A Gelemeri elag. pont egy olyan megallo, ahol sohasem lattam se le- se felszallot. Azt en sem ertem, minek van. :-)
De en sohasem hallottam senkit azon panaszkodni, hogy a busz miert all meg Hajmaskeren vagy Kolontaron. Nyilvan szeretnek a sumegi utasok, hogy expressz jaratok menjenek. De a kerdes megint az, hogy hany ember profital ebbol, es hany veszit vele. Mekkora menetidocsokkenest ernel el azzal, hogy kihuznad az osszes falut? A Veszprem alatti szakaszon szerintem nem tobbet, mint 10 perc. Veszprem es Budapest kozott 25-ot, amibol 8 perc allomasi tartozkodas, a maradek pedig Szfvar elkerulese.
Nyilvan nagyon szepen mutatna egy zonazo jellegu utemes menetrend veszpremi zonahatarral, amelyben a Sumeg felol erkezo buszok Veszprem utan nem allnak meg. A vonathoz hasonloan Veszpremtol pedig lenne egy lassujarat azoknak, akik Varpalotara vagy Szfvarra utaznak. Van erre penz? Van erre auto? Van ennyi utas?
(Plusz, pont most fejlesztettek jelentosen a Budapest--Veszprem vasuti mentrendet. Nagyon meg lennek lepodve, ha ezek utan egy teljesen uj 1205-os struktura jonne ki valamikor a kozeli jovoben, amiben valamilyen rendszert alakitananak ki.)
En szemely szerint nem halok bele abba, hogy a tavolsagi busz megall a falukban. Nekik is joguk van utazni, ott megy el a busz a haz elott.
Annyit szerintem pontos utasszámok nélkül is mindenképpen ki lehet jelenteni, hogy nem túl szerencsés a Budapest-Sümeg utasokat a Geleméri elágazásnál és hasonlóan frekventált helyeken megálló szüttyögős buszokkal kiszolgálni, miközben van olyan budapesti expresszjárat, ami nem megy tovább Veszprémnél.
Ha már a menetrend-változásban ilyenek szerepelnek, hogy ez és ez a járat országosból regionálissá minősül, akkor valaki tisztázhatná, hogy pontosan mi a különbség az országos és a regionális járatok között.
Hát, az igaz, hogy nagyon sokat nem jártam arrafelé, de Budapesttől Devecserig minden szakaszon van 40-50 buszjárat naponta, ami végigmegy két város között.
Kizártnak tartom, hogy annyi utas lenne a köztes településekről, hogy egy köztes helyeken nem megálló Budapest-Székesfehérvár-Veszprém-Ajka-Devecser gyorsjárat ne lenne életképes mondjuk kétóránként. 1240/3 például tapasztalatom szerint szépen ki van használva végig... persze elsősorban nem budapesti, hanem az útba eső városok közötti, elég nagy részben bérletes utasokkal.
Városlődön, Öskün és hasonló helyeken meg bőven elég, ha megáll a maradék napi 40 járat.
Mindenhol megallnak, mivel ezek a jaratok helykozi funkciot is ellatnak. Ha megnezed, nem sok Veszprem--Sumeg viszonylatu jarat van.
Meg lehet oket gyorsitani, hogy csak Ajkan, Herenden, Veszpremben allnak meg. De akkor lesz rajtuk 5 utas, es indithatsz egy masik buszt, akik kiszolgalja a falvakat.
Egy-két Volán honlapjáról lehet letölteni .pdf-ben menetrendeket. Van olyan, ahol vonalanként, sőt, a kiválasztott vonalak menetrendjéből füzetet is készíthetsz (Volánbusz), van, ahol tokkal-vonóval, borítóstul mindenestül az egész menetrendi kötet fönt van (pl. Kisalföld), de a zöme csak a módosításokat teszi föl (már ha fölteszi), azt is úgy, hogy a négyjegyű vonalszám, vonal megnevezése címszó alá beírják a járatszámot, hogy na, az a járat változik, pl. 5 perccel korábban indul A-ból B-be.
Ez a bajom, hogy a mávnál legalább ismerik a gysev közlekedési területét, de hogy volán és volán között ennyire nincs összhang, a 21. században az már felettébb érdekes és lázító... és csodálkoznak, ha az emberek átváltanak telekocsira.. (jelen esetben erre nem voltlehetőség)
Naigen... Az egy dolog, hogy elég közel van a megyeszékhely, ami nem a 8-as út mentén fekszik, de hogy ennyire csak sugárirányban lehessen közlekedni ott, azon pislogtam...
