Úgy látszik ez a nap nosztalgiázós, pont ma botlottam bele a fiam zöld Ligier-jébe egy bontóban. 9 éve még egészen jó állapotban volt, azzal járt suliba a gyerek, min. 50 km-t ment minden nap. Az első mopedautós találkozó mikor is volt? Arra még az Ambrával mentünk, egyhuzamban nyomtuk le vele a Debrecen Siófok távot 6 óra alatt, és valami 2700 Ft-ot tankoltunk bele...
Szóval létezik a dolog . Akkor ez egy ilyen járgány , szabályosan átrakták L7e-ből L6e-be még anno aztán bekerült Magyarországra , hogy egy jobbról meg nem kapott elsőbbség miatt elérje a végzet .
A 326/2011-esben is vannak valami zavaros utalások az átalkításokra :
A1 kategória
olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg
A2 kategória
olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át
A korlátozott kategória
legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár
A kategória
olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az A1 és A2 kategóriába, az A korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja
Megtaláltam azt az ezeréves hozzászólást amit kerestem :
Előzmény:casalinis 2007-08-27 20:38:27 5222 Köszi remélem nem lesz gond vele bár még vannak elektromos hibáim, minden kontaktos volt a vízbeesésmiatt de javul a kicsike. Ebben van központizár és ki van vezetékelve a motoros ablakemelő is ne nincs kapcsoló és motor rajta. Egy kérdés: az aixamokon nem lehet fesziteni a varioszíjat? Ezt a vezetőgörgők és más megoldások miatt kérdem Nekem el lehet a motort a váltótol billenteni így lehet lezítani feszíteni. Nekem a fesszab bevan épitve a generátorba mint a "nagyokon" Üdv Baki
Nemrég írtad, hogy az Ydeán lehet állítani a motor és a váltó távolságát. A szíjfeszítéshez van valami csavaros v. excenteres mechanika? Még egyetlen tipusnál sem találkoztam ilyen megoldással.
casalinis 2007-09-03 15:09:31 5582 Igazábol nincs mechanika, a difi-irányváltó-szekunder vario alul összevan fogatva, de el tud csuklani. Felül ígyeltud mozdulni kb 5cm-tert is. Ott a csavarnak horony van kiképezve mint a generátoroknál. Én úgy állitottam, hogy a blokk alá beraktam egy emelőt majd a csavarokat meglazitottam emelés /akkor eltávolodik a motor a váltótol/ meghúzás ellenőrzés. Emelő le. Szerintem nagyon jó megoldás csodálkozok rajta hogy ezt a többi brumin nem alkalmazzák.
Szóval így néz ki ez a dolog a Casalini Ydea 505-ben . Ez a difit és a motort összetartó vas felső furata -- casalinis által 8 és fél éve említett 5 cm azért túlzás . Az alsó normál 12-es kör .
Hallottam már én is vagy 10 éve, hogy állítólag Ausztriában az L7e kategóriás mopedautót át lehet minősíttetni L6e-re, ha kicserélik a motorját.
Apámnak volt egy rendszámos S50-es Simson-ja, amikor 14 évesen megszereztem a kismotor jogsit, elvitte a KPM-hez, és beüttette a CM50-et, és nekem adta a motort. De manapság tudtommal már nincs átjárás a kategóriák között, és gyanítom hogy ez valami EU-s előírás lehet.
Amikor az 500-4-es Aixamot akartam rendszámoztatni, sehol sem találtam a papírjait. Mivel a pereskedések miatt korábban beszkenneltem a Typenscheint, elmentem egy digitális nyomdába, és legyártottak nekem egy vadi újat. A karton borító, a matricák, a bélyegzőlenyomatok, az aláírások, minden stimmelt, pont olyan volt, mintha eredeti lenne. A vizsgabiztos nézegette is, hogy miért ilyen újszerű, mondtam neki, hogy elveszett a régi, és kértem újat, ez elég volt neki. Azon nem akadt fent, hogy a dátumok 5 évvel korábbiak. Ha kicsit "antikolom" szó nélkül elfogadják.
Szóval a mai technikával bármikor lehet Typenscheint "gyártani", bármilyen adatokkal, de a nepperek nem veszkődtek szerintem ilyesmivel, a motor cserével meg pláne nem, csak lepattintották az adattáblát a motortérből, esetleg még lecsiszolták az alvázszámot, és egy adásvételivel rásózták az 500-as Aixam-et egy tájékozatlan vevőre.
Keresek valamit a régi hozzászólások között és rábukkantam erre :
Nehogy már a védelmedbe vedd a Sanyit, hiszen nemrég adott el egy 500-as Aixamot meghamisított alvázszámmal, és 400-as gépkönyvvel. Persze volt annyira rafkós, hogy ne a saját neve szerepeljen az adásvételi szerződésen. Természetesen lehet hogy nem ő cserélte ki az alvázszámot tartalmazó táblát, és nem ő szerzett a járgányhoz egy 400-as gépkönyvet, de az biztos hogy tisztában kellett lennie, hogy egy 500-as járgányt árult 400-aspapírokkal.
