Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.09 0 0 39052

Kissé megdrágult

 

Hiába tette fel 3 fajta szöveggel a hirdetést, mivel egyszer se sikerült leírni helyesen a márkanevet, aki a keresőbe Aixam-ot ír soha nem talál rá

 

http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Axiam400_Diesel_napi_hasznalatbol_45252192.htm?first=1

 

http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Awiam400Ev_de_lux_piaci_ar_alatt_45403305.htm?first=1

 

"Kismotor jogsi 1-2gázolj 100km."

 

"osztrák papirjai vanak de az árba át iróm névre pluls költség nincs az átirást az árba van plus költség nincs."

 

...

Előzmény: Bakancs4 (39051)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 39051
Előzmény: Törölt nick (39019)
pongis Creative Commons License 2016.03.09 -3 0 39050

Szerintem is ez a helyes meglátás, segítsük egymás a közlekedésben, mindegy kinek mekkora autója van.

Előzmény: Törölt nick (39048)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.09 -15 0 39049

*jav,helyesen:50-55 km utazóval

Előzmény: Törölt nick (39048)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.09 -15 0 39048

Azt hiszem többször volt ez már téma.Nekem is fenn van a 45-km-es karika,kellő "tájékoztatást"

ad a jóindulatú közlekedőknek pláne a mozgássérült piktogrammal kiegészítve.Nyilván ahol ennél

kevesebbel lehet menni/lakott terület 40 km/ vagy  a tábla által meghatározottak,akkor az vonatkozik rá.Lakott területen kívül mi max 50-50 "utazóval"megyünk,az esetleges "előzésnél",kikerülésnél/traktor ,mg gép stb "akár" 60 al is ,de tartósan nem.A kanyargós ,nehezen belátható utakon/31-es/

lehúzódással,ha szabad "jobbra indexxel" segítjük a hátúljővőket,általában jól fogadják .Nézd ostoba,türelmetlen,kivagyok józsi nagy kocsival,terepjáróval stb mindig van,ezt már minden mopedautó tulajnak be kell" kalkulálnia".

üdv

Előzmény: pongis (39037)
eddy7759 Creative Commons License 2016.03.09 -2 0 39047

"5 ajtós, 3 személy szállítására alkalmas"

 

A mopedautó (L6) nem csak 2 személyes lehet?

Előzmény: Bakancs4 (39038)
WooDoo Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39046

Az Aixam és a Ligier is gyárt elektromos mopedautókat, azoknak van típusbizonyítványa, és mopedautó szinten a minőségükre sem lehet panasz. Használtan talán már nekünk sem megfizethetetlen. A szomszéd falu önkormányzata vett 2 éve egy elektromos platós Ligier kisteherautót, mondjuk pályázati pénzből nem is olyan drága...

 

Ha elég a 25 km/h, akkor lehet venni magyar gyártmányú golfkocsit piros rendszámmal:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/electroauto/pv436/electroauto_pv436_kozuton_is_hasznalhato_elektro-7400818

 

Forgalmazzák itthon a Birdie golfkocsikat is, azokat L7e kategóriára vizsgáztatják, 40 km/h max sebességet és 100 km-es hatótávot írnak a műszaki adatlapon. Most akciósan netto 1,149M Ft-ért árulják.

 

Ha pedig nagyobb a keret, lehet venni L7e kategóriás Renault Twizy-t is, ha valaki semmiképp sem akar hagyományos elektromos autóval járni...

Előzmény: Bakancs4 (39044)
Poc2 Creative Commons License 2016.03.08 -4 0 39045

Első fékbetéteket hol lehet most normál áron venni?Vagy hol lehet felújíttatni?Itt Békéscsabán egy fékfelújítót találtam,de ő csak dobfékhez csinál pofákat.Tárcsafékkel nem foglalkozik.

Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39044

Olvastam az  cikket arról az elektromos autóról -- az volt amiben benne hagyták a 4 sebességes váltót is .

Valóban lehúzták , talán nem teljesen ok nélkül , de azoknak az újságíróknak szerintem semmi se üti meg a mércét  ami nem gyorsítható intenzíven 160-ról tovább és nem legcsúcsabb technikával van szerelve . A mopedautókról és a háromkerekűekről is olyanokat írnak , hogy csak bosszankodik az ember . A legtöbb autós újságíró képtelen kiszakadni a normál gépkocsi megszokott formavilágából .

