A Lejtő utcán árokba fordult, majd kiemelt járgányról van már valakinek infója? Még mindig ott árválkodik az utca alján, az árokparton. Biztos, hogy senkinek sem hiányzik ez a kocsi?
Hozzál magaddal. Csak nem gondolod kérlek alásan, hogy tartunk kátránypálinkát? Proccoséknál szélvédőmosónál alább nem adják pálinka alapanyagát. A szobalányunk pedig, hogy úgy mondjam, légiesen könnyű lenne. :-)
Majd meghívlak, megnézheteded a proccomat. Jöhetsz bármikor, már szóltam a komornyiknak, hogy a szobalány vezessen körbe nyugodtan, akkor is, ha nem vagyok itthon. :-)
A proccos az az, amit politur nyolc kátrányból lepárolt vegyigyümi-pálesz után annak ítél. Súlyosbító körülmény, ha olyan ember lakik benne, aki nem tudja huszadíziglen Solymárra visszavezetni a családfáját.
Küldjünk el pár illetékes elvtársat a közeli Ausztriába egy tanulmányútra.
Szerintem importálhatnánk a technikájukat a meredek utakon való autózás megvalósításában. Csak 100%-ban vegyük át, és ne akarjon senki hozzátenni vagy elvenni.
Hümm... Egyetlen alkalommal volt gyanús, hogy valami történt, de azért ez nem oldja fel a jeget. Amikor a faluban már a víz is felszáradt, mi még akkor is csúszkáltunk.
1. Nem félek a téli közlekedéstől, hanem felkészülök rá. 2. Ha láthatóan jeges az út, akkor nemcsak az autómat, hanem saját magamat is otthonhagyom, mert a BKV gumiaira nem bízom az életem, ráadásul a jégpáncélon nem is tudok lejutni a megállóba. 3. Lásd:2. + jeges lejtőn a hólánc sz.rt sem ér.
Nem várok semmi extrát és nem a "proccos villámba" akarok felmenni, hanem a kicsiny házunkból lejönni, lehetőleg úgy, hogy sem magamnak, sem másoknak nem okozok galibát. Nem kell ahhoz mérnökhad, hogy egy főútvonalba torkolló, meredeken lejtős utca aljára valami fekvőrendőrhöz hasonló majomfogót szereljenek, eseteleg az előrelátás jegyében kiszórjanak rá két vödör homokos sót. Gondolom, hogy az illetékesek ugyanazt az időjárásjelentést nézik, amit én. Furcsa módon engem sosem ér váratlanul az éjszakai hóesés és időben felkelek ahhoz, hogy ki tudjam ásni a kicsiny utcácskánkat a hó vagy jégtakaróból.
Új rendőrkapitányt kapunk. Illetve nem annyira új: bűnügyi helyettes volt az eddigi kap. mellett, akit most a Teve utcába léptettek elő - ezért történt a váltás.
Van ennél egyszerűbb megoldás: előrelátásnak hívják. 1. Ha félsz a téli közlekedéstől ne költözz meredek utcába. 2. Ha már odaköltöztél és jeges az út, akkor hagyd az autódat egy sík utcában és menj fel a lejtőn gyalog. 3. Ha már muszály a jeges, havas úton közlekedned csatolj hóláncot.
Ez egy falu! Ne várd, hogy majd mérnökök hada dolgozik a megoldáson, hogy a sok beköltözött pesti, hogyan mejen fel a proccos villájába.
gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változásokról
Az utóbbi időben rendszeres jelennek meg az önkormányzati adóhatóságnál olyan panaszos ügyfelek, akik gépjármű forgalmazásra szakosodott vállalkozások közreműködésével vásárolnak/értékesítenek járművet és az értékesítést követően – átírás hiányában – változatlanul őket terheli az egyébként eladott jármű következő évi gépjárműadójának az összege is. A panaszos ügyfelek kifogásolják, hogy a kereskedéstől kaptak olyan információt, hogy nekik további teendőik az értékesítést követően nincsenek.
