Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19514

A malis vituperari laus est

Macika Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19513

Egyébként mentségedre legyen mondva, hogy a norc kamerája is tilos módon parkolókat örökített meg ott!

 

http://www.norc.ro/embed.aspx?id=3f6165fab7a48647450948575f09cf8b&ppa=305.1&r=33.1&vla=5.6&lz=60&acc=207952a6-5ff0-4695-823c-d5d3d1f61321

Előzmény: wartburg1963 (19511)
Macika Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19512

Válaszaim:

 

•  Nem. Olvasd el, hogyan rendelkezik a KRESZ. A kapualj, az kapualj. Ha nem lenne fehér merőleges csík, akkor sem lehet ott megállni. Semmilyen esetben sem.

Ill. egy esetben igen, ha a kapualjnak nincs kiképezve felhajtó a járdaszigetből. Ezt figyelve meg tudod állapítani, melyik az a kapualj, ami előtt teljes nyugalommal megállhatsz.

 

• Nem, nem minősül annak. Egyébként is a KRESZ értelmében csak a vele szemben közlekedőkre lenne érvényes. Inkább csak emlékeztető, hogy - mint Te is - akik elfeljtik a KRESZ-t, azok ne kapjanak jogos bírságot, mint ahogy Te is most.

 

• A jogszabály nem határoz meg Trabant-szélességet, Hummer-szélességet vagy teherautó-szélességet.

Nem feladatod/jogod vizsgálni, milyen széles a kapualj.

Elképzelhető, hogy motoros triciklivel vagy mopedautóval akarnak kijönni onnan, bemenni oda.

Jogukban áll? Igen!

Ennyi.

 

A KRESZ így rendelkezik:

 

"41. §

....
(2) Tilos várakozni [a 40. § (5) bekezdésében említetteken túlmenően]:
...
c) ahol a jármű az útmenti ingatlanra való behajtást akadályozhatja;" 

 

Előzmény: wartburg1963 (19511)
wartburg1963 Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19511

Kedves Topictársak,

 

egy (talán egyszerű, ám számomra nem egyértelmű) "parkolásos" kérdésben szeretném kérni a véleményeteket.

 

Adott a képen látható kapubejáró, ahol -- szerencsétlenségemre -- a most üres, két merőleges csíkkel jelzett részre parkoltam, a járdára merőlegesen; illetve ennek folyományaképp egy csinos kis büntetőcédulát találtam a szélvédőn.

 

 

 

 

 

 

A környék egyébként fizető-parkolós, és természetesen volt is érvényes jegyem a kérdéses időszakra.

A büntetőcédula tanúsága szerint a "kihajtás akadályozása miatt" kaptam a büntetést.

 

Kérdéseim:

  • A kérdéses kapualj előtt nincs várakozni tilos tábla -- a várakozási tilalmat nem kell fehér kereszttel az útburkolaton jelölni?
  • A kapun sokáig semmi nem volt, utóbb (ezt akkor nem vettem észre) egy kézzel felfestett megállni tilos tábla van -- szabályos/érvényes KRESZ táblának számít ez?
  • A kapun fizikailag sem fér ki/be egy autó (ezt a harmadik fotó próbálná jelezni), tehát értelmetlen a (szerintem) csak kézzel felpingált "tábla".

Üdv:

 

wartburg

nopánick Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19509

A egy Chevrolet matiz, vagy hasonló

B egy Ford C-Max

C egy Citroen C

 

C jó eséllyel nem fogja kiszúrni, hogy

A erős fékkeé áll meg éppen valamiért

(mondjuk az elkúrt sárga=50  eFt miatt)

...és B belefog zúgni egy kicsit ezért A-ba.

 

Így aztán C is belezúg B-be....

 

A fenti forgatókönyvhöz jó sok A B C állítható össze.

 

 

 

Előzmény: BringasLevy (19504)
Macika Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19508

:))))))))

Előzmény: Törölt nick (19507)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19507

Tedd össze a két színt, aztán nézd meg „éss” topicjait! ;-)

Előzmény: BringasLevy (19506)
BringasLevy Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19506

Szerintem nem értem, hogy hogy érted... :-)

Előzmény: Törölt nick (19505)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19505

Ezek, amiket írsz, igazak arra is, akik csak zöld és fehér színt ismernek?

