1. Nem félek a téli közlekedéstől, hanem felkészülök rá. 2. Ha láthatóan jeges az út, akkor nemcsak az autómat, hanem saját magamat is otthonhagyom, mert a BKV gumiaira nem bízom az életem, ráadásul a jégpáncélon nem is tudok lejutni a megállóba. 3. Lásd:2. + jeges lejtőn a hólánc sz.rt sem ér.
Nem várok semmi extrát és nem a "proccos villámba" akarok felmenni, hanem a kicsiny házunkból lejönni, lehetőleg úgy, hogy sem magamnak, sem másoknak nem okozok galibát. Nem kell ahhoz mérnökhad, hogy egy főútvonalba torkolló, meredeken lejtős utca aljára valami fekvőrendőrhöz hasonló majomfogót szereljenek, eseteleg az előrelátás jegyében kiszórjanak rá két vödör homokos sót. Gondolom, hogy az illetékesek ugyanazt az időjárásjelentést nézik, amit én. Furcsa módon engem sosem ér váratlanul az éjszakai hóesés és időben felkelek ahhoz, hogy ki tudjam ásni a kicsiny utcácskánkat a hó vagy jégtakaróból.
Új rendőrkapitányt kapunk. Illetve nem annyira új: bűnügyi helyettes volt az eddigi kap. mellett, akit most a Teve utcába léptettek elő - ezért történt a váltás.
Van ennél egyszerűbb megoldás: előrelátásnak hívják. 1. Ha félsz a téli közlekedéstől ne költözz meredek utcába. 2. Ha már odaköltöztél és jeges az út, akkor hagyd az autódat egy sík utcában és menj fel a lejtőn gyalog. 3. Ha már muszály a jeges, havas úton közlekedned csatolj hóláncot.
Ez egy falu! Ne várd, hogy majd mérnökök hada dolgozik a megoldáson, hogy a sok beköltözött pesti, hogyan mejen fel a proccos villájába.
gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változásokról
Az utóbbi időben rendszeres jelennek meg az önkormányzati adóhatóságnál olyan panaszos ügyfelek, akik gépjármű forgalmazásra szakosodott vállalkozások közreműködésével vásárolnak/értékesítenek járművet és az értékesítést követően – átírás hiányában – változatlanul őket terheli az egyébként eladott jármű következő évi gépjárműadójának az összege is. A panaszos ügyfelek kifogásolják, hogy a kereskedéstől kaptak olyan információt, hogy nekik további teendőik az értékesítést követően nincsenek.
A jelentkező probléma feloldása érdekében kérem, szíveskedjék az alábbiakat áttanulmányozni és a lehetőségeikhez mérten, az aktuális adásvételi szerződések szövegét az ajánlásunkkal kiegészíteni:
A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. Törvény 2. § (1) bekezdése alapján az adó alanya az a személy, aki/amely a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény alapján vezetett járműnyilvántartásban az év első napján üzemben tartóként, ennek hiányában tulajdonosként szerepel.
Amennyiben, a gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változást a korábbi tulajdonos (átruházó) a 35/2000 BM rendeletben meghatározott módon bejelentette, akkor a bejelentési kötelezettség megnyíltát (szerződés megkötésének időpontját) követő év első napjától nem minősül adóalanynak. Ettől az időponttól kezdve a korábbi tulajdonostól tulajdonjogot szerző felet kell az adó alanyának tekinteni.
Gépjármű tulajdonátruházása esetén, ha a tulajdonátszállással érintett felek egyike sem tesz eleget a külön jogszabály által meghatározott bejelentési kötelezettségének, akkor a tulajdonátszállás bejelentése évének utolsó napjáig az (1) bekezdés szerinti tulajdonos az adó alanya.
Kérem, szíveskedjenek tájékoztatni az eladókkal/vevőkkel, hogy a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet 76/A. § (4) bekezdése alapján, a gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változás bejelentését a változástól számított 15 napon belül, a régi tulajdonosnak a tulajdonjog változásáról készült okirat benyújtásával (megküldésével) kell teljesíteni.
E bejelentés okmányirodánál történő záradékolásának időpontjától az átruházó, akkor is mentesül a következő év gépjárműadójának terhétől, ha a vevő valamely okból nem, vagy csak késve íratja át járművét.
Javasoljuk, hogy az adásvételi szerződésbe szövegszerűen is szíveskedjenek beépíteni az alábbiakat:
„A szerződő felek tudomásul veszik, hogy mind az eladónak, mind a vevőnek a szerződésben érintett gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változását -15 napon belül- e szerződés egy példányának benyújtásával (igazolt beküldésével) az okmányiroda felé teljesíteni kell.
Jelen szerződés aláírásával az átruházó és vevő is tudomásul veszi, hogy a jármű gépjárműadóját a gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. Törvény alapján az a személy viseli, aki/amely a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény alapján vezetett járműnyilvántartásban az év első napján üzemben tartóként, ennek hiányában tulajdonosként szerepel.”
