Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2016.03.21 -7 0 39172

Úgy látszik ez a nap nosztalgiázós, pont ma botlottam bele a fiam zöld Ligier-jébe egy bontóban. 9 éve még egészen jó állapotban volt, azzal járt suliba a gyerek, min. 50 km-t ment minden nap. Az első mopedautós találkozó mikor is volt? Arra még az Ambrával mentünk, egyhuzamban nyomtuk le vele a Debrecen Siófok távot 6 óra alatt, és valami 2700 Ft-ot tankoltunk bele...

Előzmény: Bakancs4 (39169)
kiggyo Creative Commons License 2016.03.21 0 0 39171

Glx 2-m van, ha jól tudom nem nagy különbség van köztük.

- az alváz rohadós, de pár szál zártszelvényből újjá varázsolható

- nincs benne nehezen javítható alu váz, repedő abs műanyag burkolat

- az egész fülke egy zárt üvegszálas cucc, merev, nem reped, könnyen javítható

- van akinek billegős, nekem nem zavaró

- a yanmar motor a legerősebb mind közül, nagyon jól szalad

- kevésbé elterjedt mint az aixamok

- a többi bizbaz (váltó, variátor, fék) a többi mopedautóhoz hasonló

 

Összességében nem bántam meg, jól szolgál 5 éve nálunk.

Előzmény: danfalvicsaba (39164)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.21 -3 0 39170

Szóval létezik a dolog  . Akkor ez egy ilyen járgány , szabályosan átrakták L7e-ből L6e-be még anno aztán bekerült Magyarországra , hogy egy jobbról meg nem kapott elsőbbség miatt elérje a végzet .

 

A 326/2011-esben is vannak valami zavaros utalások az átalkításokra :

 

„A1” kategória

– olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg

„A2” kategória

– olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át

„A” korlátozott kategória

– legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár

„A” kategória

– olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az „A1” és „A2” kategóriába, az „A” korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja

Előzmény: WooDoo (39168)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.21 -1 0 39169

Megtaláltam azt az ezeréves hozzászólást amit kerestem :

 

 Előzmény:  casalinis 2007-08-27 20:38:27 5222 Köszi remélem nem lesz gond vele bár még vannak elektromos hibáim, minden kontaktos volt a vízbeesésmiatt de javul a kicsike. Ebben van központizár és ki van vezetékelve a motoros ablakemelő is ne nincs kapcsoló és motor rajta. Egy kérdés: az aixamokon nem lehet fesziteni a varioszíjat? Ezt a vezetőgörgők és más megoldások miatt kérdem Nekem el lehet a motort a váltótol billenteni így lehet lezítani feszíteni. Nekem a fesszab bevan épitve a generátorba mint a "nagyokon" Üdv Baki

A hozzászólás:  WooDoo 2007-09-03 09:58:30 5578

Hello casalinis!

Nemrég írtad, hogy az Ydeán lehet állítani a motor és a váltó távolságát. A szíjfeszítéshez van valami csavaros v. excenteres mechanika? Még egyetlen tipusnál sem találkoztam ilyen megoldással.

 

casalinis 2007-09-03 15:09:31 5582 Igazábol nincs mechanika, a difi-irányváltó-szekunder vario alul összevan fogatva, de el tud csuklani. Felül ígyeltud mozdulni kb 5cm-tert is. Ott a csavarnak horony van kiképezve mint a generátoroknál. Én úgy állitottam, hogy a blokk alá beraktam egy emelőt majd a csavarokat meglazitottam emelés /akkor eltávolodik a motor a váltótol/ meghúzás ellenőrzés. Emelő le. Szerintem nagyon jó megoldás csodálkozok rajta hogy ezt a többi brumin nem alkalmazzák. 

 

 

Szóval így néz ki ez a dolog a Casalini Ydea 505-ben . Ez a difit és a motort összetartó vas felső furata -- casalinis által 8 és fél éve említett 5 cm azért túlzás . Az alsó normál 12-es kör .

 

Előzmény: Bakancs4 (39162)
WooDoo Creative Commons License 2016.03.21 -2 0 39168

Hallottam már én is vagy 10 éve, hogy állítólag Ausztriában az L7e kategóriás mopedautót át lehet minősíttetni L6e-re, ha kicserélik a motorját.

 

Apámnak volt egy rendszámos S50-es Simson-ja, amikor 14 évesen megszereztem a kismotor jogsit, elvitte a KPM-hez, és beüttette a CM50-et, és nekem adta a motort. De manapság tudtommal már nincs átjárás a kategóriák között, és gyanítom hogy ez valami EU-s előírás lehet. 

 

Amikor az 500-4-es Aixamot akartam rendszámoztatni, sehol sem találtam a papírjait. Mivel a pereskedések miatt korábban beszkenneltem a Typenscheint, elmentem egy digitális nyomdába, és legyártottak nekem egy vadi újat. A karton borító, a matricák, a bélyegzőlenyomatok, az aláírások, minden stimmelt, pont olyan volt, mintha eredeti lenne. A vizsgabiztos nézegette is, hogy miért ilyen újszerű, mondtam neki, hogy elveszett a régi, és kértem újat, ez elég volt neki. Azon nem akadt fent, hogy a dátumok 5 évvel korábbiak. Ha kicsit "antikolom" szó nélkül elfogadják.

