Maga a töltés többnyire járható, de a vegetáció mostanság valóban akadályozó tényező lehet. Farkasgödörnél már évek óta "eltűnt" a korábban szépen kiépített végállomás, pihenő, esőbeálló. A környék embernyi csalános, gazos inkább. Talán az egyik Harica-forrás kiépítettsége még megmaradt.
Szentlélek felől, a Látókövek körül valóban vannak gondok a fabedőlés miatt. Mária-forrás után viszont tudtommal a K sáv járható. Így ez is lehet egy megközelítés, Mályinka-Mária-forrás között kocsival.
A Szentlélek-Farkasgödör kérdéses nagyon a fadőlések miatt, illetve Farkasgödör környékén, hogy ilyenkor mennyire van benőve csalánnal meg hasonlóval, inkább nem nyári útvonal ez, de emlékeim szerint semmi baj nincs a járhatóságával.
A kérdéses kisvasút nyomvonala csak Mahócáig van kiépítve. Az itteni végállomás után még egy rövid szakaszon vannak sínek, ahogy a feltett kép is mutatja, de aztán Farkasgödörig a további teljes szakaszon már nincsenek több éve. A turistatérkép is szaggatottan jelöli a nyomvonalat. A vasúti töltés kalandosan, de végig járható.
Egyébként a megközelítés: Szentlélekről a Bükki kéken le a Harica-völgyén Farkasgödörig.
Másik lehetőség kocsival Varbó-Fónagyság Erdei Iskoláig és innen gyalog, előbb a sorompóval lezárt kocsiúton Mahócáig és onnan a kisvasút nyomvonalán Farkasgödörig.
Harmadik módon Tardona, vagy Harica községekből kocsiúton Taksalápa felé. Ez egy szakaszon túl csak terepjárós lehetőség. Taksalápa volt vasúti megállója csaknem félúton volt a Mahóca-Farkasgödör közötti nyomvonalnak. Így itt két irányba is lehet gyakorolni a dzsungelharcot.
Ez a szakasz csak pár száz méterre van a mahócai végállomástól. Tervezem a vonal teljes bejárást (2x8km!) de nehéz oda eljutni kocsival. Vagy felülről kell kezdeni, és a Barátság kert felől megközelíteni Farkasgödör végállomást, de ez mindenképpen egy egész napos program.
Mivel két járat ment oda, és kettő vissza, gondolom a második odamenő járaton már kevesebben voltak, ellenben többen mentek vissza a második visszafelé járattal, akik több időt töltöttek ott.
Amikor ott jártam ( bicajjal ), pl. nagyon sokan gyalogoltak visszafelé Varbó felől, akik nagyobb sétát tettek.
22-én nagyon klasszat vonatoztunk négyen a mahócai vonalon. 5 nyitott kocsit húzott a mozdony, néha kicsit erőlködött szegény. Érdekes de visszafelé 3 kocsit leakasztottak, az utasok nagy része szétszéledt.
Rövid ideig voltunk csak Mahócán, de azért kicsit továbbmentem, megnézni az elhagyott Farkasgödör felé vezető vonalat. A sinek még megvoltak, de elhanyagolt az egész vonal. Remélem egyszer majd továá futnak ismét a sínek.
Május elején voltam ott, igaz, nem a szorosban, csak a Dobi-rétig, és nem látszott semmilyen pusztítás.
Szerintem az üzemszerű fabedőléseken kívül tök jól járható, azaz pont ugyanúgy, mint máskor.
Ha már ott vagy, a völgy nyugati oldalán, a Kerékkötőről ( Sós-tetőtől D-re ) nagyon szép kilátás nyílik fentről a szorosra.
Lejjebb, a Tardi-ér völgyének alsó szakaszán, a Kis- és Nagy-kúptól keletre, a Bába-széken, és Köves-lápán pedig van két kevéssé ismert kaptárkő a völgy egymással szemközti oldalában, azok is elég érdekesek, és kilátás is nyílik róluk.
Pedig az már elég régen ott van:-) és több fajta jelzés is át vezet rajta. Sajnos a jelek minősége még nem az igazi, de majd rendezzük azt is. A sziklaalakzatok viszont igazi látványt adnak. Jó túrát hozzá!
Az Őrkő-rét felől érkeztem a Katonasírokhoz. Az ott pihenő ifjú hölgyek segítségemet kérték, hogy ne a sárgán kelljen visszamenniök a Szalajka-völgybe, adtam is nekik tanácsot. A szintén a Horotna-völgyből érkező pár kihasználva az alkalmat, a táblákat tanulmányozva, a Peskő-katlan felől érdeklődött. Most kezdjem magyarázni, hogy ezek a táblák nem mindig alkalmasak arra, hogy elkalauzoljanak az általuk mutatott helyre? A legegyszerűbb információt osztottam meg velük: oda nem szabad menni.
És elpirultam.
Hárskúti elágazás - Török út - Muflon kő
Aztán nem a Kőkapu felé mentem, hanem balra, a Keleti-lépcsőn (ez már fölülről)
Onnan már csak egy ugrás a Három-kő
Keskeny-rét - Zsidó-rét - Mohos-töbör
Király-út, K-Z keresztezése és máris gyönyörködhettem a kilátásban
A nem is annyira sima kőn
Ahogy a szamócák engedtek (lassan) visszakötöttem a kékre, majd egy alkalmas elágazásnál feltévedtem a Peskőre
A nyeregbe visszatérve a Peskő-katlanon (ez itt a zsomboly) keresztül
Inkább a Miskolc-Lillafüred szakaszt, az változatos a városi résszel együtt. A Lillafüred-Garadna rész már ezután kevésbé, ott kijön, hogy ez eredetileg egy erdőgazdasági vasút és nem volt szempont a látványos vonal vagy az értelmes végállomás.
A Garadna völgyét néhányszor megsétáltam, tehát azt kábé ismerem. Ezek szerint érdemes végigvonatozni a teljes vonalat Miskolcról. Ha rajtam áll, meg is tesszük:) Köszi.
Nagyot nem tévedtél, a völgy az lényegében azonos, csak Lillafüredtől Szinva patak ami a fő és azért Szinva patak völgye, de igazából a Garadna völgyének a folytatása.
Közismert, hogy az ország egyik legszebb vonalvezetésű kisvasútja. Ez nem városnéző séta, hanem a Bükk szívébe vezető Garadna-völgyén haladó útvonalról van szó.
Kartácsok, tán elvonatoznánk Lillafüredről Garadnáig, ennénk pisztrángot, járnánk egyet a Hámori-tó körül. A kisvasút Miskolc-Lillafüred közötti szakaszát nem ismerem. Milyen a vonalvezetése? Szép vagy inkább ipari részeken megy nyomvonal?