Előrebocsátom, hogy két évig villany autóztam, 2015 decemberében friss vizsgával adtam el a Piaggio Porteremet, amit két évvel korábban szintén vizsgáztattam. Az érintésvédelmi vizsgálat nem a villanyautóról szól! Az érintésvédelmi vizsgálat minden olyan műszaki vizsgára jelentkező közúti járműre kötelező, amit csatlakoztatni lehet a hálózati áramra. Ilyenek a lakókocsik, a hűtőkocsik, a hálózati áramról működő emelőkosaras pótkocsik, a közvetítő kocsik stb. Az érintésvédelmi vizsgálaton nem az adott jármű elektromos rendszerét vizsgálják, hanem célzottan a hálózati csatlakozást szolgáló kábel csatlakozóit, vezetékét, a járművön lévő csatlakozót, és a jármű szerkezetének szigeteltségét a hálózattól. Egyszerű célműszerrel mérik a földelést a fali csatlakozótól a jármű vázáig, illetve az önálló erek egymástól és a földeléstől meglévő szigeteltségét. Erről ad egy hivatalos nyilatkozatot és kész.
Elhiszem, hogy aki napi szinten iszik - valamint elpöfékel mellé mondjuk két doboz cigarettát, az nem tudja megvenni. Én nem iszom, csak nagyon ritkán, és egyáltalán nem dohányzom. Az elektromos kis aixamot nem a meghirdetett 990 ezres vételáron, hanem 700 ezerért sikerült megvennem - persze még költenem kell rá jócskán. Ezt a pénzt egy év alatt spóroltam össze az el nem szívott napi 2 doboz cigaretta árán...:D
A másik építő jellegű hozzászólásra - miszerint aki panelban lakik, hol töltse az autót - Nos: benzinkúton, parkolóban. stb... A kormány által március elsején elfogadott törvénymódosítás kimondja, hogy - előmozdítandó az elektromos autók jövőbeni elterjedését - a bevásárló központok kötelesek lesznek parkolót létesíteni, és megkezdett 100 parkolóhelyenként ebből 1 -nél biztosítani kell az elektroautók töltési lehetőségét..Tessék, itt a link, ha valaki el akarná olvasni az erről januárban megjelent cikket: http://www.alternativenergia.hu/kotelezo-lesz-elektromos-auto-toltot-epiteni-az-uj-parkolokba/74006
Igen, én vettem meg. Valóban 217 km-t ment az autó eddig. Jelenleg nem indul, új akkupakkot kell bele szereznem, mert nem veszi fel a töltést. Remélem, csak ennyi hibája lesz...:D Papirozása egyszerűbb, mint gondoltam - bár kitaláltak egy olyan dolgot is , amit eddig sehol sem láttam: konkrétan "Érintés védelmi jegyzőkönyvet" kérnek a gépjármű vizsgálat előtt. Ebben az a vicc, hogy az úriember, akihez irányítottak, hogy majd kb. 10000 Ft-ért megcsinálja, még csak nem is autóvillamossági szakember, hanem "sima" erősáramú műszerész végzettségű. Lövése sincs a bemutatott autócskához - és ezt ki is jelentette, mikor kérdeztem tőle, hogy szerinte miért nem veszi a töltést az autó....Persze, nem vettem igénybe a szolgálatatásait...
A mopedautó meg a közhiedelemmel ellentétben nem a szegények sportja, elég kevés esetben olcsóbb fenntartani mint egy swift-et. Kicsi is, nem biztonságos, nem lehet ingyen parkolni vele, nem 2 litert eszik, nem olcsó hozzá az alkatrész, nem ért hozzá senki. Egyedül a műszaki vizsgamentesség az előnye (egyelőre).
A magunkfajta bogaras emberek viszont szeretik a mopedautózást, ez van. Nálunk az egész család imádja, a gyerekek is inkább ebbe ülnek.
Olyanok ezek az ellektromos autók mint ,a moped autók hogy a szegények nem tudgyák meg venni. Mindennell ez van ami takarékoss :( napkorrekktor ,modern kazánok ,előrre igényel nagy befektettést hogy ,későb meg térülljön ,erre nincs pénze a szegényeknek sajnos.
Akkik ,vidéki panellban laknak ,hoggyan tudnák töllteni az ellektromos autójukat ,ha lenne nekik?Ezér nem értem amikor mondgyák hogy ,a ellektromos autóké a jővő ,rengetteg ember nem tudná tőlteni szerintten.
Jut eszembe hétfő délután itt Békéscsabán láttam egy villany BMW-t.Először nem tudtam mi a furcsa rajta/vele,de mikor elstartolt a kereszteződésből rájöttem.Hangja semmi csak surrogás,és megindult mint a veszedelem.Egy i3 volt!
Köszi a segítséget, Utána nézek, de mivel nekem már a woodoo féle változat van, kicsit másképp kell hézagolni... talán ;) Bár ha jól rémlik akkor a közbetétezés ugyan az! Így hajnali 5 kor még nem ugrik be ;) DE valószínűleg az lesz a megoldás, hogy a vasharang alá kell inkább, hogy a röpsúly ne nyomja meg, csak picit magasabb fordulaton!
