Én már találkoztam vízkővel,egyszerűen azért mert főleg az ősmagyar autóknál előszeretettel használtak csapvizet nyáron. Nem láttam T91 motorterét,az én ex Granadámból indultam ki ahol a tartályban is kering a víz.A hűtőn egy sima sapka volt,a tartályon pedig a rugós.Ha ez nem zárt akkor semmi. A nyomás az szükséges,mivel nyomás alatt később forr a hűtővíz,biztosabban tartható az optimálisabb üzemhez való hőmérséklet,hiszen 90 fok körül nyit a termosztát,a forráspont itt már közel van ezért biztonságosabb nyomás alatt tartani a rendszert.A kavitáció miatt is jobb nyomás alatt tartani a hűtést. A hűtő hibáját csak a biztonság miatt említettem,már először is a hf és a tömítés hibájára tippeltem. Az egyik ford szerelési könyvben egyébként 1 bar nyomásértéket írnak a hűtőre.
Ez pontosan nyitott rendszer. Ha a sapkát rá sem teszed akkor is ugyanúgy hűt.
Ha teszel fel egy tartályt annak csak annyi szerepe van, hogy nem a szabadba nyomja ki táguláskor a felesleget. Ez főleg fagyállónál kell.
Zárt rendszer üzem közben a tartályban is cirkulkáltatja a vizet.
Ezek a sapkák nem 1bar nyomást tartanak, hanem 0.6 bar-t. / A japánok 0.9 bar-t/
Az is általános téves nézet, hogy a hűtő "vízköves". Miért is lenne az, mikor szinte fagyállóval mennek???
Én már szétszedtem jó pár hűtőt, lehet többet mint amennyi autó a kezed alatt megfordult, de még vízköves hűtővel nem találkoztam. Minden egyébb mással igen. Csiga kagyló, kishal, széna szalma kéztörlőrongy stb...
Na mostez a hiba amit leírtak egyáltalán nem hűtő hibára utal.
Ha a hűtő koszos, akkor az mindíg forralja a vizet, nem csak néha.
Kevered a dolgokat.Ez nem nyitott rendszer.Az hogy van kiegyenlítő tartály vagy nincs az mindegy.Az én benyás transitom is ilyen,vagyis nincs tartály,a hűtőn lévő sapka szabályozza a nyomást,a benne lévő rugó kb 1bar után nyit.Ha minden optimális,ezt nem kell utána pótolgatni,egyszer beáll a szint és kész. Baj akkor van ha beledolgozik a motor a rendszerbe mert akkor folyamatosan nyit a nyomáshatároló szelep mivel pótlódik a gáz,így vizet is folyamatosan ürít.Ha még jobban átég a tömítés akkor szívóütemnél beszív mindig vizet is a henger,ekkor már látható vízgőz a kipufogónál. Másik lehetséges hiba ha vízköves a hűtő,így nem ad le kellő hőt,ismét melegszik a motor. Mindkét esetben javítani kell hamar mert egyre jobban károsodik.
Megnéztem, nem buborékosodik. A hűtő ventilátor az direkt hajtású igen. Most olyan vízhűtő van benne amilyen régen volt a granikban. Nincs benne kiegyenlítő tartály. Így most a felesleget a szabadba nyomja.
Ma reggel elindultam vele pestre. Beraktam egy kartonpapírt a hűtő elé. Így felis melegeedtt üzemi hőfokra. FEljöttem vele pestzig 230 km. LEálltam az autóval, mikor letelt a műszak indultam, megnéztem az autót és volt alatta víz. Szoval kinyomta a szabadba, mivel nincs tartály vissza vezetési lehetsőég ezen a hűtőn. Elindultam vele haza. Nem telt bele 5 perc a víz már meleg volt, nagyon gyorsan ment fel a vízhőfok. Megálltam gyorsan és megnéztem a sapkánál van e benne víz. Kellett tölteni utána. Töltettem bele úgy másfél liter vizet. ÉS kb 30 másodpercen belül úgy lehűlt normálra mint a fene. onnantól kezdve megint jó volt a vízhőfok.
Anno miért használtak ilyen nyitott rendszerű hűtőt? Vagy ez nem így működik hogy ha jó? Vagy az emberke honnan tudja mikor kell utántölteni?