Az Alibabás cuccok valóban nem EU-kompatibilisek , de azt is látni kell , hogy bizonyos dolgokban nagyon nincs kínálat itt Európában . Például elektromos minikocsiból . Vannak  az elektromos mopednek nevezett rokkantkocsik , és a következő kategória a normál gépkocsi , Citroen Zero és hasonlók . Ilyen paraméterekkel mint amit kérdeztem ( 225-530 kg , 1,8 kW  nincs Európában érdembeli gyártás .

 

Előzmény: WooDoo (39043)
WooDoo Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39043

Időnként feltűnnek itthon ilyen szürke import kínai elektromos járgányok. Elcsábulnak a bizniszmenek az Ailbabán látott áraktól, behozatják egy konténerben, aztán itthon szembesülnek vele, hogy nem lehet üzembe helyezni az EU-ban. Esetleg lassú járművet lehetne belőle csinálni, azt nemzeti hatáskörben meg lehet oldani, de egy mopedautóhoz már EU típusbizonyítvány kell(ene).

 

Volt egy riport pár éve a TotalCaron egy hasonló kínai elektromos "autóról", döbbenetes milyen házi barkács minőségben "gyártották" azt a Matiz klónt. De a kínai ipar gyorsan fejlődik, lehet ezek már vállalható minőségűek...

Előzmény: Bakancs4 (39038)
Poc2 Creative Commons License 2016.03.08 -4 0 39042

A 24mm-es alátéttel a végáttételt állítja be!Az alapjárati hézagolást a másik (belső/nagyobb belső átmérőjű)szénklarikához betett hézagolóval állítja.

Előzmény: zsolt117211 (39040)
Poc2 Creative Commons License 2016.03.08 -4 0 39041
Előzmény: Bakancs4 (39038)
zsolt117211 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39040

Új szíj esetén hézagolni kell a primer variátort. A harangot le kell venni és az alá kell alátéteket berakni. Azt addig kell ismételni amíg a szíj nem pörög alapjáraton. Ha jól emlékszem az alátét belseje 24 mm a külső oldala nem lehet több 25 mm-nél. Legalább 1 mm vastagokat érdemes beszerezni, mert előfordulhat, hogy két darabot is bele kell tenni!

Előzmény: lacbp (39036)
Poc2 Creative Commons License 2016.03.08 -4 0 39039

Nekem ugyan 32mm széles a szíj,de kb úgy van mint neked.A szekunderen kicsit túl lóg és egy hangyányit lazának is tűnik.A primer hézagolását kell megoldanod.Nem elég a tengelyre a szénkarika elé hézagolót tenni,mert az csak addig jó míg össze nem rakod.A vas harang alá is tegyél a tengely végére.Annak is kijjebb kell kerülnie a tengelyen,különben a röpsúlyokkal ugyan úgy összefeszíti a két tárcsát mintha nem is hézagoltál volna.Először én is így jártam.A beleharapás a szíjba ebből ered.Beindított motornál figyeld meg a hézagot ne álló motornál.Álló motornál mindegy hogy hogyan áll,nincs jelentősége ha akár egy centi hézag is van a szíj meg a tárcsák között.Járó motornál kell jó legyen.Az alapjáratod pedig valamennyit ingadozik(bár ez jó esetben nem észrevehető a hangján),illetve rángatózva jár a motor és ilyenkor a röpsúlyok sem egyenletes erővel nyomják a tárcsát. Ez ellen nem tudsz tenni,az alapjárat ilyen.Emelheted esetleg,akkor egyenletesebben jár a motor,de akkor a hézagolást is ahhoz az alapjárati fordulathoz kell állítani,illetve lehet hogy a röpsúlyok tömegén is változtatni kellene.Szóval addig növeld a hézagolást a szénkarika és a harang alatt amíg meg nem szűnik ez a szíjra harapdálás alapjáraton,vagy ha viszonylag magas az alapjárat akkor csökkents rajta.

Előzmény: lacbp (39036)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39038
pongis Creative Commons License 2016.03.08 0 1 39037

Nekem pont az ellenkező tapasztalatom van a matricával kapcsolatban. Amikor megvettem a gépet nem volt rajta matrica és pont az idegesített, hogy aki utolért az rám tapadt és nem tudta/értette mi történik, miért nem megy az előtte haladó gyorsabban?

A megoldást én a matrica felrakásában láttam.

Azóta észlelik időben a közlekedő partnerek, hogy ez a gép nem fogja előttük verni a százat. Időben látja a 45 KM es matricát és már előzhet is, ha van rá lehetősége. Szerintem tisztább a helyzet, egyértelműbb a közlekedésben résztvevők számára, mivel sokan nem ismerik fel a mopedautókat a külsejük alapján. Az mindegy, hogy megyek a városban akármennyivel akkor is megelőznek, mert csak, és egy ilyen légypiszok ne menjen előtte.

