Keresés

Részletes keresés

Totya3 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1879

Nézz utána, hogy alig van eltérés a fák közzött, vizes (50% 6MJ/kg, légészáraz(25%) 15MJ/Kg). 

A szotyihéj is azért 18MJ/Kg, mert 5% a víztartalma... Csodák nincsenek, és nagy különbségek se. Súlyra pontosan meg lehet mondani ha száraz. Persze, ha vizes, akkor az nagyon gáz, de te azt mondtad korábban, hogy száraz a fpor, mert szárítod...

Előzmény: oborti (1876)
gyurma89 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1878

üdv mindenkinek

 

elolvastam ezt a fórumot és rengeteg jó cuccot építettetek, le a kalappal!

 

ha minden jól megy a jövő héten elkezdek megépíteni egy égőfejet.

 

a vezérléssel kapcsolatban lenne kérdésem. láttam egy linket itt ami egy ídőköz kapcsolóra mutatott. ebből egyenlőre elég 1 darabot beszereznem?(nem tudok most egy pls modult venni) ez csak 3500ft körül van. miket kellene még vennem ehhez hogy össze tudjam állítani az adagolás vezérlést?

 

van értelme egy időalapú vezérlés mellé még egy nyelveset is beépíteni?

Nono29 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1877

Sziasztok!

 

Láttam egy égőfejet, igaz ez pelletre használják, de nekem tetszik a kialakítása. A fej fésü szerűen van kialakítva és minden második "fésüfog" tud mozogni egy excenteres pályán, így a hamut saját maga egyre kijjebb tolja, és a hamu sem tud összeégni nagyobb darabokra.

oborti Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1876

nem tudom a tüzelönél a suj menyire mévadó mert minden fajta tüzelőnek más a fütő értéke. szerintem a suj kiindulopontnak jo a liter is csak egy megközelitő tényező. a külömdöző fajtáju növényeknek jelentős lehet a fütő érték külömbsége.a tüzelöanyag fogyása énszerintem nagyonsok tényezön mulik mert minden nap más a feltétel, és máslehet a tüzelöanyag összetétele. egy kis páratartalom változás is okoz meglepetést a kazán étvágyán.

 

Totya3 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1875

Abszolút. A pelettel semmi gond nincs...

Előzmény: 77laca (1873)
Totya3 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1874

Akkor vessük össze:

 

30kg fa, légszáraz(25%) 30kg/nap x ~15MJ = 450MJ/nap

(Mindegy hogy kemény, vagy puha, mert a fűtőértékük a víztartalomtól függ, nem a fajtától. Fajták között 1MJ/Kg eltérés van. Persze a kemény fából egyszerre több kg fér a tartályba és talán másképpen ég egy kicsit.)

 

25Kg napraforgóhéj(nincs benne olajos maradék), 25kg/nap x 18MJ/Kg =  450MJ/nap. (100m2 lakás, alul teljes pince)

 

Látod ugyanannyi, mint neked! (pedig milyen ócska a hőcserélőm és a többi vélt probléma, ugye..)

Ha kordában tudnám tartani a héjat, akkor én is le tudnám lassítani az égést.  Sajnos nem tudom, ezért van szükségem arra, hogy bizonyos időszakokra(kb. 2-3órákra) kikapcsoljon(különben 24fokot csinál és rossz hatásfokkal lefojtva ég!)). Az is igaz, hogy nekem kissé jobban ingadozna a hőmérséklet, olyan 22 és 20 fok között, de ez egyébként jót tesz a penészesedés elkerülésére(a folyamatos hőmérséklet kedvez a penészgombának...), és abszolut nem zavaró.

 

Köszönöm az adatokat, ha nem bánod, majd nagyobb hidegben is összevetnénk!

Előzmény: oborti (1872)
77laca Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1873

üdv gábor. laci vagyok érdeklödöm az égetö felöl,hogy pellet égetésre alklmas e?

Előzmény: Vizslásgabi (1421)
oborti Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1872

30-35kg nyárfa 24orás fojamatos fütés  a kemény fát a hidegre tartom.