Mihelyt kész a másik hűtő, visszarakom bele azt. Amiben van visszafolyási lehetőség.
A ventilátor milyen?Az lehet még hiba,ha viszkós.Ha direkt akkor valószínű hogy vízkörgázosodik,azért melegszik.Szedd le a sapkát,töltsd fel színültig vízzel és járasd a motort.A karbinál adj gázt és figyeld a vizet.Ha folyamatosan nyomja a buborékokat akkor gáncs van. A hengerfejeket nem nehéz leszedni,ez is ohv motor,megveszed a koporsó tömítést,a két hf tömítést,két szelepdekni tömítést és annyi.Hf eket ellenőrizni repedés miatt,síkot megnézni. Esetleg ha nagyon rozsdáa volt a víz,tanácsos megnézni a vízpumpa kerekét,kimosni a víztereket.
Minap történt velem hogy valószínű a vízhőfok érzékelőm valamilyen oknál fogva megadta magát teljesen. EZ utólag derült ki, mivel mikor hazaértem, a víz eltűnt a hűtőből. A műszer pedig útközben hideget érzékelt, ezért nem is foglalkoztam vele, biztos jó.... Hazaérve felnyitottam a mocitetőt és lááám, az "összes" víz a motorteremben landolt, amit hűtő sapkájánál kinyomott. Látszott mert onnan indultak a rozsdás vízsugarak. Szép rozsdás lett tőle minden. Na de.
még este kicseréltem a termosztátot és a hűtőt, de nem egy olyanra mint ami benne volt, hanem kiegyenlítő tartály nélkülire, mert épp csak az volt felújítva otthon. Vízzel feltölt légtelenít. és próba.
Jó is volt aznap este. De másnap már nagyon melegedett. Hamar felment üzemire és onnan elég gyorsan, attól függ mennyire nyomtam neki, ment fel a vízhőfok. Szombat hajnalban olyan fél 4 fele kivettem belőle a termosztátot és úgy megyek most vele. A víz tök hideg, így hogy mind két kör megy. Valaki járt már így? Szépen jár nem melegszik
Kicsit félek hogy hengerfejes lett..... (olajat nem láttam a vízben..)
Szia! '84-es 2.5D csőrös gépembe szeretnék 5 gangos váltót, múltkor mondtad hogy az MT 75 jó bele. A szóban forgó váltó '89-es 2.5TD-ből való. Ez jó lenne az enyémbe? Van valami különbség az MT 75 és a Td váltó között? Mások az áttételek? Hosszabb vagy rövidebb? Köszi! Peti
Szerintem rá lehet tenni,a végáttétel nyilván rövidebb lesz de attól még használható.Gondolom szám vagy betűkód van beütve valahol,viszont azt hogy kódolod azt nem tudom.
lenne egy kérdésem, hátha.....bár tudom ez transitos fórum...
van nekem egy 91es, 1.6 os cvh motoros efi befecsis escortom. sajna szétment a váltó benne, ugyhogy néznem kell rá egyet. Az lenne a kérdésem, hogy van e különbség az 1.6os és az 1.4es váltó közt. (áttétel vagy ilyesmi) illetve ha elém tesznek egy váltót, miről tudom beazonositani hogy az jó e nekem?
95 és 99 között gyártott Transit-nál, ha igaz az eredeti gumi (gyárilag szerelt) Continental, (tipus ConTrans) volt. Méret 195R14C, ami nekem van speciel ...
Van v.kinek 1db ilyen gumija esetleg elfekvőben (pl. nem használt pótkerékként).
Min. 7-8 mm-es mintával keresek ilyet reális áron.
Trafo, neked nincs ilyen a polcon ? :)
@ Trafo
PS.: Ha nem is megyek túl sok km-t a géppel, de minden pipec azóta (két éve voltam lassan utóljára nálad). Köszönöm ujra a tökéletes és PRECIZ munkát.
Három féle hossz volt,csak mo-ra kettő került,szürke importban azért érkezett pár extra hosszú transit.Pl nekem is van egy(3,6m raktér) A lényeg,megkérdeztem pár ismerőst,nincs ilyen papírjuk,még a márka szervízben sincs sajna.