Keresés

Részletes keresés

KVZOLI Creative Commons License 2015.06.30 0 0 59789

Köszönöm.Ez elég nagy baj.Szívesen elolvastam volna,mi történt akkor.

Előzmény: Bárdos Imre (59788)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.06.30 0 0 59788

Van, csak azt nem tudom felrakni, mert egy nagy, több oldalas tif file.

Előzmény: KVZOLI (59787)
KVZOLI Creative Commons License 2015.06.30 0 0 59787

Köszi!A mohairól is van valami bővebb?

 

Előzmény: Bárdos Imre (59786)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.06.30 0 1 59786

Felraktam ide: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135467421&t=9121587

 

Ez a dög össze keverte a lapokat, meg a végüket lehatrapta, de talán azért el lehet olvasni.

Előzmény: KVZOLI (59785)
KVZOLI Creative Commons License 2015.06.30 0 0 59785

Lehetne erről bővebbet is tudni?

Előzmény: Bárdos Imre (59784)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.06.30 0 0 59784

Tényleg, azok is olasz hadifoglyok voltak, ezt el is felejtettem. Közben megnéztem, a mohai baleset két nappal később, 10.06-án történt. Úgy tűnik, rosszul okoskodtunk a másik topikon, elég sűrűn szaladgáltak (és baleseteztek) akkoriban az olasz hadifogoly vonatok nálunk.

Előzmény: KVZOLI (59783)
KVZOLI Creative Commons License 2015.06.30 0 0 59783

Imre,volt egy ilyen utoléréses baleset szintén olasz hadifogolyvonattal Hegyeshalom bejáratánál 1943.október 4-én Lovas Gyula bácsi könyve szerint.

Előzmény: Bárdos Imre (59779)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.06.30 0 0 59782

Nekem semmi sem rémlik, ezért kérdeztem fantalt. :)

Előzmény: krikori (59781)
krikori Creative Commons License 2015.06.30 0 0 59781

Nekem valami olyasmi dereng korábbi olvasmányaimból, hogy a Balkánon lévő megszálló olasz csapatokat fegyverezték le a németek és vitték őket hadifogolytáborokba Mussolini megbuktatása után.

Előzmény: Bárdos Imre (59779)
520,065 Creative Commons License 2015.06.30 -1 0 59780

Bocsánat, hogy belevau. 43-ban volt az olaszországi partraszállás (júliusban), ez után az olaszok elzavarták Mussolinit.  Ez után már a németek irányították a dolgokat, nyilván lefogták azokat az olaszokat, akik Mussolini megbuktatásában részt vettek. Októberben már simán lehettek olasz hadifoglyok.

Előzmény: Bárdos Imre (59779)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.06.30 0 1 59779

Kedves fantal, ha már erre jársz, egy kérdés. A múltkoriban a tehervonatok fékezéséről tárgyaltunk a teherkocsis topikban, ennek kapcsán hoztam szóba ezt a balesetet:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135292908&t=9121454

 

A dátum emlékeim szerint 1943.10.04. (fejből ez rémlik, pontosan meg nem tudom most megnézni), azt viszont nem értettük, hogy és honnan kerültek hozzánk olasz hadifoglyok akkor. Emlegettünk is, hátha betévedsz oda, de ezek szerint azt a topikot nem szoktad olvasni.

 

Tudnál egy kicsit bővebb tájékoztatést adni akár itt, akár a teherkocsis topikban az akkori hadi és politikai helyzetről?

 

Köszönöm a többiek nevében is!

 

Bárdos imre

fantal Creative Commons License 2015.06.30 0 0 59778

520.075 Borsig 15561 43 DRG 52.464 ->SZD->63.5:*->75:GySEV->81.4:MAV +95.09.20 Hatvan VF

 

forrás: http://www.softrain.hu/train/Gozmegor.htm

Előzmény: kontárkodó (59777)
kontárkodó Creative Commons License 2015.06.30 0 0 59777

Ha már 520 a téma:

A hatvani 075-ről mit lehet tudni?

gyártó év történet, ami érdekel.

