Keresés

Részletes keresés

Pitti11 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13696

Saunier Duval KLZ 30, annak a vezérlése teljesen jó, azt nem szeretném kiváltani :-)

Külön kellene egy a keverőszelephez...

Előzmény: enginer (13694)
janijani Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13695

Nekem is kapcsolgatott az új kazán és a teljesítmény visszavétele oldotta meg a dolgot.

 

A régi C 30-asom prospektusa szerint 3 m3/óra a fogyasztás. A valóságban 54 liter/perc. Van némi ellentmondás, de fogadjuk el hogy 30 kW = 3 m3/ó fogyasztással.

 

Az új 24kW-os SD kazánom prospektusa azt írja hogy gyárilag 15 kW-ra van beszabályozva, ehez képest 46 liter/perc volt a fogyasztása, ez óránként 2.76 m3, tehát az előbbi logika mentén 27.6 kW kazánteljesítmény.Én egy új készülék megvételekor mindíg feljegyzem a fogyasztást,hogy a későbbiek során legyen mihez viszonyítani.

Nyáron megtörtént a beüzemelés,itt volt a szerelő fűtött vele 5 percig,azt mondta 15 kW gyári beállítás jó lesz a ház hőigényéhez és különben is modulál majd a fokozat beállítástól függóen.

Eljött az október, fűteni kéne,a kazán kapcsolgatott és ez nekem nem tetszett.

Prospektus elő,lássuk kazán teljesítmény beállítása című fejezetet.Beállítható tartomány 7..24 kW. Kis csavarhúzó, trimmer potméter, nézzük mit csinál 7 kW állásban.Kevés.Feljebb csavartam, már megint kapcsolgat.Kicsit vissza,most jó.

Végülis 26 liter/perc (1,56m3/óra)lett a fogyasztás ez az előbbiek szerint kb 15,6 kW teljesítménynek felel meg. A fokozat 1-es állásban működtetem ami azt jelenti hogy 46°C-ig felfűt 15 kW-tal, ezt tartja és modulál.Így jó a fűtésem és a kondenzáció szempontjából is jó. 

Így most napi 4..5 órát fűt,hidegebb időben lesz ez gondolom 8..10 óra is.

Kíváncsiságból lemértem a kondenzvíz mennyiségét (a lefolyót egy vederbe vezettem) és 10 m3 gázból 12 liter víz kondenzálódik.

Nagyon tetszik, bánom hogy nem hamarabb cseréltem le a kazánt.

 

Előzmény: rrzoli (13688)
enginer Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13694
Milyen kazánod van?
Előzmény: Pitti11 (13693)
Pitti11 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13693

Tudtok ajánlani ilyen vezérlést? Illetve akik szerelitek alkalmazzátok ezeket van-e valami tapasztalat? Tudom nem a reklám helye de mégis... :D

és persze ne legyen méregdrága :) egyszerűen egy szelephajtómű vezérlés csőtermosztáttal nekem asszem megfelelne, talán még egy külsőhőmérsékletérzékelős :)

Előzmény: enginer (13692)
enginer Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13692

Ha ennyire akarod kapcsolgatni, ám legyen. :))

Mindenféleképpen vegyél a keverőszelepre egy motort, meg hozzá egy jó vezérlést, amit tudsz programozgatni és a külsőhőmérsékletérzékelő jeleit is figyelembe tudja venni.

Ha a kazánodat szoba termosztát kapcsolgatja, akkor még érdemes egy csőtermosztátot is rakni a padlókörre, mert ha nem kap a kazántól melegvizet, és a padlóban meg lehült a víz, akkor tényleg ne menjen a padló szivattyúja. 