Előzmény: Totya3 (1871)
Totya3 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1871

Tudom. Hogy jön ki a hamu? Hogy ég a tűz, ha felette hamu van, vastagon? (alacsony tüzelő szintnél, "kis teljesítménynél")

 

Másik, hogy bckm javaslatát támogatva, inkább kg-ban adjuk meg  a tüzelő fogyását.

 

Nekem jelenleg 200liter héj fogy naponta, ami 25kg. A szoba átlagban 21..22°C

Neked mennyi(kg) és miből?

Előzmény: oborti (1870)
oborti Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1870

akupban ég a tüz

Előzmény: Totya3 (1869)
Totya3 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1869

Ugye ez csak vicc tőled! :) Még hogy én időkkel szöszmötöljek! Soha az életben nem állítod be, főleg, ha nem egyenletes a fűtőanyag minősége! Én ilyet soha nem hagynék itthon egyedül!

 

A kúpot evidens hogy felfelé bővűlve kell tenni, ilyen dolgokat ne írj le, mert ez olyan, hogy a kerék kerek! ;) Ettől még ha félig töltöd meg először tüzelővel, majd begyújtod, onnan a hamu soha nem fog kijönni, mert a kúp pereme 5cm-el feljebb lesz, mint a tűz síkja... Ez nem működhet. Jobban gondold végig!

 

K hőelemek az érzékelők, max 1300°C elvileg. Ahová tenném, ott üzemszerűen 500°C körül lenne a parázs, amikor leég addig(kb 3..5cm-el lenne lejjebb, mint a tűz síkja). Ekkor adagolok be adott ideig, ami mindig ugyanannyi szintet fog tartani. Csak az első beadagolást kell valahogy kontrollálni. De lehet, hogy erre egy előrébb elhelyezett nyelv is alkalmas. Onnan is lehet tudni, hogy mennyi idő kell még, hogy a fej megteljen szintig.

 

Az utánégető javaslatodak köszönöm, megfogadom! Egyelőre csak sima vasból lesz, mert lehet, hogy az egész fejet kidobom és visszateszem a hagyományosat, ha nem sikerűl jól! :) HA jó lesz, az egészet saválóból készítem, vagy kicserélem a cső végét hőálló betonra...

 

A kazán a pincében van a szint jó. Az értékeket fejből írtam, most megnéztem, 40°C nál már elkezd emelkedni a visszatérő is. Soha nem volt gond ezzel, jól sikerült...

 

 

 

 

Előzmény: oborti (1868)
oborti Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1868

a kupot a nagyobb átmérővel felfele kell tenni. a szinten tartás az adagolo és a levegő szinkronizálásával érhető el. beálitasz egy adott levegő mennyiséget és ahoz hozzá álitod a kellő mennyiségü tüzelő anyagot adig amig a szint nemlesz megfelelő. az időrelé kapcsolását variálod. de ezt forditva is csinálhatod, a tüzelő menyiségét álitod fixre sürü kis adagolással és a levegő menyiséget álitod be hozzá hogy ideális legyen a szint. utánégetőt rakhatod magasabbra 5-10cm az átmérő is lehet egy kicsit nagyobb, de ha lehet saválobol vagy ha tuc szerezni öntvény (vas)az is jo lenne. a méh be nézzél szét hátha találsz vas öntvény csövet az egyéb idomot is betudod szerezni olcsobban.a plc érzékelőire nem tudok javaslatot adni az elhejezésre mert nem ismerem nem tudom mit képesek elviselni.

 

a fütés rendszeröl csak anyit utoljára, 35-40 fotol már forognia kéne.vagy sok a kanyar a vezetékben vagy a kazán szitje nemjo a radiátorokhoz képest.

 

Totya3 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1867

133x4-s 90°-osat veszek ma, más nem nagyon van ekkora méretben. 4000.

A kúpos megoldást értem, de azt még mindig nem, hogy ha a kúpban kevesebb az anyag, hogyan fog kijönni a parázs, mikor a perem alatt ég!? Az égés során a hamu össze fog gyűlni a tűz felett és nem esik ki addig, amíg annyi nem lesz, hogy már túllóg a peremen. Ekkorra viszont vastagon elfedi a tüzelőt. Valamit rosszul látok szerinted ebben? Én a peremig gondoltam kitolni a fűtőanyagot, hogy körbe le tudjon esni az ami elégett.