Az önkormányzati adóhatóság felhívja a Tisztelt Forgalmazók/Értékesítők/Közvetítők figyelmét arra, hogy betartva a hivatkozott BM rendelet szabályait gépjármű értékesítés, vásárlás esetén az illetékes okmányiroda felé 15 napon belül az adásvételi szerződés benyújtásával (megküldésével) kötelezettségeiket teljesítsék.
Ez igaz, ha lehetne útviszonyről beszélni egy lejegesedett lejtőn. Ha a kocsidat a lejtő gravitációja viszi lefelé a tükörjégen (aminek ott sem szabadna lenni), ott nem tudsz mit csinálni. Ezeket a helyeket kiemelten kellene kezelni a téli időszakban, ami ugyebár nem jellemző mifelénk. Hányszor indultam el úgy hétfő hajnalban, hogy a hétvégi "termés" ott volt az utakon. Ahogyan írtam, egy hangyányit veszélyes a jégfoltra hullott néhány miliméteres hó, mert nem látod és nem számítasz rá. A lejtők alján pedig a fékezésektől pont ott tükrösödik fel az útburkolat, ahol a legnagyobb szükség lenne a tapadásra.
de a főútra kicsúszást, tényleg nem ártana valahogy meggátolni. nincs kitalálva a fűthető burkolaton kívül valami okosság ami megakadályozhatná az ilyen fagyos-kicsúszásokból eredő bajokat?
ezek a forgalomlassító-kitalálások nincsenek rendesen átgondolva. több kárt okoznak mint hasznot.valaki kézbe vehetné az ügyüket országos szinten... vagy megint valami rosszul alkalmazott eu-s kitalálás...?
Egy korábbi hozzáröfimben én is javasoltam valami fekvőrendőr félét a Mátyás király útba torkolló lejtős utcák aljára. Nem egyszer szorult meg a zabszem az én s.ggemben is, amikor egy diszkrét fagyáson visz a gravitáció és a kerekek már rég nem pörögnek. Amikor Solymárra kerültem az első tél, első jegesedésén lezúztam az első sárvédőmet egy úttorkolattal szembeni magasított járdaszegélyen. Akkor a kocsim már félig oldalra fordult és csak csúszott a vékony hó alatti tükörjégen a járdáig. hálát adtam a gondviselőnek, hogy egyik irányból sem jött senki, így csak saját magamnak okoztam kárt.
Ez a dézsa-akadály szvsz az igazi hozzánemértés magasiskolája. Én balga, még azt hittem, hogy ez valami partizánakció, erre kiderül, hogy nem, ez egy hivatalosan létrehozott közúti veszélyeztetés.
Remélem a jövő héten szöget is fognak mellé kiszórni.
Nekem tetszenek a különböző forgalomlassító megoldások. :)
Javaslom a virágszigetek kihelyezését minden, síkosságmentesítésre ki nem jelölt alárendelt, lejtős utcában mintegy 100m-ként, a lefelé haladók oldalán, természetesen betonból (egye fene, a biciklistáknak hagyjunk helyet jobbról). Haszna: a lefelé közlekedő jármű télen lassan halad, ha nem, megfogja a virágsziget, ha véletlenül kikerüli, a megcsúszás után a szemközti villanyoszlop fogja meg. Így elkerülhetők a többrésztvevős balesetek.
A fekvőrendőrök helyes elhelyezése: alárendelt, lejtős utcákban, a védet út felé közelítve, a STOP-táblától kb 10m-re, de a kereszteződés vonalától minimum 18m-re. Haszna: mivel a síkosságmentesítés rendkívül gazdaságtalan és nem túl hatékony, így a védett út felé haladónak nyújtunk egy kis esélyt arra, hogy esetleg sikerüljön megállnia.
Jók ezek a létszámkeretek: 177,5 fő, 69,75 fő, ...stb. Mire használhat az önkormányzat egy fél, vagy háromnegyed embert? Vajon melyik részük hiányozhat? :-)
Nem! Értsük egymást helyesen: nem az a bajom az illetővel, hogy ő készíti a Laboda-, Grószné- és más balos interjúkat, hanem az, hogy botrányos, ahogy néha ki tud nézni. Ez nem csak az ő hibája, de azé is, aki ilyen megjelenéssel képernyőre engedi.
Megnyugtathatlak, nem arra a riporterre gondolok, aki főleg a "balos" interjúkat szokta csinálni a Pilis TV-n, zakó nélkül ingujjban, miközben a hordóhasa rábuggyan a derékszíjára, néha még a köldöke is kisejlik az inge hasítékán... Töredelmesen bevallom, hogy bigott, maradi, korszerűtlen heteroszexuálós vagyok. :-)
Ha szakmai kérdésről van szó, akkor nem baj, hogy nem értünk egyet.
Az idő sok mindent megold.
Jelenleg tapasztalatgyűjtés folyik.
Ha rendszeresen neki mennének, akkor nyilván más lenne a történet.
Kérlek, menj át „Bezzeg-faluba” és nézd meg, hogy ott az Önkormányzat bevállalta a fekvőrendőröket.
Itt Solymáron nincs meg a döntéshozókban, az egyetértés ebben a kérdésben.
Tehát belátható időn belül, nem lesz drága bukkanó építés.