Előzmény: Pitti11 (13677)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13691
Lesz még ott kapcsolgatás. ;o)
Mikor a radiátorokon fojtanak a termofejek, rögtön nem kell neki akkora teljesítmény.
Előzmény: Pitti11 (13687)
yby Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13690
A mi kis kazánunk most lesz egy éves.
Előzmény: rrzoli (13673)
barics Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13689
Egyetértek pitivel mert nagyon elkurvult az építőipar itt Pest megyében is. A fűtést nekem is magamnak kellett befejezni de meglepően jól sikerült. Nálam is padló+radiátor kombó van és direktbe kapja a padló a radiátor vizét egyelőre, vezérlés fejlesztés alatt.
rrzoli Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13688

Köszönöm a válaszaitokat a kazán marad, a teljesítményt lehet, hogy lejebb tekerem most a jó idő miatt.

Pitti11 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13687

Igen, viszont ha megy az összes radiátor maxon nyitva, plusz a teljes padlófűtés is, akkor ég rendesen, hogy 60fokon tartsa a kazánkört. Ha csak a radiátorok mennek akkor épp, hogy csak lobog benne valami. Viszont ha csak a padló akkor nálam is kikapcsolgat, mert a legkisebb lángon is túlszalad a hőcserélőben a víz. Mondjuk ilyen eset nem lesz sosem csak próbálgattam :)

Nem lakunk még a házban, szóval teljes felfűtés nem volt még, csak próbálgatom, hogy ne akkor kelljen kapkodni mikor valóban fűteni kell...

 

Előzmény: MZ/Y (13684)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13686
Le van fojtva a max. teljesítménye, azaz nem tud 15 kW-nál többel fűteni. De csak valahol a menüben, vagy egy tekerentyűvel, bármikor állítható.
Előzmény: rrzoli (13685)
rrzoli Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13685

Ez mit  jelent pontosan?

Előzmény: MZ/Y (13683)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13684
A megizzasztás meg a hőmérséklet szintentartása 2 külön dolog. :o)
Előzmény: Pitti11 (13681)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13683
De, 24-es, csak gyárilag 15-ös max-ra van állítva.
Előzmény: Pitti11 (13682)
Pitti11 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13682

A RENOVA STAR F24 kazán nem 24kW?

Előzmény: rrzoli (13680)
Pitti11 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13681

Micsoda? Ekkora házba sok a 15kW-os kazán??? nemá :-O

Nekem is kb ekkora, és a 25kW-os kazánt meg tudom izzasztani ha minden kör megy.

Előzmény: rrzoli (13680)
rrzoli Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13680

Két szintes tetőteres a ház. Nettó 139 nm (benne van egy 18 nm garázs), bruttó 179 nm (garázzsal).

Előzmény: MZ/Y (13676)
Pitti11 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13679

Viszont szakmai tudásom hiányában én nem tudom eldönteni egyértelműen, hogy az elképzelésem jó-e, lehet, hogy nem fog működni áramlástechnikailag. Mindenképpen kell egy hozzáértő, aki elmagyarázza, hogy az "ötletem" miért nem jó, vagy esetleg igazam van. A kivitelezéssel nem volt gondom eddig se, minden szépen és jól lett szerelve.

Ezért is írtam itt a topicban, hogy az erre járó epületgépészek a rajz(#13605) és fénykép(#13617) alapján esetleg megerősítenek, vagy megcáfolnak indokokkal :)   

Előzmény: MZ/Y (13675)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13678
Végülis, ha eldöntötted, hogy hogy akarod átalakítani, akkor bármelyik szerelő jó.
Előzmény: Pitti11 (13677)
Pitti11 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13677

No ezen most elgondolkoztam, hiszen igazságod van :) Kicsit borítja az elképzelésemet, de valóban nem hülyeség. Viszont ebben az esetben is az első dolgom megoldani, hogy az a rohadt radiátor visszatérő ne keveredjen bele a padlókörbe.  Ezután pedig a keverőszelepre mégiscsak kell a motoros szabályzás :)

 

