Ezen a fórumon is szeretném megköszönni ezeket a megható sorokat :))
Remélem így is lesz, és remélem hogy egyszer azért majd megszerveződik egy igazi tiszta GP-s minitali is, ahová majd az OFF-os Stilos barátaink bekéreckedhetnek vendégnek :)))
És mi persze örömmel fogadjuk őket, hiszen egy Stilo látványától mindannyiunknak könnybe lábad a szeme... csak hogy fokozzam a szentimentális vonalat... :))
Van abbab valami kedves báj, hogy mi GP-sek először a stilo topicban örülünk egymás örömének...
No de ez legyen az összes problém!
Itt is csak azt tudom mondani, amit ott, hogy gratula ezerrel; s hidd el, az első órák öröme az idővel csak határozottabb... mindannyiunk érdekében remélem, még sokáig,
Ma délután 4 és 8 óra között 80 km-t sikerült megtennem, és ebből 10 km országút, 70 km város. Rettegtem, hogy majd az elején nekem is 7-8 között lesz a városi fogyi, de nem akart 6.2 fölé menni, ennyi lett a 80 km átlaga. Ez jó. Ha ez még majd csökken, akkor nincs okom panaszra.
És egy kellemes meglepetés: nem rendeltem ülésfűtést, de kaptam bele gratis :)))
Vagy a kieg. fűtésre gondolták, hogy ülésfűtés? Hmmm....
Lehet, hogy távolabbra is világít, ezt akkor tudom elképzelni, ha amúgy a gyári lámpa is világítaná azt a részt, de olyan gyengén, hogy azt már nem látni.
A Yarisnak elég élesen fejeződik be a fénye, de addig erős.
"Megalight" H1, H4 A "Megalight" típus 60%-al magasabb megvilágítási szintet biztosít a vezetõ elõtti, biztonság szempontjából meghatározó útszakaszon.
"Gold" H1, H3, H4 A "Gold" lámpa többrétegû sárga bevonata megnöveli a látótávolságot esõs, havas és ködös idõben ezáltal növelve a biztonságot.
"Allday" H1, H3, H4 Az "Allday" típus többrétegû sárga bevonata biztosítja mindazon elõnyöket mint a "Gold" kivitel, de fehérebb fénye javítja a látáskomfortot és hatásfokot.
"Superblue" H1, H3, H4, H7 A "Superblue" típus speciális neodimiummal színezett üvege nappali fényhez közelítõ fényt ad, növeli a vizuális komfortot és kontrasztot.
"Euroblue" H1, H4, H7 Az "Euroblue" típus burájának több rétegû kék bevonata még közelebb áll a nappali fény komfortjához, így a gázkisülõ Xenon autólámpák fényéhez, még inkább kiemeli a jelzõtáblákat, útjeleket, így növeli a biztonságot.
A Megalight plus sárgás fényű, de inkább hidegebb fehéres felé hajlik már. Lehet kapni melegebb sárgás fényűt is. Van még "Gold", "Allday" , "Superblue" és "Euroblue" a Tungsram választékában, a nevüknek megfelelő színhőmérséklettel.
A tungsgramnak milyen színü fénye van? Különben szerintem sem nehéz izzót cserélni. Egyszer mondjuk az a drót, vagy mi, amit rá kell kattintani a testre leesett, na azzal küzdöttem, hogy visszategyem. Amúgy gyerekjáték.
Valaki írta korábban, hogy visszahül a motor. Nekem is csinál ilyet, gurulok üresben egy lejtőn, és egy-két rublikát visszaugrik. Hm.. Mondjuk nem egészen felmelegített motornál vettem észre.
Tegnap megörtént az izzócsere amitől annyira rettegtem. A legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen jól megoldották. Összesen kb 4 percet vett igénybe, ebből az első volt 3,5 perc, a második meg 0,5 :D! A Megalight szó szerint fény évekkel jobb a gyári osramnál! Egy ilyen cserével kellett volna kezdenem az autó átvételekor.
Dani: Szerintem pedig távolabb is világít! Nemtudom, hogy mentél-e már grandéval éjszaka, mert ez nem úgy működik mint a Stilo tompítottja! Sőt azt is mondtahnám, hogy az sokkal de sokkal jobb volt! Gondolom a Yaris sem olyan jó, de talán az nem annyira gáz még!
> Hogyérted azt, hogy magasabban fog váltani? Tovább pörgeti?
Igen, előbb bemelegszik a motor, ill. a katalizátor is melegen működik/szűr megfelelően. Meg ugye 1500-on padlózva jobban megviseli hidegen, mint 2000-en (pláne turbósnál).
(Ráadásul alacsonyan padlózva sokáig is tart a terhelés, hisz ott még széria esetben nem túl bika a gép, és időbe kerül, míg kivánszorog abból a tartományból.)
> Amúgy honnan veszed, hogy a Fiat is másképp vált hidegen?
Az elv a legtöbb autónál ez. Miért pont a Fiat lenne kivétel?
Hogyérted azt, hogy magasabban fog váltani? Tovább pörgeti?
Smart pl. hidegen picit tovább pörgette, gondolom azért, mert akkor jobban megy a motor, s a turbot nem veszem annyira igénybe.
Toyotaval meg úgy vagyok, hogy automataba rakom, picit nyomom a gázt, aztán váltogat felfele szépen, Smarttal is ezt csináltam, s 80ezer után sem füstölt semmit, hibátlan volt, olajat se evett.
Úgy vagyok vele, hogy van, aki leszarja az egészet, aztán annak is bírja jó ideig, sokak meg nem tudják nem leszarni, mert mondjuk völgyben laknak vagy a kapukiálló meredek...
Amúgy honnan veszed, hogy a Fiat is másképp vált hidegen?
Fogós kérdés. Nem igen találtam még infót én se, így nincs más, mint az autó jeleit figyelni. A hőfokmérőn kívül szerintem az aut. váltód jó támpont lesz: hidegben magasabban fog váltani.
Ha azt veszed észre, hogy ez kezd visszaállni a normálisra (szerintem már jócskán túl leszel a félúton az üzemmeleg állapot felé), akkor elkezdheted jobban nyomni, de csak óvatosan (de mint tudjuk, túlkímélni se szabad, ez is csak egy tárgy: veszélyes helyzetben ne a rózsafüzérre hagyatkozz, hanem a jobb oldali pedálra :).
Ja, és ne feledd, hogy fel lehet pörgetni magasabb (=közepes) fordulatra is, csak ne padlóval; a magas turbónyomást is kerülni kell.
Egy nyomásmérő óra beszerelése esetleg hasznos lehet - kb. akkor előrelépés, mint a fordulatszámmérő. Nélküle is megvagy (és megvoltunk régen), de vele sokkal könnyebb, és jobb érzés tudni, hogy mekkorát tölt épp a turbó.
Igen-igen, én is így értettem, csak rosszul fogalmaztam.
Csalóka lehet, hogy neked már rég meleged, de ő még mindig csak 60 fokon ketyeg, oszt tojással a lábad alatt óvatoskodhacc!
Ezzel kapcs. akkor kérdeznék is rögtön egyet. Nekem még se turbós, se dízel autóm nem volt soha, de ettől még tudom, hogy hidegen - persze nem csak a TD-t - nem gyilkoljuk. A kérdésem az, hogy a GP esetén hogyan definiálhatjuk azt, hogy már nem hideg a turbó, lehet neki finomabban odalépni?