A közlekedési kultúra ebben az országban sajnos nagyon az átlag alatt volt, van, lesz.

Előzmény: WooDoo (39034)
lacbp Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39036

Sziasztok Urak!

 

A 2 hete külső unszolásra ( a fiam nyaggatott már az autója miatt) beépítettem a megvásárolt 30-mm széles szíjat a Chatenetbe. Mondanom sem kell,  nem lett jó! Pedig ránézésre jó, és még lazának is tűnik, a primer varióban simán elfordul, a secunder tetején egy egész kicsit kilóg. Ami az érdekes, hogy nem kapcsol szét a variátor.  Szóval folyton hajtja a váltót. Így ugye nem lehet sebességet váltani. Elinduláskor pedig úgy néz ki, hogy bele-bele kap a szíjba a primer és csak nagyobb fordulatnál viszi át a hajtást rendesen. Ennek következményeként rángatva indul a gép. A primer Woodoo leírása alapján átalakítva!

Nem lehetséges, hogy amikor pár éve összeraktam a váltót a motorral, akkor eltoltam valamit, és nincs teljesen egyvonalban a primer és a sec. varió? s ha 2-3 mm-t eltérnek egymástól, akkor persze belekaphat a pirmer egyik fele a szíjba, és nem a középső csapágyon fut szabadon... össze lehet rakni rosszul??

Ötlet?!

 

Köszönöm!

Laci

Poc2 Creative Commons License 2016.03.08 -6 1 39035

Minket is mindig megelőznek a városban is,ahol én 60-65 közötti tempóval megyek.Miután megelőznek,visszalassítanak 50-re.Gondolom megnyugtatja őket hogy ők tartanak fel engem,nem pedig fordítva.

WooDoo Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39034

Mehetsz akár 70-el is egy mopedautóval, mindig lesz aki le fog tolni az útról. Az én járgányom lakott területen belül simán tartja a lépést egy átlagos autóval/sofőrrel, de mindig akad egy izgága sofőr, aki akkor is megelőz, ha záróvonal, vagy előzni tilos tábla, van. Gondolom a 40-es matrica ingerli fel őket..:)

 

Épp a napokban történt, hogy egy több autóból álló sorban kanyarodtunk le a főútról, előttem lassan ment egy furgon, de mivel nem indexelt, ezért nem előztem meg. Persze a kanyar után lefordult jobbra (index nélkül), akkor elmentem mellette. Ekkor engem is megelőzött egy Daewo Tico!!! Egy idősebb nő vezette, amikor mellém ért, a mellette ülő fickó dühösen rázta az öklét, még lassítottak is, hogy biztosan lássam. Persze 200 m múlva ők is lefordultak jobbra, de olyan lassan, hogy fékeznem kellett, mert jöttek szembe, és nem tudtam előzni. Ha egy nagy fekete autó csinálta volna ezt, meg sem lepődtem volna...

 

Lehet le kéne vennem a 40-es matricát, talán akkor kevesebb ideges sofőr előzgetne. Mondjuk előítéleteim nekem is vannak, ha meglátok egy tanulóvezetőt a sorban, és is sávot váltok...

Előzmény: eddy7759 (39032)
Alfred Creative Commons License 2016.03.08 -9 0 39033

Ez a 40km/ó egy évtizedek alatt kialakult határvonal, kb innentől fölfelé kezd veszélyessé válni a száguldás. A mopedautó egyértelműen egy autópótló, alapvetően olyanoknak, akik valamilyen okból nem a teljes értékű autót használják. Direkt lassan megy, direkt könnyű, így ha baj van, sokkal kisebb pusztítást okoz, és nem is kell annyi biztonsági előírásnak megfelelnie, amitől a mai legkisebb autók nehezebbek egy tonnánál.
Nekem pont ez az egyszerűségre törekvés a vonzó.

eddy7759 Creative Commons License 2016.03.08 -7 0 39032

Szerintem a 40 km/h -ás korlát nem állja meg a helyét egy városi forgalomban. Sokszor még az 50 sem, de az mégis a megengedett határ. Véleményem szerint az a plusz 10 -es többlet nem fájna senkinek ha hozzácsapnák és így nem képezne egy négykerekű forgalmi akadályt az aki betartja a megengedett sebességét (ez nem én vagyok ... ). 

Konkrétan ezt csak a mopedautókra gondoltam.

Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39031

Nem láttam , akkor éppen nem neteztem -- így is brutálisan sok időt elvisz .

