Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Media69 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11952

Tudod, kedvs vdkvdkvdk félre értettél engem! De inkább úgy mondom, hogy még mindíg nem értesz engem!

 

Miért bizonygatod itt, hogy ez egy az átlagnál megbízhatatlanabb típus, mikor ezt itt mindenki tudja!!! Bár az enyémmel sem volt még semmi komoly probléma, (jó ez elsőben cseréltek indexkart), tisztában vagyok vele, mert látom a statisztikákat (meg a szervízben az indexkar hegyeket.....).

 

De ez engem egyszerűen nem érdekel! Pont úgy nem, ahogy Téged meg igen. És főleg nem vennék azért japán autót, mert megbízhatóbb. Több más fontosabb érvem is szólna ellene.

 

Miért olyan nehéz ezt megérteni?

 

 

Előzmény: vdkvdkvdk (11950)
Smíró Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11951
Szasz Ellenpélda és Mindenki, aki erre jár!

A "NE FELEJTSÜK ILYENKOR OTTHON A KÓDKÁRTYÁNKAT, rengeteg gondot bosszuságot kerülhetünk el vele, mindkét részről!!!!" témához: ez az a plasztik-szerű kártya, amelyiken egy kulcs van, benne a "CODE" felirat és egy lekaparható rész? Ha más, akkor mi?

Tudatlanságomra mentség: használtan vettem a kocsit és ki tudja, mit nem adott át a tulaj :-( Mivel 230 Km-ről megyek Frédiékhez, jó lenne "nem hazaugrani érte". Előre is kössz a választ, vagy aki tudja még és megírja, annak is.

Üdv: Smíró
Előzmény: ellenpélda (11924)
vdkvdkvdk Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11950

Kedves Ellenpélda!

 

Már megint utálni fognak egyesek (beno2, Media69, sbojan stb.), de megkérdezem, ha akarsz (szabad), válaszolsz, ha nem, akkor nem.

Hozzászólásaidból kiolvashatóan, Te a  "barrikád" másik oldalát is ismered. Szervíztapasztalataid alapján tényleg problémásabb a 307-es a konkurenseknél, vagy csak beképzeltem magamnak egy-két társammal az egészet? Mennyit változott a helyzet a gyártás 3 éve alatt? Van más autótipusnál is tapasztalatod?

szistipisti Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11949
www.fredibeni.hu
Előzmény: swgeo (11948)
swgeo Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11948

Köszi mindenkinek az ötleteket , sajnos 180 km-re lakom Pesttől és általában hétvégén fordulok csak ott meg saját autóval , de mivel a tempomatos dolog is érdekel és itt nálunk azt mondták a szervízben , hogy nem tudják megoldani az utólagos beszerelést ezért mindenképpen egy hétköznapi Bp-i kirándulás lesz a célszerű.Van a Üllőieknek valami internetes , vagy telefonos elérhetőségük valakinek a birtokában ?.., mert nem vagyok ismerős a környéken . Meg gondolom előre be kell jelentkezni . Megnéztem az ajánlott centírozós honlapot , nagyon meggyőző , valósághűbb , mint a most alkalmazott gépek . Visszatérve a típusra , egy tavalyi 206-os 1.4-es HDI-t cseréltem le a nyáron erre az autóra , nekem tetszik , ezért a pénzért , ilyen hitellehetőséggel ami a nyáron volt nem lehet jobb új autót venni . Ráadásul jól esik beleülni menni vele . Hibája már volt és lesz is , dehát melyik autónak nincs . Eddig kb 2 millió km-t vezettem számtalan típusú autóval és nagyon sokat javítottam is , tehát volt alkalmam próbálgatni .

Nehéz szavakban például azt az élmény leírni , mikor a Fekete-Erdő kanyargós útjain az ember gyönyörködhet a kilátásban az üvegtetőn keresztül , ahogy a hegyek a feje fölé magasodnak. Át kell élni ! A két év garancia alatt meg talán sikrül majd egy teljes értékű autóvá összerakni.

ellenpélda Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11947

Sajnos előfordul.

 Szerencsémre ismerem a kollegákat és így megerősíthetem azt,  hogy a gépük nem javít, csak diagnosztizál, a kapott értékek függvényében próbálják csökkenteni a rezonanciát, a gumi felnin tőrténő elforgatásával. Ha ez adott forrásból nem sikerül, akkor nincs mese.(de legalább kiderül mit kell vásárolni.)

Egyébiránt javaslom mindenkinek a gép linkjét, érdekes..

