Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2015.06.17 0 0 59725

Még ragadt?

Előzmény: pg54 (59724)
pg54 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 59724

Tegnap este alig bírtam letenni a 328-as könyvet...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sagia77 Creative Commons License 2015.06.16 0 0 59723

Nem volt gond.

Előzmény: Madrone (59710)
Bbmot_634 Creative Commons License 2015.06.16 0 0 59722

Pedig mennyivel jobb lenne dízelgép nélkül...
https://www.youtube.com/watch?v=X0M3h3X8SN0

Előzmény: V43-1379 (59721)
V43-1379 Creative Commons License 2015.06.14 0 0 59721

Majd megszépül a 6-os Nohab, lesz mit mutogatni akkor.. nem hiába lesz az se az eddigi narancs helyett csíkosra fényezve .. :D a többi meg.. no comment.

Előzmény: zsiráftotya (59720)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.06.14 0 0 59720

Valószínűleg nem akartak szégyenkezni a lyukak miatt

 

Előzmény: Tastam (59718)
lacosska Creative Commons License 2015.06.14 0 0 59719

Üdvözletem! 

Ha már 424-es tegnapi menetről 1 kép, Gödön száguld a különvonat: http://indafoto.hu/lacosska/image/22848337-c227b039/user

Tastam Creative Commons License 2015.06.13 0 0 59718

 Valószínűleg nem kell, mert nem is volt (mármint tűzoltóvonat). A Nohab a vonat végén volt, de - ahol én láttam - nem tolta a vonatot. Azt viszont nagyon sajnálatosnak tartom, bár nem e topik témája, hogy nem a vörös csillagos Nohab volt az.

Előzmény: _ANDRÁS_ (59717)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2015.06.13 0 1 59717

Ez valóban így van. De a szlovák előírások pontos ismerete nélkül kérdezem: a pakurás mozdony nem gyújtogat, nem szikrázik. Emögé is kellene? 

Egyébként meg ha valóban ilyen vonat fog menni a különmenet után, nem hinném, hogy az pont a mi NOHABunkkal menne, sokkal inkább valami helyi masinával.

Előzmény: Tastam (59716)
Tastam Creative Commons License 2015.06.12 0 0 59716

 Nem lehetséges, hogy a határtól külön menetben követi a gőzösvonatot? Szlovákiában a gőzmozdonnyal vontatott vonatok után tűzoltómenetnek kell közlekedni.

Előzmény: Madrone (59710)
zárfényexpressz Creative Commons License 2015.06.08 0 0 59715

Ha már ott lesz a vonaton, tuti nem csak dísznek.

Ezt vajon miért nem reklámozták előre, és most sem írják se a honlapon, se a vonatösszeállításon?

Előzmény: Madrone (59710)
V43-1123 Creative Commons License 2015.06.08 0 0 59714

Ha már ismét szóba került a Bivaly vesszőfutása Gödöllőre, tényleg nem provokálásként, csupán érdekelne: ilyen esetben ki(k) a felelős(ök)? Nyilván mindenki a másikra mutogat, mindenesetre ez elég amatőr hibának tűnik... (Csak zárójelben: vajon tudnak keríteni valami olajszerűséget szombatig?)

Előzmény: Talicskás tengernagy (59713)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2015.06.06 0 1 59713

Volt munkahelyemen komoly retorziókra számíthatott az, aki üzemanyaghiány miatt kért segítséget.

K.O. Lompos Creative Commons License 2015.06.06 -1 0 59712

Legutóbb a 424-esből Pécelre elfogyott a pakura :-(

Gondolom ez műszakilag nem nagy baj....

Ahogy az első teheráni vonatnál a 109-est, szerintem itt is végig fogja tolni.

Előzmény: 1 kisinas (59711)
1 kisinas Creative Commons License 2015.06.06 0 0 59711

Lehet,hogy csak biztonsági intézkedés , mivel a 424 egy hete fekve maradt .

Előzmény: Madrone (59710)
Madrone Creative Commons License 2015.06.06 -1 0 59710

Tisztelt Gőzösbarátok!