 

Nem látom értelmét ilyen szinten leírni, mert nem tudok és jelenleg nem is akarok változtatni. Ha sikerül a szakaszos üzem, akkor nem lesz nagyobb gondom.

Írtam, hogy kb. 15-20°C van az előre és a visszatérő között. A visszatérő hőfokán látni, hogy 45..50°C-nál indul meg a víz. Egyértelmű. hogy keringtető nélkül nem lehet ez alá menni, bár nagyon lassan átmelegszik 45°C alatt is. Lényeg, hogy nem szeretnék most keringtetőt beszereli, nincs rá lehetőségem és kedvem se(víz leereszt, hegeszt, fúr farag(2"-os csövek!), 30ezer a szivattyú stb...).

 

Az utó égetőről kérdeznék. Milyen magasan kellene lennie a perem felett? Inkább a lángot kéne ellássa, mint a tüzelőt, jól gondolom? Egy glóriára gondoltam, amit a felvezető levegőcső tartana. Így a seprű is elférne alatta. Külön járatot gondoltam neki, kintről állíthatóan. Igaz, kicsit tartok tőle, hogy hamar elégne, ha a lángban lenne(ha működik savállóra cserélem). Mekkora glória átmérő kéne? Nagyobb mint a kilépő cső átmérője, ugye?

Szerinted nem baj, hogy ha a fő levegő a tüzelőn keresztül áramlik a tűz alá?(láttad a rajzokon, hogyan vannak elhelyezve a fő levegő furatai.)

 

 

Előzmény: oborti (1866)
oborti Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1866

minimumra álitva a fej kemény f porral.

 

nagyob vaskereskedésekben lehet kapni minden féle csöhöz idomot, külömböző szögüt. de valószinü megkel rendelni.

 

a kupos megoldánál,az adagolást kel a ventivel összehangolni a megfelelő szinttartáshoz. az átmérö változtatásával az égőfej teljesiményt lehet változtatni.

 

egyszer már irtam hogy irjálle mindent a fütés rendszeröl de lehet nem jol fogalmaztam. irjále mindent hány lekötés mik a csöméretek kazán teljesitmény radiátor tipusa és mérete az épület nm. az a sejtésem hogy kicsire van tervezve a fütésrendszered vagy magas hőfokra tervezték, vagy a gravitácio nics rendben.érdekelne hány foknál indul a viz begyujtás után, felfütöt rendszernél menyi az elörmenő és a visszatérő hőfoka.

 

az én rendszerem is gravitáciosnak indult és csak akkor jöttem rá a szivattyu hasznára, amikor beépitettem teljesen megváltoztatta a fütési paramétereket,és szokásokat.

szerintem te is ezt tapasztalnád. akor tudnád igazán kihasználni a plc tudását a kazánt is kisseb hőfokon kéne járatni.

 

Totya3 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1865

Még arra reagálnék, hogy oldalt evinni a levegőt és alul ajtó. Erre gondoltam én is, de félek, ha alul túl sok hamu gyűlik össze, akkor nem tud kihullani aminek ki kell. Alul nem sok hely van a fej alatt.

Az ajtó is bonyolult lenne, mert hogy záródna vissza? Félek, hogy bekerül alá valami, stb. Elvileg valóban jónak néz ki, csak ahogy az ember mélyebben belegondol, előjönnek a problémák.

 

Ha felül söprögetem, akkor az biztosan lejön. Néhány ráadagolással a hamu is kijön, főleg, ha kerek. A kerek esetében nehezebb az utóégetőt elkészíteni, és a levegőt adagolni a fő áramba a tüzelő alá, de végül is nem lehetetlen, külön csövekkel lehetne operálni. A leseprés is könnyebb, mert rövidebb utat kell megtennie a karnak. Próbálok felhajtani csövet...

