Azt az ötletet kaptuk, hogy iktassuk ki az amúgy sem működő, nyitott állapotban megszorult AGR szelepet. Húzzuk le a pneumatikus csövet, és zárjuk le, majd a kipufogócsonkból a gázt visszavezető csövet egy lemezzel zárjuk le. Ezáltal a motor kizárólag a levegőszűrőn át kapja a tiszta oxigént. Megtettük kb. 5 perc alatt, majd miután minden visszakerült a helyére a motor új erőre kapott. Nem kopog és minden fordulaton erős. Jobb mint évekkel ezelőtt. :)))
Amit leírtál az alapján kicsit még körülnéztem a neten. A motorunkon AGR szelep van, és azt is leírták több helyen, hogy hogyan lehet orvosolni. Úgy tűnik sikerült. Mégegyszer köszi a tippet! :)))
Hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba: 1992-es évjáratú 1.7 diesel motornál aszembenézet a vezérműtengely jobb oldalán lévő szelepről van szó, melyből egy vékony cső vissza van vezetve a szívócsonkhoz, míg egy vastag a fékrásegítőhöz? Ha hülyeséget írok, kérlek segíts, mert édesapámnak szeretnék segíteni.
Ez a "marha" szerelő úgy gondolta, hogy ha a szívó csonkba pufog a motor annak ellenére, hogy minden jel a helyén van, akkor a szívó szelepekkel lehet a baj. Talán ezért vette le a hengerfejet.
Háááát, az, hogy szőkenős az enyhe kifejezés... :-) Akármi is a hiba ez zsebbenyúlós lesz. Azt viszont nem tudom, milyen szerelők vannak felétek, hogy ezt nem tudják kiszűrni.
A család egyik büszkesége egy 1992-es F-es Opel Astra 1.7 D hetek óta szivat minket. Mivel az elmúlt években több alkalommal kihúzott minket a sz..ból, ezért nem engedjük el, mindenképpen szeretnénk megjavítani.
A hiba kezdete: a motor alapjáraton kiváló, azonban 1-es fokozatban induláskor rendre le akart fulladni, erőtlen volt. Aztán mikor belendült sem ment rendesen, sőt mikor nagyobb gázt adtunk, kopogni kezdett, max sebesség 60 km/h volt.
Kezdtük az adagolóval. Szakember szerint az jó, sőt biztos ami biztos egy másikat is kipróbáltunk. Ugyanaz.
Ezt követően hengerfej le, egy szelep gyanús, csere, ugyanaz. hengerfej vissza, szelepek többszöri ellenőrzése, nem szorulnak, nem eresztenek. Összeszerelés. A szívótorokba belepufog. Minden jel a helyén van, ennek ellenére egy fok jobbra-ballra, eredmény ugyanaz. Gázadásnál a szívótorkon jön a füst, oda pufog, a motorban nincs erő :((
Szóval szépen elindulok, aztán egyszer csak fölpörög a motor és nincs semmi sebesség. Nem kuplungoltam, semmit nem kell tenni magától csinálja. Mindegy milyen sebesség, vagy gyorsaság, megteszi. Aztán le szoktam állni az út szélére és próbálkozom váltani és ha meggondolja magát elindul. Aztán van h órákat bóklászok vele gond nélkül, aztán megint jön a a hasfájása és szinte méterenként csinálja.
Visszaolvastam néhány hozzászólást, úgy látom, talán nekem is fogtok tudni segíteni.
Szóval! Astra gt-nk van 1993-as. Két hete kezdte a szivatást, h menet közben egyszer csak elveszik a sebesség. Aztán gondol egyet, pillanatnyi pihenő után újra használható a sebváltó. Amikor elveszik, lehet sebességet váltani, csak nem érzékeli, vagyok mozog a sebváltó, csak semmi haszna. Egyre sűrűbben csinálja. A környezetünkben lévő autószerelők nem tudnak mit kezdeni a problémával, mi meg az autóval nem tudunk mit kezdeni. Ha valakinek van erre jó ötlete, kérem ossza meg velünk, mert lassan a felgyújtásán kezdek gondolkodni...
Na elég "szőkenősen" írtam le, de ennyit értek az autószereléshez
Van egy Opel Vectám, 1,8 benzin. Az a gondja, hogy alapjárton néha leáll. Ilyenkor kicsit megszoktam túráztatni 2-es vagy 3-as fokozatban pár másodpercig tiltáson. Ezután viszont 1200 és 1300 körül marad az alapjárat. Mi lehet a hibája, vagy merre kezdjem el keresni a hibát? Elöre is köszi!