Ne haragudj, ezek közül szerinted jó valamelyik az én 2,5 TD-mbe a Lucas Epic helyett a Bosch átalakitásra? Tőled meg tudnám venni csak a kiegészitőket?
Nekem is Lucas adagolós TD Transitom volt,de már mechanikus adagolós.A gondok úgy kezdődtek,hogy a kocsi nem akart 80-nál jobban menni,a műszerfalon kigyuladt egy lámpa.Szerelő mondta,hogy a Lucas adagoló megmekkent,de a javitása elég horror.Keresgélni kezdtem,hallottam az átalakitásról,de ahány ember ,annyifélét mondott hogy nem lesz olyan mint előtte,meg sokat fog enni, meg ilyenek.Zalaegerszegen van egy csak Transitokkal foglalkozó cég hát felhivtam Őket is.Mondtam nekik az aggályaimat is,de megnyugtattak,hogy az ismerőseimtől hallott okok azért vannak mert gyenge adagolót rakattak fel a kocsijukra. Azt mondták,hogy tokkal-vonóval 6hónap garanciával 135.000-ért átalakitják de!!!!!!!ha nem tetszik visszateszik a régi adagolómat és egy petákot sem kell fizetnem.Hát ez elég meggyőző volt számomra.Le is beszéltük szombat 9-re és fél12kor már próbaköröket mentem a kocsival.Profin,gyorsan megcsinálták,látszott,hogy nem ez az első ilyen melójuk.Szuper lett,sokkal jobb mint a Lucas.Nincs ingadozás,gázpedálra is jobban reagál,alapjárat finomabb,és ugynolyan gyors.Mondták,hogy 95 utáni bevizsgált adagolót tettek rá mert azzal biztosabb a turbós moci.Összeségében szerintem jobb lett a Bosch adagolóval nem is tudom a Ford minek csinált ilyen Lucas szarokat.Akinek gondja van vele nyugodt szivvel ajánlom a cserét,nekem profin megcsinálták.
Tisztelt FORD TRANSIT-osok! Nemrég regisztráltam itt, mert már más lehetőségem nincs, hogy valaki is helyrehozza a TRANSIT-omat. 3 éve vettem egy használt kisteherautót autót banki hitelre. Hosszú, magasított kasznis. Még van 3 hónap részletem. Immáron az autó szinte nem is megy. összesen 20 ezer km-t mentem vele 3 év alatt, azt is csak autópályán. Az autóm: FORD TRANSIT 100L. (Szerintem busz lehetett, de nálam már kisteherautónak lett véve. Üvegablakok végig. Gyártási éve 1996. A km-órában most 185000 km van (?!) Állítólag az autó sokat állt, mert rádölt egy fa a telephelyen... Az autó 2.5 TD. Természetesen LUCAS adagolós. Az első hibajelenség a turbó leállása volt. Újraindításnál ismét minden rendben volt. Majd egyre sűrűbben jelentkezett ez hiba. Amikor szakadt az eső, ez a hiba eltünt!!! Ma már a sok újraindítás egyszerűen lemeríti az akkummulátorokat. A computerből 4 hibából 3-at kitöröltek, de szerintem megint tele van az agya.Az autóm vizsgaesedékes. A karosszéria javításra szorul és így természetesen festeni is kellene. Szeretnék tanácsot kérni, hogy a motorproblémám javítható-e? Nem vagyok milliomos. Vágjak bele a javításba vagy novemberben eladjam?
Van minden.A régi bosch adagoló is vígan viszi,sőt volt egy tranyó amire azt a régi fajta lucas adagolót tettük ami a 91 előtti modelleken volt,az lett a legjobb.A mostani turbósomon 93 as van.
Ez a nagyobb/erősebb adagolóelemes dolgog tényleg igy van? Mármint, hogy csak az ilyen tipusú mechanikus Bosch adagolók tudják a 2,5 TD Trransit motort megfelelően meghajtani?
Az átalakításhoz szükséges egyéb alkatrészeid is vannak (pl. gázpedál, bowden, stb.)? Annyit hallottam, hogy az újabb Bosch adagolókban van olyan adagolóelem, ami elég nagy ahhoz, hogy a 2,5 TD Transit átalakítása esetén nem veszik el teljesítmény. A tiéd is hasonló?
Van egy adagolóm,de lötyög a gáztengyely amitől ugyan vígan működött de perselyezni kell mert előbb utóbb szivárogni fog a gázolaj.Szóval el kell vinni adagolós műhelybe.
Tudnál esetleg a Bosch átalakításhoz adagolót és a szükséges egyéb alkatrészeket a 60e-hez hasonló áron valahol? Én mindenképpen inkább az átalakításnak örülnék, ebben teljesen igazat adok neked.
Ha mindenképp ragaszkodsz hozzá hogy epic legyen akkor az eredeti adagolót le kell vinni Kecelre és árajánlatot kérni. Egyébként bosch adagoló lehet olcsóbban is.
