segitséget kérnék.van egy szuper 50 zetorom, nem megy rendesen a hátsó kihajtás terhelésnél le áll a TLC bordás hajtása. hol lehet állitani, vagy esetleg valaki vállalná a javitást köszönöm
Küldj egy email címet légszíves.(túl nagyok kicsinyítve is ide a képek :/ )Lefotóztam a váltót,de nem tudom,hogy hol van a retesz ami írtál.Ha bekarikázod és/vagy le írod hol nézzem,hogy jó-e azt megköszönöm.(virrasztok kicsit a válaszért,mert reggel kéne csináljam már,meg kíváncsi vagyok,hogy hol lesz) :)
Szét húzás marad sajnos :/ Az üres retesz golyója nem volt benne.lehet,hogy amikor a régi tulaj szerelte le esett és begyűrte alul a villa ezért nem mozdul.A villáknál van felül reteszük?Ha van gondolom jó játék vissza rakni majd :/ Te merre laksz,hogy ismerős vagy mifelénk?:)(nincsen vagyis nem tudják,hogy van-e bendixük akinek a linkjét küldted)
Szalatnakon van a traktor pontosan. Szerintem a csuszkán tud mozogni,mert egy milit jár rajta azért.Alul a villánál lehet valami :/ Már várom a választ a kapott címről a bendixről.(köszönöm) Holnap szét húzom ha lesz időm rá,mert idegesít nagyon már ez.Még egy kérdés.Elöl a hídnál van valami határoló a kormányzásnak?,és van valami persely?(függőcsapszeg-es?) picit mintha lógna. Neten kerestem,de nem találok,nincs valahol szerelési útmutató,robbantott rajz? Te merre laksz,már kíváncsi lettem én is :)) rande@citromail.hu Ha esetleg van képed a járgányodról :)
Ha a kapcsolóvillák rudazatát ki akarod venni,ahhoz tényleg szét kell húznod a traktort ! Mielőtt széthúznád, a helyedben azért tennék egy próbát ,felmelegíteném a kapcsolóvilla csúszó részét / ill. a most nem csúszót/ egy kis gázlámpával.
Egy próbát mindenképp megérne ,mert nem kis munka lenne ha szét kellene emiatt húznod az egészet. Melegítés előtt tegyél alá valami védőlemezt,vagy többrétegű alufóliát ! Ha mégis úgy döntesz ,hogy széthúzod,a tengely kivételénél vigyázz a golyó bele ne pottyanjon a zsírba !!
Igen Baranyában van,Komló mellett. persze nem kaptam bendixet csak olyat ami hasonlít rá de nem 11 hanem 10 fogas.Valami őrült áron lett volna 24 pénzért :/ Vicc. igen a fogaskerék van oda sajnos.A másik problémával nem vagyok előrébb még.A váltó dologgal nem boldogulok :/ Le vettem a fedelet,de az előző tulaja, nem olajat hanem félig folyós zsírt rakott bele, ami még nem baj,de alig látok tőle.nem tudom,hogy mi lehet a gond,hogy a jobb oldaliakat nem veszi.Úgy láttam,hogy a menet irány szerinti jobb oldalon húzza, tolja a villa a kereket,de a másik oldali nem csinál semmit, meg sem mozdul.Pajszerral sem tudom ki be tolni.Gondoltam,hogy ki kellene szednem a két csuszka tengelyt amin csuszkának,de gondolom,hogy csak a motor irányába jönnek ki valahogyan.Szét kell húzni hozzá ha ki akarom venni az alsó fogaskerekeket,hogy megtudjam nézni a villánál,hogy mitől akad?(már ha az akad) mert gondoltam,hogy van valami retesz felül és az nem engedi a váltást de nem látok semmit csak középen az üres/terep-nél a hernyó csavar alatt.Ötlet tanács,hogy mi lehet?
ÜDV! Volt egy órám még meló után szerelni. Az önindítót levettem, teljesen le van nyalva a bendixe. Azt remélem,hogy holnap kapok Pécsen. A kormány holtjáték is megoldódott.Levettem a vonórúd karját, tökéletes, nincsen holtjátéka a kormányműnek. itt csak az ék a ludas.Az előző tulaj kicsit rakott bele és sokat kotyog.Már csak a váltóban bízok,hogy csak retesz hiba lesz :/ Szeretnék vele már "repeszteni" :) hétvégén :)) Jó ez az oldal,köszönöm szépen! Még lesz biztosan jó pár kérdésem.Remélem zaklathatlak titeket itt.
Majd ha minden működik rendesen, akkor még jobban fog tetszeni ! :-)
Ha csak a baloldaliakat veszi, akkor a jobboldali váltórudazat a működőképes.