 

Tudomásomra jutott, hogy egy hét múlva a pozsonyi 424-essel meghirdetett vonatban egy Nohab is lesz hátul a szerelvény végén, mert részt vesz a rendezvényen.

 

Az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki vagy  mi a feltételezésetek?

 

A dízel gép vontatva lesz a vonatban és a gőzös fog húzni vagy a Nohab működik majd és valójában vontatni fog (illetve tolni) és a 424-es csak dísznek lesz a vonat elején?

 

Ezt jó lenne tudni, mielőtt az ember jegyet vesz, mert dízellel tolt álgőzös meneteken részt venni nem sok értelme van.

 

Különösen akkor nem, amikor nyáron minden hétvégén lesz lehetőség a Balatonhoz Nohabozni.

 

Nem tudom mi a jó abban, hogy egy "gőzös vonatban" a tolómozdony erős dízelmotor hangját lehet hallani és közben éppen csak gyengén sistereg a "vonógép".

 

Ennek a pozsonyi menetnek ugyanúgy önállóan kellene történnie, mint ahogy a  242-es ment Kassára.

 

(Természetesen a Nohabot hidegen leállítva el lehet vontatni a pozsonyi mozdony találkozóra.) 

 

A válaszokat előre is köszönöm. 

 

C50 Creative Commons License 2015.06.04 0 0 59709

Ezért van idézőjelben.

Előzmény: division by zero (59708)
division by zero Creative Commons License 2015.06.04 0 1 59708

Ez a darabokban szétszórva Istvántelken kódneve? :-)

Előzmény: fantal (59707)
fantal Creative Commons License 2015.06.04 0 0 59707

"Fővizsgán"

Előzmény: cseuztompi (59706)
cseuztompi Creative Commons License 2015.06.04 0 0 59706

A 424 287-essel mi a helyzet?

Bárdos Imre Creative Commons License 2015.06.03 0 0 59705

Köszi, akkor már nincs ezres daru Pesten.

Előzmény: MTU-890 (59704)
MTU-890 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 59704

Az MD 1251 nincs a készenlétet adó daruk között.

Csak a KRC 1220 (Sl.), az MD 1252 (Sv.) és az MD 605 (Fc.) van készenlétben.

 

Előzmény: Bárdos Imre (59649)
Mágus23 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 59703

A két mozdony

1 Nohab 1960 májusában

2 424 328 Celldömölkön 1980as években

Előzmény: kihúzóvágány (59694)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2015.06.02 0 0 59702

Valóban, ezt kifelejtettem!

Előzmény: K.O. Lompos (59701)
K.O. Lompos Creative Commons License 2015.06.02 0 0 59701

Ha az üzemképes gőzöst előfogatolták, mindig adtunk gőzt a hengerekre. S ez nem csak a kenés miatt, hanem a csapváltáskori erőhatások kompenzálása érdekében is.  Jó ellen példa volt pár éve az azzem Kolozsvárra menő gőzös útja visszafelé, amikor Pladánytól már elöfogatolva tépte a Nohab a vonatot.., s Szolnokra " kiverte " az egyik hajtórúd a fémet.

 

Előzmény: _ANDRÁS_ (59697)
manhattani Creative Commons License 2015.06.02 0 0 59700

Igazad lesz, kösz! Úgy emléxem, ezt az értéket láttam a Dízelmozdony vezetők zsebkönyvében. Sajna már nincs meg, nem tudom ellenőrizni.

 

Kerestem a Vasúti járműszerkezetek-ben, az meg elegánsan kihagyja az M61-est :) Az az M63-asra ír 2700 Le-t, azzal a megjegyzéssel, hogy az erőátvitel 2800 Le-s, így a motor teljesítményét 3100 Le-re lehet növelni.

Előzmény: MTU-890 (59698)
MTU-890 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 59699

 

Előzmény: MTU-890 (59698)
MTU-890 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 59698

Üdv!

 

... a Nohab pedig a vonóhorgán ad le 1980 Le-t.

