A rugózás valóban ilyen hogy a kis egyenetlenségeknél üt, a nagyokat simán elnyeli.
A c5 1 nél a legjobb rugózás akkor van ha 205/65r15 gumit rakunk rá mert ez a nagy oldalfalmagassága miatt sokat elnyel az apró úthibákból. Nekem volt már minden az autómon ,és elég sok c5-el mentem és elég komoly különbségeket tapasztaltam.
A 3-as c5 már teljesen más futóművel van szerelve mint az elődjei , plusz gyárilag peres és jó nagy gumi van rajta ami nem éppen a magyar utakhoz lett tervezve. Az utolsó igazán jó rugózás a cx-nek volt az ezek után készült modellek gyárilag keményebbre lettek hangolva, a lágy felfüggesztéshez hosszú rugó út kell így viszont nehéz stabil autót készíteni nem véletlenül volt a cx -nek megnövelt nyomtáva elöl , ezt a ds ből örökölte.
A gömbök simán kíbírnak több mint tiz évet és több száz ezer km -ert.
Inkább a használat számít jobban amiket angliából hozok eddig mindbe teljesen jók voltak így közel 10 évesen is bennük van az előírt nyomás. Itt Magyarországon a rendkívűl szar utakon sokkal hamarabb tönkremegy ezért szoktam cserélgetni öket bontottra .
Sziasztok nekem két probléma merült fel a c5-nél. Az egyik az, hogy megyek vele autópályán kb 200 km és ki írja ezt a szöveget: antipollution fault és utána nem akar menni ugy ahogy az előtt, de mikor leállítom utána kb 20 perc pihenés után semmi gond megy mint akinek semmi baja nem lett volna és a lámpa is elalszik. Másik meg, hogy valamikor nehezen akarja venni az 1-est de olykor meg semmi baja. Köszönöm a választ ha valaki segiteni tudna benne:) Már sokan mondtak sok mindent:D
Nekem hidrós X7-es C5-öm van. Kényelmes a rugózás, de pl az ex 406-omtól nem lényegesen jobb, picit többet vártam tőle. Elvileg ez a C5 alváz és futóműügyileg a C6-al megegyezik (valahol olvastam ilyesmit). Az egyenletlen hullámzó, megsüllyedt utakkal nincs gond, de a hirtelen padkákkal, mint pl felfegyás, sinek, hiányzó macskakő nem nagyon tud mit kezdeni. Ott talán a sport módban egy árnyalattal jobb. Felemelve földúton lépésben is nagyokat csattan, gondolom azért mert felemelve kiele már nincs rugóút. Én meg minden nap járok így...
Igen, keményeb lesz. Asszem a gyár 5 évet/200000km-t ír; utána gömb-LDS csere. A gömbök nem tölthetők, de vki írta, hogy már van aki talált rá megoldást. Aztán ott van még a klasszikus hátsó lengőkarcsapágy bajság is; az is bele szólhat a hátuljának a keménységébe.
A szokásos nyomáshiány gondolom itt is ugyanazt a hibajelenséget okozza. Lehet ezeket tölteni, vagy kuka, ahogy azt a "modern, környezetkímélő" technológiai fejlesztések eredményeként elvárjuk?
Ők tesztelték, én meg kipróbáltam és láttam at úthibát, de nem éreztem (Igaz, négyen ültünk benne.). Mindenesetre az új C5-nek fényévekkel jobb a "ugózása", mint a korábbi hidrós C5-öknek. Persze az igazi élmény a C6...
Ez az új 3-as széria tesztje:-." A hidropneumatikus rendszer rugós tagjaiban viszont alaphelyzetben mindig van egy kis ellenállás a megmozdítás ellenében, egészen pici erők hatására nem moccan. Ezért apró úthibákon, kis sebességnél – ilyenkor kicsik a kitérítő erők – a tisztán hidropneumatikusan rugózott autó inkább hajlamos a finom rázkódásra, vibrálásra, mint az acélrugós." Akkor ezek szerint mindegyik ilyen?
Azért kérdeztem, mert én is igy érzem. Az apróbb úthibákat túlságosan is érezni lehet. Egyszerüen ráz. És azért gyanús, hogy valami bibi lehet, mert volt már időszak, hogy nem éreztem, és tényleg átsuhant az autó mindenen. Meg kéne nézetnem valahol. Betg kollega, mit mond erre? Elhoznám megnézetni.
Az a gond, hogy olyan úthibákat érzek meg, amiket eddig hidrós citroenekben még nem:((( Most érzem, hogy tele van a város fekvőrendőrökkel és le kell lassítanom. Ha ez ilyen a C5 esetében akkor majd talán beletörődök, de ha nem ilyennek kell lenni akkor ez gömbtöltési probléma-e.
A héten szert tettem egy 1,8SX-re. Kapcsolatom a járgánnyal nem éppen felhőtlen. Az , hogy a külseje tetszik-e, vagy sem, ez izlés kérdése, tehát nem téma. Viszont ami az utazási komfortját illeti, az némi kívánnivalót maga után. Igaz, hogy XM-ből ültem át, de azért többetz vártam a rugózásától. Lehet, hogy a gömböket kell ellenőrizni? Milyen sűrűn kell ezeknél a nyomást ellenőrizni. 2002-es a bálna.