A jelentkező probléma feloldása érdekében kérem, szíveskedjék az alábbiakat áttanulmányozni és a lehetőségeikhez mérten, az aktuális adásvételi szerződések szövegét az ajánlásunkkal kiegészíteni:
A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. Törvény 2. § (1) bekezdése alapján az adó alanya az a személy, aki/amely a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény alapján vezetett járműnyilvántartásban az év első napján üzemben tartóként, ennek hiányában tulajdonosként szerepel.
Amennyiben, a gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változást a korábbi tulajdonos (átruházó) a 35/2000 BM rendeletben meghatározott módon bejelentette, akkor a bejelentési kötelezettség megnyíltát (szerződés megkötésének időpontját) követő év első napjától nem minősül adóalanynak. Ettől az időponttól kezdve a korábbi tulajdonostól tulajdonjogot szerző felet kell az adó alanyának tekinteni.
Gépjármű tulajdonátruházása esetén, ha a tulajdonátszállással érintett felek egyike sem tesz eleget a külön jogszabály által meghatározott bejelentési kötelezettségének, akkor a tulajdonátszállás bejelentése évének utolsó napjáig az (1) bekezdés szerinti tulajdonos az adó alanya.
Kérem, szíveskedjenek tájékoztatni az eladókkal/vevőkkel, hogy a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet 76/A. § (4) bekezdése alapján, a gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változás bejelentését a változástól számított 15 napon belül, a régi tulajdonosnak a tulajdonjog változásáról készült okirat benyújtásával (megküldésével) kell teljesíteni.
E bejelentés okmányirodánál történő záradékolásának időpontjától az átruházó, akkor is mentesül a következő év gépjárműadójának terhétől, ha a vevő valamely okból nem, vagy csak késve íratja át járművét.
Javasoljuk, hogy az adásvételi szerződésbe szövegszerűen is szíveskedjenek beépíteni az alábbiakat:
„A szerződő felek tudomásul veszik, hogy mind az eladónak, mind a vevőnek a szerződésben érintett gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változását -15 napon belül- e szerződés egy példányának benyújtásával (igazolt beküldésével) az okmányiroda felé teljesíteni kell.
Jelen szerződés aláírásával az átruházó és vevő is tudomásul veszi, hogy a jármű gépjárműadóját a gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. Törvény alapján az a személy viseli, aki/amely a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény alapján vezetett járműnyilvántartásban az év első napján üzemben tartóként, ennek hiányában tulajdonosként szerepel.”
Az önkormányzati adóhatóság felhívja a Tisztelt Forgalmazók/Értékesítők/Közvetítők figyelmét arra, hogy betartva a hivatkozott BM rendelet szabályait gépjármű értékesítés, vásárlás esetén az illetékes okmányiroda felé 15 napon belül az adásvételi szerződés benyújtásával (megküldésével) kötelezettségeiket teljesítsék.
Ez igaz, ha lehetne útviszonyről beszélni egy lejegesedett lejtőn. Ha a kocsidat a lejtő gravitációja viszi lefelé a tükörjégen (aminek ott sem szabadna lenni), ott nem tudsz mit csinálni. Ezeket a helyeket kiemelten kellene kezelni a téli időszakban, ami ugyebár nem jellemző mifelénk. Hányszor indultam el úgy hétfő hajnalban, hogy a hétvégi "termés" ott volt az utakon. Ahogyan írtam, egy hangyányit veszélyes a jégfoltra hullott néhány miliméteres hó, mert nem látod és nem számítasz rá. A lejtők alján pedig a fékezésektől pont ott tükrösödik fel az útburkolat, ahol a legnagyobb szükség lenne a tapadásra.
de a főútra kicsúszást, tényleg nem ártana valahogy meggátolni. nincs kitalálva a fűthető burkolaton kívül valami okosság ami megakadályozhatná az ilyen fagyos-kicsúszásokból eredő bajokat?
ezek a forgalomlassító-kitalálások nincsenek rendesen átgondolva. több kárt okoznak mint hasznot.valaki kézbe vehetné az ügyüket országos szinten... vagy megint valami rosszul alkalmazott eu-s kitalálás...?