Ezt az öninditót kaptam vissza leégve, és egy ajánlattal hogy adnak egy másikat, próbálták beszerelni, de nem illeszkedett, majd igérettel hogy csinálnak felfogatást és jönnek vissza. Közben Én megjavítattam ezt. Atekercselőnek mutatom a kapottat, elszörnyülködött ha ezt beszerelik akkor a kapcsolódo részt is kinyírja/ erre az önindító fogaskerékre íríam hogy ív.../ nem volt ezekután ehez a társaságban híába próbálkoztak! Egy új szerelő helyére rakta az önindítót pár másodperc után megállt! Önindítót le. és ahonnan kijött az öninditó fogaskereke kipiszkált egy nem fémből, talán spiáterből levő valamit: kb 10mm átmérőjű 3 mm vastag valamit mindegy tabletta csak a vastagságát törték!!!! önindító vissza, újra pár mp után megállt, önindító le újra hasonló valami kipiszkálva/keresem öket, de nagyon elraktam. mivel a szerelő nem vállalta szétszedni akárhol próbálkoztam azt mondták ilyen ott azon a területen nem létezik, boltba sem ismertek rá.Kb 5 hét mulva szedik szét, jó lenne tudni addig mi a helyzet! Köszönöm!
Amint Bakancs4 is írta, a leírtak alapján nem tudja, hogy miről is van szó. Vagy rosszul fogalmaztad meg azt amire kíváncsi vagy. Vagy pedig nem Piaggio motor van az Amicadba. Ami képeket felrakott Bakancs4, ott egyértelműen látszik, hogy nincs fogasív se, amiről te írtál. Tegyél fel képet a letörött alkatrészről és az önindítóról és a környékéről. Akkor esetleg könnyebben be lehet azonosítani, hogy miről is van szó. És ha lehet, akkor a Piaggio Ape topokba írj, mert ott többen ismerhetik ezt a típust.
az Amicaba levő 50-es Piaggio motorról egy robbantott ábrája? vagy az öninditó körüli részről fotója?
Az ilyen kérdésekkel célszerűbb a Piaggio Ape fórumon próbálkozni . Ugyanis ott annak a blokknak nagy tudorai vannak mert a 3 kerekűekben gyakori ez az erőforrás . Ezzel szemben itt dízel-és variátorspecialisták (esetleg jogászok és műanyaghegesztők) vannak . Szóval nem az számít , hogy a te gépednek hány kereke van , hanem hogy az adott műszaki megoldást hol alkalmazzák gyakrabban , és ebből adódóan hol ismerik jobban .
Az Aixam fórumosok közül senkiről nem tudok akinek ilyen motoros gépe lenne -- akinek van vagy volt az 3 kerekűből ismeri . Az én képeim is 3 kerkekű járműből származnak .
Azonfelül célszerű lenne képet feltenni a vitatott darabról . Én például nagyon vizuális vagyok , elmondás alapján fel se tudom fogni mi a kérdés .
Elnézést, de kérdésem lenne! Van valakinek az Amicaba levő 50-es Piaggio motorról egy robbantott ábrája? vagy az öninditó körüli részről fotója? Ugyanis az öninditót leszerelve -ahonnan a fogaskereke kijön a blokkból - egy érdekes alkatrész esett ki: olyan spiáter szerű anyagból kb 10 mm átmérőjű törött felületű darab eset ki/mintha egy 10 -es pálcából törik le egy szelet/! Szerelő szerint aki ilyen járművet még nem látott ott ahol az öninditó fogaskereke találkozik a fogasívvel semmi más nincs.. úgy érzem ez az előző szerelő tréfája. Köszönöm a segítséget!
az utóbbi napokban a nejem használta az autót és tegnap azzal panaszkodott, hogy nincs rückwärts (hátramenet). Mint kiderült a bovden megcsúszott és már üres helyzetben előremenetben volt.
A javítás után szembesültem, hogy járó motornál nem is veszi a sebességet, csak recseg ahogy a váltókarral próbálkozom. Ezután vettem észre, hogy alapjáraton forog a szekunder varió is.
A problémát a primer varió rugótörése okozta.
Valószínű a bovden is ezért csúszott meg, mert ahogy hirtelen kirántotta sebességből, elég nagy erővel kellett elmozdítani a váltókart ...
Sajnálom, ha félreértetted a mondanivalómat. Csupán azt a tényt próbáltam kihangsúlyozni, hogy sokan nyafognak, hogy mit nem tudnak megvenni - mellette meg elszívják a napi sokdoboz cigijüket a pár sörük mellé. Szerintem nagyon sokan megvehetnék ugyanúgy, ahogyan én, a hasonló árú elektromos kisautójukat, ha egy kis önmegtartóztatás lenne az előzmény. Mert a két doboz cigi ára bizony egy év alatt ott van 700 ezer körül - és ezt belepöfögték a levegőbe. Nem mondom, hogy ne tegyék - de utána meg legtöbbször kikiáltanak engem mindenfélének, ami nem vagyok. Csak azért, mert megvettem az egyik álmomat. Nem azért, de nem sokkal többet keresek, mint 120 ezer havonta - szerintem a legtöbb itt levő minimum ezen a szinten van. Még egyszer elnézést, ha megbántottnak érzed magad - akinek nem inge.....