Nem tudom mi volt pontosan a fenti ügy lefolyása és előzménye , de leírnék egy esetet , ami engem is meglepett , és valami hasonlót takar .
Szóval pár hónapja az egyik vásárlásunknál mutattak egy Typenscheint , ami egy 500-as kislámpásAixamé volt . A kocsit régebben papír nélkül (értsd : magyar rendszám nélkül) használták , de egy karambolban megsérült , azóta egyik rokonuknál van pár faluval arrébb . Az eladó nem értett különösebben a mopedautókhoz -- nem játszotta meg magát , hanem használóként valóban csak halvány fogalmai voltak-- de azt mondta, hogy ez nagykasztnis , eredetileg 4 személyes kocsi volt . Használták is többedmagukkal , az unokákat utaztatták hátul . Az nem derült ki számomra , hogy a gyári ülések voltak-e még benne , vagy ők tákoltak bele valamit . Nem is érdekelt különösebben , amíg meg nem mutatták az oszták papírt . Itt néztem nagyot : a jármű hivatalosan ( hivatalosnak tűnő módon ) át volt minősítve segédmotornak . Nem arra gondolok amit Rácalmásról származó masinán láttam , ti. hogy egyszerűen golyóstollal kisatírozták a 9,5 kW-ot és 75 km/órát ( mint a viccbeli Móricka az ellenőrzőjében ) , hanem rendesen , (német) pecsétel át volt vezetve a változás , aláírással , dátummal , ahogy kell . Nemhogy nem láttam ilyet , nem is hallotta ilyet -- de még olyannal se beszéltem aki ilyesmivel találkozott volna . Sajnos nagyon nem bogarásztam át a papírt , azt se néztem meg hány személyes maradt a masina , vagy mit csináltak a súlyfelesleggel ... Mielőtt bárki nekilátna megmondani a tuti : a körülményekből egyértelműen kiderült , hogy ezt az átbélyegzést nem az csinálta , aki a kocsit használta évekig Magyarországon , majd megtörték neki , és most a rokonánál őrizgeti . Hogy Ausztriában történt-e ( és ott legális vagy sem ) az átpapírozás , netán valamelyik hazai viszonteladó leleményessége azt nem tudom .
Volt viszont pár órával később alkalmam megnézni a sérült járművet -- igazából a Z482-es motor és a hozzá tartozó difi érdekelt volna . És akkor jött a meglepetés : a masinában Z402-es motor van , a leesztergált variátorral . Az áttételt nem tudom , megközelíteni is alig lehetett a masinát , de ha ennyire alaposak és szabályosak voltak akkor az is valószínűleg 11-es lehet .
Lehet benne csavar , én is kifurkáltam és csavarral rögzítettem mérsékelendő a műszerfal zörgését .
A nevek összecserélése itt még elmegy , de van ahol nagyon kell vigyázni . Nős kollegáimtól ( én nem vagyok az -- nem kollega hanem nős nem vagyok ) hallottam , hogy a feleségek ( de a barátnők is ) nagyon rosszul tűrik -- nem tudni mi okból -- ha az ember félálomban vagy szeretkezés közben másik keresztnéven szólítja őket , pl. a Katalin nevűt Ilonának ...
Szisztok.Kis segítségre lenne szükségem.Nemrégiben sikeresen kicserélte a variátor szíjat AIXAM 400-as kisautónkon.Köszönhetően nektek.Volt egy kis video (nem tudom már ki tette fel)első sorban az segített.Most van más ami nem tetszik a gépen.
A lényeg- Motorfékezés után gázt adva egy csattanás,ütés hallatszik a vario felöl.Ugyan ez rükverc után.A körmökkel lehet gond?Ez a hiba meg volt a szíj csere elött is.Kérem aki tud segítsen-hol keressem a hibát?
Ez valami nagyon egyedi kivitelű Aixam lehet , mert Ligier (Ambra) műszerfal van benne , ajtókon is Ligier kilincsek-fogantyúk vannak , középen Ligier kardánboxxal ....
Próbálj meg növelni a primer rugó feszítésén . Vagyis szét kell szedni a primer variátort és alátétet tenni a rugó alá . hogy jobban feszüljön , akkor magasabb fordulatnál fog elindulni a kocsi .
Üdv mindenkinek!Microcar virgómnak az alapjárata nagyon alacsony.Feljebb állítottam rajta,de viszont sebességbe téve egyből elindul.Így vissza kellett állítanom de viszont így nagyon rázkódik a motor.Valaki tudna nekem segíteni ,hogy min kell állítani?