Mindenekelőtt kell szereznem egy szakembert aki megcsinálja végre jóra a fűtésemet, mert én belegányolni nem fogok. De halvány lila gőzöm sincs hol találok olyat aki valóban ért hozzá és nem csak a saját érdekeit nézi. (Mindezt fejér megyében) :)

Ezzel nem akarok senkit megbántani, (kinek nem inge...) de sajnos nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak :(:(

 

Előzmény: MZ/Y (13675)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13676
A kolléga jól mondja, ha kombi készülék kell, akkor nincs kisebb... Egyébként mekkora a ház?
Előzmény: rrzoli (13670)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13675
Némi félreértés van! Arról van szó, hogy a padlónak _csak_ a szivattyúja menjen folyamatosan, a kazán ne! Ahogy kering a víz, kiegyenlíti a hidegebb és melegebb padló hőmérsékletét. Amikor pedig hideg van, beindul a kazán is, hogy melegítsen.
Előzmény: Pitti11 (13672)
Lacivill Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13674

Azzal kezdeném, hogy sose volt padlófütésem, de szereltem már jónéhány házban villanyt ahol volt.

Padlófütés szivattyút láttam már nyáron is üzemelni, mert konektorba volt dugva::)

Szerintem a beton tehetetlensége valamilyen formában "mérhető".

Tételezzünk fel egy müködő felfütött házat és gondolkodjunk hangosan:

éjjelre nem kell talán a padlófütéses helyekre se akkora hő, tehát éjjelre 6-8 órára egy kicsit lehülhet.

Lehet már délben le kell kapcsolni a fütést, és éjfélkor felkapcsolni a vezérlésnek.

ezen kivül mindenképpen tennék egy hőmérsékletérzékelőt, hogy ha a víz a beállitott érték alatt van, akkor ne menjen a szivattyú.

Ha sürün kapcsolgat a kazán, mert túlméretezett akkor meg egy relével lehetne reteszelni, hogy mondjuk kikapcsolás után xpercig ne kapcsoljon vissza a fütés.

Előzmény: Pitti11 (13672)
rrzoli Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13673
Nektek hány éves a kazán?
Előzmény: yby (13671)
Pitti11 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13672

Bonyolult dolgok ezek...

Sajnos az építkezés folyamán megtapasztaltam, hogy magyarországon annyira felhígult a szakma a kókler "hamargyorsan meggazdagodjunk" emberekkel, hogy azt eddig elképzelni sem tudtam. Ezt értem az építészetre, statikára, épületgépészetre, festőre, burkolóra... sorolhatnám. Viszonylag sokmindenhez értek, a kivitelezés több mint felét én végeztem, főleg azokat ahol inkább csak kézügyesség és precizitás szükséges (festés, burkolás, betonozások,) és azt kell mondjam amit én csináltam abban sokkal kevesebb a hiba mint amit szakember. Ezzel nem magamat akarom fényezni, hanem a sok szakembernek nevezett gányolót minősítem.

A fűtésszerelőt egyik nagyon jó régi barátom ajánlotta, aki tuti nem akar nekem rosszat, és mégis így jártam vele. Ezek után hol keressek megbízható szakembert? Az építész elcseszte az egész tervemet, amikor visszamentem hozzá kiderült, hogy nem is ő rajzolta csak aláírt. A statikussal veszekedtem 2 hónapot aztán elhajtottam. Sajnos sem pénzem sem energiám nincs még n+1 épületgépészt kihívni, aki aztán azzal kezdi, hogy az előző munkáját lehordja a sárga földig, majd elcseszi mégjobban. Általában nem vagyok teljesen hülye, ész érvekre, józan-paraszti gondolkodással elmagyarázott dolgokra nyitott vagyok. Abban is biztos vagyok, hogy a fűtésszerelő nem véletlenül kötötte így a padlókört, valami oka biztos van csak tudnám, hogy mi. Ha megnézem a neten fellelhető hidraulikus kapcsolásokat, mind olyan egyértelmű és jó mint az egyszeregy, mégsem így kötötte nálam.