Előzmény: Joeman (11944)
HDImi Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11946

swgeo

 

Nekem is volt ilyen problémám, de egy egyszerü sima régi gépen is kivette a gumiszerelö srác a rázást, és nem kellett semmiféle agyonbonyolitott centirozogép hozzá, horibilis összeget sem kellett fizetni, ha jol emlékszem két defektes kerekem volt ami a másik kocsinké volt, és az én két elsö kerekem centirja együtt volt 2500 FT.

 

molnarnorbert

 

Hamegnéznéd nagyon megköszönném.

 

HDImi

Törölt nick Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11945

Kedves Ellenpélda!

 

Ha a forumon anonym vagy, a legközelebbi topictalin azért remélem megtisztelsz minket! Addig is gyűjtjük a kérdéseket.

Előzmény: ellenpélda (11933)
Joeman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11944

Nálan akármilyen jóra centrirozták ki a kerekeket, nem múlt el a probléma. De mikor felraktak egy másik gumit másik felnivel, elmúlt a kormányrázás.

Tehát lehet egy rossz gumi vagy felni eredménye is.

Előzmény: ellenpélda (11942)
semmiho Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11943

Kedves Ellenpélda!

 

Nagyon köszönöm a gyors választ! Kb. 3 hete volt zöldkártyán, a károsanyag-kibocsájtás - s a mérés bár hideg motorral történt, de szerencsére - teljesen rendben volt. Viszont az autó 42e km-t futott, és még az eredeti gyertyák dolgoznak benne. Hm, lehet, hogy ez a gond? Most már biztos, hogy elviszem szervízeltetni.

A hűtővíz - amennyire tudom - a termosztát becsavarozási pontjánál szivárog, és a blokk alsó részén vízkőlerakódáshoz hasonló, fehéres színű elváltozást okozott. A hűtőventillátor nem szaggatottan jár, de valószínűleg gyors fokozatban működik, az autóból kiszállva és vizsgálódva elég gyorsan és hangosan forog. Szerencsére keveset "araszolgatok" az autóval, így elég ritkán következik be ez az állapot.

(Viszont, a hozzászólásokba bele-beleolvasgatva fontosnak tartom leírni, hogy ezzel együtt is maximálisan elégedett vagyok az autómmal. Jó kis gép, szerintem; legalábbis ez, még ezen apró kellemetlenségek ellenére is. Más gondom még nem volt és nincs is vele, szerencsére.)

 

Szivárgás helye
Előzmény: ellenpélda (11941)
ellenpélda Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11942

Jó ötletnek találom a gumidiagnosztikát.

Tirebinek bejött ,és tudtommal nem ő az egyedüli.

Előzmény: swgeo (11938)
ellenpélda Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11941

Semmiho!

 

 A túlfogyasztásnak rengeteg oka lehet, ha generált hiba nélküli akkor km-től függetlenül érdemes rápillantani a gyertyák állapotára, és a keverékszabályozási paraméterekre,károsanyag kibocsájtásra. Esetleg egy frisebb software-töltés is megoldás lehet.

 A hűtővíz honnan szivárog? Nem mindegy.

Amikor a klímát bekapcsolod akkor szaggatottan, és hangosan  megy a hűtőventillátor ?

       mert ha igen akkor valószínűleg az történik, hogy az alacsony fokozatod nem működik. Amikor a víz eléri 95-6-fokot az 1.-es fokozatnak be kell kapcsolni, ha nem a magas fokozat csak jóval 100-fok felett kapcsol be(ne felejtsük el, zárt rendszerről van szó).Amikor a klímát bekapcsolod az autómatikusan elindítja az 1.-es fokozatot és lassan forogni kezd, ha a fokozat meghibásodott akkor nem hűti a klímagázt a gáznyomás hamar felszökik 17bar fölé a motorvezérlő(vagy a nyomáskapcsoló) elindítja a 2.-fokozatot ami a gyors fokozat, ez hamar lehűti a gázt (és a hűtővizet is)és kikapcsol, ámde a gáznyomás hamar felszökik, ami indítja a 2.-es fokozatot.stb.stb.stb.

 

Előzmény: semmiho (11937)
tirebi Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11940

Hello SWGEO!

Nekem 5 ajtós 307-em van nekem is volt rázás probléma 16" kerekkel, és az egyetlen jó megoldás az üllőiek (Frédi-béni) dinamikus centirozó gépe volt! A gép honlapja : 

http://128.242.141.90/us/products/wb/products_wb_9700.htm

Sajnos a 307-es futóműve elég érzékeny darab és a felni-gumi egyenetlenségeit csak egy ilyen géppel lehet orvosolni. Én szintén 195/65 r15 télit használok ezeket is itt centíroztattam és semmi gond velük! Sajnos az országban eddig csak két ilyen gép vanm az egyik Üllőn, a másik a forgalmazó cégnél! :(((

 

Üdv: tirebi

 

Előzmény: swgeo (11938)
swgeo Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11939

Bocsi ,      Ellenpélda !

