Nem akarlak zaklatni, de lenne még sok kérdésem ezek közül íme egy; már lentebb említetted, hogy a leghosszabb diffi áttétel a 4,11-es ha az ember nem talál ilyet, lehetséges a diffiben kicserélni valamilyen fogaskereket, hogy ezt az áttételt kapjuk(96-os nál)?
Ez azért sok mindentől függ,pl mennyi mindent kell kicserélni.Hátsó fékpofákat és a dobokat én egy helyre viszem,olyan 7 ropi körül felújítják,szabályozzák.Persze ha méreten túl van akkor dob is cserés,12 körül adják darabját.Hátsó fékhez még szokott kelleni a rugókészlet is mert ezeknél az öreg vasaknál azok jól el bírnak rozsdásodni,5 ropi körül adják. A kézifékkötél szokott még cserés lenni,8 körül az ára. Első fékpofa meg tárcsa csere ami sűrűbb,tárcsa valami 8 körül van,betét 7-10 között. De ellenőrizni kell a gumicsöveket,az első nyereg csúszkáit,az első dugattyúkat,a hátsó híd felett lévő fékerőszabályozót.
Ez hamar ment. 6 lökőrúd bánta az akciót, de tettem bele másik himbasort is. Csapágy, szíj fel, és már röffent is. Mondtam a barátomnak 50.000. múlva szíj+görgő csere. Olcsóbb lesz. Köszi a h.sz.-okat!
Az én '90-es Transitommal két éve ugyan ez történt,de hála Istennek csak a szelepemelő rudak hajoltak el.csak azokat kellett kicserélni,más nem károsodott meg.Amint megállt a motor,azonnal tudtam mi a baj.Lehet hogy egy kicsivel hamarabb ajánlott kicserélni a vezérműszíjat,mint az előírt idő.
Előfordul hogy a szelepemelőrudak görbülnek csak,de láttam kiszakadt himbatartó csavarokat is.Van esély hogy nem kell leszedni a hf et.Szerencsére a szelepek függőlegesen állnak a dugattyúhoz képest.
Kérdésem lenne, hogy ne rohanjak egyből a falnak. Barátom Transitján lement a vezérműszíj. 91-es, 4 BA. mot.kód. Ez görbíti a szelepeket, vagy törik a himba, esetleg a szelepemelő rudak hajlanak inkább? Volt már tapasztalat? Vagy egyből h.fej le? Ha van tapasztalat, és megosztjátok velem, előre is köszönöm.
Kíváncsi voltam mennyit nyom ki. Így amit betettem flakon megnéztem meddig van, amikor produkálta megint hogy oltárian melegíti a vizet. Megálltam egy kútnál mikor már a piros mezőbe ért a vízhőfok. Vártam kicsit, hogy megnézhessem mennyit nyomott az általam berakott flakonba. Kb 2 deci volt benni. De utántölteni pedig megint kellett vagy másfél liter víz. Addig töltöttem amíg a víz ellepte a hűtő lamelláit. kicsit vártam nem e megye lentebb, és kell e még bele. DE nem ment lentebb a szint. Szoval az a tapasztalatom hogy 2-3 decit kinyom, de mégis másfél liter kel bele hogy egy ideig jó legyen a vízhőfok.
A sapka alattvan kifolyási pont. Arra értettem hogy nincs visszafolyási lehetőség hogy mikor kinyomja a kiegyenlítő tartályba akkor akkor a tartályból szintén megy egy cső vissza hűtőbe. Na erre a csatlakozási pontra értettem hogy nincs, a jelenlegi hűtőmön.
"Szoval kinyomta a szabadba, mivel nincs tartály vissza vezetési lehetsőég ezen a hűtőn."
Ilyen nincs. Ha van rajta sapka akkor lenni kell a sapka alatt egy kis csőnek. Ha nincs akkor az letört.
Ha rugós sapkát teszel rá. / ha a hűtőn van az mind rugós/, akor lesz benne nyomás ami azt jelenti, hogy nem 100 fokon forr fel, hanem kb 110 fokon.
De ezek a motorok nem járnak ilyen melegen.
Ha 5 perc alatt felforralja, akor én előbb a vízszivattyút nézném meg. Aztán hengerfej, blokk.
Persze olyan is fordult már elő, hogy a vászonbetétes gumicső belül szétment és a vászon eltömítette néha a csövet.
A hűtőt könnyű bevizsgálni, szedd le a csatlakozó csöveket, tedd bele felülre a slagot nyisd ki a csakot és nézd meg mennyire folyik át rajta a víz. Ha simán átszalad és nem telik meg a felső víztér, akkor semmi gond. A hűtővel.
Persze azt sem árt ellenőrízni, hogy nincs e kívülről a bordák telerakódva bogárral sárral. De gondolom ezen már túlvagy.