Jól körülnézve, mivel én is dohányos ember vagyok s nem bűntelen, még iszok is néha, úgy gondolom, hogy nem függ össze a kettő.
Ismereteim szerint, vannak dohányos szegények és gazdag dohányosok, (értendő az italra is) persze az édességfüggőket nem emlegetik, de sorolhatnám az egyéb drága hobbikat napestig... A témánál maradva, a kisautómba és egyéb autókban sem dohányzok, vannak parkolók meg lehet állni.
Már benne is vagyunk a témába, tehát az elektromos autó parkol a bevásárlóközpont töltős parkolójába X km távol a lakásomtól. Ezért hát odasétálok vagy tömeg közlekedek bevásárlok hazaviszem az árút a kocsival, majd vissza a bevásárlóközpontba és már sétálhatok is haza. Egyértelműen egészség centrikus megoldás!!! :)
Persze nem a központi költségvetésből finanszírozzuk, nem számoljuk a területre jutó E-autók számát, nem oda építjük ahol vannak, csak úgy bele valahova, és mennyi lesz az őrzött parkolási díj plusz töltési díj?
Van itt egy remek előadás a túlnépesedésről a statisztikák tükrében. 59 perc, de érdemes megnézni. Van benne egy afrikai család, akik évekig spórolnak egy kerékpárra, hogy ne kelljen naponta órákat gyalogolniuk. Náluk ez jelenti a jómódot, akinek robogóra is telik, az már a felső 10e-be tartozik. Gondolom ott autója csak a politikusoknak van...
Amint 989898 fórumtárs is írt az anyagi helyzetről. Nem mindenki tud megspórolni évente 700000 Ft-ot, még akkor se, ha naponta csak egyszer eszik és csak zsíros kenyeret. És nem dohányzik, nem iszik alkoholt, sőt még kávét sem. Én nem mondanám azt, hogy aki nem tud százezreket évenként megspórolni, az elherdálja a pénzét. Mert sajnos vannak olyan emberek is, akiknek nincs pénzük spórolni. Gondolok itt csak egy egyszerű dologra, hogy van aki nem tudja saját magának megelőlegezni, hogy a tél végén vegye meg következő télre a téli cipőt, amikor le van értékelve. Ő akkor veszi meg, mikor meg jön a következő tél és a lába már nagyon fázik. De akkor már teljes árat kell neki fizetni érte.
Mopedautót, pedig az vesz, akinek nincs más lehetősége, hogy saját járművel közlekedjen, mert csak ehhez van jogosítványa. A másik táborba, pedig azok tartoznak, akiknek van személyautójuk, de megengedhetik maguknak maguknak, hogy vegyenek mopedautót is.
Egy erőműnek be kell tartani a környezetvédelmi előírásokat. Amit az autó tulajdonosoknak is be kellene tartani, de sokan nem foglalkoznak vele. Lehet látni olyan, főleg diesel autókat, ami úgy füstöl, mint ha kigyulladt volna.
Ebben tévedsz, ha teljes életciklusra számolják, akkor is kisebb a CO2 egyenértéke az elektromos autóknak.
Persze az elektromos autóknak van CO2 emissziója, mert a villamos energia jó részét még foszilis energiahordozók elégetésével állítják elő, de nagyon nem mindegy, hogy egy jó hatásfokú, kombinált ciklusú erőműben égetik el a gázt, vagy az utcán kormol egy diesel autó. Az erőművek nem a sűrűn lakott városban szennyeznek, és a kibocsájtásukat is szigorúbban ellenőrzik, mint az autókét.
Egyszer láttam egy tanulmányt ami azt hasonlította össze hogy a földgáz üzemű autó a jobb-e (ami most az egyik legtisztább) vagy az ha az erőműben áramot állítanak elő földgázból, majd elektromos autót üzemeltetnek vele.
Meglepő módon az utóbbi volt a jobb hatásfokú amellett hogy nyilván az erőműben tisztább ugyanannyi energia előállítása a szűrőrendszerek miatt, és a szennyezés sem a városban a lakók orra alá történik.
Még azért van feladat bőven az akku előállítás, élettartam, újrahasznosítás ügyben.
Fujjolnak az akkura sokan de sosem számítják bele hogy egy akku életciklus alatt hány liter fáradtolaj, kopó alkatrész keletkezik egy normál autóban ami a villanyban nincs. Sok olajat eléget, platina kell a dpf szűrőhöz is, stb...
Mondjuk érdekes lesz az autószerelő szakma is ha lesz 4 villanymotor meg pár drót a kocsiban.