Előzmény: BringasLevy (19504)
BringasLevy Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19504

Azt nem tudom, hogy hülye-e valaki, de azt igen, hogy mit írtam és mire írtam.

 

1. Nem véletlen fogalmaztam úgy, hogy az esetek 99%-ban. 

 

2. A téma a ráfutásos baleset volt és nem a frontális.

 

Egyszerüen arról van szó, hogy a kölönböző körülményekhez igazodva, élni kell a lehetőségekkel, amit az előtted haladó előtt lévő dolgokra utalnak. Nem szabad megelégedni az előtted haladó féklámpájából származó információval. A helyes követési távolság megvállasztásához rengeteg körülmény együttes mérlegelése szükséges. Sok függ az előtted haladó járműtől, attól a helytől, ahol mentek, az időjárástól, az út jellegétől, stb. Felsorolni is lehetetlen, hogy mennyi dolog kell eldöntse a helyes távolságot.

 

Mindez nem az jelenti, hogy ha az előtted haladó Smart-ba egy százzal robogó kamion frontálisan, fékezés nélkül belemegy, akkor az abból adódó az ütközésed is el kell tudnod kerülni helyes követési távolsággal.

De aki nem lát egy átlagos személyautóból, egy átlagos személy autó elé, az valamit nagyon rosszúl csinál. Ugyan csak hibázik az, aki csak is az előtte lévő féklámápájara hagyatkozva, úgy vállasztja meg a követési távolságot, hogy az előtte lévő részéről, csak is fékezésre számít.

 

Igen, lehetnek olyan körülmények, mikor a helyes követési távolság akár több száz méter, bár nem jellemző az ilyen helyzet. És igen, lehetnek olyan helyzetek, mikor a helyes követési távolság, kevesebb, mint 1-2méter, bár ez sem jellemző élethelyzet. Azt is fentartom, hogy az esetek túlnyomó részében (szerintem 99%-ban) aki az előtte lévőnek nekimegy, az hibázott a követési távolság megvállasztásakor. Abban persze igazat adok neked, hogy nem minden esetben! De iylet nem is állítottam.

 

A téma, amivel kapcsolatban felvetődött kérdés -és én erre reagáltam- A autó megáll, majd B meglöki hátulról. C pedig -mivel nem kalkulált a B ilyen jellegű megállásával- neki megy B-nek. Szerintem is C hibázott, de persze B is.   

Előzmény: M.Sanyi (19500)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.08.22 0 0 19502

Az oké, de számol azzal, hogy a szembe jövő rettentően gyorsan hajt és visszatolja ütközéskor az előtte lévőt.  Nehogy azon az 5-10 méteren bukjon el a dolog !  :))

Előzmény: Törölt nick (19501)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19500

Lehet én vagyok a hülye, de megnézném akkor, hogy mész mondjuk az Üllőin, ha arra számítasz, hogy az előtted lévővel frontálisan ütközik a szembe jövő...   :)

Előzmény: BringasLevy (19494)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19497

Ja, pontosan, mindenki tudja, hol a helye. 1.6-es szivodizellel szépen battyogjon. 2.8-as turbo V6 benzinnel meg előzgessen, mert biztonságos, és befér oda, ahova előző nem.

Kinek mi van. (mondjuk 1000 km-en lehet a dizeles ér hamarabb, mert tutti kevesebbszer áll meg tankolni:)

Merci AMG-t meg nem tudom. De szeretném:)

Előzmény: Trebitsch (19496)
Trebitsch Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19496

Olyan autóval kell jári, amelyikbe tettek rendes motort, és akkor majd belefér az előzésbe az a pár plusz méter. :)

Előzmény: Törölt nick (19492)
BringasLevy Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19495

Ha ennyiből te már tudod, hogy mekkora hoszt kell előznöd...

 

Az ilyen alapos mérlegelés után szokott jönni a meglepetés, hogy a kamion előtt még megy valami. Ilyenkor kell rosszabb esetben jönni helyszinelni, de szerencsésebb esetben a többiek leleményessége megoldja, hogy be tud fejezni a könnyelműen megkezdett előzést. Persze ők a mazsolák, hiszen lemaradtak... :-)

Előzmény: Törölt nick (19492)
BringasLevy Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19494

Ez bizony nagyon így van. Viszont aki nem így vezet, annak mágikus, minsztikus az egész. Rengeteg körülmény van egyidejüleg jelen. Ezen körülmények összességéből lehet levonni nagyon is jó következtetéseket, ha az ember eleget gyakorolja. 