 

Szóval a mai technikával bármikor lehet Typenscheint "gyártani", bármilyen adatokkal, de a nepperek nem veszkődtek szerintem ilyesmivel, a motor cserével meg pláne nem, csak lepattintották az adattáblát a motortérből, esetleg még lecsiszolták az alvázszámot, és egy adásvételivel rásózták az 500-as Aixam-et egy tájékozatlan vevőre.

Előzmény: Bakancs4 (39163)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 39167

Akkor valószínű az általad is tippelt ragasztás lesz ...

Előzmény: eddy7759 (39166)
eddy7759 Creative Commons License 2016.03.21 -2 0 39166

Csavar nincs. Legalábbis kívül nem látszik, nincs feje.

 

Az asszonyom, arról még nem panaszkodott hogy beszélek álmomban, csak a horkolásomra :)))

Előzmény: Bakancs4 (39161)
HPál.03 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 39165

üdv!

Microcar virgon hol találom a leállító szelepet?

danfalvicsaba Creative Commons License 2016.03.21 0 0 39164

Üdv

 

Esetleg valakinek tapasztalata  JDM TITANE GLX 3 2002es  mopedautórol?Megbizhatóság,javithatóság   Köszi

 

 

Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.21 -8 1 39163

Keresek valamit a régi hozzászólások között és rábukkantam erre :

 

Nehogy már a védelmedbe vedd a Sanyit, hiszen nemrég adott el egy 500-as Aixamot meghamisított alvázszámmal, és 400-as gépkönyvvel. Persze volt annyira rafkós, hogy ne a saját neve szerepeljen az adásvételi szerződésen. Természetesen lehet hogy nem ő cserélte ki az alvázszámot tartalmazó táblát, és nem ő szerzett a járgányhoz egy 400-as gépkönyvet, de az biztos hogy tisztában kellett lennie, hogy egy 500-as járgányt árult 400-as papírokkal.

 

Nem tudom mi volt pontosan a fenti ügy lefolyása és előzménye , de leírnék egy esetet , ami engem is meglepett , és valami hasonlót takar .

Szóval pár hónapja az egyik vásárlásunknál mutattak egy Typenscheint , ami egy 500-as kislámpás Aixamé volt . A kocsit régebben papír nélkül (értsd : magyar rendszám nélkül)  használták , de egy karambolban megsérült , azóta egyik rokonuknál van pár faluval arrébb . Az eladó nem értett különösebben a mopedautókhoz -- nem játszotta meg magát , hanem használóként valóban csak halvány fogalmai voltak-- de azt mondta, hogy ez nagykasztnis , eredetileg 4 személyes kocsi volt . Használták is többedmagukkal , az unokákat utaztatták hátul . Az nem derült ki számomra , hogy a gyári ülések voltak-e még benne , vagy ők tákoltak bele valamit . Nem is érdekelt különösebben , amíg meg nem mutatták az oszták papírt . Itt néztem nagyot : a jármű hivatalosan ( hivatalosnak tűnő módon ) át volt minősítve segédmotornak . Nem arra gondolok amit Rácalmásról származó masinán láttam , ti. hogy egyszerűen golyóstollal kisatírozták a 9,5 kW-ot és 75 km/órát ( mint a viccbeli Móricka az ellenőrzőjében ) , hanem rendesen , (német) pecsétel át volt vezetve a változás , aláírással , dátummal , ahogy kell . Nemhogy nem láttam ilyet , nem is hallotta ilyet -- de még olyannal se beszéltem aki ilyesmivel találkozott volna . Sajnos nagyon nem bogarásztam át a papírt , azt se néztem meg hány személyes maradt a masina , vagy mit csináltak a súlyfelesleggel ...  Mielőtt bárki nekilátna megmondani a tuti : a körülményekből egyértelműen kiderült , hogy ezt az átbélyegzést nem az csinálta , aki a kocsit használta évekig Magyarországon , majd  megtörték neki , és most a rokonánál őrizgeti  . Hogy Ausztriában történt-e ( és ott legális vagy sem ) az átpapírozás , netán valamelyik hazai viszonteladó leleményessége azt nem tudom .

Volt viszont  pár órával később alkalmam megnézni a sérült járművet -- igazából a Z482-es motor és a hozzá tartozó difi érdekelt volna . És akkor jött a meglepetés : a masinában Z402-es motor van , a leesztergált variátorral . Az áttételt nem tudom , megközelíteni is alig lehetett a masinát , de ha ennyire alaposak és szabályosak voltak akkor az is valószínűleg 11-es lehet .

Szóval érdekes állat ez is ...

Előzmény: WooDoo (7977)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.21 -8 0 39162

Délután kiszedtük a Casaliniből a motort -- érdekes történet .

Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.21 -9 1 39161

Lehet benne csavar , én is kifurkáltam és csavarral rögzítettem mérsékelendő a műszerfal zörgését .

