A leendő tulajdonosok majd a szervizben fogadhatják a recepciós kislány mosolyát is. Csak nehogy gyakoribb legyen, mint a szomszéd lányé :)
Mondanám, hogy nem baj, mert legalább lesz egy szép autójuk, de szerintem a 407-esre még csak ez sem igaz, mert véleményem szerint mind kívülről, mind belülről nagyon elszaladt a tervező bácsi cerkája. A 406-os még így, többéves designnal a háta mögött is mérföldekkel szebb. De persze ez csak az én véleményem.
Úgy néz ki, mégiscsak átvertek... megnézettem egy kútnál a hűtővizet és -10 fokos, nem -30 valamennyi, mint amennyinek mondják!
Lehetséges, hogy az utántöltött 4dl desztvíz nem oszlott volna el a hűtőrendszerben? A fagyálló tudtommal alkoholos, az pedig könnyebb a víznél. Így, gondolom, már csak a gravitáció miatt is keverednie kellene.
hétfőn elvittem a szervizbe a járgányt (Szabó éls Fia Zalaegerszeg), mondom a szervizvezetőnek, hogy van már menkem Antipolution faultom is. mondja, hogy az a rángatás miatt van. kicserélték az első lambda szondát azonnal. motorteszt a számítógéppel, hiba leolvasás - nincs hiba, utána hibaüzenetek törlése, próbaút, újabb motorteszt, nics hibaüzenet.
Azóta nincs Antipolution Fault, nincs rángatás se hidegen, se melegen. Szerintem megjavitották. Nagyon örülök neki, remélem sokáig igy is marad.
Közben válasz kaptam a hűtővíz le nem cserélésére is: -30 fok alattinak mérték a hűtővizet, azért nem cserélték le.
A mennyiségre pedig azt mondták, hogy fel lett töltve, de a motor nagyobb fordulaton még légteleníti a rendszert. Ez mondjuk hihető. Amikor a fordomban hűtőt cseréltem, az is nyelt még be légtelenítés után is egy csomó vizet.
A hűtőt bizotsan kicserélték, mert másképp néz ki, mint ami benne volt :-)
-A hűtőt alúlról két csap pozicionálja általában, egy-egy gumibakon ülve. Felűlről pedig szintén 2csap van amikre gumi sapka van felhúzva, ez van belecsúsztatva egy-egy lyukas lecsavarozható tartóba.
Lötyögni lötyög de semméképp nem 1cm-t. Ami amiatt lenne elméletileg ,hogy a hütő melegedés közbeni vetemedése következtében ne feszüljön meg, ill. ne törjenek le a műanyagból készült pozicionáló csapocskák.
-optikai kábel,tartók,patentek,burkolatok,szerelés,stb. stb.
Mindezekután lehet reménykedni, hogy a COM200, és a BSI softwarek nem ütik, ill. támogatják az opciót,külömben kell még egy COM200, vagy BSI, esetleg mindkettő!.
Őszintén örülök segítő szándékodnak, és sok kitartást kívánok hozzá! :)
Biztosan rengeteg kérdéssel fogunk bombázni, és még mielőtt a M6 és egyéb fórumok hívei szájat húznának, hozzáteszem, nem minden kérdés szól majd az autó nyűgeiről. :))))
Nekem rögtön lenne ilyen kérdésem:
Volt már példa/elképzelhetőnek tartod, hogy RT3-at utólag berakjanak az autóba? Pláne, ha az ebay-en akarom beszerezni, és nem a szalon "kissé" borsos árát fizetném ki?
Eksön-nel pedig teljesen egyetértek a tekintetben, hogy vállalkozásod egyedülálló, és bár az anoním törekvésedet elfogadom, de véleményem szerint is szívesebben megy az ember oda, ahol látja, hogy törődnek vele, és nem csak a zsebére utaznak. E törődésnek pedig tényleg páratlan módja, hogy közénk jöttél. Köszönjük.
(Én akár magánban is szívesen venném, ha mondanál egy címet.)
Krapulax5000
Ez döbbenet. Merrefelé laksz? nem lehet, hogy elvinni akarták a gépet (az indítás miatt akartak másik szg-t rakni bele), csak megzavarták őket, és a már kiszedett cuccal leléptek? Gondolom nme pici pénzt kérhetnek érte a piacon. Ha valaki kikódolja nekik, akkor meg pláne. Ez esetben még akár "jól is jártál" :(
Zöld SW
Cimborám 1.6HDI-jébe(igaz az 206os, de állítólag a motor miatt) nem tudtak tempomatot rakni Siófokon. Pedig ott állítólag már olyan Partnerbe is raktak, amibe a gyár szerint nem lehet. :(
Ámulattal látom, hogy sokaknak milyen komoly gondjai vannak az autójukkal. Szerencsére az enyém vígan repeszt, bár még fiatal, zsenge januári eresztés.