 A végét tudom ( remélem) Kisterenyéről jött vissza.

fantal Creative Commons License 2015.06.29 0 0 59776

Tehát mi tudjuk, hogy hol, mikor, az egy másik kérdés, hogy mi jelenik meg, (és hogyan egy WEB lapon)

 

***

 

Én tudom, hogy te, meg Villányi, meg Kirchner, meg Tóth tudja, (mert a Parkban pl. a 520,034 is Krenauban készült és nem Chranów-ban a műleírás szerint :) ), de azon a weblapon a fals lengyel név van megadva.

Előzmény: k.novotny (59774)
RhB Creative Commons License 2015.06.28 0 0 59775

Majd ha Nyúlon lesz egy kis időnk, és nem felejtjük el, mondok erről pár szót. :-) Mármint az ezerféle névváltozat nyilvántartásáról...

Előzmény: alkotasu (59761)
k.novotny Creative Commons License 2015.06.28 0 1 59774

De 1943-ra lengyel nevet megadni, az már történelemhamisítás.

 

 

Nem tudom, hogy mennyire látszik a képen, de a pirossal jelzett gyári számok Krenau-i gyártást takarnak

Hogy érzékeltessem, miért rossz a lengyel nevet használni: ennyi erővel a Kassa-oderbergi Vasutat is nevethetnénk Kosicko-bohuminská Dráha-nak...

 

:-)) Nevezték is..... igaz rövid ideig

 

 

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%A1icko-bohum%C3%ADnsk%C3%A1_dr%C3%A1ha

 

Tehát mi tudjuk, hogy hol, mikor, az egy másik kérdés, hogy mi jelenik meg, (és hogyan egy WEB lapon)

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: fantal (59762)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.27 0 2 59773

1928-ban a MÁV-tól a Kecskeméti Gazdasági Vasút vett egy malett mozdonyt az építkezéshez, ami "nem jött be". Én jelenleg úgy tudom, hogy róla van szó:

 

1916. Henschel 14 208 gysz. - 1'C'Cn4vt - S. 1929.

 

Korrekt?

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.26 0 0 59772

A GANZ-é volt. "P" jelű. De nem csak egy volt ahogy emlékszem. Utána  kell néznem! 

Előzmény: rezgaras (59770)
manhattani Creative Commons License 2015.06.26 0 0 59771

Kösz nektek, akkor azokat a képeket áthelyezem :-)

rezgaras Creative Commons License 2015.06.26 0 0 59770

Egy "Schnabel" trafószállító. A kék könyv szerint volt egy magyar is. Az megvan még? A MÁV vagy a Ganz volt a tulaj?

 

Előzmény: 1047 005-2 (59769)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.06.26 0 0 59769

"Amik talán csak átutaztak Magyarországon"

 

 

Azok inkább trafószállító kocsik,mint daru.

Előzmény: manhattani (59768)
manhattani Creative Commons License 2015.06.25 0 1 59768

Daru fényképeim az idő tükrében   (80-as, 90-es évek)

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.23 0 0 59767

Hát az ilyennek aztán nincs! :-) 

Anno a topikcímű gép működéséhez 2 fajta anyag kellett. Ezek minősége meghatározta a gép működését. A szén az mindig jó volt, mert azt mondták hogy az jó! (Más vélemény nem lehetett, mert aki azt mondta elvitték.) Naná, hogy a víz nem volt jó! Persze, mert csak 100 fokon volt hajlandó felforrni. Ezt a kifogást megörököltük és hangoztattuk még a 70-es években is.

Előzmény: Talicskás tengernagy (59766)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2015.06.23 0 2 59766

Röpködni tetszett?

Igen, itt is látszik, hogy a különböző közlekedés módok között mekkora a különbség.

Ahol emberek cipekednek, ott rábeszéléssel, fenyegetéssel, stb. lehet egy ideig pótolni az elfogyott hajtóanyagot. Egy lónak már elég nehéz az öntudatára hatni az etetés, itatás helyett. A hülye gépek pedig zofort leállnak üzemanyag hiányában. A földön közlekedőknél ez kisebb baj, a vizen közlekedőknél már nagyobb, a levegőben pedig katasztrófa.

