Bocsánat, hogy egy régebbi bejegyzésre most reagálok. Nyár óta keveset tudtam túrázni, de bízom benne, hogy minden rendbe jön, és ha a Jóisten is úgy akarja, újra el tudok majd indulni nagyobb túrára is. Biztos, hogy az ön honlapja nem két túrázót ösztönzött! Főleg a kezdetekben sokat merítettem belőle jómagam is, köszönet érte!
OKT Szárliget - Csókakő szakaszon szárligeti focipálya és az 1-es főút közötti földút félig beszántva. Jelzések, bélyegzők rendben, sok a kitermelés, meg a törés és bedőlés. Gánton a turistaház kiváló, 2800 (ágyneművel)+ 300 az ifa.
A frissen hullott hó sokakat csalt fel Dobogókőre.
Az autók szinte már nem is fértek föl a hegytetőre, mégis nagyon jót lehetett sétálni a ködös-havas tájon, mert legtöbben a sípályák felé vették az irányt.
Nem volt igazán szép idő, de a közel 20 cm hó és a köd valahogyan mégis jó, igazi, téli hangulatot árasztottak.
Tavaszi Széll két évvel ezelőtti túránk leírásában citált idézete jutott eszembe... :-)
Impressziók Dobogókőről
"Szeretem a ködöt, mert eltakarja a múltat, a jövőt, és a jelen is olyan homályos benne, hogy talán nem is igaz. Olyan kevesen szeretik a ködöt, és olyan kevesen találkozunk benne, de akik találkozunk, nemcsak a ködöt, de egymást is szeretjük."
Megszámlálni sem tudnám hogy hányszor jártam/jártunk már Dobogókőn, és még mindig találtam felfedeznivalót, igaz részben magamnak is köszönhettem hogy eddig még nem néztem meg.
A régi menedékházban berendezett Turista Múzeumról van szó.
Nagyon érdekes volt, különösen számomra akit érdekelnek a turistaság emlékei, mégis ambivalens érzésekkel jöttem el onnan.
Megmondom őszintén picit szegényesnek éreztem a felhozatalt, elsősorban jelvények tekintetében. Sem Szent-István Vándorlásos, sem a legrégebbi kéktúrás jelvényt nem láttam, és ha nincsen ott egy régi "Lokós" turista, Szabó Aladár kalapja akkor kéktúrás jelvény egyáltalán nem is lett volna a repertoárban!
Mindenesetre azért jó hogy van egy ilyen kis múzeum, csak kellene bele még egy jó csomó minden.
Tudom, nagyrészt pénzkérdés.
Amiből viszont rengeteg volt az a szebbnél szebb bélyegzők, a régi kéktúrás pecsétektől kezdve a csodaszép M.T.E. bélyegzőig mindenféle, ha valaki éppen ideér az igen csak szűk nyitvatartási időn belül akkor érdemes ide bejönni bélyegezni.
Tulajdonképpen azt hiszem megoldódott, mert időközben találtam két régebbi fotót az éterben, az egyik (ezüst) Darabanth-os, a másik (bronznak tűnő) turistamagazinos volt.
Jó szemű kéktúrázók véleményét szeretném kérni azzal kapcsolatban hogy szerintetek ez a "Szent-István Vándorlás" emlékjelvény kinézetre az aranyozott, vagy a bronz jelvény lehet-e vajon?
Ugyanis a Turisták Lapja 1938-as júniusi számában található felsorolás szerint bronz emlékjelvényre 156 résztvevő volt jogosult, ezüstözöttre 50, aranyozottra viszont csupán 16.
Név és szakosztály szerint fel van sorolva minden jogosult, a 16 aranyból 4 volt kecskeméti. A bronzhoz elég volt mindössze 5 túranapon részt venni.
Köszönöm az ötletet (gumikerekes kisvonat). - Annyira viszont nem lehet rossz a helyzete még az ismerősömnek sem, hogy a terepjárós változat felmerüljön.
Nem tömegközlekedés, de fel lehet hívni a Diósjenői Boróka-házat ők (partnerük) üzemeltetnek egy gumikerekes kisvonatot - (inkább csak tavasszal,nyáron) - ha épp megy fel csoport Királyháza felé gondolom szívesen felvisznek Závoz-nyeregig v. Mázsaházig így a szint/táv egy része megspórolható.
Valamint elborzadva írom, és máshová nem írnám be hogy véletlenül se reklámozzam de szerencsére ez a társaság úgysem célközönség... az Ipoly-Erdő a honlapján terepjárós túrát hirdet a Csóványosra...
Nem éppen túramozgalmi kérdés, de szerintetek melyik a leglightosabb út a Csóványosra? (Nem ok nélkül kérdezem, egy ismerősöm keveset bír, de szeretne feljutni oda, ill. a kilátóba.) Ráadásul mindehhez egy olyan kiindulópont kellene, ahová tömegközlekedéssel el lehet jutni. - Köszönöm előre is a választ!
Sajnos, még nem töltöttük felé a képeket, de a középső áteresznél (eddig vannak fák a csatorna partján, és jelzés is van), szóval ott, ahol a tóba a csatornából vizet vezető vízfolyás (patak?) van, ott a csatornában vannak betonoszlopok (kettő).
Ha valaki tervezi a szakaszt, akkor ajánlom, egy kicsit tanulmányozza az alábbi térkép-részletet.
A legfontosabb információ a kép ÉNY-i "csücskében" van, a csatorna melletti egykori utat beszántották.
A kék áteresz között csak a barázdában lehetett lépegetni (volt sár rendesen), a csatorna felől szúrós növények nehezítették a haladást.
A végére maradt a meglepetés, mely sajnos a térképen nem látszik, a földút, melyen az átereszen keresztül eljuthatunk a gátig, kelet felől mély vízelvezető árokkal "védett". Amikor ott jártam, akkor víz nem volt benne, de ez tavasszal másképp lesz!
Egy kicsivel délebbre tudtam leküzdeni ezt az akadályt, talán ezért is van az, hogy az út nem egyenes.
Hangsúlyozom, út NINCS.
A TUHU térképén "felszámoltuk" a szakadást, de ez nem jelenti azt, hogy minden OK.
Megoldás szerintem nincs, de az semmiképp nem megoldás, hogy elhallgatjuk a problémát, és a térképen úgy tüntetjük fel az útvonalat, mintha járható lenne.
Alternatív megoldás lehet, ha a keleti áteresznél (ez volt az "eredeti" útvonal) átmegyünk a csatornán, és ott próbálkozunk. Út ott sincs, csak keréknyom, de most épp nem volt beszántva, és szúrós növények sincsenek.
Remek válasz erre a szervezett - nem szervezett épületes vitára. Ha végig nézi mindenki ezt a műsort, ebben minden benne van. Csak érteni kell és nem bele magyarázni. Persze akkor a gumicsontot nem lehet tovább rágni.