 

Még a szint érzékelését nem tudtam kiötölni. Valószínű csak egy pozíció érzékelő lesz, ami az első beadagolást fogja meg. A fő adagolást hőméréssel a visszaégés kezelése során tapasztalt megoldással próbálom vezérelni. A nyelv nem fér el, a seprű karral útban vannak egymásnak. Egyébként is félek nem jól érzékelne a felgyülemlő hamu miatt, ha felette lenne. Oldalt pedig félek, hogy nem egyenletesen ég le, ezért elképzelhető, hogy ferdén feljutva elégetlen anyag kerül ki a hamuba, vagy egyszerűen visszaégne úgy, hogy nem érzékelné a hamun felkadt nyelv. A hőméréssel pedig az a gond, hogy jól kell tudni meghatározni a mérőpont helyét. A hőelem sem mindegy mennyire nyúlik be és milyen szögben, mert elhajolhat, ha meg túl durung, elakad rajta a tüzelő. Szép az élet! :) 

Előzmény: oborti (1861)
Totya3 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1864

Szia! Köszönöm az észrevételeket! Igazából először csőre gondoltam, csak a zsalu nem fért volna bele, ezért lett kocka. Most, hogy a zsalu úgy tűnik elhagyható, valóban vissza lehetne tértni a csőhöz! Igen a sarkokra gondoltam én is futólag, de igazad van, ez a veszély fennálhat! Én tegnap terelő lapokra gondoltam a sarkokba, de már késő volt nem rajzoltam bele.

De valóban a cső lenne a jó. A bajom, hogy nem tudom mekkorába lehet hajtani egy ekkora csövet, illetve lehet-e kapni 45°-ost!? A 90°-ostól félek kicsit, nem biztos, hogy feljut benne az anyag, lehet megfojtja a csigát.

 A kúpos megoldással a baj, hogy hová jut a hamu, ha lejjebb van a tűz síkja. Egyébként az ötlet jó.

 

Én is szabályozni fogom a hőfokokat folyamatosan, de akkora a tehetetlensége a rendszeremnek és olyan kicsi az energia igénye, ha már elérte a hőfokot, hogy nem tudok olyan széles sávban teljesítményt szabályozni. Ha kicsi lenne a fej, fél év lenne míg felfűti a rendszert, ezzel a fejjel is 2óra legalább, mire megérzem, ha hideg szobáról indulok és 280 füstöt kell beállítanom minimum, hogy legyen látszata. Ha meg elérte a szoba a hőfokot, akkor meg 200°C füsthőfok beállítása esetén is 55°C vizet tart, ami sok. Tegnap is 23 fölé ment a szoba estére. Kissebb füsthőfokot nem tudok tartani, mert az visszaégéshez vezet, azaz a tűztartáshoz érek. Szotyi esetén a visszaégés nagyobb sebessége elég nagy gond, valamint vedd figyelembe, hogy sokkal nagyobb a fűtőértéke, mint a fpornak. Jövőre biztosan építek egy hőcserélőt, mert ez is nagyon gyenge, de akkor még kisebb teljesítmény kell majd.

Az is fontos, hogy a gravitációs fűtés egy bizonyos hőfok alatt nem működik. Ez is a szakaszos fűtést igényli, azaz energia csomagokkal tudok csak hatékonyan hőfokot tartani.

Szóval az, hogy le tudom kapcsolni a kazánt, nem azt jelenti, hogy ez nem 24 órás fűtés, sőt...

 

Egyébként az nagyon érdekelne, hogy a fenébe sikerült neked óránként 2 literes(régebben írtad, hogy 50 literrel elketyeg 24órát enyhe időben), fogyasztást elérned! Ez nálam szotyihéjjal teljesen lefojtott állapotban is több, vagy 5x! Hogy ég neked akkor? Vagy nem is lánggal ég? Akkor milyen az égés hatásfoka? Szóval nem értem... :)

 

A csigám 27-et forog percenként, ha jól emlékszem.

Előzmény: oborti (1861)
oborti Creative Commons License 2011.11.14 0 0 1863

arra ügyely tüzelő tipusátol és tárolt mennyiségétöl is függ mert a tartájt tüzelő anyag hoz kell csinálni. a legtöbb tüzelőhöz mozgatókel.

Előzmény: icemannn (1859)
oborti Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1862

a csiga mennyit forog

Előzmény: Totya3 (1860)
oborti Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1861

ha marad egy kis parázs ujra gyulladhat. nem tudom hogy van e annyi helyed,a levegőt oldalt elvezetni,az égőfej vizszintes aját zsaluval vagy ajoval nyithatová tenni. a kipergő anyag égőfejen kivül eléghetne az nemszámit veszteségnek.mert az is a kazá vizét melegiti.

arra gondoltál e,az égőfej sarkaiban hamu lerakodás jöhet létre.