De egy komolyabb munkahelyen nem hagyják következmények nélkül a dolgozói hanyagságból adódó károkozást. Egy elvetemült rendpárti vezetőtől hallottam, hogy ő nem kíván különösebb gondosságot a gépkocsivezetőitől, csak annyit, amennyit a saját eszközeikkel is megtesznek. De természetesen az ilyen mentalitásnak nincs létjogosultsága a modern liberális világban.

Előzmény: MIHOK1 (59765)
MIHOK1 Creative Commons License 2015.06.23 0 2 59765

Az egy laza munkahely volt:)

 

Az én volt munkahelyemen akinek tényleg elfogyott az üzemanyaga az akár meg is halhatott (utasaival együtt).

Talán ezért figyel mindenki és nem történt ilyen eset a világon 32 éve.

Mifelénk az a mondás járja: Az üzemanyag csak akkor sok ha ég.

Előzmény: Talicskás tengernagy (59713)
jampusz Creative Commons License 2015.06.23 0 2 59764

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.23 0 2 59763

MÁV XII. oszt. > MÁV 377, 

 

A gőzfűtés a korai példányoknál (kb. ,203-ig) nem lehetett gyári tartozék, mert a MÁV-nál 1893-ban lett beszerezve/bevezetve a gőzfűtés. Ehez egy adalék:

 

Az első MÁV fűtőkazán kocsik 1893-ban állnak forgalomba. Az ezt követő folyamatos növekedést összefoglalva:

 

1894-1898 között    34 darab

1899-1900 között    42 darab

1901-ben                 48 darab

1902-1904 között    54 darab

1905-1907 között    59 darab

1908-1910 között    79 darab

1911-ben                 82 darab

1912-1918 között    97 darab a állomány.

 

Trianon miatt a MÁV az összes gőzfűtési kazánkocsiját elvesztette…

fantal Creative Commons License 2015.06.22 0 1 59762

"Anyakönyvezni" a születési időpont szerinti adatok alapján kell. Embert is, mozdonyt is.

 

A nyilvántartási problémát úgy kell feloldani, hogy bevezetnek egy rövidítést. Lásd a MÁVAG, MÁV Gépgyár, M. kir. Áll. Vas- és Acélgyárak helyett a Bp. rövidítést használják.

 

De 1943-ra lengyel nevet megadni, az már történelemhamisítás.

 

 

Előzmény: alkotasu (59761)
alkotasu Creative Commons License 2015.06.22 0 3 59761

Értelek. De Te meg próbáld megérteni őket. Egy adatkezelőben hogyan tartod nyilván az ezerféle névváltozatot? Abból is oltári kupleráj lenne.

 

Zsélyi Aladár esete teljesen más, ott valószínűleg szándékos történelemhamisítás volt.

 

De a szándékos történelemhamisítás más országok esetében is előfordult, sokkal súlyosabb eseteket produkálva.

(Kb. 35 éve történt a román magyar határon kiakadt a szőröstalpú határőr azon, hogy a nagyapán húga - aki 1918-ban Krizbán született, de ekkor már venéz állampolgár volt - útlevelébe bele volt írva, hogy születési hely: Krizba - Magyarország. A következmény mindenféle vegzálás lett, amibe édesanyám is beleesett, mivel együtt jöttek.)

Előzmény: fantal (59760)
fantal Creative Commons License 2015.06.22 0 0 59760

Én tudom.

 

De ez akkor is a háború utáni történelemhamisítások legalizálása, főleg azok felé, akik tájékozatlanok ebben az utólagos kelet-európai múltátalakítások tárgykörében (lásd: a szlovák repülés atyja Zsélyi Aladar, csak azért, mert az elcsatolt területen született. Igaz, még Trianon előtt meghalt. Így lett szlovák...)

Előzmény: alkotasu (59759)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!