Szomorú tény, hogy mégis szervízben piheg a drága. Történt ugyanis, hogy életemben először elloptak tőlem valamit. Nem is akármit, hanem egyik éjszaka kiemelték az autóból a motorvezérlő számítógépet! 250 rugó, hello, köszi. Persze biztosító fizet, dehát akkor is... Indulnál szabadságra és tessék. Hozzá annyi, hogy a kesztyűtartóban kb. 15 DVD, a csomiban egy TV, az ülés alatt pedig a frissen vásárolt hangszóró upgrade szett, még gyári dobozban, semmihez hozzá sem nyúltak, csak a computer, az kellett nekik.
Apropó, hogyan lehet leszedni az ajtókárpitot, hogy a hangszórókhoz hozzá lehessen férni?
Új SW tulajként csatlakoztam 1 hónapja a topic olvasóihoz. Egy hónapos használat után különösebb gondom még nem volt a kocsival, de egy dolog megütötte a fülem(szemem) olvasgatás közben. Valóban van olyan szerviz ahol 1.6HDI-be utólag tudnak tempomatot szerelni? Ha igen, ez szerintetek hogy befolyásolja a fogyasztást ? Hol mennyiért szerelik be?
Ha már megszólítottak. vdkvdkvdk múlt heti megnyilvánulásaira azért reagáltam, mert nem voltak tényszerűek (itt mást írt, mint a másik fórumon), illetve egyes márkák öncélú lejáratásnak tüntek. Erre nem mentség, ha korábban voltak problémái ilyen autóval, illetve más típusra átnyergelt.
Szerintem mindenki mondja el örömét-bánatát e járművel kapcsolatban. Az internet információs, közösségteremtő erejével könnyebben megoldhatunk problémákat, hiteles tájékoztatással segíthetünk egymásnak. Adjuk közre tapasztalatainkat konkrét szervizekkel kapcsolatban, egyes meghibásodások elhárításával, az autó tuningolásával és egyéb kérdésekkel kapcsolatos információkat.
De olyan autók fórumaira való irással, amellyel nem is rendelkezünk, csak azért írni, hogy valahogy szidhassuk, az én gyomromnak sok.
A jótállás lényege, hogy azt a gyártó kevés kivétellel önként vállalja, és nem jogszabály írja elő kötelező erővel.
A kevés kivétel egyike a személygépkocsi, ahol is jogszabály pontosan előírja, mire kell jótállást vállania, és a jogszabály nem teketóriázik, hanem azt mondja személygépkocsi. Ez azt jelenti, hogy a forgó, kopó alkatrészeivel együtt. Ami lássuk be jogbizoinytalanságot teremt, mert azért a gumik talán mégsem tartoznak ide, viszonta korábbiakkal elletétben nincs kmkorlátozás, tehát 1 év telejs jótállás vonatkozik. A rendelet egyértelműen kimondja, azt is, hogyha a jótállási feltételek a vevő hátrányára térnek el, akkor azok semmisek, tehát a szokásos kitételek a forgó, kopó alkatrészekre vonatkozóan semmisek.
Egyébként is röhejes volan, ha egy év alatt tökremehetnének alkatrészek, hacsak azok élettartama egy évnél nem rövidebb, és erről a vevőt megfelelően felvilágosították. Véleméynem szerint ,megfelelő felvilágosítás pl. a lengéscsillapítók vagy a vezérműszíj csereciklusát előíró szabály a gépkönyvben, vagy a gumik általánosan ismert futási teljesítménye.
Érdekes kérdés a centírozás, mert ha arra amiatt van szükség mert a gumi elkopott a normál hazsnálatban, akkor szerintem sem garanciális probléma.
De a válasz alapvetően az, hogy a gyártó nem döntheti el, mely alkatrészekre vállal garanciát, hanem alapból mindenre érvényes a jótállás, hacsak eleve rövidebb ciklust nem ír elő, vagy általánosan ismert a rövidebb élettartam.
Szerintem nyugodtan édesgess csak, sokal szivesebben viszi az ember olyan helyre a kocsit, ahol értenek hozzá, és egyébként is minden szervíz és kereskedő számára nyitva áll ez a topik de úgy tűnik te vagy az első, akiben felmerült, hogy a márka presztizsét esetleg iylen módon is lehetne növelni.
Hát azt látom, hogy a műszaki részéhez nagyon értezs, de a jogi részéhez inkább ne érts. Garancia mint aolyan nem létezik a jogban. van oylan, hogy jótállás, meg olyan, hogy szavatosság. Amit a nép garanciának szok hívni, az általában a jótállás. A szavatosság viszont a Ptk. kogens szabélya, vonatkozik mindenre, fődarabra vagy a legkisebb csavarra, és 3 évig mindenképpen érvényesíthető, de akár később is.