4 hónapja vettem xenonizzót a gépbe, és láss csodát, tegnapelőtt kiégett a jobboldali. Tegnap meg a baloldali :/ Tényleg nem hosszú életű darabok.
Csak a tisztánlátás miatt pontosítanék: feltételezem nem valódi xenonizzót vettél, mert így megtévesztő a megfogalmazást, hanem közönséges halogénizzót, ami nem kisüléses módon működik, csak xenongázzal is töltött. Mert ugye a xenonizzót az különbözteti meg a halogénizzótól, hogy nincs benne izzószál, csak ívfény. Tényleg csak a félreértés elkerülése miatt írtam, remélem nem gond :))
A kocsinak semmi baja, ellenben 4 hónapja vettem xenonizzót a gépbe, és láss csodát, tegnapelőtt kiégett a jobboldali. Tegnap meg a baloldali :/ Tényleg nem hosszú életű darabok.
Sziasztok! Nincs GP-m van viszont új Corsa-m ua. dízellel mint ami a GP-ben is dolgozik:) Egy érdekességet olvastam a kocsi leírásában: e könyv szerint ezt az 1,3-as dízelt tartósan, károsodás nélkül lehet használni 5100-as fordulaton... Próbálta már valaki ennyire pörgetni?:)
Szerintem meg épp azért kell róla beszélni/beszólni hogy hátha eljut az agyáig és nem teszi többet. Veszíteni nem fogunk vele, mert legfeljebb így marad, de az esély megvan a változásra. És ezt nem csak erre az esetre értem.
Röviden összefoglalom a véleményemet: a világ nem így működik. Lehet ellene küzdeni, meg elitélni, de változni nem fog. :) Csak ennyi. És ezért nem értettem meg, min akadtál ki ennyire. De lehet, hogy csak rossz napod volt.
Szerintem egy tulaj nyugodtan fikázhatja a saját autóját, ha nem tetszik neki. De azt olvastam, hallottam alapon pár órás vezetési tapasztalattal nem ildomos fikázni, pláne nem egy idegen topicban.
Tegyük fel, hogy nekem nagyon megtetszik pl. a volvo s80. Elmegyek, megnézem, kipróbálom, aztán rájövök, hogy nekem ez különböző okok miatt mégsem jön be, és nem veszek ilyen autót. (most mindegy, hogy milyen ok miatt) Ezután szerinted ildomos elmenni pl. egy bmw7-es topicba, és ott fikázni az s80-ast? Egyrészt ott ez senkit nem érdekel, másrészt magadat égeted vele, mert mindenki azt fogja kérdezni, hogy hogy kerül ide egy ember, aki egy olyan autót fikáz aminek nem istulajdonosa, ráadásul egy olyan topicban, aminek olyan autó a tárgya, aminek szintén nem tulajdonosa. Na, ezt jól kifejtettem:)
- 2 évesen mindkét első szilent (a szervizben csak lengőkarral együtt, a hátsók meg csak a hátsó híddal; de ugye nem márkaszervizbe kell vinni), - 1,5 évesen jobb oldali kormány-összekötő, - vezérlésmódosító (×3), - body computer (×3 - a központi zár, ill.az indításgátló kapcsán), - a váltó fogaskerekeinek letöredező darabjait kitakarítani, mert nem veszi be a sebességeket (×3), - 1,5 évesen teljes hátsó híd cseréje a szilentek nyikorgása miatt (×1), - 2,5 év után kormánymű-felújítás kopás miatt (×1 - kikopott valami szigetelés, és a kialakult rozsda kikoptatta az egészet: lötyögött végül rendesen), - 3,5 év után szervomotor+vezérlőegység-csere - 4 év után a második mechanikus kormánymű-felújítás (de ekkor már trélerrel kellett vinni), - fojtószelepház-csere + 2. lamda-szonda cseréje egy időben - zörgések (sok volt gyárilag is, pl. nem rendesen meghúzott csavarok a 3. féklámpánál, de 95%-ban javíthatók), - kisebb mechanikai problémák (mozgó ülés, télen szoruló levegőbefúvó-lamellák) - eltört a fűtőrendszerben 2 műanyag kis alkatrész, amitől nem állította rendesen az aut. klíma a lamellákat, nem jött ki rendesen a meleg levegő, és állítani se lehetett - állításra szoruló csomagtérajtó-zár (csak újkorában záródott magától), - a kipuffrendszer elején a flexibilis cső 3 évesen eltört, - jobb oldali tükörfűtés, - futómű-utánállítás (×2): mivel Budapesten volt használva.
Nem, nem evidens. Miért nem fikázhatná itt! Épp ezt írtam, hogyha fikázni akarja, itt tegye, ne egy idegon topicba, ahol nem fog rá kapni érdemi reakciót a valódi tulajdonosoktól, akiknek valódi tapasztalatai vannak.