 

A lényeg amit ki akarok hozni az egészből... azt mondod, hogy a padlófűtés szivattyúját nem illik kapcsolgatni. Ez úgy hangzik mint egy fűtési alaptörvény, tehát szabályozzuk az előremenő vizet de a keringetés azaz a fűtés folyamatos slusszpassz, ha jól értem. Viszont több vezérlés és szabályozástechnikával foglakozó neves cégek írásaiban olvasható, hogy a padlófűtést is hőigény függvényében kapcsolgatják termosztátok. Viszont máshol meg a nagy betonfelület tehetetlenségével magyarázzák a szabályozhatatlanságot, ezért nem illik kapcsolgatni a szivattyút ahogy Te is írod. Ezek homlokegyenes ellentmondások de mind a kettő igaz. Csak én ezek között nem találok el...:(, viszont józan paraszti ésszel még mindíg azt mondom, hogy kapcsolgatni fogom a szivattyút, mert a napi 24 órás üzem szinte biztos, hogy gazdaságtalanabb lesz mint ha éjjel és a délelőtti órákban (senki sincs otthon) kikapcsol a programozható termosztát.

A padlófűtést valójában csak a padló temperálására szeretném használni, mindenhol van radiátor is. Aztán ha nem válik be, akkor kikapcsolom a padlókört végleg.

Annyi radiátor lett mindenhova tervezve, hogy padlófűtés nélkül fedezik az összes hőszükségletet, és én úgy gondoltam, hogy ha megy a padlófűtés akkor ott a radiátor termofejek lezárnak. A padlófűtés termosztátja padlóhőmérsékletről dolgozik, amit programozok napszakok szerint. A radiátorkör termosztátja pedig olyan helységben van ahol nincs padlófűtés, és nincs termofej a radiátoron és ezt is programozom. A kazán pedig a saját időjárásfüggő vezérlése szerint állítja elő a kívánt előremenő hőfokot, egy általam kiválasztott jelleggörbe szerint, ez kihatással van mintkét kör előremenő hőjére. Ez nem is túl drága és viszonylag jól szabályozott... gondolom én.

 

Előzmény: enginer (13635)
yby Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13671
Nekünk azt mondták, nem, mert a melegvíz miatt kell ez a teljesítmény.
(Ugyanolyan kazánunk van, mint Neked, és ugyanúgy kapcsolgat:) )
Előzmény: rrzoli (13670)
rrzoli Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13670
Érdemes kicserélni az építtetővel a kazánt kisebbre teljesítményűre (ha tudom persze)?
Előzmény: MZ/Y (13669)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13669
Ha sűrűn kapcsolgat, a szivattyú biztos nem lesz hálás érte.
A fogyasztásnak sem tesz jót szerintem, de ezt bizonyítani nem tudnám. Az biztos, hogy a kazán-gyártók elismerték, hogy a kazán legoptimálisabban (legjobb hatásfokkal) a névleges teljesítményükön működnek, tehát a modulált teljesítmény amúgy sem a leggazdaságosabb. De nem igazán tudsz mit tenni... Egy esetben egyszerűen, ha van radiátorod és padlófűtésed is és azok külön-külön mennek.
Előzmény: rrzoli (13668)
rrzoli Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13668
A másik kérdésemre is szeretném a véleményedet kérni: ez a ki-be kapcsolás, hogy hat kazán élettartamára, illetve a fogyasztásra?
Előzmény: MZ/Y (13666)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.06 0 0 13667
Akkor egyértelmű. Ezt nálunk is elkövette a szerelő... :o(
De önmagában ez nálunk nem okozott radiátor-alja-hideg helyzetet. Az egész radiátor átmelegedett, csak lassabban, mint most. Lesz ott még más gond is. Talán csak annyi, hogy a lenti radiátorok nem kapnak elég meleg vizet.
Előzmény: deepman (13665)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!