Sziasztok!Izzítógyertya cseréhez kis technologia.
NYÍRÁSI NYOMATÉK
Az izzítógyertyák kiszerelésénél tartsa be a nyírási nyo-
matékértékeket.
Nyíró menete nyomaték
M 8------20 Nm
M 9------22 Nm
M 10----35 Nm
M 12----45 Nm
MIT TEGYEK, HA ELÉRTEM A NYÍRÁSI
NYOMATÉKÉRTÉKET?
Semmilyen körülmények között ne húzza tovább a
kulcsot – az izzítógyertya beletörhet a hengerfejbe.
Folytassa ehelyett a 3 pontos program szerint:
„Kis mértékű kilazítás – melegítés – kihajtás”:
1. Kis mértékű kilazítás: Vigyen fel bőséges mennyiségű
szintetikus olajat az izzítógyertya meneteire, és hagyja
hatni, lehetőleg egy teljes éjszakára vagy hosszabban.
2. Melegítés: Melegítse be a motort, vagy külön kábellel
adjon áramot 4–5 percen át a működő izzítógyertyákra
(ez csak 11-12 V üzemi feszültségű izzítógyertyáknál
alkalmazható) – az izzítógyertya ettől felhevül, és a
hőtől kilazul.
3. Kihajtás: Próbálja meg újra a kihajtást, szerelje ki
óvatosan az izzítógyertyát a hengerfejből egy erre alkal-
mas szerszámmal. (Ne lépje túl a maximális lazítási
nyomatékot – lásd fent a táblázatot. Mindig álljon le,
mielőtt elérné a nyírási nyomatékot. Szükség esetén
próbálja újra a melegítéssel.)
Miután kiszerelte a régi izzítógyertyát, tisztítsa meg a
hengerfej csavarmenetét, a kúpos üléket és az izzítógyer
tya csatornáját megfelelő eszközökkel (lásd alább).
MEGHÚZÁSI NYOMATÉK
Az új izzítógyertya beszerelésekor mindig a járműgyártó
által megadott meghúzási nyomatékot alkalmazza.
Meghúzási menete nyomaték
M 8---------10 Nm
M 9---------12 Nm
M 10-------15 Nm
M 12-------22 Nm
A hengerfej furatát gyakran elszennyezik az égésmaradvá-
nyok vagy egyéb koszrészecskék. Az ilyen kokszosodás
könnyen és biztonságosan eltávolítható a 10 mm-es
menettel rendelkező hengerfejekből – a BERU dörzsár
(RA003 - 0 890 100 003) segítségével.
ÉS ÍGY KELL VÉGEZNI A MŰVELETET:
Tisztítsa ki nagyjából az izzítógyertya furatát
törlőkendővel.
Zsírozza be a BERU dörzsár vágófelületét, és csavarja
be a dörzsára a hengerfejbe: Az égésmaradványok
beleragadnak a zsírba, és a szerszám kihajtásakor
eltávolíthatók.
n
Az új izzítógyertya ezután problémamentesen
beszerelhető (figyeljen a meghúzási nyomatékokra!).
n
Az izzítógyertyák behajtása előtt kenje meg a rudat és
a menetes részeket GK zsírral (GFK01 – 0 890 300 034)
15
Most fecskendezzen ide
szintetikus olajat.
Ezek az égési maradványok
távolíthatók el a BERU
dörzsárral.
A BERU dörzsár – (RA003 –
0 890 100 003) lelazítja az
izzítógyertya és a hengerfej
közé „besült” kokszot.
CSAK nyomatékkulccsal végezze
az izzítógyertyák eltávolítását és
beszerelését.