 

ugyan ezt hengeresen is kitudod alakitani, a megfelelő hosszuságu csőre egy könyököt teszel 90 vagy 45 fok a levegő járat ugyanigy csak nagyobb átmérőjü csövet és könyököt ráhuzol a kécsőrétegközt megy a levegő. (de szerintem láttálmár ijen kialakitást) a könyöknél betudod épiteni a zsalut, ujra inditásnál nagyobb adagolást programozol és kitol

ja a bentmaratt hamut. az ives térben nemhiszem hogy hamulerakodás jönne létre.

az égőfej telyesitményét is lehetne változtatni a fej tetejér tőlcsérttenni az átmérő változtatásával változna a telyesitmény.

kanadai videokon láttam szotyira ezt a megoldást.

 

saját tapasztalat én a fojamatos fütés hive vagyok.én a radiátorokat csak anyira fütöm amennyi a lakás höigénye a ventilátor telyesitményét variálom. probálok ojan hőfokot beálitani a kazánra, a szobatermosztátnak minnél kevesebb dolga legyen.

az ideális fogyasztás megfelelő mértü égőfejel lehet elérni. ha nagy az égőfej töbletfogyasztás keletkezik.

 

Totya3 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1860

Én 160W automata mosógépmotort, 600-as fordulatút.

Előzmény: icemannn (1859)
icemannn Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1859

Sziasztok!

Ki mekkora motort használ, a csiga meghajtására?

Totya3 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1858

Gondolod, hogy át lehet úgy melegíteni, hogy begyújtaná az anyagot? Mennyi idő, mennyi energia?

A levegőáramban lévő cekász(kantal huzal) nem tud elégni(hajszárító pl), csak nem szabad a levegőnek megállnia, miközben fűtöd. Ilyen huzalt lehet kapni. Rá lehet tekerni valami hőálló keretre(hőálló beton, csillámlemez, egyéb hőálló lemez, samott lemez). A csövet is ki kell bélelni szigetelő, hőálló anyaggal(ugyanezek lehetnek), nehogy hozzáérjen a csőfalhoz.

Másik megoldás, egy gyári piacos hőlégfúvó. Én lehet ezzel próbálkoznék elsőre.

Előzmény: pomi01 (1855)
Totya3 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1857

Túlreagáltam, ne haragudj!

 

Kicsit átgondoltam az egészet és eldobtam a zsalut. Arra gondoltam, hogy mi lenne, ha magát a parazsat lökném ki a fejből ha le kell állni? Akkor nem kell a zsalu. Itt az elképzelés:

Ha le kell állni(megvan a szoba hőfok) beadagolgatok néhány tapasztalati időtartamig és lekotrom az anyagot a karral, amíg tiszta anyag marad. Kicsi megy veszendőbe is, de az minimális ahhoz képest, hogy ma pl, 4órán keresztül 22 fok volt a lakásban, miközben a kazán állt! Ennyi idő alatt nekem a visszaégések következtében 50...75 liter is elmegy, ami majdnem elég lenne 12 órara. Még képlékeny, ha látsz elvi hibát jelezd! Köszi!

Előzmény: oborti (1853)
michy77 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1856

Szia Gábor!

Nagyon szépen köszi az elismerésed!

Előzmény: Gogol4 (1848)
pomi01 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1855

Most azon tűnődtem / nézegetvén az IWABO égőfej gyújtását / hogy ha az előmelegítő szakasz alá raknék be egy fűtőszálat és az izzítaná át a lemezt......? Szerintem nem égne el mert működés közben nem éri nagy hő, meg az alatta áramló levegő hűtené annyira hogy nem lenne baja.

Előzmény: Totya3 (1852)
oborti Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1854

toty3 amit leirt az jó csak acsöbe forrasztó pálka cekaszt tegyél az amugy is nagy höfokra van tervezve és a formája is alkalmasrá kb 10cm re a tüztöl amugy 500fok az üzemi hőmerséklet.