 

A nevek összecserélése itt még elmegy , de van ahol nagyon kell vigyázni . Nős kollegáimtól ( én nem vagyok az -- nem kollega hanem nős nem vagyok ) hallottam , hogy a feleségek ( de a barátnők is ) nagyon rosszul tűrik -- nem tudni mi okból  -- ha az ember félálomban vagy szeretkezés közben másik keresztnéven szólítja őket , pl. a Katalin nevűt Ilonának ...

Előzmény: eddy7759 (39154)
zsolt117211 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 39160

Képeket készítenél a motor térről talán többet lehetne látni! Rakjál fel képeket!

Előzmény: acca59 (39155)
Mnagy Creative Commons License 2016.03.20 0 0 39159

Az hogy lehet?

 

Előzmény: Berci666 (39157)
Mnagy Creative Commons License 2016.03.20 0 0 39158

A váltó mögött vagy a motor előtt szakadt szét a gumibak?

Előzmény: acca59 (39155)
Berci666 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 39157

 De jó neked :) az én Aixamomban minden vezeték fehér :(

Előzmény: Bakancs4 (39153)
acca59 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 39156

acca59-Táp

Előzmény: 50negykerek (39068)
acca59 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 39155

Szisztok.Kis segítségre lenne szükségem.Nemrégiben sikeresen kicserélte a variátor szíjat AIXAM 400-as kisautónkon.Köszönhetően nektek.Volt egy kis video (nem tudom már ki tette fel)első sorban az segített.Most van más ami nem tetszik a gépen.

A lényeg- Motorfékezés után gázt adva egy csattanás,ütés hallatszik a vario felöl.Ugyan ez rükverc után.A körmökkel lehet gond?Ez a hiba meg volt a szíj csere elött is.Kérem aki tud segítsen-hol keressem a hibát?

eddy7759 Creative Commons License 2016.03.20 -4 0 39154

Jaj ..., én vagyok a hülye !

 

Ambrát akartam írni, mivel nekünk az van ...

Nem is figyeltem hogy elírtam, ez valószínű azért mert előtte az Aixamokat nézegettem ... :)

Hu de röstellem most magam ... 

 

Tehát, Ligier Ambráról van szó.

 

Sajnos nem a bovden fogja, hanem a szélvédő alsó közepénél nem engedi el.

Azt hittem van ott egy csavar, de a képed szerint nincs. Akkor ezek szerint oda van ragasztva ...

 

Mindenesetre köszi a segítséget!

Előzmény: Bakancs4 (39151)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.19 -3 1 39153

Ligier műszerfal kibontva -- én le szoktam venni hozzá a kormányt  :

Előzmény: Bakancs4 (39152)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.19 -4 0 39152

Ez a 400-as Aixam (régi kislámpás) :

 

Ez pedig a Ligier Ambra :

 

Ha kicsit lehet mozgatni a műszerfalat akkor valószínűleg a fűtéskapcsoló bovdenje fogja .

Előzmény: Bakancs4 (39151)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.19 -9 0 39151

Ez valami nagyon egyedi kivitelű Aixam lehet , mert Ligier (Ambra) műszerfal van benne , ajtókon is Ligier kilincsek-fogantyúk vannak , középen Ligier kardánboxxal ....

 

Előzmény: eddy7759 (39150)
eddy7759 Creative Commons License 2016.03.19 -3 0 39150

Hogy hogy milyen?

Én azt hittem mind egyforma ...

 

Na mindegy, ilyen:

 

Nem az enyém, de pont ilyen :)

És nem jön ki, középen fogja valami.

 

Előzmény: zsolt117211 (39143)
HPál.03 Creative Commons License 2016.03.19 0 0 39149

De gondolom az 1mm-es alátét kell a rugó alá?

Előzmény: Bakancs4 (39147)
HPál.03 Creative Commons License 2016.03.19 0 0 39148

Köszönöm a segítséged!

Előzmény: Bakancs4 (39147)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.19 0 2 39147

Próbálj meg növelni a primer rugó feszítésén . Vagyis szét kell szedni a primer variátort és alátétet tenni a rugó alá . hogy jobban feszüljön , akkor magasabb fordulatnál fog elindulni a kocsi .

Előzmény: HPál.03 (39146)
HPál.03 Creative Commons License 2016.03.19 -2 0 39146

Üdv mindenkinek!Microcar virgómnak az alapjárata nagyon alacsony.Feljebb állítottam rajta,de viszont sebességbe téve egyből elindul.Így vissza kellett állítanom de viszont így nagyon rázkódik a motor.Valaki tudna nekem segíteni ,hogy min kell állítani?

passat2018 Creative Commons License 2016.03.18 -16 0 39145

A Svájci elektromos Ligier Ambra SSP mopedautót lehetett használni már a 90es évek elején kölcsönzős autónak a képen látható típusát. 

 

Bakancs4 Creative Commons License 2016.03.18 0 0 39144

A középső képen Erad Spacia van , a másik kettő Ligier Ambra .

Előzmény: Poc2 (39140)
zsolt117211 Creative Commons License 2016.03.18 0 0 39143

Attól függ milyen típus!

 

Előzmény: eddy7759 (39141)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!