Arra lenne jó a +- gomb, hogy a fórumozók által értékesnek tartott hozzászólásokat ki lehessen gyűjteni.
Azt a funkciót már láttam, hogy az alacsonyra értékelt hozzászólásokat el lehet rejteni a találati listából, gondolom ezt azért találták ki, hogy ne kelljen végig olvasni az oda nem illő hozzászólásokat, ha azt sokan "lepontozzák".
Előfordult már, hogy beszabadult ide egy troll, amit sokan elkezdtek "etetni", aztán oldalakat kellett legördítenem, mire értelmes hozzászólást találtam. A sok oda nem illő hozzászólás között könnyen elsikkadhat egy értékes is, lehet ennek a kiküszöbölésére találták ki a + - gombokat. De itt pont az ellenkező hatást érték el...
Értem!! aki nem tud meg venni évennte 700000 forintós moped autót ,csak alkóhólista szenvedéj beteg lehet!!Én egéssz évbe keresek ennyit ez eszedbe se jut?? Az a sok rossz indúlat!!!
Valaki tudja hogy mire jó ez a +/- rendszer a hozzászólásoknál? Valami statisztika lesz belőle? Komolyan érdekelne mire találták ki.
Mindenesetre tök jól elvannak az ovis agyhugyköves kölkök vele, lehet nyomkodni a minuszt mindenkinek. Jót borulok rajta, bár kissé zavar hogy nem én vagyok a csúcstartó :-)
ja, és az új ólomakku ciklusszáma is max. 350-400 (ha olcsó megoldást akarsz, akkor 250-300), szóval 1,5 év múlva valószínűleg megint cserélhetsz pakkot...
Előrebocsátom, hogy két évig villany autóztam, 2015 decemberében friss vizsgával adtam el a Piaggio Porteremet, amit két évvel korábban szintén vizsgáztattam. Az érintésvédelmi vizsgálat nem a villanyautóról szól! Az érintésvédelmi vizsgálat minden olyan műszaki vizsgára jelentkező közúti járműre kötelező, amit csatlakoztatni lehet a hálózati áramra. Ilyenek a lakókocsik, a hűtőkocsik, a hálózati áramról működő emelőkosaras pótkocsik, a közvetítő kocsik stb. Az érintésvédelmi vizsgálaton nem az adott jármű elektromos rendszerét vizsgálják, hanem célzottan a hálózati csatlakozást szolgáló kábel csatlakozóit, vezetékét, a járművön lévő csatlakozót, és a jármű szerkezetének szigeteltségét a hálózattól. Egyszerű célműszerrel mérik a földelést a fali csatlakozótól a jármű vázáig, illetve az önálló erek egymástól és a földeléstől meglévő szigeteltségét. Erről ad egy hivatalos nyilatkozatot és kész.
Elhiszem, hogy aki napi szinten iszik - valamint elpöfékel mellé mondjuk két doboz cigarettát, az nem tudja megvenni. Én nem iszom, csak nagyon ritkán, és egyáltalán nem dohányzom. Az elektromos kis aixamot nem a meghirdetett 990 ezres vételáron, hanem 700 ezerért sikerült megvennem - persze még költenem kell rá jócskán. Ezt a pénzt egy év alatt spóroltam össze az el nem szívott napi 2 doboz cigaretta árán...:D
A másik építő jellegű hozzászólásra - miszerint aki panelban lakik, hol töltse az autót - Nos: benzinkúton, parkolóban. stb... A kormány által március elsején elfogadott törvénymódosítás kimondja, hogy - előmozdítandó az elektromos autók jövőbeni elterjedését - a bevásárló központok kötelesek lesznek parkolót létesíteni, és megkezdett 100 parkolóhelyenként ebből 1 -nél biztosítani kell az elektroautók töltési lehetőségét..Tessék, itt a link, ha valaki el akarná olvasni az erről januárban megjelent cikket: http://www.alternativenergia.hu/kotelezo-lesz-elektromos-auto-toltot-epiteni-az-uj-parkolokba/74006
Igen, én vettem meg. Valóban 217 km-t ment az autó eddig. Jelenleg nem indul, új akkupakkot kell bele szereznem, mert nem veszi fel a töltést. Remélem, csak ennyi hibája lesz...:D Papirozása egyszerűbb, mint gondoltam - bár kitaláltak egy olyan dolgot is , amit eddig sehol sem láttam: konkrétan "Érintés védelmi jegyzőkönyvet" kérnek a gépjármű vizsgálat előtt. Ebben az a vicc, hogy az úriember, akihez irányítottak, hogy majd kb. 10000 Ft-ért megcsinálja, még csak nem is autóvillamossági szakember, hanem "sima" erősáramú műszerész végzettségű. Lövése sincs a bemutatott autócskához - és ezt ki is jelentette, mikor kérdeztem tőle, hogy szerinte miért nem veszi a töltést az autó....Persze, nem vettem igénybe a szolgálatatásait...