Előzmény: Törölt nick (39019)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39030

A háromkerekű fórumon rágódtunk ezen : ha egy kétkerekű smkp 50 ccm helyett mondjuk 85 akkor az durván túl tudja lépni a megengedett sebességét -- vagyis közellenséggé válik .

Ha egy közel 400 kg-os 3 kerekű "mopedautó" a legális 50 ccm helyett használja a 85-ös tuninghengert akkor az ahhoz kell neki, hogy egyáltalán el tudja érni a saját megengedett sebességét -- vagyis szívességet tesz a többi közlekedőnek , hogy ne szúrjon ki velük annyira . Persze van aki szerint az egyetlen megtehető szívesség ha végleg eltűnik a föld színéről ...

Vélelmezem a dízelmotorok megengedése tulajdonképpen ezt az ellentmondást próbálta feloldani ; hellyel-közzel sikerrel .

Éppen ma kaptam meg egy prospektust : 3 kerekűt is csináltak dízelmotorral , igaz nem smkp-nak számított , mert "A"-s jogsi kellett rá az olaszoknál bő negyed évszázada .

Előzmény: kiggyo (39029)
kiggyo Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39029

Mellesleg most jöttem rá hogy még jobban gyorshajtok mint eddig gondoltam :-)

Kíváncsi lennék hány perc alatt vernének agyon ha ráállnék 40-re a körúton...

Előzmény: Bakancs4 (39028)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 39028

Ők maguk se tudták , hogy mit akarnak és miért akarnak ...

Előzmény: kiggyo (39027)
kiggyo Creative Commons License 2016.03.07 0 0 39027

Jogos, a tervezési sebesség a 45km/h.

 

A matricát pár éve még kérték vizsgán serényen, lehet azóta letettek róla. Csak akkor nem vágom miért 45-öst rakattak fel itthon.

Előzmény: Bakancs4 (39026)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.07 0 0 39026

Pár perce kerestem rá :

 

1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendeletHatályos: 2014.09.05 -

1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

Sebesség

26. § (1)189 Az egyes járművekkel – ha e rendelet másként nem rendelkezik – legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:

a)190 személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival

aa) autópályán 130 km/óra,

ab) autóúton 110 km/óra,

ac) lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,

ad) lakott területen 50 km/óra,

a/1.191 a külön jogszabályban192 meghatározott követelményeknek megfelelő autóbusszal

– autópályán 100 km/óra,

– lakott területen kívül, egyéb úton 70 km/óra,

– lakott területen 50 km/óra,

b)193 egyéb gépjárművel – kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit –, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel

autópályán 80 km/óra,

lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,

lakott területen 50 km/óra,

c) villamossal 50 km/óra,

d)194 teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,

 

(3) Olyan járművel, amelynek megengedett legnagyobb sebességét a műszaki megvizsgálás során az (1) bekezdésben foglaltaknál alacsonyabban állapították meg és ezt a jármű forgalmi engedélyébe (igazolólapjába) bejegyezték, legfeljebb a megállapított sebességgel szabad közlekedni.

 

De legalább a felét megtaláltam annak a matrica-szabálynak . Valahol a KÖHÉM-ben kell lennie , hogy az ilyen sebességcsökkentett járművekre kell a matrica . De csak azokra ...

Mellesleg a kvadunkon sincs , és biztos kérték volna .

Előzmény: kiggyo (39024)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.07 0 0 39025

Szerintem se kell  , csak azért van a legtöbbön , mert Ausztriában előírás , és a gépek zöme onnan jön -- így hozza magával a dekorációt .

A magyar szabályozásban olyan van* : ha a jármű sebességét a forgalomba helyezéskor , vagy az időszakos műszaki vizsgán a szokásosnál alacsonyabb értékben állapítják meg , akkor azt a jármű hátulján jelölni kell . Mivel a mopedautóknak a megengedett sebessége ez , ezért -- mivel egyezik a SAJÁT kategóriájukkal -- ezért nem kell rá matrica . Az más kérdés , hogy hátulról nehéz egy pillanat alatt megítélni egy járműről , hogy gépkocsi-e vagy mopedautó ?

 

* nem találom a jogszabályt hozzá

Előzmény: adi90 (39022)
kiggyo Creative Commons License 2016.03.07 0 0 39024

A matrica kötelező, a sebességkorlátozás pedig jópár éve 45km/h segédmotorra (simson) is.

Előzmény: Malaguszti (39023)
Malaguszti Creative Commons License 2016.03.07 0 0 39023

45-ös tuti hogy nem kötelező,

mert 40Kmh a megengedett...

 

Előzmény: adi90 (39022)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!