 

Sajnos (vagy szerencsére) a NOHAB nem ilyen erős. A motor 1950LE-s, ebből még lejönnek a segédüzemek, és a villamos erőátvitel veszteségei. Gyakorlatilag a kerék kerületén kb. 1500LE marad. Ebből még levonódik a mozdony saját továbbításához szükséges teljesítmény - a maradék van csak a vonóhorgon.

 

Az a teljesítményszint, amit írtál (a vonóhorgon 1980LE) az M63 szintje volt. Annak a kerékkerületen volt kb. 2050-2100LE, és kb. 60km/h körül lehetett 1980LE a vonóhorgon.

 

 

Jöjjön 3 ábra. 

Az első az 1968-as VATUKI évkönyvből, az M61 kerületi teljesítményét mutatja.

 

A másik két ábra: Süveges László: "Gőzmozdony adatok"című könyvéből van, és a 424 - M61 összehasonlító menetről tartalmaz néhány adatot.

 

Az ábrákat később, mert az Index most nem engedi...

 

 

 

Előzmény: manhattani (59692)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2015.06.02 0 1 59697

Előfogatoláskor is működik a kenési rendszer, a két dolog egymástól független.

A központi kenőprések (hideg- és melegprés) a rudazatról kap hajtást, ezt tehát nem befolyásolja, a csatló-, hajtó- és keresztfejágyak, illetve egyéb szelencék pedig alapvetően két módszerrel kapják a kenést: a mozgó alkatrészek alapvetően Kardos-csavaros megoldással a kenendő hely felett lévő szelencéből; ez csak menet közben ken. A - mondjuk úgy, kerethez képest - nem mozgó alkatrészek kenését pedig általában kenőbeles megoldással. Ez folyamatosan ken, nem kell hozzá a mozdony haladása. 
Egyetlen dolog lehet aggályos: a gőzzel érintett alkatrészek, tehát a tolattyúszekrény és a gőzhenger kenésébe besegít a gőz. Ugyanis a központi kenőprés mozgó gépezetnél minden esetben benyomja az olajat ide is, csak a probléma két dologból adódik: 
1. Ha nem használják a hengert, az lehűl. A kenőprésben előmelegített hengerolaj visszahűl, és visszasűrűsödik, és ez az olajfajta megfelelő kenést csak kellő hőfokon tud adni.

2. Mivel a hengerpalást (és a tolattyúszekrény kenendő felülete is) jó nagy, a kenőolván keresztül cseppekben bejutó olajat valahogy szét kell teríteni a teljes paláston: na ehhez szükséges a gőz. 

Tehát ha állandóan nem is, de mindenképpen szükséges időnként rányitni a szabályzót, még ha csak "megmutatják" a hengernek a gőzt, akkor is. Ha ezek a feltételek teljesülnek, és a kenőrendszernek egyébként nincs baja, akkor nem gond az előfogatolás.

 

Kihagytam valamit, Mágus 23?

A melegedő hajtórúdcsapágynak pedig alapvetően nem az előfogatolás az oka.

Előzmény: kihúzóvágány (59693)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.06.02 0 0 59696

Ez jóval a századforduló után is így volt. 1925-ben Rákoson kettészelte a Nagykáta felé menő "kofavonatot" (a piaci kofák utaztak vele haza, innen a név) egy, a bejárati jelzőt figyelmen kívül hagyó tehervonat. Szerencsére csak 2 halott volt, de az egyikről nem csak fotót közölt egy korabeli napilap, de még a boncolás részleteit is ismertette. 1937-ben a Kistext fiatal munkásnőjét ütötte el a gyár előtt egy tehervonat. Az esetről tudósított természetesen a sajtó is, olyan fotóval, ahol látszik az elgázolt áldozat, mellette meg ott pózolnak a rendőrök, meg a vasutasok. Ha mindez nem lenne elég, még a képaláírásban is felhívják a figyelmet arra - hátha valaki nem veszi észre -, hogy a fotón látható a vonat alatt fekvő munkáslány holtteste is.

Előzmény: RhB (59689)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!