Ám vannak, akik ezt nem is akarják megtanulni. Sok oka lehet ennek is. Lehet, hogy számára túl összetett, vagy nem is érdekli, inkább amint lehet lehagy mindenkit és nem kell utána minden féle misztikus dolgokra figyelnie. Nincs is ezzel semmi baj, nem vagyunk egyformák. 

De ez az oka annak, hogy nem lehet a követési távolságot egy exzakt értékben meghatározni. Sem méterben, sem időben egy-egy sebességtartományhoz viszonyítva. Túl sok a körülmény, ami nagyban befolyásolja a helyes számokat. 

De úgy gondolom, hogy az az esetek 99%-ban igaz, hogy aki bele megy az előtte lévőbe, az nem a megfelelő követési távolságot használta. Akkor sem, ha az előtte lévő is ütközve állt meg. 

Annak ellenére gondolom ezt, hogy a KRESZ megfogalmazása szerint, valóban nem megkövetelt az ilyen jellegű következetesség. De a józan ész és a túlélési ösztön úgy gondolom elvárja az ilyen alaposságot. 

Előzmény: Törölt nick (19493)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19493

Többen leragadtak az átlát-nem lát át kérdésnél, de hát ez mellékes. Vannak más tájékozódási pontok. Ezek pillanatról pillanatra változnak, sokmindentől függ. Amikor még csak kezdtem vezetni, többször leragadtam lámpánál, amikor egy busz vagy teherató mögött álltam, s nem láttam magam elé. Ez már persze a múlt. Ha pl. oldalról süt a nap, észreveszem, ha megmozdul az árnyék, akár 3-4 járművel előtte. Többsávos városi úton mindig esélyes, hogy valaki lekanyarodik, s a gyalogosnak elsőbbséget kell adnia. Ebben a sávban ezért pulzál a sebesség. Ha figyel az ember, előbb „megérzi”, hogy az elől menő lassíítani, megállni fog. Nem valamiféle telepatikus tulajdonság ez, hanem az összes körülményből a tudatalatti összerendezi az információkat.

Persze adódhat olyan, amikor senki nem tehet semmiről, a mennykő mégis lecsap. Az oktató nekem anno azt mondta, adjak időt magamnak, ha valamiben bizonytalan vagyok. Meg azt is, hogy ha történik valami, akkor az lassan történjen.

Előzmény: Trebitsch (19490)
Trebitsch Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19490

Mert ami messzebb van, az kevesebbet takar ki a látómezőből. Ez ugyebár jogászoknak túlzottan tudományos, asszem, szóval inkább egy gondolatkísérlet, szélsőértékekkel. :

Megy előtted egy kamion, 5 méterre. Gyakorlatilag semmit nem látsz, csak a kamion seggét.

Ha meg 500 méterre megy előtted,  akkor a kamion egy kis pont a tájban, gyakorlatilag semmit nem takar ki.

Te se próbáltad még sose, hogy kicsit lemaradsz, ha látni akarsz? :)

Előzmény: Törölt nick (19488)
Macika Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19489

Tudom miről beszélsz, régen volt értelme, mert nem a lesötétített hátsó ablakok titokzatosságától vélték keményebbnek az erekciójukat a fiatalurak.

Manapság, amióta bejött ez az ostoba divat, tényleg nem láthatsz át az előtted haladó autón. Az ő előtte közlekedő lámpáit, mozgását, sebességmeválasztását csak akkor látnád, ha mindketten az elvárható követési távolság feletti helyet hagynátok egymás között. Akkor meg tulajdonképpen érdektelen is, mit csinál a kettővel előtted haladó.

De - mint írtam - ilyen amúgy is csak elméletben létezhet, hiszen ha 5autónyi helyet hagysz magad előtt, valaki úgyis bejön az 1 km/h-val gyorsabban haladó sávodba eléd, mert siet...