Előzmény: pomi01 (1851)
oborti Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1853

bocs ha roszul jött ki amit irtam de nem szándékos volt.csak arra szeretem volna utalni hogy te hamarabb jelezted a problémát mielöt megemlithettemvolna neked. 

Előzmény: Totya3 (1850)
Totya3 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1852

Szerintem csak az lehet időtálló, amit nem ér tűz. Ezért a levegőjárat felől kéne megoldani a problémát. Egy külön csőbe kéne tenni egy cekászt, ami felizzik és a rajta áthaladó levegőt forrósítja. Ezt kéne vezetni a fűtőanyagra. De igazából még nincs elképzelésem, hogy melyik részére. Pontosan kéne pozícionálni a fűtőanyagot és a befúvást egymáshoz képest, mert különben nem hiszem, hogy lángra kapna. A fejtervem esetében egyszerű lenne, mert csak a nyílshoz kéne vinni a cső végét. Hagyományos fej esetében nincs ilyen határozott pont. Persze a nyelv meghatározhat egy ilyet, talán működne is.

Előzmény: pomi01 (1851)
pomi01 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1851

Szevasz! most teszteltem egy villanyrezsó fűtőszálát. Ez a fajta úgy néz ki hogy egy ellapított vékonyfalú csőben van elhelyezve a cekász. Amikor feszt kap akkor vörösen izzik az egész cső. Jó lenne csak az a baj hogy nem tudom a megfelelő alakra hajlítani mert eltőrik a külső csőburkolat. Úgy terveztem hogy a csiga nyílása köré egyengetem valahogy hogy ne legyen útba a betolásnál a tüzelőnek,de nem sikerült a művelet. Kaptam egy tippet az izzítógyertyás változatra:Esztergáltatni kellene egy réz kupakot / nem túl vastagot / az izzítógyertyára. Az védené az elégéstől. A gyertya elkezd izzani és ezáltal a réz is átmelegszik lehet hogy még izzik is, és így gyújtaná be az anyagot!?

Előzmény: Totya3 (1850)
Totya3 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 1850

"sejtetem hogy hamar rá jösz az ujra inditás problémájára."

Ezt úgy mondod, mint ha te korábban jelezted volna, hogy ez gond lehet! Kicsit rosszul viselem, mikor valaki hülyének néz és úgy állítja be a dolgot, hogy "megmondtam".

 

A javaslataid egyike sem oldja meg a problémát. Arról nem is beszélve, hogy könnyű csigabigákat javasolgatni, de kérlek, rajzold már le, hogyan tennéd bele, hogy meghajtható legyen és ne akadályozza a beadagolást!

 

Ami talán működne, az egy a száj felett elmozduló hamuzó kar, ami lesöpri a felhalmozott hamut a begyújtás kezdetekor(ez egyszerű mechanika lenne). Némi fűtőanyag veszteséggel ki lehet kísérletezni azt az időt, ami a felhalmozódó hamu lesöpését garantálja és a begyújtást megoldja.

Másrész ki kellene próbálni, hogy a fejben lévő tüzelő mennyisége mekkora mennyiségű hamut okozna. A másik hogy ha leálláskor a fejben lévő anyagot még sok levegővel égetném el, akkor nem keletkezne üveges hamu, csak kevés. Az ilyen hamu egyébként is összeesik nyomásra. Szóval az is lehet, hogy olyan kevés lenne a hamu, hogy az nem is számítana. Még eldöntöm, hogy elpazaroljak-e kudarc esetén, annyi vasanyagot a kísérletre... 

 

A szakaszos üzem szükségessége egyre inkább bebizonyosodik. Ma próbáltam több beállítást, ahol alacsony(160..200) füsthőfok mellett(kevesebb levegő) a fűtőanyag fogyását figyeltem. Tartotta az 50°C vizet, de szinte ugyanannyi fűtőanyag fogyott, mint ha hagytam volna magasabb füsthőfokon, ami 65°C vizet eredményezett volna. Természetesen a hőcserélő megoldaná a veszteséget a kéményen, de akkor a víz lenne szükségtelenül meleg. Lényeg, hogy szükség esetén le kell állítani a fűtést, mint ahogy bármelyik gázkazánt, vagy cirkót, hogy feleslegesen ne fogyjon az anyag.

Előzmény: oborti (1846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!