Az alapjáratom nem magas. A motorral nincs gond, az szépen jár, gázadásra egyenletesen harap... Viszont így kihézagolva gondolom kicsivel nagyobb fordulaton fog majd csak indulni.. Nem mintha olyan nagy baj lenne!
Fékbetétet Aixam -hoz de a Chatenetben is ugyan ez van, a Unix nál 5-6 e ft körül találsz. HOgy jó -ár -e vagy sem, ezt neked kell tudni. Ha van kedvezményed, akkor nem vészes...
Köszi Zsolt neked is.. majd csinálok 1-2 karikát...
Ez volt amit ma hirdettek, az órában 216 km-rel. 990-ért volt fent ha jól emlékszem
Ezt a másikat februárban hirdették:
Ezt januárban hirdették (jobbkormányos), de tudomásom szerint a hirdetéssel ellentétben ez nem 4 kW-os. A másik kettőnél meg az a furcsa, hogy hátul nagy méretű rendszámtáblatartó van rajtuk és 45-ös matrica sehol. Pedig mindkettő Ausztriából származik.
Ezt meg kint hirdetik 2.600 km-rel, 10.000 euróért:
Most fogom megjárni az előbb említett utat: Vettem egy Aixam Mega Van Elektrik típusú autót. Kíváncsi vagyok, mennyi idő alatt sikerül lepapiroznom....:D
Nem rossz , de engem -- ha már kétszemélyes a verda -- akkor csak L6e-s delejkocsi érdekelne . Autópályán nem járok , ide rövid távra az is elég lenne .
Azért izgalmas lenne vizsgáztatni -- regadó-mentesség , zöldrendszám ... a normál mopeddel kínlódnak , mi lenne akkor ?
A golfkocsikat nem venném ide , az én nyafogásom közlekedési eszközre irányult . A golfkocsiban az volt a fő szempont , hogy könnyen lehessen ki-be szállni -- nekem ez az oldalfal és ajtó nélküli szellős megoldás a szezonjármű kategóriát idézi . Ha fűtés nincs is benne -- a Sulkymban sincs -- attól még zárt és zárható legyen .
Az elektromos kis mopedautókról tudok , de valahol aggasztó , hogy szinte soha nem találkoztam vele . Hirdetésben is NAGYON elvétve -- mondhatnám soha .
Bár most éppen árulnak egyet -- csakhogy ne legyen igazam ; bár most sehol se találom a hirdetést .
Ehhez képest lehengerlő a kínaiak választék-bősége .
Néhány hete látok egy ilyent bp-n erzsébeten, nagyon jól néz ki, 2személyes, hatalmas csomagtér
TH!NK
Kicsit több műszaki adatot írhattak volna -- teljesítmény , akksikapacitás . Az is érdekelt volna , hogy M1 vagy L7e kategórába tartozik-e ? De feltételezem , hogy aki cikket írta még a kérdést sem értené meg ...
Meghogy mennyire jöttek be a vérmes tervek ... majd rákeresek ...
Azt hiszem többször volt ez már téma.Nekem is fenn van a 45-km-es karika,kellő "tájékoztatást"
ad a jóindulatú közlekedőknek pláne a mozgássérült piktogrammal kiegészítve.Nyilván ahol ennél
kevesebbel lehet menni/lakott terület 40 km/ vagy a tábla által meghatározottak,akkor az vonatkozik rá.Lakott területen kívül mi max 50-50 "utazóval"megyünk,az esetleges "előzésnél",kikerülésnél/traktor ,mg gép stb "akár" 60 al is ,de tartósan nem.A kanyargós ,nehezen belátható utakon/31-es/
lehúzódással,ha szabad "jobbra indexxel" segítjük a hátúljővőket,általában jól fogadják .Nézd ostoba,türelmetlen,kivagyok józsi nagy kocsival,terepjáróval stb mindig van,ezt már minden mopedautó tulajnak be kell" kalkulálnia".
Az Aixam és a Ligier is gyárt elektromos mopedautókat, azoknak van típusbizonyítványa, és mopedautó szinten a minőségükre sem lehet panasz. Használtan talán már nekünk sem megfizethetetlen. A szomszéd falu önkormányzata vett 2 éve egy elektromos platós Ligier kisteherautót, mondjuk pályázati pénzből nem is olyan drága...
Ha elég a 25 km/h, akkor lehet venni magyar gyártmányú golfkocsit piros rendszámmal:
Forgalmazzák itthon a Birdie golfkocsikat is, azokat L7e kategóriára vizsgáztatják, 40 km/h max sebességet és 100 km-es hatótávot írnak a műszaki adatlapon. Most akciósan netto 1,149M Ft-ért árulják.
Ha pedig nagyobb a keret, lehet venni L7e kategóriás Renault Twizy-t is, ha valaki semmiképp sem akar hagyományos elektromos autóval járni...