Tehát négy sebességi fokozatodnak kell lenni. Z1- 1, Z2-4 . Feltéve, ha működik rendesen a középső állás is, a két üres fokozattal.
Lehetséges,hogy a baloldali megszorult a retesz miatt, vagy egyéb kulissza problémád is lehet.
Ellenőrizd le a kormányrudazatot,a kormányösszekötő gömbfejeket, a mankóstengelyt
is , ha ott nincs lógás / kétlem, ezek ráadásul összeadódnak/ akkor tudsz állítani a kormányművön is.
Ha nagyon kopott a csigakerék,át lehet fordítani a nem használt felére,a házban,és az excenteres tengelyperselyen is van állítási lehetőség.
Természetesen a kormánytengely csigáját is le kell ellenőrizned,hogy ne legyen hosszirányú lógása.
A sebváltófedél leszerelése meg sokkal egyszerűbb mint az MTZ-n !
Az önindítód ha zajosan pörög fel akkor a fogaskoszorú is oda lehet, ha csendesen akkor egyértelmű,hogy a bendix nem jó. Ill. előfordulhat, hogy már a kapcsolódás előtt felpörög az önindítód,de ezt a hang alapján meg lehet különböztetni .
Nem mondom ,hogy egyszerű,de a fogaskoszorút is át lehet helyezni a lendkeréken ha menthető.
Az alkatrészbeszerzéssel én is gondban vagyok ,mert nekem messze van, de Szlovákiából sok minden beszerezhető viszonylag kedvező áron .
Üdv Urak! Vettem egy K25 Zetort.Soha nem volt még ilyen veterán trakim csak MTZ-m.Nagyon tetszik és vettem egyet,de ha a sebesség fokozatokat nézzük akkor a váltókartról menet irányba nézve csak a bal oldaliakat veszi be és a kormánynak van fél fordulatnyi holt játéka.Kormány művet lehet állítani ezeken?ha igen hogyan kell? A váltóra van tippje valakinek így látatlanban,hogy mi lehet?Be kukkantottam már a váltókar helyén de tiszta minden és törést sem látok.Le kell vennem a fedelét sajna.Még egy hibája van, leszalajt sokszor az önindító.Nem szedtem még le,de gondolom nem lesz szerencsém és nem csak bendixes lesz hanem koszorús :/ Hol lehet venni földi áron 25 alkatrészeket?
valaki tudna nekem küldeni szervós zetor szivattyújárol képeket. hogy van bekötve a szervószivattyú meg ehez hasonlo dolgok miatt..
átalakitottam az 5611-esem szervósra, csak most egy zil szervószivattyú van rajt, de szereztem egy gyári zetor szivattyút, amit szeretnék feltenni, de nem tudom hogy vannak a bekötései.
Adagolót kellene padra tenni, vagy a csúcsok vannak rosszul beállítva, esetleg rossz pozícióban. (csúcson a fekete rovátka KÖTELEZŐ, hogy függőlegesen felfelé álljon)
Egy kis segítséget kérnék. Ágdarálót szeretnék traktor kardánra csatlakoztatni. A darálónak közvetlen hajtása, ami szerintem nem a legjobb, mert ha valami beszorul, akkor valami törni fog. Mi a legjobb megoldás, ékszíjjas áttétel, kardán kuplung csonk, kardán szabadonfutó csonk? esetleg valami más?
Helló! Nekem viszont olyan gondom van hogy, a zetorom közép fordulatszámon füstöket dob és rángat kihagy valamelyik henger. 13 új porlasztó csúcsot cseréltem már de nem változik a hiba bekormolódik a csúcs és leáll majd felgyülik a dugattyúfenékben a gázolaj. Ha újat rakok bele 1-2 órára megszünik a hiba majd újra kezdi a rángatózást és csak a közép tartományban csinálja már nem tudom mit csináljak
Új gép vásárlásán gondolkozok, amit elsősorban szőlőben használnék.
MTZ 892.2 tűnt eddig a tuti befutónak a nagyon kedvező ára miatt, de tegnap a kereskedő a fülembe ültette a bogarat a Zetor Major 80-al. Árban nem akkora a különbség mint gondoltam.
Tudnátok véleményt mondani pro és kontra a két gép összehasonlításáról, illetve a Zetorról. MTZ már van a portán, Zetort nem ismerem.
szia a keletagro oldalán meg lehet találni,asszem 290mm a lökete,a löketek asszem egyformák csak típusonként a dugattyú mérete változik.pl.c-75,c-100 munkahengernél mindig a dugattyú átmérőt tüntetik fel,a hossz egyforma ha jól tudom