Bontott epicet nem szabad venni.Egyszer adtam el epicet,de az fent volt az autón,a vevő kipróbálta,ment az autóval,mondtam neki addig nézegetheti amíg akarja.Aztán előtte szedtem le,úgy vitte el.Mondtam neki hogy garancia az nincs. Ha te nem így tudsz venni ne vedd meg,mert megbánod.Az a baj hogy az epic egy fos úgy ahogy van. A számokat nem tudom mennyire befolyásolják a működést.
Az igazság az, hogy most lenne egy működő bontott adagoló 60e-ért, és ez nagyon baráti árnak tűnik. Azonban úgy tudom, hogy három különböző számú Lucas Epic került a Transitokba. Egy 011A, egy 031A és egy 050A végű jelöléssel. Tudnál abban segíteni, hogy az én 031A-s adagolóm helyére a 050A-s felrakható-e?
A Bosch-os átalakítás egyébként 120e anyag + szállítási és szerelési költség lenne, kb. 150e Ft. Nem mondom, hogy ez drága, de az autót csak nemrég vettem, és kicsit elkeserít, hogy a vezérműszíj, szíjfeszítő, olajszűrő, olaj és turbó cső után most még ez a 150 ezres költség is közbejött. Azért lehet, hogy végül mégis ez lesz :(
Pedig a bosch adagoló felrakása a megoldás.Az epic egy nagyon érzékeny rendszer,egy kábelen lévő ellenállás,érzékelő hiba,bármi úgy megzavarja hogy az életben nem lesz jó és maga az adagoló is sérülékeny,nem egy sikeres konstrukció. Egy jó bosch adagolóval minden tekintetben jobbak az üzemi körülmények. Ha mazohista vagy,tudok neked egy adagolóst aki megcsinálja az eredeti epicet,nem olcsón. Ha autózni akarsz nem mérgelődni,vegyél bosch adagolót.Az is elromlik persze de gombokért javítható sok helyen és van hozzá alkatrész. Minden turbósomat átalakítottam,ma is ilyet használok.
A Transitot kb. 4 hónapja vettem. Az órában ~150e volt (kicsit nehéz elhinni). A vezérműszij csere előtt kb. 1.200-at hajtottam, aztán még 600-at a turbó cső csere előtt, végül 200-at a turbó cső csere (tisztára mintha szoláriumról irnék :) után.
Szia! Köszönöm a segítségedet, én voltam az a múltkor is... :D De a 200-250ezres " gyári klíma szettet" kicsit soknak találtuk... Kérdeztem tőlük, mondták hogy írjak nekik egy e-mailt és majd küldenek egy árajánlatot.
Múltkor kérdezte valaki a klíma utólagos beépítését,most mondja egy ismerősöm hogy neki itt csinálták a kisbuszát,elégedett volt vele. http://www.antarktiszklima.hu/
Sziasztok! Néhány újabb kérdéssel fordulnék hozzátok: Van egy 2001-es évjáratú Transit kisbuszunk, amibe nincsen klíma és egyenlőre nemigazán tehetjük meg hogy szereltessünk bele egyet. Viszont kapnánk hozzá (aránylag olcsón) egy nyitható oldalüveget (baloldal, 2.sor) de akkor az eredetit szeretnénk eladni. Szerintetek nem lesz belőle gond ha kicseréltetjük? Tudtok esetleg egy bontót ami át/meg is venné a gyárit ami nem nyitható? - Lehetőleg Pest környékén. Hol lenne érdemes cseréltetni?
A jármű az általad már részben megismert, 1986-os motorral rendelkező tranyó. Ezt javítattma bontott adagolóval Győrben, hazajött de gyenge mint a harmat, plusz két hét és 6000 Km után ugyanott folyat mint a másik ami végleg megadta magát.
Ajkán egy szerelő beszerelne bele bosch-t és nem tom mit teszek a két lucas adagolóval. De jól benéztem a benzines versiont :-(
Lehet hogy leégett a parafa kapcsolótárcsa.Van benne még egy szelep,olajszivattyú és két munkahenger.Javítani lehet,karmantyúkat lehet gyártatni hozzá de a parafa tárcsát nem tudod megvenni.Talán érdemes az alját levenni és megnézni az olajszűrőt hogy nincs benne dugulás.A flex kulcshoz hasonló célszerszám kell hozzá. Tehetsz rá ötös váltót,az egyszerűbb szerintem.Ha kell,tudok adni.
Nemrég találtam erre a fórumra mivel nekem is van egy '89 transitom igy belépek közétek ! A tűzes kisebb gondjait én javitgatom szervizben csak nagyon ritkán jár most van egy kérdésem ha valaki tud segiteni ( ötletek is jöhetnek) akkor irjon.
'89 év, 2,5 szivó diesel, ikerkerekes, 4+overdrive váltója van. Az overdrive olaj nélkül maradt, utántöltöttem de azota nem megbizható (nem lehet bekapcsolni, vagy kikapcsolni, elektronika rendben van)
Egyszerű javitaní az overdrivet vagy tegyek rá 5-ös váltót ???