Úgy látszik öregszem , már 10 percre sem tudok megjegyezni neveket ! Mégegyszer bocsi !

swgeo Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11938

Sziasztok!

Már többször ránézten erre a fórumra , mert nekem is van egy 307SW-m. Kíváncsi vagyok a tapasztalataiokra . Enyém júniusi 110 lovas 2.0-es HDI.Van benne 16.000 km . Egy kicsi segíséget kérnék . Régebbi oldalakon olvastam , hogy volt másnak is kormány rázás problémája . Kíváncsi lennék megoldódott-e ! Az enyém 17"-os kerékkel van gyárilag szerelve , 205/50-es Pirelli P zero rosso gumival. Több helyen lett már centíroztatva , de csak elviselhető lett , nem jó . Többek közt olyan gépekkel is amelyek elég profinak számítanak (pl Autodoktor Balatonkiliti). Most fel került rá a téli gumi 195/65x15 , lemezkerék , Godd Year UG6 . A hétvégén mentem több mint 1500 km-t tehát már elhelyezkedett a gumi , azóta kétszer lett centírozva ott ahol a legjobb eredmény tudták a másik kerékkel is elérni és megint csak elviselhető és nem jó . 120 felett maradt rázás egészen 170-ig . jobban nem mentem . Levettem a két első kereket és tartógömbfejnél felbakolva megpróbáltam nem a féktárcsa kiegyensúlyozatlansága miatt van-e a jelenség , de nem. Nem tudom ,hogy    " Ellenvélemény " mennyire jártas ebben a kérdésben , esetleg lenne valami jó ötlete. Úgy látom van a típussal kapcsolatban komoly ismeretanyaga , de ha bárki más tud jó tippet örülnék neki !

semmiho Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11937

Kedves Ellenpélda!

 

Kicsit én is OFF-topic leszek...

A 206-os fórumban írta Spinaker, hogy rendre sokkal többet eszik a TU5JP4 (1.6 16v) motorú 206-osa, mint eddig. 11 liter/100km fölött... Nálam is mintha valami hasonló kezdődött volna (bár ennél azért szerényebben): az utóbbi néhány hónapban jellemző, hogy 206 XS-em jó másfél literrel többet eszik, mint eddig. Pedig egyáltalán nem hajtom agyon... 2001. februári gyártás (DAM gyártási szám szerint). Talán fontos lehet még, hogy - tudtommal - egyik autó sem a CAN bus-os verzió.

Továbbá nálam állandó probléma, hogy nem megy a hőfokmérő 70 Celsius fölé - kivéve forgalmi dugóban való araszolásnál, ahol akár 5-10 perc alatt hirtelen 100 fokra "ugrik". (Mondjuk már megszoktam, ilyenkor klíma be, és a ventillátor is bekapcsol --egyébként nem!-- és 2 percen belül visszahűl.) A motorblokkon hűtővíz-vízszivárgás nyomai láthatóak, de elvittem Peugeot szakszervízbe, nem találtak problémát (persze a hűtővíz jó része is hiányzott).

 

Köszönettel: Semmiho

GeZso Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11936

Kedves Ellenpélda!

 

Lábaid előtt heverek! Köszi a gyors, pontos és (még számomra is) érthető válaszokat.:-))))

Előzmény: ellenpélda (11933)
Media69 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11935

OK! Érthető! Előre is köszönjük a segítségesdet....

Előzmény: ellenpélda (11933)
schs40 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11934
Köszönjük!
Előzmény: ellenpélda (11933)
ellenpélda Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11933

Eltaláltad, a gátló=lengéscsillapító.

 

Ha nem baj szeretnék anonym maradni, az "ellenpélda" erre az esetre is találó mivel nem akarok senkit, sehova sem édesgetni haszonszerzés céljából. Célom pusztán a segítségnyújtás, persze csak ha igény van rá. Mindezt szeretném kultúrált körülmények közt véghezvinni ha lehetséges.....

Előzmény: Media69 (11929)
ellenpélda Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11932

Nem ,a klímaberendezés sajnos alacsony hatásfokából (nem működési, hanem energiaátalakítási) adódóan sok LE-t vesz ki a motorból, esetenként ha nagyon meleg van odakint kb.20%-ot is. Teljes terhelésnél (padlógáznál) a motorvezérlő

kikapcsolja a klímát ,mivel a programja feltételezi, hogy vagy előzni akarunk, vagy balaset elkerülésére szeretnénk használni a klíma által kisajátitott teljesítményt.

