmében dolgozza fel, azért, hogy a régi pogányok küzdelmében prófétáik ellen a mekkaiak viszonyát az ő hirdetéséhez tükröztesse. A zsidó és keresztyén befolyásokon kívül még a perzsa vallás hatása is félreismerhetetlenűl tapasztalható azon tanításokban, melyekkel Mohammed hiveit ellátta. E hatás az iszlám ily korai idejére nézve még nem szolgált alapos kifejtés tárgyául. De magának a Koránnak tartalmából is világosan mutatkozik.
Írta Goldziher Ignác. Lehet fikázni, kimoderálni. Ha a modera nem ismeri, majd veszi magának a fáradtságot és utánanéz.
Kedves pártatlan moderátor!
Haladéktalanul intézkedj az alábbi úszító, intoleráns, iszlámellenes és muszlimgyűlölő propagandaszöveg kimoderálása, szerzőjének az Indexről történő azonnali végleges kitiltása iránt. Egyben nyilvánosan szégyenítsd meg, amiért az iszlámról nem kizárólag mint minden vallások leggyönyörűbbikéről beszélt.
'Szent Háború' Németországban
A németeknél készülnek fel az iszlám terrorszervezetek
Index
2001. május 8., kedd 13:05
Pénzt és erőt gyűjtenek az iszlám terrorszervezetek Németországban, de a hatóságok szerint az sem kizárt, hogy erőszakos cselekmények helyszíne lesz az ország. A szövetségi kormánynak tudomása van róla, hogy többek között a Hamász, a Hezbollah képviselői járják a német mecseteket, és adományokat gyűjtenek a "Szent Háború" céljaira. A német ZDF egyik műsora a terrorcsoportok tevékenységét mutatja be, és arról számol be, hogy az USA kenyai nagykövetsége elleni támadás szálai is Németországba vezetnek.
Németországból is támogatják a világ egyik legkeresettebb terroristája, Oszama bin Laden szervezetét - állítják a német hatóságok. A német közszolgálati televízió, a ZDF Frontal21 című műsora kedden sugárzásra kerülő riportjában mutatja be, hogy egyes németországi iszlám szervezetek pénzügyi támogatását is igénybe vették bin Ladenék az USA kenyai nagykövetsége elleni több mint kétszáz halálos áldozatot követelő 1998-as merénylet végrehajtásához.
Mecsetekben gyűjtenek
Egy németországi központ pénzeit használták fel ugyanis egy iroda felállításához a kenyai fővárosban, amely bin Laden terrorcsoportja, az Al Qaeda fedőszerveként működött. A nyomok egy heidelbergi iszlám kulturális központhoz vezetnek, amely valóban létezik - de csak papíron.
Ezt támasztják alá a Baden-Württembergi nemzetbiztonsági hivatal állításai is, miszerint Heidelberg, Karlsruhe és Mannheim körzetében működő mecsetek és iszlám központok támogatásokat gyűjtenek a mudzsahedinek számára. A hivatal egyik osztályvezetője, konkrét nevek említése nélkül leszögezte, hogy tudomásuk van ilyen jellegű támogató tevékenységről.
Pénzgyűjtés, pénzmosás, erőgyűjtés
Németország immár nemcsak pihenő terepe, hanem kiindulópontja és előkészítő terepe is az iszlám terrorcselekményeknek - állítják Berlinben. A kancellária titkosszolgálatokért felelős koordinátora, Ernst Uhrlau a műsorban elmondja: nem lehet kizárni, hogy az ország a jövőben helyszíne is lesz a "Szent Háború" nevében elkövetett erőszakos cselekményeknek.
A televíziós műsor szerint elsősorban pénzmosásról, hamis papírok beszerzéséről van szó ezekben az esetekben. Németország más részeiben is az iszlám Dzsihád (szent háború) céljaira gyűjtenek pénzt - állítja Uhrlau. Szükség esetén pénzt is mosnak, és nem okoz számukra gondot bűntevékenységből származó pénzek felhasználása sem a szervezet fenntartásához.
