Valamelyik rádió műsorban a megkérdezett rendőr azt mondta, hogy a kapuk a pótkocsis tehergépkocsikat tudják megkülönböztetni a személygépkocsiktól. Egyébként ilyesmi tengelyszám számoló van a mobil kitelepülő autópálya matrica ellenőrző autóknál is.
Szóval szerintem a mopedautók egyszerűen kívül esnek az ellenőrzött járművek körén...
Előjöttünk a "barlangból" ,csak tavasz lesz kis szerencsével...."Hót nyugiba" járunk kelünk,nem hiszem hogy ez a trafipax ügy a mopedautósoknak okozna komoly fejfájást,jó relatív gyorshajtás lehetséges....Igaz, itt helyben ill a közelben
azt a 4-5 járművet és gazdáját ismerem,de egyik sem az a kimondott "száguldozós" fajta.
Kellemes Húsvéti Ünnepeket minden kedves fórumtársnak!
Ha esetleg okos telefonod van, okkor töltsd le a traffi hunter nevű alkalmazást és az jelezni fogja időben a trafipaxot. Ha pedig ismerős környéken jársz akkor pedig tudod, hogy hol van a fix trafi.
Ezen már én is gondolkodtam . A fix kamerák kevésbé érintenek , a környékünkön csak egy van arra amerre járni szoktam -- és az se veszélyes , mert ettől körforgalomtól 150-200 m-re van északra , de lakott területen kívül .
Aki kifelé jön a városból ( tehát délre tart) az elvileg 70-nel jöhet , nagyjából a kapu alatt van az 50-re korlátozója , aztán már benne is van a körforgalomban . Aki a körforgalom felől jön és megy a város (észak) felé annak nincs ugyan semmilyen helyi sebességkorlátozása , de a körforgalomból olyan vadul nem szoktak kirobbanni , így itt nem tartom fel az amúgy sem túl erős forgalmat .
Viszont az jó kérdés , hogy meg tudja-e különböztetni a rendszer az L6e-t az M1-től -- mert körvonal-letapogatással aligha ; ott az Aixam 500.4 és a Smart vagy Tico egy méretbe esnek . A rendszám alapján valóban lehetséges a dolog , de itt kacifántnak bejön az elülső rendszámunk hiánya , és a rendszer ugyan végig követi a járművet amíg jön-átbújik-távolodik a kapunál , de hogy erre alkalmas programjuk legyen azt valószínűtlennek tartom . Bár a szóló motorkerékpárok miatt írhattak ilyet .
A gyorshajtási ügyekben a kapukkal csak közigazgatási bírságot tudnak kiszabni , az pedig lehetővé tesz valamennyi túllépést -- bár a 40-ről 60-ra ugrás már nem fér bele .
Vélelmezem hasonló sebesség-ellenőrző programjuk lehet , mint a mobil technikáknak . Beállíthatnák őket 40-re a kisméretű egynyomon haladó járművekre , mert kerékpár-segédmotoros kerékpár ott lényegében be kéne fejezze a gyorsulást -- de pont olyan járművekről van szó amiken nincs rendszám ...
Azért kellően tájékozott ismerősnél utána fogok kérdezni ennek , de szerintem ezeket a drága kapukat nem a mopedautók 40-es előírt sebességére hegyezik majd ki ...
Április 5-én reggel kapcsolják be a fix telepítésű sebesség ellenőrző kamerákat. Ezek már állítólag felismerik a különböző típusú járműveket, így a kategóriának megfelelő sebességhatárt veszik figyelembe a bírságolásnál. Vajon meg tud különböztetni ez a rendszer egy mopedautót egy kis személygépkocsitól? A rendszám alapján nem lenne nehéz dolga...
Nem szoktam száguldozni, kb. 60 km/h-val közlekedek, de az már 20 km/h sebességtúllépés, amire már rá szoktak moccanni, mert az már nem szabálysértési, hanem közigazgatási bírság kategória.
Debrecenben a 47-es főút 2x2 sávos bevezető szakaszán vannak felszerelve a kamerák, kb. 2 km-re a lakott terület kezdetét jelző tábla előtt. Ha kifele megyünk a városból, akkor meg utána természetesen. Régebben már a lakott területen belül is toltak lefele az útról az autók és a kamionok, de amióta felszerelték a kamerákat, nagyon belassult a forgalom, sokkal könnyebben be tudok sorolni a belső sávba, amikor balra akarok kanyarodni. De azért 40 km/h-val nem lenne kellemes a kamionok között manőverezni...
Gyerekjáték, csak úgy néz ki mint az említett jármű. A nagy fröccsöntött műanyag kerekeken középen ott a gumi csík, hogy ne kaparjon el betonon, meg ne legyen az a borzasztó hangja mint a 3 kerekű játszótéri kismotoroknak :)
Így már más a dolgok állása.Köszönöm a sok hasznos infót.Ennek tudatában lehet hogy inkább még is csak itthon nézelődőm.A papírozása a járgánynak kb.100e ft így lehet jobban járok már egy itthoni rendszámossal.
A behozatal és a német tudás nem gond Celldömölk mellett lakom így a határ sincs nagyon messze.
Csak amint említetted hogy közel sem biztos hogy jobban járok ha kiadok egy 500.4-ért 1M ft.mint inkább itthon egy rendszámosért 800e ft.-ot.
Itthon vettem. Ha közel laksz a határhoz, tudsz németül, és belekalkulálod, hogy többször is lyukra futsz, akkor gondolkodhatsz a külföldi vásárláson. Tavaly vásároltunk egy lakóautót, kb. 2000 km-t furikáztam el feleslegesen, végül a közelben, bő 100 km-re tőlünk találtam meg amit kerestem. Arra is számíts, hogy a képek becsapósak, a valóságban sosem néz ki olyan jól a kocsi...