    Természetesen a kilyelzőn ebből nem veszel észre semmit....

Előzmény: GeZso (11928)
ellenpélda Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11931

Sajnos garancián túli szavatosság csak fődarabra érvényes, BSI nem tartozik bele.

Javaslom menj szakservicebe ,előszöris a beázást orvosoltasd (hozzáteszem 206 nál nem jellemző a beázás, kivéve ha a riaszó,erősítő,stb. kábelén csorog be a víz!),majd egy alapos BSI tisztítást kövtően realizálodik egy kb. 50% esély a sikerre.

Előzmény: GeZso (11927)
Media69 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11930
Ha hál' isten, hogy végre nem a japó-kontra-csigaevő vitáról szól a fórum....
Előzmény: Media69 (11929)
Media69 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11929

Szia!

 

Tényleg jó egy szakértő a fórumon! Kedves Ellenpélda, felfednéd ki és mivoltodat, úgy értem honnan származnak ismeretid? A név minden esetre találó.... :-)

 

A hátsó futóművel kapcsolatban, leírnád pontosabban, miről van szó? (A "gátló" szó számomra nem ismert, talán a lengéscsillapítónak a gúnyneve?)

 

Köszi!

Előzmény: ellenpélda (11907)
GeZso Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11928
Ezt nem is tudtam, hogy ki kéne kapcsolni a klimát padlógáznál!? Ezt hogy eszem észre? Kikapcsolja  a kijelzőn is?
Előzmény: ellenpélda (11925)
GeZso Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11927

Sziasztok!

 

Kicsit OFF kérdés.

 

Ha adott egy 206 aminek beázik a BSI-e, aminek következtében az autó esőben furcsán viselkedik, de az autó már nem garanciális akkor ez gyártási hiba és a PUG-nak a szavatosság alapján ingyé kell javitani nem?

 

 

ellenpélda Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11926

"Egy régi porlasztós gépet szinte mindig élvezetesebb nyomatni, mint ahol CAN busz van a gázbovden helyett.":)))))

Így is van, a gyártók is szívesebben gyártanának erőgépeket ikerkarburátorral, kéziszívatóval.Csakhogy nem igazán lenne rájuk kereslet, arról nem is beszélve, hogy nem lehetne forgalomba helyezni egyet sem közülük........

Előzmény: Törölt nick (11916)
ellenpélda Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11925

Szervusz.

    A lambdaszondán a 4vezetékből 2db-a szonda fűtését hivatott elősegíteni mivel az új környezetvedelmi szabványban már,beleszámít az összes károsanyag kibocsájtásba a melegedési fázis is.

   Ha késik a gázpedálod és nem kapcsolja ki a kliímát a teljes terhelés, akkor vagy valami van a helyzetérzékelőddel (esetleg a testelésével), vagy pedig a motorvezérlő software-t kellene felfrissíteni, lehet hogy éppen az van fenn amelyik nem ismeri fel az ABS computer típusát.

    A katalizátor csere csak abban az esetben oldja meg a rángatási problémát ha mechanikusan rossz, vagy a hatóanyagot,ill. a hasznos felületet károsította valami közvetlenül ,esetleg közvetve.

Előzmény: FRANKYE (11915)
ellenpélda Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11924

Nagyon is elképzelhető, ha a gyertya hőértéke módosított, akkor megelőzheti a gyujtáskimaradásokat. Sajnos softwareverziót évjáratból nem lehet igazán megállapítani, ilyen esetben kérni kell a srvice-ben, hogy nézzenek rá van-e újabb.

NE FELEJTSÜK ILYENKOR OTTHON A KÓDKÁRTYÁNKAT, rengeteg gondot bosszuságot kerülhetünk el vele, mindkét részről!!!!

Előzmény: Smíró (11912)
molnarnorbert Creative Commons License 2004.11.16 0 0 11923

Hali,

 

>A 90 lovasba ACEA A3-B4 jelü kellett, de ez a 110-es.

 

A kódját nem tudom (holnapra megnézem, ha kell), de a jelölt gyártók (és bármely más neves cég) fullszintetikus, turbódízel motorokhoz ajánlott olajai közül szerintem mindegyik megfelel. A hideg miatt talán nem árt a 0w40. De a minimum az 5w40, 10w-set viszont ne engedj belerakni!

 

Üdv.

Norbi

 

Előzmény: HDImi (11917)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!