Nekem erre azt mondta a szerelom amikor rekerdeztem hogy felejtsem el, mert o biztossan nem jarul hozza, es nem fogja beepiteni nekem az autoba ha nem gyari alkatreszrol van szo. Sorolhatnam a ganyolt alkatreszek sorat mert nap mint nap lehet roluk hallani.
Azt még nem írtam, hogy tegnap egyúttal ki lett iktatva az ablaktörlő automata módja. Most jól működik, az aut. mód helyén van a szakaszos törlés. Egy trükkje van, hogy csak az aut módot kell inaktívvá tenni, az automata - többsebességes módot nem szabad piszkálni és így minden a helyén marad.
OK. köszönöm! Sajnos a héten ügyeletes vagyok, így nem léphetek le SteelCity-ből. De jövő héten mindenképpen megkereslek, nem akarom, hogy bekrepáljon.
Jena elmondása alapján, sajnos nem a cső végén, ami a turbóra csatlakozik, hanem ami a motortérnél van. Ezért 1.6 hdi-nél, a többinél nem tudom, de eléggé le kell bontani sok mindent, hogy a cső kivehető legyen, de rakott fel képeket a 307 klub oldalára, amit nem találtam. De kértem linket tőle.
Ma volt nálam Zolysys ajánlása alapján Jena307 ECU rekkelés ügyben. Előtte csinált egy diagot, hogy mia a helyzet az agy jobb féltekéjében. Egyetlen hiba volt, amit orvosolni is kéne. Az RT3 (PP2000 szerint), amúgy RT4, vagy már nem tudom, hűtőventilátora nem működik (vagy kijelzőben van?).
Szóval ide kéne egy hozzáértő Úr, aki ezt le tudná ellenőrizni, illetve be is tudna avatkozni érdemben, ha fennáll a hiba. Egyébként dobott is hibaüzenetet melegedés ügyében, ezt előtte sose tette.
A rekkelés jól sikerült, persze most sem tépi le a fejemet a g erő. Viszont határozottan jobb alul, illetve 3000-es fordulat felett is fickósabb lett. 130km/h felett is jobban szedi a kilómétereket. No, nem annyira vágott oda az ECU-nak, csak finoman. A 2.6 bar-os max. turbónyomás most kicsivel 2.7 bar alatt van.
Sikerült átélnem az első FAP regenerálást, amit online elkaptunk Jena kollegával, így láttuk, hogyan változik a katalizátor hőfok és egyéb, általam nem megjegyzett paraméter. Az egész kb. 5 perc volt és mindez városi használat során. Már bekanyarodtam a beállóra, amikor fura, mély, amolyan "vödör" effetktus hangok jöttek az autóból, így folyatattuk utunkat, nem álltunk meg, kimentünk a városból. A pillanatnyi fogyasztás is erősen megnövekedett.
Még egy tanulsága volt a találkozónak, hogy a tegnapi napon szedte ki egy hdi-ből a turbóra menő olajcsőből a benne lévő fém szűrőt. Ez a fém szűrő, ha eldugul, akkor mindenki el tudja képzelni, hogy mit tesz a turbóval. Ajánlása, hogy mihamarabb szedjem ki a csőből a szűrőt.
Szia, pár hete utánajártam a gömbfejcsapágy csere problémának.
Nekem is ezt a golyóscsapágy méretet mondták, sőt át is vertek egy felújított szettel. Nemrég a beépítésnél derült ki hogy nem passzol. De ami bele való az egy hengergördős col méretes carb csapágy, amit nem kapsz meg sima csapágyas boltban. 17körül kapsz az unixnál gömbfejet, ezalatt nehéz megúszni a felújítást.
Nem lehet beindítani se hidegen se melegen.Csak hideginditó spré-vel.A fordulatszám is csak 4 ezerig ment fel.
Próbáltam kitakarítani a magasnyomású szivattyú minden részét amihez hozzáfértem.Gázolajszűrő 2 hete volt cserélve.
Sikerült egy mánesszelepet levenni (2db csavar fogta) de teljesen tiszta volt.
Levettem egy 4 csavar által fogott fedelet amiben egy nagy rugó és kis szelepek voltak, meg egy acél dugattyú.
Szerinten ez maga a pumpa volt.Kifúvattam levegővel de semmi nem volt benne.Tiszta.
Ezután összeraktam és rövidebb indítózás után beindult magától.Néha csak úgy ha a gázpedált pumpáltam!
Majd újra és újra beindult.Hagytuk lehülni vagy 2 órát és pöccre indult.Elvitte a tulaj tankolni.A kúton már nem bírta megint beindítani!
Van még valami amit ki lehet pucolni rajta?Esetleg képeket tudna valaki beilleszteni hogy mit merre keressek!Előre is köszönöm ha valaki segít!üdv Ottó
Volt már szerencsém csapágykatalógushoz. :-) Csapágyat kiválasztani a méret szerint a legutolsó szempontok egyike. A sajtolás roncsolásmentes oldhatósága megint egy másik kérdés. Persze lehet csinálni, ideig óráig biztos működni is fog, ez sem vitás! Csak ne lepődj meg, ha egyszer megelőz a kereked. :-)
Mégegyszer hangsúlyoznám, a futómű taknyolásáról beszélünk... :-)
Nekem az a véleményem, hogy természetesen meg lehet kerülni a gyártó túlárazott alkatrészeit, lehet okoskodni, jó megoldásokat találni gányolás nélkül. Én is elkezdtem ezügyben nyomozni, de gyorsan le is beszéltem magam. Ez mégiscsak egy futómű alkatrész, nem egy ajtózsanér. De te tudod... azért a következő ne a féktárcsa otthoni elkészítése legyen...