Előzmény: Törölt nick (19482)
Trebitsch Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19487

De.

Előzmény: Törölt nick (19486)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19486

Nem fog többet látni.

Előzmény: Trebitsch (19485)
Trebitsch Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19485

Nagyon belebújsz a seggébe az előtted menőnek. Kicsit lemaradsz, mindjárt többet fogsz látni, próbáld csak ki.

Előzmény: nopánick (19483)
nopánick Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19483

...hát én a Cicivből nem látok elé, nem csak a busznak/teherautónak/kamoinnak

hanem a nagyobb egyterűeknek és a mostanában divatos terepjáróknak sem.

 

Mit rontok el?!

Előzmény: Törölt nick (19482)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19482

Nem látok bele a fejébe, hogy ő mit gondolt, de nem biztos, hogy az átlátásra. Nekem úgy tanították a vezetést, hogy már akkor legalább 2-3 előttem menő mozgását, szándékát is figyeljem, később majd 6-7 járműre is kiterjed ez a képesség. (Illetve ez lenne a kívánatos.) Persze egy busz vagy teherautó mögött nem látok semmit az előtte lévő dolgokból. És ugyanekkor a mögöttem jövőket is lehet s kell ugyanilyen mértékben figyelni.

Előzmény: Macika (19479)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19481

'93-ban így szakértette meg a rendőrség a hasonló problémás esetünket.  Hogy azóta hová fejlődött a tudomány nem is sejtem, de ebben lehet némi logika. :)

Előzmény: Macika (19480)
Macika Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19480

Na szóval a lényeg, hogy nem automatikus, ki a hunyó.

Az összes résztvevő meghallgatása, ill. szakértő által vizsgált igazmondásuk után dönthető el (ill. osztható meg) a felelősség kérdése.

Szerintem...

Előzmény: M.Sanyi (19478)
Macika Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19479

Gyakorlatilag meg C, a leghátó, nemcsak B féklámpájáig lát, hanem kicsit előrébb is.

 

Nem-nem!!!

Az autók hátsó ablaka akár teljesen is le lehet sötétítve, sőt nem is kötelező, hogy legyen hátsó ablak (puttonyosok, furgonok).

Tehát szabályszerű, ha nem látsz át az autón, ha nem látod a kettővel előtted lévő jármű féklámpáját.

Előzmény: Trebitsch (19477)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.08.21 0 0 19478

Aki legelöl volt, az őszinte lesz. Neki mindenképp perkál valaki. Egyszerűen megkérdezik tőle, hogy hány csattanást érzett. Ha egyet, akkor a mögötte lévőt beletolták, ha kettőt, akkor először nekimentek, majd abba is beleszálltak.

Előzmény: Nemo Identitas Aquarius (19458)
Trebitsch Creative Commons License 2011.08.20 0 0 19477

Elvileg B a felelős mind a két ütközésért.

Gyakorlatilag meg C, a leghátó, nemcsak B féklámpájáig lát, hanem kicsit előrébb is. Remélhetőleg. :)

Előzmény: ezereszu (19453)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.20 0 0 19476

Betű szerint már nem emlékszem az elhangzott szavakra, de egyszer picit füllentettem egy gyorshajtónak.

Budapest egyik peremkerületi főútvonala. GPS szerinti sebességem 53-54 km. (Km-óra 60 környékén.) Egy autóstársam jó tempósan előzött, majd tök értelmetlenül bevágott elém. Mi ketten voltunk az úton, simán maradhatott volna a túloldalon még. Fékeznem kellett, hogy ne érjünk őssze. Egy leheletnyi duddával tudattam, hogy veszélyes volt. Megáll, kiszáll, oda ballag hozzám, hogy mi a gond? Nem néztem húszévesnek se. Mondom neki, hogy a gyorshajtás nem érdekel, de miért vágott be elém. A válasza: sok dolgom van, nem érek rá. Mellettem volt egy (nagyon profi) fényképezőgép (ez eléggé látszott is rajta). Mondom neki: most jövek egy helyszinelésről. Egy hasonló koru srácott háromba szakadva találtunk. Ő is sietett. Mutassak képeket? Valami szinváltozást láttam az arcán, s aztán már nem sietett annyira.

Előzmény: Macika (19475)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!