A Hamász és a Hezbollah emberei is felbukkannak
A Frontal21 bemutat egy Boszniában készült amatőr felvételt is, amely a Dzsihádot "reklámozza". Ezzel a videóval népszerűsíti, és gyűjti az adományokat Németországban az iszlám harc számára több terrorszervezet képviselője is.
"Tudunk ezekről a személyekről, és biztosak vagyunk benne, hogy részben a Hamász, a Hezbollah, egyes esetekben pedig a csecsenek embereiről van szó" - jelentette ki a ZDF-nek Uhrlau.
"Insha'Allah, we can impact discrimination, and the lack of accommodation for religious attire and practices, in the work place that pose great concerns for Muslims and hinder our ability to practice Islam.
Insha'Allah, we can challenge the principle of the "separation of church and state," which has stigmatized the whole notion of being religious and devout. Look at where it has taken this country."
1.) Ugyanannyi lehetőséged van, mintha egy Mo.-i bíróval szemben lenne kifogásod.
2.) Pont az a lényeg, hogy az egész dolog az iszlám országban müxik. Iszlám bíróság értelem szerüen csak iszlám országban van. Sehogy nem érvényesülnek a büntetések nem iszlám országban, hisz pont a lényeg, az iszlám állam hiányzik amely ezeket kivizsgálná és végrehajtaná. Az állam pedig nélkülözhetetlen az igazságszolgáltatáshoz, mert ha kihagyják, azt önbíráskodásnak hívják.:)
3.) Ezzel nincs semmi gond, senki sem panaszkodott amiatt, hogy a nem iszlám országok törvényei vonatkoznak az ott élő muszlimokra. Ez magától értetődik. Ezért is élhetnek ott, mivel tiszteletben tartják az ottani törvényeket. Akik nem tartják tiszteletben azok börtönben vannak vagy ha külföldi állampolgárok ki is toloncolják őket.
4.) Isten nem a szabad akaratot bünteti, pontosabban legalább annyira jutalmazza is a szabad akaratot, hisz szabad akaratunkból választ6juk az Isten által mutatott jó utat is. A Paradicsom jutalma túl jó ahhoz, hogy valaki csak úgy, erőfeszítés nélkül oda kerüljön, a Pokol büntetése pedig túl rossz ahhoz, hogy valaki úgy kerüljön oda, hogy nem tesz semmi bűnt. Ezért adta Isten a szabad akaratot, kijelőlve a jót és a rosszat, hogy az ember maga válassza ki mit akar. Ha erőfeszítést tesz és a jó utat követi akkor jutalom, ha bűnöket követ el, akkor büntetés. Nem olyan bonyolult.:)
1) És ha nem értek egyet a kádi személyével. Elfogultság, miegymás, rossz értékítélet, satöbbi?
2) Nem csak az iszlám országokról beszélek ám! Tegyük fel, hogy egy magyarországi muszlim habibi dönt úgy, hogy dezertál. Ki dönt a személyéről? És mi van, ha nem ismeri el a döntés jogosságát és ezt azzal indokolja, hogy a döntés nem vonatkozhat rá, mert már nem muszlim. Hogyan érvényesül a saria olyan helyen, ahol - szerencsére - még nincsenek túlsúlyban a habibik?
3) Ismételten: nem muszlim országok muszlimjaira is gondolj! Másfelől pedig ha a saria hatálya alá esnek a muszlim országokban élő nem-muszlimok is, akkor miért lenne az gond, ha a nem-muszlim országokban élő muszlimokra is vonatkoznának az ottani törvények. Pl. Nincs ám többszörös házasság Magyarországon. A kádi döntése nem terjed ki a magyar állampolgárokra (legyenek akár muszlimok is), mivel itt van rendes törvénykezés. Nos?
4) A szabad akaratba már mások is belebuktak. Ha szabad akaratot teremt, akkor megteremti a rossz lehetőségét is. Miért teremtene az abszolút jó rosszat? Miért teremtene az abszolút jó saját akarata ellenére olyan lehetőséget, hogy legyen rossz? Ha megteremtette a szabad akaratot, akkor miért bünteti? Okok?