Itt már korábban leírtam róla a véleményemet, de mint ahogy irtam külső formára tuti nyerő, nincs mégegy ilyen szép kocsi se a kis se az alsó közép kategóriában, ezért tetszett nekem is nagyon, de miután voltam tesztvezeti és volt időm több szalonban is jópár órán keresztül alaposan végignézni úgy éreztem, hogy a belső tér és a praktikusságbeli hiányosságai miatt nekem nem éri meg az árát.
Azért már a legtöbb dízel "igyekszik" EURO IV lenni, pl. a PD TDI-k is az (DPF nélkül!). Ez azért is fontos, mert pl. nálunk a reg.adóban jókora az eltérés, külföldön meg asszem a biztosítási díjakban számít sokat.
Megkérnélek, hogy egy idegen topicpan ne fikázd a GP-t, pláne, hogy neked nincs is. (remélem nem tartozol az olyanok közé, akik, ha nem tudnak megvenni egy nekik tetsző autót, akkor elkezdik fikázni) Ha fikázni akarod itt tedd, mert így nevetségessé válsz itt is, ott is.
Bocs mindenkinek, vendég vagyok (leendő GP vásárló? :)), de egy apró "belepofázás":
2006-tól csak Euro IV-es új autót lehet itthon eladni. Az 1,4 és 1,6 Hdi-kben (Tdci), az 1,5 és 1,9 dCi-kben sincs pl. részecskeszűrő. Mégis tudja mindegyik az Euro IV-et. Rönós ismerős részletezte, hogy a korábban 65 lovas EURO III-as 1,5-ös dCi-n faragtak egy kicsit, azóta 68 lpvas lett, és a korom egy jó része a kipufogó helyett az olajba megy le... Az olajcsere periódus a korábbi 30 Ezerről visszament 20 ezerre. Ennyit a technikai "fejlesztésről". Az 1,4 Hdi (68 LE) 2002-es születése óta változatlan... (Igaz, volt belőle egy 16 V-s is, 92 lóval, a hármas citrommal árulták egy ideig, de hogy-hogy nem, teljesen eltűnt... Sehol másutt nem láttam azóta. Azóta 90 Lóerősnek az 1,6 HDi-t adják, intercooler nélkül.)
Igazabol nem csalodtam, elegge elvezem, meg nem is akartam neked ugrani, szerintem ha elore szolsz, akkor se ugrottam volna neked, csak leirtam, hogy mi a gondom. Az osszehasonlitast a ket 1.9-esre irtam. Szoval a FIAT 1.9-ese ivott nekem a GP-ben 8 litert, mig a VW-ben 6-ot. Rengeteg dologban jobb a fiat, ezeket felsorolni is nehez, de nekem tovabbra is a TDI a szimpi. Fura, most autozva figyeltem, mennyire nincs hangja a MultiJet-nek, de nekem meg hianyzik az a viccesen kerrego TDI hang. Izlesek es pofonok. Az olajfogyasztassal meg lehet, hogy szerencsem volt, de vegulis nekem tnyleg az szamit, ami nalam van, a tobbiek ilyen szempontbol nem lenyegesek. Szoval a tanulsag: bitang jo auto a GP es azert nem vettem VW-t, mert egyszeruen nincs. Ha Fabiaba lehetett volna DSG-t kerni, nyilvan azt vettem volna, mert elegge megszerettem ezt a motort, de igy a GP volt a legjobb valasztas. Szoval nem csalodtam, csak realisan latom a dolgokat a nagy orom mellett :) Neked meg kulon koszonom, hogy kedvesen valaszoltal, mert igy visszaolvasva a legutobbi hozzaszolasom se volt tul valasztekos...
Igen, én is teljesen megértem kspacey-t, és nem is hibáztatom azért, hogy vannak rossz érzései a GP-vel kapcsolatban. Csak azt kell figyelembe vennie, hogy a 3.0 CDi motorral az az autó a prémiumkategóriába tartozik, a GP pedig nem.
Szerintem nálam nem lesz gond a megszokással. Én eleve tudom, hogy mit várhatok el az autótól, és ha azt megkapom, akkor már nem leszek csalódott. A 75 lovas tesztvezetése kellemes meglepetés volt ahhoz képest, hogy rosszabbra számítottam. Szerintem a 90 lovast szeretni fogom. Ha meg nem akar menni, jöhet majd a box vagy a chip :)))
Újabb 10 év múlva már meggondolod, elindulj-e egyáltalán... :))))
Ennyire öregnek nézek ki :))))
Lehet, hogy már én is abba a korba értem, hogy 1.2-es háromhengerest kellett volna vennem? :O))