Az alap felállásod az volt, hogy a hazai átlaghoz képest kb. dupla áron veszel mopedautót, abban a reményben, hogy arra majd nem kell költened. Sajnos ez illúzió, még az is előfordulhat, hogy egy csili-vili újabb mopedautót többet kell szerelned, mint egy kicsit kopottabb, de műszakilag rendben lévőt. Ha nem hajt a tatár, előbb-utóbb akad itthon is használható járgány. Én is fél évig túrtam a hirdetéseket, amikor a lakóautót kerestem. Annyi előnyöd van, hogy legalább tudod, milyen típust akarsz venni. Beállítod a hirdetésfigyelést a hahun, reggel és este rákeresel a jófogáson, stb...
Szétszedték a Lunát! Sajnos fél blokcsere törés miatt! Próbálok képet küldeni. VÉLEMÉNYEM hogy ez spontán nem lehetett!?? van a 240, 235 képen a sorjás kopás.... esetleg szakmai véleményt köszönném!
Köszönöm hogy ezt megosztottad velem.A te sárga 500.4ed kint vetted vagy itthon?De ahogy leirtad akkor magyarul nem nagyon éri meg kint nézelődnöm?Amit pár sorral lejebb linkeltemtüskevári jobban megérné mint kint nézelödni jóval többért?
Jól néz ki ez a kék 500.4-es, az enyém is ilyen szép volt 2007-ben, csak arany színben. Az enyémmel 3 év alatt 45e km-t mentek. Nem lehetetlen, hogy ezzel a kékkel 9 év alatt is csak 31e km-t mentek, de évi 3500 km gyanúsan kevésnek tűnik...
Kb. 3500€-ra be lehet alkudni, mire hazahozod, berendszámozod kb. 1,3M körül áll meg, és tuti hogy még a javításra is kell pénz.
Itthon is az Ausztriából behozott, jó esetben kijavított, rosszabb esetben csak kikozmetikázott mopedautókat árulják. Kint nagyobb eséllyel találhatsz olyat, aminek nem rejtik el a hibáját, de ebben az árkategóriában nem találsz olyat, amit ne kellene javítani. Ha nem újat veszel garanciával, akkor számítanod kell rá, hogy szerel(tet)ned kell.
Azért írtam példának az én kocsimat, mert azt végig márkaszervízbe hordták, ott voltak az alkatrész és szerviz számlák a kesztyűtartóban, a variátorokat pl. nem sokkal az eladás előtt cserélték. De a törött ajtózsanért már nem csinálták meg, a motortérben a vascsövek, a zárhíd és a motortartó keret tiszta rozsda volt, a hűtőt is szétmarta a só, stb. Ezt az Aixamet 3 évig használta az első tulajdonosa, amikor letelt a garancia, és költeni kellett volna a javításokra, inkább eladta.
1M-ból már nagyon jó Aixem-et lehet venni, az én 500.4-esem 3 évesen, végig vezetett szervízkönyvvel, 45e km futással került 720e Ft-ba 2007-ben. De az sem volt hibátlan, elég sokat szereltem eleinte, amíg kijavítottam azokat a hibákat, amiért lecserélték, utána meg a használatból adódó meghibásodások miatt kellett bütykölni. Szerintem 4-500e között itthon is lehet venni jó állapotú mopedautót, és akkor még marad pénzed a javításokra is. Külföldön sem kapsz olyat, amit ne kellene aztán szerelni.
Köszönöm a multkori segítséget , holnap talán megvízsgálják a Lunámat!Remélem kevés alkatrész kell hozzá! Még mindig rejtély mi okozhatja a gondot? na majd holnap!
Köszi a képeket! A kormányműved azonnali gumi harang cserére szorul az biztos, valamint a hardi tárcsa csere! Sajnos mást nem látok a képen ami gond lenne. A következő feladat az lenne, hogy egy olaj emelőt alá rakni az irányváltónak és meg emelni. ha elemelkedik a kormányműtől akkor gumi bak csere mert tönkre fog menni a vibrax cső a kipufogónál. Első variátornál ami a motoron van a kis csapágy ellenőrzése. A motor és az irányváltó közötti összefogó ellenőrzése nincsen e eltörve, a váltó tartó vas. Első gumi bak ellenőrzése!
Azt ugye tudod, hogy az 500.5-ös motorkerékpárnak számít (L7e), 2 évente műszakira kell vinni, és lejárt orvosival nem tudod vezetni. Lejárt B jogsival, vagy A, AM, M jogsival csak a 4 kW-os motorral szerelt L6e kategóriás mopedautókat lehet vezetni.
A "nagymotor" változatnak túl sok előnye szerintem nincs, a hátsó ülésekben max. 2 gyerek fér el. Elvileg gyorsabb, és legálisan mehetsz vele akár 90 km/h-val, de én azt már veszélyes tempónak éreztem. Óra szerint az én 500-as Aixamom 100 km/h felett ment kicsivel, de csak 1x próbáltam ki kíváncsiságból, ugyan úgy 60 km/h körül jártam vele, mint a többi mopedautómmal.
A kevés km és kiváló állapot fontos mert nem kevés pénzt fordítanék rá,de akkor a kötelező olajcserén kivűl nem szeretnék rá még költeni több 100e ftot egy jó darabig.
Valami ilyesmit szeretnék mert nekem 15-20évre kell mert soha nem lehet autóból jogsim.Motoron meg már kezdenek odalenni a térdeim. :(