Viszont, hogy a kecskeméti információ sem tud a honlaptól többet, hát az bizony nagyon gáz. Konkrétan seggbe kéne rúgni az ott szolgálatot teljesítőt, ha nem veszi a kezébe a hivatalos menetrendkönyvet és/vagy mert nem tudja, hogy néhány óra múlva honnan fogad a buszállomás járatot.
És a gyöngyösi pályaudvar személyzetének alulinformáltsága is fölöttébb érdekes - lévén az ő illetékességébe tartozó körzet.
Tisztelt Volános Fórumozók! Egy problémával fordulok hozzátok: Mai napon Mátraszentimréről szerettem volna Kecskmétre utazni és meglepődve vettem észre, hogy van egy közvetlen járat, ami csak iskola időben vasárnap közlekedik oda-vissza. Ám a végállomás megállójában nem volt feltűntetve ennek léte és a Mátra Volános buszsofőr is csak ingatta a fejét, amikor a buszjáratról faggattam. Felhívtam a gyöngyösi buszállomást, ahol nem tudtak a busz létezéséről, majd a kecskeméti menetrend információt, ahol azt állították, hogy a járat létezik, a kérdésre, hogy honnan származik az információ, a volan.hu-t adták meg, amit én is használtam. Ráadásul gyanús volt, hogy Mátraszentimréről, ami turisztikailag nem éppen egy felkapott hely Gyöngyösig nem áll meg, ahol viszont több fontos település is van (Mátraszentlászló, Galyatető, Mátraháza és Mátrafüred) nem áll meg. Ez is gyanús volt. Mindegy, bízva az internetes menetrendben a megadott időpont előtt 10 perccel kimentem a buszhoz, de az nem jött.. 5 perc, 10 perc.. meguntam. Másfél órával később pesti átszállással jöttem, mert az tűnt egyszerűnek. Szóval a kérdésem az, hogy hogy került a menetrendbe egy nem létező (fantom) járat? Vagy lehetséges, hogy a sofőr lelépett idő előtt? Nem hagy nyugodni a dolog, azért fordultam hozzátok. Mellékelek két infóanyagot is!
A napi járatszámmal szerintem sincs gond, de beteg időpontokban mennek (Sümegről 4:50 és 11:50 közti indulások, 18:45 és 0:05 közti érkezések), és többnyire 4 óránál is hosszabb menetidővel. A bohózatba illő Somlós duplázásokat legalább már úgy-ahogy szétdobták.
Vonat sem jobb időben, ráadásul legalább egyszer át kell szállni.
Szerintem ez bőven rosszabb a magyar átlagnál, és ebben különösen zavaró, hogy az egész útvonal egy kifejetten erős buszos tengely, csak épp kevés járat van összekötve, és abból is sok a minden görbe fánál megállós.
Megrázó élményekben lehet a része az embernek ilyen "különleges" esetekben: adott esetben 100 km-en belüli célok esetében is marad az autó, vagy az egész napos átszállogatás.
7. Az ev jarathosszabbitasa a VB-tol: Bpest--Zeg--Kormend. A masodreszek is meghirdetesre kerulnek nyaron, Budapesten csak Nepligetben fognak megallni.
Nem tudom, én ha vonalat hosszabbítanék Körmendre, akkor nem Zalaegerszegen keresztül tenném, hanem a 8-as úton. De lehet, hogy tovább is, Szentgotthárdig... Tavaly ősszel lepődtem meg azon, hogy Veszprém és Körmend között nincs közvetlen buszjárat. De vonat sem. Hivatalos ügyben kellett volna mennem Alsóújlakra, és én kis naiv azt hittem, hogy ha Siófok felől Veszprém felé tervezgetem az eljutást, akkor milyen könnyen eljutok, egy átszállással. Tévedtem.
Pl. a naponta éjfélre beérkező buszon ülnek egyáltalán? (Jó, értem - ez kvázi műszakos járat Veszprémből Ajkára, Devecserre. De valójában végig alig-alig utazhatnak.)
"7. Az ev jarathosszabbitasa a VB-tol: Bpest--Zeg--Kormend. A masodreszek is meghirdetesre kerulnek nyaron, Budapesten csak Nepligetben fognak megallni."
"A devecseri járatnak amúgy nem sok értelmét láttam, így a Sümeg már logikusabb."
Ajka és Devecser között van több, mint elég helyközi utas. Amikor utaztam vele, gyakorlarilag végig tele volt a járat, persze szinte teljes veszprémi és ajkai utascsere után.
Sümegig persze sokkal jobb, hogy elmegy, a városnak a méretéhez képest nagyon rossz az összeköttetése Budapesttel, ez most kismértékben javulni fog.