2. Nos, ez országonként változhat, hogy ilyenkor mi van. Szaudiban kétszer fellebbezhet a bíróságon a vádlott, a végső döntés, a Legfelsőbb Bíróság döntése ellen már nem.
3. Ez így nem igaz, hogy a saria csak a muszlimokra vonatkozik. Ez bűncselekménytől függően az iszlám ország nem muszlim polgáraira is vonatkozhat. Pl. lopás esetén se tesznek különbséget muszlim és nem muszlim között.
4. Allah mielőtt bármit is létrehozott, tudásával megtudta hogy miminden fog történni, leíratta azt ami meg fog történni, akarta hogy megtörténjen, majd megteremtette őket. Allah az emberek (és dzsinnek) szabad akaratát, választási lehetőségét is akarta. Tehát Allah tudja hogy mi fog történni és akarja is, de az ember szabad akarata által teszi ezeket. Ezért is az iszlámban a szándék a legfontosabb és a szándékunk szabad. Mivel a hitehagyónak a szándéka is szabad, így a hitehagyása is megtorolható bűn, hisz szabadon tette.
Mielőtt velem állnál le kötekedni az eleve elrendelésről, javaslom hogy keresd meg az ezzel a témával foglalkozó egyéb topicokat (van egy pár, használd a keresőt) és ott vitázz.:)
Tézis:
"Tudjatok milyen erzes amikor valaki csak meghallja, muszlim vagy es meg no is, elkezd lenezoen, mint egy utcasarki...val beszelni."
Antitézis:
"Az elejen a baratom eleg tartozkodo, tavolsagtarto volt, de abban az idoben ezt ugy ertekeltem, hogy nem erdeklem elegge, nem szeret,nem foglalkozik velem. Nagyon frusztralt, es nem ertettem a helyzetet. Hogy visszavegyem az onbecsulesemet (utolag valahogy igy tudom megmagyarazni a dolgot) visszamentem a volt baratomhoz egy-ket ejszakara kb. 5-szor."
Miak adatai
Felhasználónév: Miak
Email-cím: l2windy@hotmail.com
Homepage: http://
Üzenetek száma: 11
Státusz: Új vendég
Jogosultságok: Témanyitás és hozzászólás írása
Bemutatkozás:
Mindekitol bocsanatot kerek akit most esetleg megbantok.
Hozzaszoltam a forumhoz, mert kerdesem volt a temaval kapcsolatban. Nem tudom, ti miert vagytok itt, ha a muszlimokrol akartok beszelgetni akkor tegyetek meg. Ha azert jottetek, hogy aki idekerul es esetleg ez a vallasa, sertegessetek akkor sajnalom.Tudjatok milyen erzes amikor valaki csak meghallja, muszlim vagy es meg no is, elkezd lenezoen, mint egy utcasarki...val beszelni.
Az egeszseges altalanositas:
Mondj csak egyet ami megallja a helyet.
Na mindegy csak ennyit akartam. Majd ha kedvem szottyan beszelgetni valakivel az Iszlamrol majd legfeljebb megteszem mashol.
Itt most a moderatúra-féle individualizálásról van szó, nem? A társadalmi individualizációnál még nem találtak fel jobbat, inkább az a baj, hogy a kötelességtudat nem követi a jogtudatot. A szabadosság sem azonos a szabadsággal.
Nem kell félni, persze, hogy nem.Csak általában úgy szokott előfordulni, hogy az egyik irányban általánosítás, a másik irányban meg kikérjük magunknak. A kettős mérce nem célravezető.
A "túlzott individualizmus"-t pedig mintha egy muszlim mondta volna :) Többek között a muszlimok idegenkedése a nyugati kultúrától az individualizmusnak köszönhető.
Arra akartam rávilágítani, hogy mennyire nincs értelme félni a megalapozott általánosítástól. Emberi dolog. A túlzott individualizálás megöli a gondolkodást, ez is csak egy hülyeség, amit "egyesek" beszoptak Amerikából a politikai korrektsé agyrémével együtt.